Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#501 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od gigy »

Já měl za to že C3 specifikace je lepší i pro DPF v porovnání s A5/B5
i ty % síranového popelu má nižší, což by to potvrzovalo
Něco mi uniká?
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#502 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

A5/B5 je "full saps" (nesníženo) a s HTHS min. 2,9 mPa.s. Kdežto C3 je "mid saps" (střední obsah) a s HTHS až od 3,5 mPa.s. Ty oleje A5/B5 a C3 mohou býti lehce odlišné... :oops:
Jestli chceš rychle zaolejovat hydroštely (pokud není velký mráz tak je ale mezi 0w a 5w minimální a zanedbatelný rozdíl) a chránit i DPF, tak dej 0w30 s C3.

A1/B1/A5/B5/C2 snížená HTHS - použitelné JEN tam, kde výrobce motoru povoluje. Jsou to ekooleje--šetříš DPF -- mín maže motor /do 12tkm výměna ol./
třeba RAVENOL VMP 5W-30 ---je C3 "mid saps" (střední obsah) - Motorový olej maže lépe a navic s nízkým obsahem ,,SAPS,, je to olej s nízkým podílem síranového popela, fosforu a síry má nízké tendence k tvorbě popela nezasírá DPF.. :good:
co je USVO® ...nová USVO receptura wolfram a molybden, bor,..jsou součástí "racing" balíčků aditiv , dohromady = oleje pro vysoce zatěžované motory :good: :good:


moto PF 2021
Je prostě velký rozdíl mezi "DO motoru to nejlepší" a "PRO motor to nejlepší." 8) už chladím šampus chlapci :jaj:
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 01 led 2021 00:27, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#503 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Všem Volvařům přeji do Nového roku 2021 Zdenál :beer:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#504 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

zdenal111 píše: 31 pro 2020 00:33 Jestli chceš rychle zaolejovat hydroštely (pokud není velký mráz tak je ale mezi 0w a 5w minimální a zanedbatelný rozdíl) a chránit i DPF, tak dej 0w30 s C3.
Já dal hned po koupi auta Yacco 5w40 C3 https://dufy.cz/motorovy-olej-yacco-vx-1000-fap-5w-40-5l?gclid=CjwKCAiAirb_BRBNEiwALHlnDwoKGzFritS5zJJdWa_cvUuaWVzpI8Fbe9JVeujBE60Ry1GgUJU1jhoCkNkQAvD_BwE
- dobrý olej co se zaručeně nepančuje ale pozdější máznutí hydroštelu při ranním startu v chladném počasí bylo detekovatelné sluchem což mne vylekalo a dal jsem zase 0w30.
Třeba Márra mi tvrdil že 0w je kůli rychlému natlakování nutná a D5 na to trpí což je pravda, ale jestli je 0 a 5w znát i když nemrzne?
Dnes už mám bufík tak motor startuji do 5C zahřátý.
Chtěl jsem dávat 0w40, ale to je moc velké rozmezí tak jsem zatím pořád u 0w30 Sheel C3 což není špatný olej ,ale hrozba panče je velká a jsou i lepší oleje menších firem.
Myslíš že i při častých krátkých jízdách nebude rozdíl mezi 0 a 5W?

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#505 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od karelvolvo »

Hydroštely a hlavně turbo potřebují olej proto má D5 i ostatní volva v naší rodině jezdí na 10w30
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#506 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Myslíš že i při častých krátkých jízdách nebude rozdíl mezi 0 a 5W? odpověd ..někde nahoře jsem to asi ,,možná,, psal ten rozdíl/0W a 5W/ je naměřitelný v mínusových teplotach (-10)+-
V nížinách pár dní,v horských oblastech 1 měsíc ...
jízdních podmínky: :wink:
0w30 - časté hodně mrazivé starty a krátké jízdy
0w40 - časté hodně mrazivé starty a kratší i dlouhé jízdy a vysoká zátěž
5w30 - časté studené starty a spíš kratší jízdy
5w40 - časté studené starty a kratší i dlouhé jízdy a vysoká zátěž
10w40 - málo studených startů, možné i dlouhé jízdy a vysoká zátěž
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#507 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

ACEA C5

Při vývoji motorových olejů v posledních letech byla potřeba specifikace, kompatibilní s dodatečným zpracováním, která by pokrývala nové oleje 0W20 a 5W20. Tyto oleje mají typicky HTHS viskozity nižší než 2,9 mPa * s, takže kategorie C1 - C4 jsou nevhodné. C5 vyžaduje střední SAPS olej - protože má stejné limity SAPS jako C2 a C3 - ale viskozitu HTHS mezi 2,6 a 2,9 mPa * s. Úspora paliva C5 vyžaduje o 2% lepší spotřebu paliva než C3.

ACEA A1 / B1 odstraněn :crazy: konec,šlus ...

Specifikace A1 / B1 již není požadována, protože nová specifikace C5 pokrývá příslušné oleje s nízkým obsahem HTHS a také zajišťuje kompatibilitu s následnou úpravou. Proto specifikace ACEA A1 / B1 již není součástí olejových sekvencí ACEA.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#508 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

dotaz....hydroštely vs. viskozita

s olejem 0w30 C3 PROČ by měly hydra odjet (a kam)???? C3 má vyšší HTHS než C5.

Ve viskozitě 0w20 C5 a 0w 30 C3 sice rozdíl je i při startu, ale miliony hydroštelů pracují i s daleko "hustším" olejem než je ten 0w30 i 5w30 s normální HTHS.

A je docela zajímavý jak sobě (a lidem) ti technici od jednotlivých značek tu "předepsanou ekožbrďolu" odůvodňují :D
U Volva že se pose*ou hydra :oops: , u Fordu že nebude chráněný řemen :oops: , jinde zas že za studena se viskóznější olej někam do motoru nedostane :oops: , že nebude fungovat variabilní časování, že.... atd. atd. :ROFL:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#509 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od gigy »

zdenal111 píše: 31 pro 2020 00:33 Ne tak docela. A5/B5 je "full saps" (nesníženo) a s HTHS min. 2,9 mPa.s. Kdežto C3 je "mid saps" (střední obsah) a s HTHS až od 3,5 mPa.s. Ty oleje A5/B5 a C3 mohou býti dosti odlišné....
Jestli chceš rychle zaolejovat hydroštely (pokud není velký mráz tak je ale mezi 0w a 5w minimální a zanedbatelný rozdíl) a chránit i DPF, tak dej 0w30 s C3.

A1/B1/A5/B5/C2 snížená HTHS - použitelné JEN tam, kde výrobce motoru povoluje. Jsou to ekooleje--šetříš DPF -- mín maže motor /do 12tkm výměna ol./
třeba RAVENOL VMP 5W-30 ---je C3 "mid saps" (střední obsah) - Motorový olej maže lépe a navic s nízkým obsahem ,,SAPS,, je to olej s nízkým podílem síranového popela, fosforu a síry má nízké tendence k tvorbě popela nezasírá DPF.. :good:
co je USVO® ...nová USVO receptura wolfram a molybden, bor,..jsou součástí "racing" balíčků aditiv , dohromady = oleje pro vysoce zatěžované motory :good: :good:
Furt jsem z toho nepochopil v čem rozporujes to že 0W30 C3 je lepší než A5/B5
Vždyť to líp maže v zátěži, je to 0w takže včas i hydrostely, a obsah popílku je cca poloviční oproti A5/B5 takže i pro DPF je vhodnější než to co doporučuje výrobce
A to píšeš i sám, tak v čem je to "ne tak docela"?
Jediný co, tak A5/B5 bude mít malinko menší spotřebu, ale jinak mi z toho furt vychází pro motor i DPF lepší C3
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#510 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

,,rozporuješ,, odpověd ------ 0W30 C3 umí mazat i šetří DPF :good: já mám nově Ravenol 5W30 C3 mid saps USVO® jednoduše Ta nula MĚ nesedí :D :D nic v tom nehledej
B1/B5/C1/C2 šetří DPF je eko.kratčí iterval ,,mazuschopnosti,, oproti 5W30 C3 maže+šetří DPF
Předpis výrobce (nebo spíš povolení ho používat) olej se sníženou HTHS viskozitou (B1/B5/C1/C2) je hlavně kvůli emisím. Zachráníš planetu a motor si koupíš novej :D .Pro ochranu motoru, motoru ,motoru jsou vhodnější oleje s normální HTHS viskozitou (B3/C3/C4).... :Bravo:
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 25 pro 2021 23:39, celkem upraveno 3 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#511 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

gigy píše: 30 pro 2020 22:17 Já měl za to že C3 specifikace je lepší i pro DPF v porovnání s A5/B5
i ty % síranového popelu má nižší, což by to potvrzovalo
Něco mi uniká?
neuniká :good:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#512 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Oleje ACEA C1 & C2 vs. TBN (alkalická rezerva) TBN,TBN,TBN 8)

TBN eliminuje kyselost oleje a má vliv na součásti motoru především v době, kdy se netočí. To aditiva do paliva neovlivní.

Ano. Každý olej má alkalickou rezervu. Ale.... Trošku osvěty a vysvétlení. Je 5 tříd ACEA C.

C3 - střední (do 0,8) obsah saps a normální HTHS
C4 - nízký (do 0,5) obsah saps a normální HTHS
C1 - nízký (do 0,5) obsah saps a snížená HTHS
C2 - střední (do 0,8) obsah saps a snížená HTHS
C5 - střední (do 0,8) obsah saps, ale extra snížená HTHS - oleje 0w20.

Oleje ACEA Cx jsou pro motory s filtry pevných částic, leč není pravda že by alkalickou rezervu neobsahovaly. Mají - ale sníženou (bo ji mají na "starosti" hlavně ty látky saps). :good: Pohybuje se okolo 6 - 8 mg KOH/g, kdežto u olejú A3/B4 je to okolo 10-ti, a saps se pohybuje kolem 1,2 %. Když už oleje s ACEA Cx použít, tak jen tam kde je to potřeba, a je vhodno zkrátit interval výměny. :twisted:

A jestě k té HTHS viskozitě: Eko-oleje se sníženou může výrobce motoru povolit; do některých motorů nesmí. :evil: Olej s normální HTHS se dají použít (téměř) vždy. :wink:
Pokud je povolen olej se sníženou HTHS, je dobré ho použít při převážně kratších jízdách. Při delších a při větší zátěži jsou vhodnější ty s HTHS normální.
A je pravda že čím kratší jizdy - resp. čím je jich víc, tim TBN v oleji klesá rychleji.
Přílohy
yH7PZ41uMC.png
yH7PZ41uMC.png (22.49 KiB) Zobrazeno 972 x
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#513 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

dodatky:

Vyšší HTHS=silnější olejový film. Spotřeba je v řádu placebo... Naopak může dotěsnit vyběhaný motor

černý olej:


Olej v dízlu černá rychleji protože během spalování dochází k mnohem větší tvorbě sazí. Černý olej = olej, který funguje a rozpouští úsady. Samozřejmě musí k tomu být i informace o počtu najetých km.

Takže v dnešní době super eko motorů si můžeme jenom zvolit, jestli si na autě zničíme dříve komponenty pro emise (DPF, TWC a SCR) nebo odrovnáme rovnou motor nadměrným opotřebením. :D :(
Ty nežádoucí vlastnosti ekoolejů se ale dají eliminovat dřívější výměnou toho oleje.

DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ 8)

Současný evropský trend automobilismu spočívá ve snaze:
- zvyšovat jednotkové výkony současných motorů
- prodlužovat servisní intervaly, a s tím i výměnné intervaly motorových olejů
- snižovat emisní zatížení ovzduší
- současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje.


Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonu motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv.
Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování :good: kritických prvků - sulfátového popela, fosforu a síry. A opačný jev---Snížení koncentrace těchto prvků naopak vede :no: ke snižování úrovně koncentrace aditiv a neslučuje se tak s většími nároky na motorový olej popsanými výše :evil: . Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem neslučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů :good: :good: motorových olejů. V současné době se např. nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.
ve zkratce zamyšlení s humorem :twisted:
--zvýšený výkon motoru = prodlužování servisních intervalů = zvýšenou koncentraci výkonových aditiv :D
-- ekologické aspekty =snižování kritických prvků= ke snižování úrovně koncentrace aditiv :D


Po přečtení mnoha zdrojů a jedné zahraniční doktorské práce na téma nahrazování zddp novými sloučeninami při zachování vlastností olejů proti opotřebení motorů vidím, že olejáři stojí dneska před skutečně nelehkým úkolem.
Taková je bohužel dneska doba, taková jsou fakta. :no:
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 21 dub 2022 22:45, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 306
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#514 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

za mě tedy pokud jde o za.sírání DPF důsledkem oleje, obě domácí D5 jezdí na C3, jedno má 188km a druhý už 260km DPF mají ucpané jedno na 7% a druhé na 13%. obě dřív jezdily na B5 olej. podle mě se tedy potvrzuje, že když to auto nežere olej, nebude ani v DPF...a proto už B5 nedávám.

pokud jde o rychlost natlakování, je fakt, že 0w30 má sice předpoklad okamžitě namazat vršky ale "hustší" olej tvoří prokazatelně vyšší mazací tlak, takže je nahoře taky rychle., když je zima cca -10 je poslechový rozdíl 0W30 proti 5w40 cca 2 sekundy, což je asi úplně jedno.

před vánocma jsem potřeboval na otočku na moravu, nebyl provoz, jeli jsme s XC60 trasu celkem 650 km tam a zpět (D1), neustále 180km/h + chvílemi na doraz, spotřeba průměr 11,5l/100km a motor po návratu nebylo slyšet že by jel. olej mám 5w30 C3, proti B5 to jede potišeji.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#515 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »


Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#516 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

YACCO VX 1000 FAP 5W-40-- odolává studeným startům/ index tuhnutí by moh být ale lepší :pardon: / a krátkým jízdám .dobrá hodnota TBN,bude mít větší tepelnou zátěz na dlouhých cestách,ale nutná výměna do8tkm--w40 bude padat na w30..dobré hths,čerpatelnost za studena dobrá/je i lepší :pardon: /. ten výkon tady je ,ale přikloním se ravenol 5w30 c3 ,, kratší cesty,,bude stabilnější ,tuším že tam mají ravenol 5w40c3 +nové technologie USVO®..delší cesty :D :D Platí ta výměna i ravenolu 8-10tkm..
Ale platí zase staré známé ---lepší průměrný olej a časté výměny, než echt-gold a dřít ho tam 20-30tkm... :wink:
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 19 led 2021 18:30, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Momentum 2007

#517 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od JackDms »

Dneska jsem volal do T6R ohledně motorového oleje do D5 136kw ... nechci žádný experiment jako 5w50 apod ... Byl mi doporučen 5w30 s tím ze mám dodržet specifikaci A5/B5 ... našel jsem jeden Valvoline a dva Mobil1 ... Který mi doporucite ?
552308B8-1C5E-483D-97B4-310D395C45D1.png
AC3041F8-D62F-493A-87CA-45B48F4C167A.png

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#518 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od raolsa »

Mobil 1 ESP
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#519 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od gigy »

Ten Mobil 1 ESP je ale C3, né A5/B5
Což je ovšem lepší olej jak pro motor tak pro DPF, jak už tu několikrát zaznělo, stačí číst
Jediný v čem je A5/B5 je lepší je to že bude žrát cca o 0.1l/100 km míň a to za to fakt nestojí :D
V T6R to lejou taky proto, že je to long life který ještě nějak "dá" ten 30 k km interval (né každý zákazník pochopí že je to velký špatný, a oni se jim to ani vysvětlit nesnaží)
Vem ten ESP 5W30 a meň po 10k km a bude to cajk
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Momentum 2007

#520 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od JackDms »

Já na longlife nevěřím ... na cadillacu jsem dělal oleje po 5000tisicich ... 10w30 a jen to čvachtalo ... díky moc kluci :beer: ... jinak dneska bylo jak se říká z hůry dáno když jsem do nafty dal čistic vstrikovacu od STP a motor po 50km utichnul... zázrak :D

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#521 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

JackDms píše: 19 led 2021 18:26 Dneska jsem volal do T6R ohledně motorového oleje do D5 136kw
Ty jim to tam pak povezes na výměnu s vlastním olejem?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Momentum 2007

#522 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od JackDms »

Nepovezu... ale radsi zavolám lidem co to znaji nez se řídit třiceti strankama kdy každý leje něco jiného ... na motoru zůstal štítek castrol a ten tam fakt davat nechci

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#523 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

To z Tebe museli mít radost. Nevěděl jsem, že v T6R provozují Volvo poradnu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#524 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Má někdo nainstalovanej na D5 budík tlaku oleje, aby mohl poreferovat viskozitu/teplotu/tlak?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#525 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Jebnu to sem:

Millers má docela nižší TBN a v zimě taky moc dobře nefunguje, na to, že to má být top olej.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“