Mohl bys doporučit nějaký konkrétní olej co lijes do d5 136kw?karelvolvo píše: 30 srp 2020 00:26 Tady je to samý olejář !! S olejem se špiním asi 30 let ale kolik má olej hths mně nikdy nezajímalo ! prostě olej co leju do kamionů je olej a to ostatní je mazací voda takže posledních pár roků dávám 10w30 do všech aut a jen jezdím třeba v mé 460-ce jsem měnil olej 54-krát !!! mám ji přes 20 let spolu jsme najeli 560tkm !! a třeba v rodině máme D5 136kw a na tento olej už má přes 200tkm ! jinak položte si otázku proč se píše vmanuálu 0W30 ?? protože je víc ECO možná prvních 20km pak je třeba OLEJ !!
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Zlín
- Vůz: Xc90
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
-
Offline
- Příspěvky: 6198
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já bych řekl, že je důležité nemít olej v autě 20 000km...
Měnit po 15k km max to je nejdůležitější, pak už je to jen o vůli každého.
Měnit po 15k km max to je nejdůležitější, pak už je to jen o vůli každého.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Sheel Rimula R5 10W30 ale je pro kamiony dávám do všech vozů
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 940
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Našel jsem zajímavé fórum o olejích:
https://oil-club.de/index.php?board/19-0w-40/&s=f935a9ee451cf0f5740dda2f7918b06560917ff5
Oleje Mobil1 jsou zde hodnoceny jako top kvalita, u které nejde šlápnout vedle. Vyšlo mi z toho, že zůstanu u Mobil1 0W-40 ESP. Chválí tam vysoké TBN i složení aditiv. Půjde u mě do XC90, kde motor dostává díky váze větší čoud a vyšší teplotní rezerva se může hodit. Takže až najedu dalších 50.000 km (nyní mám cca 7.000 s tímto olejem), tak dám vědět, co na to motor říkal:-)
Neměřil jste někdo jak se u XC90 D5 hýbe teplotu oleje při cestě na dovolenou v Alpách, když je auto naložené a výkon motoru je plně využíván?
https://oil-club.de/index.php?board/19-0w-40/&s=f935a9ee451cf0f5740dda2f7918b06560917ff5
Oleje Mobil1 jsou zde hodnoceny jako top kvalita, u které nejde šlápnout vedle. Vyšlo mi z toho, že zůstanu u Mobil1 0W-40 ESP. Chválí tam vysoké TBN i složení aditiv. Půjde u mě do XC90, kde motor dostává díky váze větší čoud a vyšší teplotní rezerva se může hodit. Takže až najedu dalších 50.000 km (nyní mám cca 7.000 s tímto olejem), tak dám vědět, co na to motor říkal:-)
Neměřil jste někdo jak se u XC90 D5 hýbe teplotu oleje při cestě na dovolenou v Alpách, když je auto naložené a výkon motoru je plně využíván?
Naposledy upravil(a) Zeb dne 01 zář 2020 21:11, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Zlín
- Vůz: Xc90
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
A co filtr pevných částic. Nezanasi se? U te d5?
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Karel má D5 bez DPF
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Známej má XC 90 136kw a na tento olej nejeto cca 200tkm mění se 15-20 tkm auto má celkově 360tkm za prvé olej je pro kamiony s dpf a za druhé když motor olej nežere co by dělal ve výfuku ??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Zlín
- Vůz: Xc90
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak třeba moje xc90 nájezd přes 330tkm během intervalu trochu oleje veme..
-
Offline
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ono u aut s dpf je celkem diskutabilní zda olej žere či ne protože je celkem běžné že to olej žere,ale zase se tam tlačí nafta při častých regeneracích takže hladina je ok a přitom je to nafta s olejem. Leda si občas dělat kapkový test.karelvolvo píše: 01 zář 2020 09:59 Známej má XC 90 136kw a na tento olej nejeto cca 200tkm mění se 15-20 tkm auto má celkově 360tkm za prvé olej je pro kamiony s dpf a za druhé když motor olej nežere co by dělal ve výfuku ??
Škoda že tam nedali vstřik nafty až za motor jako to má Mondeo, tam je to bezproblémové.
Samozřejmě o to více platí zlaté měnění oleje včas.
-
Offline
- Příspěvky: 6198
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Teď jsem kapenkovej test pro zichr udělal a je to relativně rychlé a aspoň to člověka nakopne, jestli má hledat někde problém a nebo je to cajk.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 166
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V90CC D5 AWD Polestar 177kw, 2017
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Zatím dobrýHonza85 píše: 30 srp 2020 11:51Ahoj prosimte jak se ti jezdí s tim ravenolem? Budu měnit a chci zkusit něco jiného než mobil 1. Zdá se mi ten motor hlučný s timto olejem.ElBé píše: 29 črc 2020 15:51 Tak mám teď celkem čerstvě Ravenol 5W 30 a musím říct - šepot květin (na dýzla) a velký rozdíl proti předchozímu stavu (Mobil 1 5W 30).
Jasně, po výměně by to mělo být lepší v zásadě vždy, ale tohle jsem opravdu nečekal. Za mě spokojenost veliká!

-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Taky sem ho chtel zkusit, ale pruser je, ze jen tech 5W30/40, maj asi 20 variant, tak sem to pak vzdal 

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 1343
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
ja davam ten 5w30 fo sae. normu a5b5 ma to mi staci.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Taky jsem tomu dal šanci a rychle skončil...Zajsoft píše: 04 zář 2020 12:25 Taky sem ho chtel zkusit, ale pruser je, ze jen tech 5W30/40, maj asi 20 variant, tak sem to pak vzdal![]()
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 940
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Na tom olejarskem foru co jsem postoval par prispevku zpet hrozne chvali od Ravenolu 5w-40 NDT - Nord Duty Truck a doporucuji ho tam primo i do D5.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 1343
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
hej len vobec nesplna normu tak nevim ci by som to lial do auta.
-
Offline
- Příspěvky: 940
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jenže kolega v práci, který před tím pracoval pro Exxon mi říkal, že normy pro výrobce jsou nehorázně drahé, takže výrobce si nechá akreditovat třeba jenom jeden olej z nabídky pro konkrétní značku, i když ve skutečnosti by danou specifikaci splnila celá řada v portfoliu. Na tom foru rozebírají oleje na základě laboratorních analýz a jejich složení, ne na základě etiket. Ale taky je zde otázka, kolik z diskutujících jsou tribologové a kdo z nich jenom tlachá od klávesnice se znalostmi z wikipedie...
Já jsem se ptal olejáře u nás ve firmě, jak to s těmi oleji je a jaký je tedy nejlepší olej do mého auta a nedokázal mi odpovědět, poněvadž každé auto je používáno jinak a má motor v jiné kondici. Ale pokud je motor v pořádku, olej nebaští a neředí se palivem, tak olej od renomované firmy používající kvalitní základové oleje (což Ravenol bude) a vyspělá aditiva (tady je prý jedničkou Mobil1). Viskozitu až tak moc neřešit, ale rozhodně k ní přihlížet při používání a zvolit ji podle používání.
Já jsem se ptal olejáře u nás ve firmě, jak to s těmi oleji je a jaký je tedy nejlepší olej do mého auta a nedokázal mi odpovědět, poněvadž každé auto je používáno jinak a má motor v jiné kondici. Ale pokud je motor v pořádku, olej nebaští a neředí se palivem, tak olej od renomované firmy používající kvalitní základové oleje (což Ravenol bude) a vyspělá aditiva (tady je prý jedničkou Mobil1). Viskozitu až tak moc neřešit, ale rozhodně k ní přihlížet při používání a zvolit ji podle používání.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Zlín
- Vůz: Xc90
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jakou normu myslíš?
-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
zdravím z toho co jsem nastudoval o olejích já (prošel jsem řadu znaleckých posudků a tribologických příruček atd.) olej do kamionů je otázkou, protože obsahuje daleko větší množství aditiv se zpomaleným průběhem účinků (oleje v kamionech se fakt nemění po 10tkm) a zejména dříve byly tyto oleje "filtrovány" na daleko větší částice než do osobáku - tedy laicky řečeno plavaly v nich částice hrubší a větší. u nových kamionů jsou vůle už menší. tyto oleje jsou v zásadě kvalitní ale teoreticky by se mohlo stát že se motor zajede tak že se vytvoří větší vůle a bude takový olej potřeba dávat pořád.
za mě bych rozhodně vyměnil normu A5/B5 za nejlépe B3 nebo bohužel alespoň C3...
za mě bych rozhodně vyměnil normu A5/B5 za nejlépe B3 nebo bohužel alespoň C3...
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Máme doma nedávno koupenou jetou xc60 D5 MY2012, nájezd 96.000, první servisy u Volvo Průhonice, poslední dva u T6R. V Průhonicích lili 0W30 tuším Castrol, v T6R 5W30 nějaký Shell. Napsal jsem do T6R mail, jestli přešli na 5W30 na přání zákazníka anebo na základě vlastní zkušenosti, s odpovědí se neobtěžovali. Další výměny budu dělat sám, přemýšlím o Valvoline SynPower FE 0W-30 A5/B5 protože má certifikaci Volvo.
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Zlín
- Vůz: Xc90
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jestli má nájezd pouhých 96000 tak bych se toho držel. Toho 0w30
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ale dej C3 specifikaci
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Zlín
- Vůz: Xc90
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jo přesně. C3 . Ne a5b5. To je fakt voda. Lehkobezna..
-
Offline
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Přesně tak - obecně oleje do nákladních vozů jsou velmi kvalitní,ale hlavně obsahují částice a aditiva pro velmi dlouhý interval výměny. Mě dělali olej v Ategu po 80ti tis a to jezdím město(auto si olej vyhodnotí ). Tyhle oleje jsou také většinou určeny pro pomaloběžné motory a nebylo mi doporučeno to lít do osobáku i když dnes už se občas najde více univerzální.ivanvanata píše: 05 zář 2020 19:41 zdravím z toho co jsem nastudoval o olejích já (prošel jsem řadu znaleckých posudků a tribologických příruček atd.) olej do kamionů je otázkou, protože obsahuje daleko větší množství aditiv se zpomaleným průběhem účinků (oleje v kamionech se fakt nemění po 10tkm) a zejména dříve byly tyto oleje "filtrovány" na daleko větší částice než do osobáku - tedy laicky řečeno plavaly v nich částice hrubší a větší. u nových kamionů jsou vůle už menší. tyto oleje jsou v zásadě kvalitní ale teoreticky by se mohlo stát že se motor zajede tak že se vytvoří větší vůle a bude takový olej potřeba dávat pořád.
za mě bych rozhodně vyměnil normu A5/B5 za nejlépe B3 nebo bohužel alespoň C3...
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tady si nejsem jistý, že by výrobce skutečně doporučil nevhodný olej. To by třeba v takové Americe mohl přijít na buben, protože by ho majitelé aut hromadně zažalovali za úmyslné snížení životnosti motoru. Je nějaký důkaz = ví někdo o konkrétním autě které jezdilo na 0W30 A5/B5 a předčasně kleklo na motor a naopak o stejném typu auta (motoru) které jezdilo na něco jiného a díky tomu najelo výrazně víc?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé