po ránu něco bouchá v rejdu - 940
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Jo,na neco kde se to pozna se rad nabizim.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Po nejake dobe se vracim k tomuto tematu.
V servise nikdo nic nevidi.
Tak co reknou vase kristalove koule k tomu, ze to bouchani uz se ozyva pri vytoceni kol temer do cca 80% rejdu a to uz temer vzdy, pocasi tedy nehraje roli. Navic, kdyz najedu rychleji do zatacky a auto se vice zapre o vnejsi predni kolo, tak se ozve rana, auto trosku poposkoci smerem ven a pak uz je klid do dalsi razantnejsi zmeny smeru jizdy.
Tak co hledat, co vymenit?
V servise nikdo nic nevidi.
Tak co reknou vase kristalove koule k tomu, ze to bouchani uz se ozyva pri vytoceni kol temer do cca 80% rejdu a to uz temer vzdy, pocasi tedy nehraje roli. Navic, kdyz najedu rychleji do zatacky a auto se vice zapre o vnejsi predni kolo, tak se ozve rana, auto trosku poposkoci smerem ven a pak uz je klid do dalsi razantnejsi zmeny smeru jizdy.
Tak co hledat, co vymenit?
-
Offline
- Příspěvky: 2627
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Napravnica je zatiahnuta o karoseriu ? Pruziny niesu prasknute ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Pružiny jsme procházeli při posledním servise ok. Budu muset ohnout hřbet, ale nemyslím si.
Jestli je nápravnice zatáhnutá o karoserii? Hmm, tak z toho nejsem chytrý, ale vůbec můžeš to více pospat?
Jestli je nápravnice zatáhnutá o karoserii? Hmm, tak z toho nejsem chytrý, ale vůbec můžeš to více pospat?
-
Offline
- Příspěvky: 2627
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Na napravnici lezi motor. Napravnica je prisrobovana styrmi skrutkami M14 o nosniky karoserie. Hlavicky vidiet z vrchu
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
@Sergej dekuji za upresneni. Zkusim kuknout sam, nebo o provereni pozadam v servise.
Dnes jsem byl na trepacce na STK. Starsi pan si vlezl pod auto a cca 10 min s tim trepal. Pak vylezl a rika: “Tak pevne jsem nemel ani svoje nadobicko v tech nejlepsich letech”
No nic, tak aspon vim, ze podvozek je cajk.
Po ceste z STK jsem si vsimnul, ze kdyz dupnu rychle na brzdu, pak ve volantu citim skubnuti a vzdalenou ranu… takze budeme se servisem hledat dal.
Dnes jsem byl na trepacce na STK. Starsi pan si vlezl pod auto a cca 10 min s tim trepal. Pak vylezl a rika: “Tak pevne jsem nemel ani svoje nadobicko v tech nejlepsich letech”
No nic, tak aspon vim, ze podvozek je cajk.
Po ceste z STK jsem si vsimnul, ze kdyz dupnu rychle na brzdu, pak ve volantu citim skubnuti a vzdalenou ranu… takze budeme se servisem hledat dal.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Takhle se projevuji vadna ufa. Dej tam originaly,druhovyroba jsou sracky.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Honzo dík. Blbému napovíš, co jsou UFA?
-
Offline
- Příspěvky: 59
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 940 B200FT 1998
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Takové silentbloky na přední nápravu, co vypadají jak létající talíř. Potřebuješ 4. Odcházejí poměrně často.
_________________
Bylo: Chrysler New Yorker, 3,3L, 1990; Volvo 340 DL, 1,6 diesel, 1985; Toyota Carina E, 1995
Je: Volvo 940 B200FT, 1998
Bylo: Chrysler New Yorker, 3,3L, 1990; Volvo 340 DL, 1,6 diesel, 1985; Toyota Carina E, 1995
Je: Volvo 940 B200FT, 1998
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Na každé straně jsou 2ks na spojnici předního a zadního ramene. UFO proto, páč to tak vypadá
origo za 650,-
Carda za 80,-
Osobně ale doporučuju poláka (ale přeprodávaji to i češi), protože to posune pocit z volantu na uplně jinej level a blátovatost zmizí. Změnu komfortu nejsem schopen posoudit, protože pro mě je přesnost řízení důležitější a všechno mi přišlo lepší.
Videjko od pochybnýho tuzingáře, ale našel jsem ho rychle
https://www.youtube.com/watch?v=s29fgtG_x9o
Carda za 80,-
Osobně ale doporučuju poláka (ale přeprodávaji to i češi), protože to posune pocit z volantu na uplně jinej level a blátovatost zmizí. Změnu komfortu nejsem schopen posoudit, protože pro mě je přesnost řízení důležitější a všechno mi přišlo lepší.
Videjko od pochybnýho tuzingáře, ale našel jsem ho rychle
https://www.youtube.com/watch?v=s29fgtG_x9o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Děkuji pánové, proberu s mechanikem.
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
no, mně ufa nepomohla... mám tam z půlky lemforder a z druhé febi
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Zatim jsem se dival sam a ufa vypadaji ok.
Vsiml jsem si, ze na leve strane mam osoupane tahlo rizeni od pneu. To cumim, kdyz jsou tam origo disky a schvalene R16 205/55.
Vsiml jsem si, ze na leve strane mam osoupane tahlo rizeni od pneu. To cumim, kdyz jsou tam origo disky a schvalene R16 205/55.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13629
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
No mě to moc OK nepřijde - viz šipka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Od oka bych tyhle ufa prohlásil za mrtvé i při tom rozlišení. V originálech je plechová výztuha, ta dokáže zkorodovat aniž by to bylo vidět.
Někde jsem četl, že originály vydrží 60-80k na silnicích na západ od nás a pak se dají podobně dlouho ignorovat, takže odhadem polovinu tady u nás.
Byla to vlastně první věc, kterou jsem na holanďanovi měnil-byly úplně na mrak, vozím asi 50k km 75 Sh polyuretany od martionopla a zatím je klid (65-70 Sh b byly lepší-víc by korespondovaly s komfortem podvozku)
Někde jsem četl, že originály vydrží 60-80k na silnicích na západ od nás a pak se dají podobně dlouho ignorovat, takže odhadem polovinu tady u nás.
Byla to vlastně první věc, kterou jsem na holanďanovi měnil-byly úplně na mrak, vozím asi 50k km 75 Sh polyuretany od martionopla a zatím je klid (65-70 Sh b byly lepší-víc by korespondovaly s komfortem podvozku)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ok, díky za názor. Preventivně to vyměnit můžeme. Nejde o dramatickou položku. Dle videa toy vypadá, že bych dokázal vyměnit i sám před barákem na heveru, netřeba žádné speciální nařadí, lisovací přípravky atd, je to tak? Chápu, že doporučujete polyuretany. Tak buď mohu vzít z toho Polska, nebo od Martina. Na kolik tě vyšly u Martina? Chápu správně, že má i tuhost 65-70? Ty z Polska jsou 80, takže ještě tvrdší než máš ty.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
A neni to přední rameno ohnutý? Prijde mi skoro nemožný, aby se ho kolo dotýkalo, pokud je vše v pořádku.
Který ufa neporadim, já je na každym autě měnil jen jednou, takže životnost hodnotit nemůžu. Třeba na Kájovi mam nějakej áftrmárket od Kučery a na něm 80tkm, nicméně Kája je klidný plavec, takže jestli jsou v háji nebo né, netuším, chová se furt stejně.
Jen podotýkám, že při jejich výměně je důležitý pořádně vyčistit dosedací plochy v předním rameni, protože k nim starý ufo rádo přiroste a když na to pak plácneš nový, tak se za chvíli prodře a je konec, jsi tam, kde si byl. Na celý operací výměny uf je to čistění nejdelší, protože to tam je přirostlý opravdu hodně a když už máč pocit, žes to vyčistil, tak najednou zjistíš, že je tam ještě další vrstva...
Který ufa neporadim, já je na každym autě měnil jen jednou, takže životnost hodnotit nemůžu. Třeba na Kájovi mam nějakej áftrmárket od Kučery a na něm 80tkm, nicméně Kája je klidný plavec, takže jestli jsou v háji nebo né, netuším, chová se furt stejně.
Jen podotýkám, že při jejich výměně je důležitý pořádně vyčistit dosedací plochy v předním rameni, protože k nim starý ufo rádo přiroste a když na to pak plácneš nový, tak se za chvíli prodře a je konec, jsi tam, kde si byl. Na celý operací výměny uf je to čistění nejdelší, protože to tam je přirostlý opravdu hodně a když už máč pocit, žes to vyčistil, tak najednou zjistíš, že je tam ještě další vrstva...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Díky za upozornění ohledně čištění. Bude to případně piplačka, ale aku a ocelový kotouček to snad vyřeší rychle.
Ohnuté rameno - hele, může být vše, ale nepřijde mi. Ono samozřejmě asi stačí nepatrný ohyb. Nicméně geometrie by pak byla u LP kola hodně ustřelená, ne? Tady jsou informace z poslední geometrie Přemýšlím, jestli spíš není přespříliš otlačený (upadnutý) nějaký gumový doraz řízení... Na P2 jsme toto měnil, neb mi taky pneu v rejdu chytala o táhlo řízení.
Ale u 940 v katalogu ND nevidím, že by se něco takového prodávalo.
Ohnuté rameno - hele, může být vše, ale nepřijde mi. Ono samozřejmě asi stačí nepatrný ohyb. Nicméně geometrie by pak byla u LP kola hodně ustřelená, ne? Tady jsou informace z poslední geometrie Přemýšlím, jestli spíš není přespříliš otlačený (upadnutý) nějaký gumový doraz řízení... Na P2 jsme toto měnil, neb mi taky pneu v rejdu chytala o táhlo řízení.
Ale u 940 v katalogu ND nevidím, že by se něco takového prodávalo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Na 7/9 nic takovýho ani neni
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 927
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ať už ufa vymění nebo nevymění, myslíte si, že to vyřeší to lupnutí v rejdu?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Upraví to geometrii tak, že to lupat nebude. Teda to je zkušenost tušim ze závoďáku.
Já si prostě myslim, že to lupnutí je součet všech vůlí na podvozku, který se projeví, jak povolí rozjetá geometrie v rejdu. Když vůli zmenší, tak lupnutí nebude tak silný, nebo vůbec.
Já si prostě myslim, že to lupnutí je součet všech vůlí na podvozku, který se projeví, jak povolí rozjetá geometrie v rejdu. Když vůli zmenší, tak lupnutí nebude tak silný, nebo vůbec.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 927
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tak ve svém vlastním zájmu budu doufat, že máš pravdu a těším se na Martinův výsledek
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
no já bych byl taky rád za vyřešení, protože občas lidi skáčou do příkopu, neb mají pocit, že na ně někdo vystřelil
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Podle fotky jsou ty ufa hodně měkký a jak se to v rejdu napruží, tak ve chvíli, kdy povolí pneu to lupne. Ale nikdy jsem netvrdil, že to je jediná možnost, ale přijde mi, že nejlevnější a nejrychlejší. Stejně jsou ty ufa v hajzlu
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Přesně tak. Na třepačce jsou kola rovně a síly jdou hlavně "v ose". V rejdu i při dobře seřízené geometrii tam nějaké síly do boku jsou, takže si ufo sedne jinak. Jestli je okousané až na tu výztuhu (vypadá jak zajišťovací podložka-takové to "sluníčko"), klidně se jeden z těch paprsků zašprajcne a protože je z pružinového plechu (dokud nezrezne na prach), tak se kousne a při srovnání polohy ufa to střelí.
U Martina bylo možno si vybrat tuším od 60 do 90 Sh, dělal tenkrát (2016) menší série v hromadném nákupu, vešlo se to do 1k i s poštou. Už těch 75 je přitvrzení proti originálu, 80 a víc bych viděl na auto s upraveným podvozkem. I proto, že čím tvrdší ufa, tím větší namáhání silentbloku v zavěšení hlavního ramene a jeho rychlejší vytahání.
Trubka na kterou jsou ufa navlečená (a přes kterou jsou stažená) je 22x2 l=50,00. Udělat se to dá třeba z odřezku pozinkované trubky na hydrauliku. Rozhodně ne z jakékoliv běžné kostrukční trubky.
Vyměnit se to dá na heveru bez potíží. Potřebuješ dva, abys mohl jedním podepřít a napolohovat stabilizátor v nějaké rozumné výšce. Pajcr, gumovou palici, kladivo a podložka na vyražení vzpěrného ramene z kosti. Co tak koukám, možná bys mohl vyměnit rovnou i tyčky stabilizátoru. S čištěním má Urvanej naprostou pravdu. Pak odrezovač, měkký kartáč, nahřát a natáhnout tvrdým voskem za tepla-pokud nemáš čas na čištění, pasivaci, základovku a něco navrch.
U Martina bylo možno si vybrat tuším od 60 do 90 Sh, dělal tenkrát (2016) menší série v hromadném nákupu, vešlo se to do 1k i s poštou. Už těch 75 je přitvrzení proti originálu, 80 a víc bych viděl na auto s upraveným podvozkem. I proto, že čím tvrdší ufa, tím větší namáhání silentbloku v zavěšení hlavního ramene a jeho rychlejší vytahání.
Trubka na kterou jsou ufa navlečená (a přes kterou jsou stažená) je 22x2 l=50,00. Udělat se to dá třeba z odřezku pozinkované trubky na hydrauliku. Rozhodně ne z jakékoliv běžné kostrukční trubky.
Vyměnit se to dá na heveru bez potíží. Potřebuješ dva, abys mohl jedním podepřít a napolohovat stabilizátor v nějaké rozumné výšce. Pajcr, gumovou palici, kladivo a podložka na vyražení vzpěrného ramene z kosti. Co tak koukám, možná bys mohl vyměnit rovnou i tyčky stabilizátoru. S čištěním má Urvanej naprostou pravdu. Pak odrezovač, měkký kartáč, nahřát a natáhnout tvrdým voskem za tepla-pokud nemáš čas na čištění, pasivaci, základovku a něco navrch.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: kolemjdouci