Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Nalil jsem Texaco Havoline Ultra S 5W40
https://cglapps.chevron.com/msdspds/PDSDetailPage.aspx?docDataId=354077&docFormat=PDF
https://cglapps.chevron.com/msdspds/PDSDetailPage.aspx?docDataId=354077&docFormat=PDF
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.
Volvo (EU), XC90, XC90 D5 AWD, 2005-2010
Výrobce: Volvo Car Corporation, Göteborg, Sweden
Typ pohonu: pohon všech kol
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP / 136 kW při 4000 ot./min.
Motor D5244T4
Vznětový, 4-zdvih, 5 Válec, Řada, 4 ventily/válec, Mezichladič turbodmychadla, kapalinou chlazené
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP/136 kW při 4000 ot./min.
Obsah Servisní plnění: 6.2 l.
Použití: Normální
Výměna 30000 km/12 měs.
OEM doporučení
celoročně ACEA A5/B5-08 SAE 0W-30
Products Header
Products Not Found
Volvo (EU), XC90, XC90 D5 AWD, 2005-2010
Výrobce: Volvo Car Corporation, Göteborg, Sweden
Typ pohonu: pohon všech kol
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP / 136 kW při 4000 ot./min.
Motor D5244T4
Vznětový, 4-zdvih, 5 Válec, Řada, 4 ventily/válec, Mezichladič turbodmychadla, kapalinou chlazené
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP/136 kW při 4000 ot./min.
Obsah Servisní plnění: 6.2 l.
Použití: Normální
Výměna 30000 km/12 měs.
OEM doporučení
celoročně ACEA A5/B5-08 SAE 0W-30
Products Header
Products Not Found
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
výrobce ví přesně co tam lít a co motoru dělá dobře. Proto nastavil z výroby interval 30 tis km. Stejně jako doživotní náplně automatických převodovek.
Jinak hlásím najeto na 5W30 Mobil Formula V (504, 507 pro VW) cca 8 tis km zatím vše ok. Před tím BG proplach. Jediný co jsem postřehl, že to asi míň klepe. Občas na volnoběh klepou asi hydra nebo něco jinýho a po výměně oleje se to asi po 500 km projevuje míň častěji.
Jinak hlásím najeto na 5W30 Mobil Formula V (504, 507 pro VW) cca 8 tis km zatím vše ok. Před tím BG proplach. Jediný co jsem postřehl, že to asi míň klepe. Občas na volnoběh klepou asi hydra nebo něco jinýho a po výměně oleje se to asi po 500 km projevuje míň častěji.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Co si pod tím představit?Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.hajnej píše:Co si pod tím představit?Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-3000-x1-form-fe-5w-30-1l-d4828706.htm
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 5589
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jammal píše: Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.
Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?
To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.
Stejně tak náplně do posilovače.
Takže jestli máš povědomost, tak poraď.
-
Offline
- Příspěvky: 5816
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Názor mám takovej, že na něj jezdím již 2 rok stejně jako Smidcze. A vše jak má být. Nic nedolévám a to se blížím ke 200tis.paiu píše:Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-3000-x1-form-fe-5w-30-1l-d4828706.htm

-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jakub Svoboda:) Díky, už ho mám objednán.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Týká se to spíše běžných olejů...motor, převodovka atd. Na určování náplní pro všechny typy vozidel používám Olyslager a případně komunikuji přímo se společností Castrol. Konkrétně tyto náplně pro Volva jsem prověřoval a i v Castrol mi doporučili originál náplně. Zatím co jsem vykoumal:Romulusw píše:Jammal píše: Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.
Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?
To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.
Stejně tak náplně do posilovače.
Takže jestli máš povědomost, tak poraď.
Volvo 97314 – Castrol Axle EPX 80W-90
Volvo 1161513-5 - Zde pouze originál
Pro manuální převodovky dle modelu.
- MMT6 (6MTT450) (6 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)
- M56 (5MTT350) (5 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)
- M66 (6MTT400) (6 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ahoj. Je to podobný olej, ale určený spíš pro Fordy. Zřejmě tomu neublížíš, ale tvůj olej by měl mít specifikaci Volvo VCC 95200377 pokud se nepletu. Ono to není jen o viskozitě, ale i o aditivech v oleji, které motor potřebuje pro bezproblémový chod. Jinak všechny značky, které za sebou mají nějakou historii (alespoň 10 let) jsou v pohodě...Mobil, Castrol, Total, Shell...jen vybírat správnou formulaci.paiu píše:Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-3000-x1-form-fe-5w-30-1l-d4828706.htm
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Na posilovač sem se díval k mojí V70 (Volvo 1161529) a tady patří normální zelené CHF, podobně jako do některých škodovek. U posilovačů je to ve většině případu zelené CHF nebo červený Dexron III nebo VI (podle roku výroby). Jsou i speciálky co jsem nedohledal, ale to vždy záleží na konkrétním modelu. Některé automobilky si kuchařku dobře chrání a Volvo k nim bohužel patří.Romulusw píše:Jammal píše: Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.
Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?
To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.
Stejně tak náplně do posilovače.
Takže jestli máš povědomost, tak poraď.
-
Offline
- Příspěvky: 169
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V70 MY2004 D5244T
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
jak je to s tou viskozitou? mel jsem za to ze vyssi cislo znamena lepsi mazivost... tedy lepe pro motor, hure pro spotrebu
proc je tedy pro motor horsi 17 nez 10?
B
proc je tedy pro motor horsi 17 nez 10?
B
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mno nezlob se na me, ale z tech par prispevku co jsi tu napsal, mi to zatim vychazi, ze umis hledat v katalogu vyrobku Castrol(cimz nerikam, ze jejich vyrobky jsou spatne, zalezi na aplikaci)) a slepe se drzet toho co je tam napsane...Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.
No ze vyrobce vedel... Mno... Ehm...
Zalezi na uhlu pohledu... Ano vedel, ze Mobil1... Pak Volvo koupil Ford a najednou vedel, ze Castrol(a jak krasne ve Volvech karbonuje vetsina z nas vi...).
Ono se ruzne veci taky kolikrat meni v case, s ohledem na firemni politiku, penize, s kym se kdo vyspal, etc...
Stejne jako byl treba nejakej interval na treba rozvody a najednou po 5-10letech, je 1/2...
To same olej v prevodovce, aktualni oficialni nazor Volva je, ze napl v AT je dozivotni(neboli, musi prezit 1. vlastnika a cca 100-150kkm...).
A to, ze nekdo neco neschvalil jeste neznamena, ze to je spatne, ze to nejde, nebo treba ze v nekterych pripadech, to neni dokonce lepsi.
Proste to pouze nekdo nepredepsal/neschvalil, nic vic, nic min...
Naposledy upravil(a) Zajsoft dne 11 dub 2019 10:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
No zrovna co se tyce posilovace, tak clovek postupne zkusil kde co. Aktualne musim rict, ze nejlepsi co jsem zatim zkusil je Ravenol SSF, rizeni jde naprosto hladce a ani neknoura v dorazech(nasilne podrzenych).Jammal píše: Na posilovač sem se díval k mojí V70 (Volvo 1161529) a tady patří normální zelené CHF, podobně jako do některých škodovek. U posilovačů je to ve většině případu zelené CHF nebo červený Dexron III nebo VI (podle roku výroby). Jsou i speciálky co jsem nedohledal, ale to vždy záleží na konkrétním modelu. Některé automobilky si kuchařku dobře chrání a Volvo k nim bohužel patří.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
SSF od Ravenolu take pouzivam. Jak do Volva, tak i do jednickovyho Supa. 4 litrovy kanystrik za pohodovou cenu.
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Umím hledat v katalogu, to je samozřejmě základZajsoft píše:Mno nezlob se na me, ale z tech par prispevku co jsi tu napsal, mi to zatim vychazi, ze umis hledat v katalogu vyrobku Castrol(cimz nerikam, ze jejich vyrobky jsou spatne, zalezi na aplikaci)) a slepe se drzet toho co je tam napsane...Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.
No ze vyrobce vedel... Mno... Ehm...
Zalezi na uhlu pohledu... Ano vedel, ze Mobil1... Pak Volvo koupil Ford a najednou vedel, ze Castrol(a jak krasne ve Volvech karbonuje vetsina z nas vi...).
Ono se ruzne veci taky kolikrat meni v case, s ohledem na firemni politiku, penize, s kym se kdo vyspal, etc...
Stejne jako byl treba nejakej interval na treba rozvody a najednou po 5-10letech, je 1/2...
To same olej v prevodovce, aktualni oficialni nazor Volva je, ze napl v AT je dozivotni(neboli, musi prezit 1. vlastnika a cca 100-150kkm...).
A to, ze nekdo neco neschvalil jeste neznamena, ze to je spatne, ze to nejde, nebo treba ze v nekterych pripadech, to neni dokonce lepsi.
Proste to pouze nekdo nepredepsal/neschvalil, nic vic, nic min...



-
Offline
- Příspěvky: 5589
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
No, mě spíš šlo obecně o to, co je v těch pixlách s nálepkou volvo, že se jich někteří drží jak h...o košile a nic jiného by do svého miláčka nenalili 

-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
V tom má Zajsoft pravdu, automobilky si to pravidelně tendrují...jednou jim to plní Shell, podruhé Castrol, jindy zas Mobil a je to jedno jestli je to Škoda, Mercedes, BMW nebo Ford, co vím všichni to dělají stejně. Ale tady se jedná hlavně o vysoko obrátkové položky jako jsou motorové oleje. Tam, kde se toho prodá málo a má to svá specifika se většinou drží jednoho výrobce, jako právě například u náplní do haldexu a know how si chrání. Tím zopakuju, že u motorového oleje pokud se držíš renomovaného výrobce nešlápneš vedle při dodržení specifikace.Romulusw píše:No, mě spíš šlo obecně o to, co je v těch pixlách s nálepkou volvo, že se jich někteří drží jak h...o košile a nic jiného by do svého miláčka nenalili
-
Offline
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
automobilce jde vic o CO2 nez ochranu motoru... 0W30 mi zvladla akorat zakarbonovat motor. Kdyz se motor vycistil tak akorat zacala tect gufera.
to same u dieselu neprijde mi normalni aby auta mela po 300 000 hydrostely na odpis
to same u dieselu neprijde mi normalni aby auta mela po 300 000 hydrostely na odpis
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ahoj. Viskozita oleje má určitě souvislost, ale jde i o stav motoru...olej musí správně dotěsňovat pístní kroužky, jinak jde do oleje víc spalin než je zdrávo a problém je na světě. Dál jde samozřejmě o kvalitu oleje a obsah aditiv zajišťujících čistotu motoru i oleje (detergenty, dispersanty). Někteří výrobci na tom šetří, použijí základní aditivační balíček, pouze aby olej splnil průmyslové limity a mohli na něm uvést dané normy, oleje třeba vůbec netestují.michal_0077 píše:automobilce jde vic o CO2 nez ochranu motoru... 0W30 mi zvladla akorat zakarbonovat motor. Kdyz se motor vycistil tak akorat zacala tect gufera.
to same u dieselu neprijde mi normalni aby auta mela po 300 000 hydrostely na odpis
Pokud jde o to vyčištění motoru, to se stává pokud jezdí motor delší dobu na olej, který nedostatečně čistí nebo je zde jiný důvod zvýšeného zanášení. Staré usazeniny ti motor dotěsňovaly a tím, že si je rozpustil, jsi uvolnil doposud dotěsněné mezery...může se to stát i když se přejde z horšího oleje na olej, který má čistící schopnost tak jak má být nebo ji má zvýšenou.
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jak to tak čtu, tak hromada obecných řečí a nic konkrétního. Měl bys nějaký důkaz, nebo tak něco? 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ahoj, v tomto máš pravdu, ale přesně je to o tom, že když použiješ olej s nižší HTHS viskozitou do motoru kam nepatří, tak jej můžeš poškodit hlavně díky tomu, že za vyšší teploty rychleji stéká z mazaných částí a na dílech se neudrží dostatečně dlouho. Kdežto když pro motor, kde je olej se sníženou HTHS viskozitou předepsaný použiješ olej s viskozitou vyšší (což tady právě děláte s tím Mobilem 5W-50 atd.), stane se maximálně to, že se o něco málo zvedne spotřeba. Neříkám, že je to úplně špatně, jen jsem se vždy držel předpisu výrobce a neměl jsem důvod tomu nedůvěřovat. Když už mluvíme o vodičkách, jsou i oleje 0W-8 a dokážou motor namazat velmi dobře, jen musí být konstrukčně vhodný pro tento typ maziva. Za mě je favorit pro starší motory bez DPF kde je na výběr z více viskozit jednoznačně 5W-40 A3/B4.ivanvanata píše:no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liptál
- Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jaký přesně důkaz by to měl být?python.p píše:Jak to tak čtu, tak hromada obecných řečí a nic konkrétního. Měl bys nějaký důkaz, nebo tak něco?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé