Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
63miro píše:Stara tema ale tohle sem snad patri...V jednom Brnenskem autorizaku me jen tak u pokecu rikali, ze pri vymene zadnich pruzin se "musi povolovat silentbloky"...ale z nedostatku casu jsem to nerozebiral.
Co je tim mysleno, jak povolovat? Muze to servis ktery to neumi, spackat, jen pouhou vymenu pruzin?
Ked je silentblok zatiahnuty, tak ma vdaka svojej pruznosti urcity uhol volnosti, vyratany tak aby stacil na bezny rozsah pohybu daneho dielu. Ked ho nepovolis, tak ho mozes vytocit viac ako mu je mile, a hlavne ak je stary tak praskne. Typickym pripadom je silentblok ukoncenia vrchneho ramena na Multilinku MK1. http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_multilnk_rozborka/#IMG_0828.jpg
Oživím téma. Jaký by stačil stahovák na velmi občasné stáhnutí pružin(jednou za rok a to ještě uherský)? V70I a XC70 2002....
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Chtěl bych něco hydraulického, ne mechanického a ten Ferdus (nebo Marpol) vypadá, že to je na závit. Tzn, musí se otáčet s tím vrškem, aby se to stlačilo.
Užití by z hlediska velikosti toho přípravku bylo tedy v zásadě jen při demontované tlumičové jednotce ven z auta. Na nějaké stahování přímo na autě bych musel použít prostě ty levné krámy asi - viz tento odkaz hned níže.
Můj pohled na věc:
Varianta 1. pecká, ale nemám na to prostor a použil bych to max. 2x za rok, takže jsem to zavrhl.
Varianta 2. mám se moc rád, takže za mě je to nesmysl.
Varianta 3. tohle mám a jsem spokojený. Sehnal jsem přesně tuhle sadu cca za 1800, takže poměr cena výkon paráda. Pokud bych s tím měl dělat denně, tak by mě trápilo neustalé sestavování seřizování atd.
Varianta 4. zdá se mi lepší než 3. protože odpadá opruz při seřizování. Pokud bych dnes kupoval a rozdíl mezi 3 a 4 byl 1000 vzal bych 4.
Moc dekuji za tvuj cas. Jo no, za 1800 to bylo. Ale jaksi - "nová doba"
Varianta z videa (tedy dle tebe cislo 4) je mene kompaktni a mam obavu, aby to bylo skutecne pouzitelne na vetsinu pruzin beznych aut. Trosku me odrazuje "nulove" zajisteni te pruziny v kompresi. Ja bych to nejradsi v ramci zjednoduseni pouzival s razovym utahovakem, ale to mam zas obavu, ze by to dlouho nevydrzelo
A zde jeho Polská alternativa, kdy se jedná pravděpodobně o totéž, sjíždí to někde v Číně z jedné fabriky - tento WEB jsem zde už jednou chválil. Provedl jsem 1 nákup s platbou předem a zboží normálně přišlo : https://e-technik.pl/sciagacz-sprezyn-mcpherson-1500-p-1926.html
Nejsem si jist, zda bych vubec chtel na tech celistech stahovaku nejaky barevny "plast" ci silon, nebo co to muze byt za navlek v pripade predchoziho odkazu vyrobce SATRA.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 18 říj 2022 15:11, celkem upraveno 2 x.
Jakub Svoboda píše: 18 říj 2022 16:29
Razový utahovák zasadně NEE. Zničil bys to.
Takto to funguje na přední pružině XC70 P3
Neboj nevyletí to, má to vysoké boční rantly.
Já mám ty základní tzv na šroubu a rázákem jsem to dělal, normálně točil s citem. Co by se na tom mělo zničit?
Moc nepochybuju,ze to plka jedna fabrika v Cine. Otazka je nejake jakostni trideni...nevim...dekuju
Presne tyhle jsem si koupil, udelal s nima komplet V70XC. Pak je dal do kufru auta (na s60 budu doufat ze s nima nejak zvladnu udelat zadni pruziny) kde je vozim cce 2 mesice a cele telo zrezlo jak blazen. Slozeni byl taky orisek, protoze diry na aretacni sroubky nebyly uplne OK. A hned kdyz jsem to vybalil tak na me vypadla zavlacka od ty "matice" kterou tocis. Samotna prace s tim super, ale napr u posledni pruziny mi prislo jak kdyby to slo pres zavit - slo to hrozne ztuha a chtelo to strasnou silu, ale vzdycky jsem to nejak ukroutil klasickou velkou golou. Toliko pokud by ti to melo nejak usnadnit vyber.
_________________ Je:V70III D4 133kW AUT ´15 Cruella; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG Bylo:V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Modřina - LPG; V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Tak to jsi mě potěšil (že jsi si našel čas napsat) a zároveň nepotěšil
Tak nevím, jestli má smysl zkoušet identický produkt pod jinou značkou...Jak jsem psal, otázka je nějaký kvalitativní výběr toho, co z té jedné fabriky v Číně sjíždí. U mě je blbé to, že já to použiju a pak delší čas ne. Reálně po dobu záruky třeba 5x dejme tomu - zkrátka toto se nedělá často, takže se mi může snadno stát, že to použiju párkrát a klekne to po záruce.
Ta rez by mi až tak nevadila, já jsem celkem zvyklý nářadí občas zaprášit Konkorem
Hele ja to vzal s tim ze udelam jedno auto, na druhym ten zadek (coz ani nevim jestli tam dostanu ) a pak to necham kdyby naaahodou kamarad nebo za 30 let novy auto. Predtim jsem to delal takovyma tema za par stovek ta zavitovka a na kazdy strane to "V" a potom co litala pruzina po dilne, jsem rekl ze radsi priplatim i kdyby to bylo na 2 auta.. Zdravi mas jedno. Pokud te to nezaboli dat za to 2.5 tak to vem.
_________________ Je:V70III D4 133kW AUT ´15 Cruella; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG Bylo:V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Modřina - LPG; V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
peter cz píše: 19 říj 2022 14:46
Vidíš a já dobrých 10 let používám ty žebráky za pětikilo a fungují spolehlivě tak 2x do roka a drtim je utahovákem.
Jo taky jsem s nima udelal 3.5 auta. Ale hrozne me stvalo jak se to zakouslo do ty krasny pruziny mno a po tom co s tim kolega delal a prohlasil: tady to mozna sjede ale jeste by to tak 3 otacky sneslo... A pak jsme jenom koukali jak to lita po dilne, tak uz jsem vedel ze na tyhle bazmeky budu sahat jenom v krajnim pripade
_________________ Je:V70III D4 133kW AUT ´15 Cruella; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG Bylo:V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Modřina - LPG; V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Já tam dávám raději tři a stejně se bojím, ale počítal jsem že ty přední pružiny dělám 1 max 2x za život auta. Teda to jsem ještě nevěděl že rády praskají a tak mne to bude možná ještě čekat. Hlavní je mít namazanej závit.