XC 90 - hláška Přeplněno olejem

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#26 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Munga »

No možná to nemají úplně všechny, ale třeba příklad klasika MB Atego - při spuštění regenerace se rozsvítí kontrolka a upozorní že regeneruje, dále tam můžeš tlačítkem regeneraci manuálně vypnout třeba že pojedeš do objektu nebo budeš parkovat a naopak ji můžeš poté tlačítkem spustit když nastanou vhodné podmínky. Spuštěná regenerace dost zvedne volnoběh a regeneruje neustále i když třeba stojíš v koloně, akorát to pak dlouho trvá.
Prostě to dává řidiči jasně najevo že je potřeba regeneraci udělat a také mu dává i nějaké možnosti jak to udělat i když na to nejsou vhodné podmínky - cílem je aby regenerace proběhla zdárně a řidič o tom věděl a měl možnost ji podpořit.
U většiny osobáku je to bohužel naopak a regenerace je zdárně maskována - přitom by stačila pouze blbá kontrolka a hodně dpf by mělo fakt dlouhou životnost :fool:

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#27 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od karelvolvo »

Mají to jen rozvážkové kamiony a to ne všechny a když vidím ty dnešní řidiče tak je to stejně jedno neumí ovládat základní funkce třeba motorovku přečíst si příručku k autu tak je jim nějaký vypínač nebo budík jak je na tom DPF uplně u pr...
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#28 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Sup »

z osobáku má tuhle kontrolu snad jen ISUZU a u Fordu s convers+ se to dá aktivovat. Jinak lidi volají i že svété nízký tlak v pneu, co to znamená. Volajá kvůli čemukoliv, díky téhle kontrolce by volalo dvojnásobné množství lidí....

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#29 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Romulusw »

Munga píše:Ty mám dva, ale na předposledním dieselu 550tis - posledním dieselu s dpf jsem nacukal 280tis a motory super pořád jezdí. Prostě rád cukám s naftou..
Když je staráno tak to nevadí - jen kdyby tam výrobce dal kontrolku na regeneraci dpf jako to má každý náklaďák.
A dnešní petrolejky nemají kontrolku, že se jim vypaluje sračkomet? Žena měla před časem captivu (jedinej nafťák co jsme měli a už nikdy více :-D ) a tam se při vypalování rozsvítil takový oranžový "reaktor" a to věděla, že to má ještě chvíli někde protáhnout.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#30 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od python.p »

Hlavně si prosím nenech srát na hlavu. To s tím olejem je snad vtip ne?

Vykašli se na nějaký LongLife a ten olej vyměň max po 15 000km kor jestli ti tam jde nafta. Kdybys tam měl měrku, mohl bys udělat kapkovej test oleje aspoń pro orientaci. :)

Kontrolka by mi taky nevadila, holt bych ujel o něco více. Ale už se mi parkrát stalo, že jsem poznal, že probihá regenerace až potom co jsem zaparkoval, chcípl motor a vystoupil z auta.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#31 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Tom0 »

Munga píše:Ty mám dva, ale na předposledním dieselu 550tis - posledním dieselu s dpf jsem nacukal 280tis a motory super pořád jezdí. Prostě rád cukám s naftou..
Když je staráno tak to nevadí - jen kdyby tam výrobce dal kontrolku na regeneraci dpf jako to má každý náklaďák.
Tu kontrolku tam v podstatě máš.
Stačí sledovat okamžitou spotřebu a když to žere i při brzdění motorem, tak probíhá vypalování.
Vypaluju každých cca 500-1000km podle jízd a vypalování když se nechá běžet a doběhnout celé trvá cca 25-30km od zahájení.
Samozřejmě když se přeruší, tak o to dříve nastane další etapa výpalu.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#32 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Munga »

Já mám teď 24.6g tak za jízdy sleduji teplotu dpf na app a také okamžitou spotřebu - mělo by to už spustit. Takže na tu okamžitou spotřebu se dá spolehnout? No alespoń něco.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#33 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Tom0 »

Zatím se mi to osvědčilo na 100%.
To si člověk všimne že to najednou žere nějak víc a tak jen pustím nohu z plynu a když neklesne spotřeba na nulu, tak se vypaluje.
Ale jako člověk se tím nesmí omezovat a když to začne vypalovat 2km před domovem, tak přece nepojedu dalších 30km abych dokončil regeneraci... Nejsem otrok toho auta.
A když to takto párkrát přerušíš a neumožníš vypálení a zaplnění ti stoupne někam nad přípustnou mez, tak se ti zobrazí hláška že máš jet delší trasu bez přerušení. to se mi ještě nestalo...

A to s tou diagnostikou jsem taky jel a už jsem měl taky 24g, tak jsem čekal kdy začne vypalovat, ale přišlo dlouhé táhlé stoupání a tam jak šel motor do tahu delší dobu, tak teplota stoupala sama a probíhalo samovypalování bez příspěvku externí nafty. Na kopci jsem měl zase jen 20g...
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#34 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Munga »

Já jsem zvyklí z fokouše že když byla okamžitá do kopce 9 tak jsem začal být nervozní - tady mi lítají taková čísla že na to raději nekoukám :D

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#35 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od Munga »

Tom0 píše:Zatím se mi to osvědčilo na 100%.
To si člověk všimne že to najednou žere nějak víc a tak jen pustím nohu z plynu a když neklesne spotřeba na nulu, tak se vypaluje.
Ale jako člověk se tím nesmí omezovat a když to začne vypalovat 2km před domovem, tak přece nepojedu dalších 30km abych dokončil regeneraci... Nejsem otrok toho auta.
A když to takto párkrát přerušíš a neumožníš vypálení a zaplnění ti stoupne někam nad přípustnou mez, tak se ti zobrazí hláška že máš jet delší trasu bez přerušení. to se mi ještě nestalo...

A to s tou diagnostikou jsem taky jel a už jsem měl taky 24g, tak jsem čekal kdy začne vypalovat, ale přišlo dlouhé táhlé stoupání a tam jak šel motor do tahu delší dobu, tak teplota stoupala sama a probíhalo samovypalování bez příspěvku externí nafty. Na kopci jsem měl zase jen 20g...
Tak jsem regeneraci konečně chytil - při 26 i 27g jsem to byl vyvenčit zbytečně na dálnici a nic, už jsem začínal být nervozní - dneska hned jak se ohřála voda tak při popojíždění v koloně a překročení 28g teplota dpf vyletěla na 800C . Regenerace probíhala i při stání a cukání v koloně cca 15min a ze začátku byl v kabině cítit trošku smrad nespálené nafty. Po najetí na dálnici dokončeno na 0.
Dobré je že ta okamžitá spotřeba 2l bez plynu opravdu ukáže spolehlivě a také že regenerace vydrží i nepříznivé provozní podmínky a dá člověku možnost někam odbočit.
Tedy bez App bych to v koloně nepoznal, ale než odbočím domů tak mrknu na spotřebu a poznám. Vlastně tam ta kontrolka opravdu je a tak to už vidím v lepších barvách.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#36 XC 90 - hláška Přeplněno olejem

Příspěvek od python.p »

Tak ono protažení na dálnici je velmi oblíbený obecný omyl... Jde o to aby motor jel víceméně bez zátěže a za konstantních podmínek. Mě regeneruje klidně po cestě do/z práce. Tedy 25km a dálnice tam není. Několikrát se mi stalo, že regeneroval i po dojetí, ale nejsem sluhou svého auta, takže to klidně nechám minutku nebo dvě než vytahám věci z auta a pak to klidně chcípnu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“