Startování auta - Startovací kabely

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5750
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Warcz »

Včera jsme měli zajímavou diskuzi na srazu. Startovali jsme jedno auto druhým přes moje startovací kabely. Mám kabely vlastní výroby ze starého elektro rozvaděče 35mm průřezu.

Po připojení kabelu jsem chtěl moje auto chcípnout, protože nastartované auto, a funkční alternátor není dimenzovaný na proud staréru. Tedy já tvrdím, že když mam alternátor který dává 14V a pustím v druhém autě startér, který má odběr tak to není normální stav v autě a vytvořím tím raz na řídicí jednotku alternátoru a diody.

Pokud mam dobrou baterii ( 80Ah ) a dobré kabely tak musím cizí auto natočit z mojí baterie s vypnutým motorem. Zde je zase názor, že moje auto a řídící jednotky nejsou stavěny na to, že najednou při vypnutém motoru dostanou pokles a následně špičku z druhého auta.

jaký máte názor ? :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14298
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od raolsa »

Vždycky jsem startoval auta přes kabely s nastartovaným motorem a nikdy si nestěžoval.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Romulusw »

Základní poučka - vnitřní odpor vinutí alterátoru nedovolí větší proud, než na kolik jsou dimenzovány jeho usměrňovací diody.

Ergo kladívko - i když dáte výstup alternátoru do zkratu, neměl by se poškodit.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1126
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Tom0 »

Zásadně s nastartovaným autem, ovšem nesmí ti kolega v protiautě připojit kabely obráceně...

To pak je bomba jak svině a když po nastartování druhého auta a odpojení sedneš do svého, nestíháš se divit kolik chyb tam najednou vyskočilo...

Naštěstí všechny zhasly po opětovném startu... :wink:
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Tod2 »

Ono jde taky o to, že jestli má to startované auto baterii úplně vybitou, tak po připojení baterie startovacího auta to pravděpodobně stejně nenastartuješ, protože všechen proud sežere ta vybitá baterie. Proto je dobré nechat nastartované a několik minut počkat.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5750
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Warcz »

Troufám si tvrdit, že i po připojení bych to auto s mými kvalitním kabely nahodil, ale určitě souhlas chvilku nechám auto nastartované a baterii nabiju, potom auto chcípnu a natočím druhé auto.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Tod2 »

Jenže se může stát, pokud máš horší baterii, že už pak nenastartuješ, protože jsi tu svoji energii daroval té vybité baterii a ještě nestihl dobít tu svoji.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Urvanej »

Energii daroval, nenastartuješ... to asi ne.
Kvalitní kabely nic neznamenají, protože největší přechoďák jsou svorky, kterejma stejně víc jak 20-30A neprocpeš. Nastartovaný auto nabíjející druhé je kvůli tomu, že běžící motor má vyšší napětí, takže stačí relativně chvilka a baterka je oživena na to, abys nastartoval svépomocí. Zkusil jsem svoji mrtvolu (nechal jsem svítit světla) připojit na kolegovo auto stojící vedle a ani po 2h jsem to nenahodil. Když se situace opakovala, tak jsem byl připojen 2minuty na běžící auto a normálně jsem pak nastartoval a odjel. V obou případech čínský kabely co maji kontakt připojený jen na jedný straně čelistí svorky (to je taky sranda, měděný zuby na obou stranách, ale kabel vede jen na jednu).
O alternátor se nebojim, protože jak píše raolsa a to sme párkrát, kabelů nemaje, baterku přendali ze zdravýho, to nemocný nastartovali a pak tam vrátili tu mrtvou a auto si ji samo dobilo. Jen jsme zapli všechny spotřebiče, které byly v autě dostupné. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Romulusw »

Urvanej píše:Energii daroval, nenastartuješ... to asi ne.
Kvalitní kabely nic neznamenají, protože největší přechoďák jsou svorky, kterejma stejně víc jak 20-30A neprocpeš.

Já bych si dovolil nesouhlasit. Když jsou kabely startovací a ne parodie z lídlu, tak mají průřez 16-25 mm2 a kvalitní kleště jak na svařování, tak přenesou 130A a více s úbytkem 0,88 V/m.

Jinak by se stím nedalo "vařit" že?

Tedy úplně v pohodě to nastartuje dobře nabitá baterka i bez oživování.

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5750
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Warcz »

Jak jsem psal mám kvalitní kabely. Předtím, než se vyřadili měli stálou zátěž 80A. To není jak ty čínské, které hřejí.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Startování auta - Startovací kabely

Příspěvek od Urvanej »

Chtěl jsem říci to, že u svařování máš kontakt naplocho, kdežto ty svorky na baterce moc plošek nemaj.
BTW všimli ste si, jak silnou maj ty startovací kabely izolaci, aby vypadaly, že jsou tlustý? :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé