Jak jsem se stal majitelem V70

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#1 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od raolsa »

Někde jsem viděl topic o tom jak se pár lidí stalo majiteli V40. Tak pokud autor nebude mít nic proti tomu, tak zakládám topic o tom jak jsem se stal majitelem V70II + moje zkušenosti s tímto vozem. Pokud se někdo přidá - jen dobře. :)

Proč Volvo V70 II AWD? No tato otázka mě napadla taky. Sháněl jsem auto. Měl to být kombík, na benzín, nebo ještě lépe na LPG. Do 150 000,- kč asi od roku 2001. Hledal jsem dlouho. No Volvo mě vůbec nenapadlo. Koukal jsem po Renaultech Laguna II 1.8i nebo 2.0i. Renaulty jsem znal - táta má Lagunu první model po faceliftu, 1.6i 16v LPG. 1.6 jsem nechtěl - malý výkon, jinak mě Laguna docela zaujala. Tak jsem po ní koukal. Už jsem byl i na cestě se na jednu podívat, dokonce ji i koupit, když by za to stála, ale chlápek přestal reagovat na telefony a to jsem byl na půl cestě. Jinak bych měl Lagunu. :-) No nenadálá situace (nehoda manželky, kdy zrušila moje předšlé auto) mě donutila urychleně shánět nové vozidlo.
Na internetu se mi objevilo ve výběru Volvo. Říkal jsem si - nejbezpečnější auto, velký kufr, držák, ale na druhou stranu (jak je všeobecný omyl) dražší provoz. No čekám rodinu - mohlo by se hodit. O co vlastně jde???
Našel jsem si na netu volvofórum. Prostudoval, prokecal, protelefonoval a nakonec zjistil, že to moje vyhlídnuté Volvíčko už je vlastně pryč. No říkal jsem si: proč vlastně bych nesháněl Volvo? Inu zkusil jsem to. Nejdřív jsem se pokusil, za pomoci slovenského přítele na telefonu, vydražit jedno auto z Rakouska, ale majiteli se nelíbila výsledná cena dražby a tak z obchodu sešlo. No hledal jsem dál a ejhle, našel jsem v jednom bazaru v Náchodě toho mého mazlíka. Sice to nebylo úplně to co bych chtěl (bylo o něco starší, ale nový ročník), ale zase to bylo AWD. Což by Renault nebyl. Možná se mi to v budoucnosti vymstí, ale to momentálně neřeším. Byl jsem se na mazlíka podívat a docela se mi líbil, ale měl jsem v merku ještě jednoho s lepší výbavou a mladšího a tak jsem se na něj zajel podívat do Brna. Upřímně řečeno, byla to cesta úplně na ho.no. Sice byla lepší výbava, ale stav auta vůbec neodpovídal kilometrům na tachometru a celkově se mi auto vůbec nelíbilo - hlavně po technické stránce - motor od oleje, výfuk na odchodu, zničený interiér v kůži... . A tak jsem se na cestě zpátky stavil v předešlém bazaru a toho mého mazlíka koupil.
Cesta domů mě absolutně nadchla. To jsem od Volva vůbec nečekal. Pohodlí, ergonomie, na moje poměry nezvyklí výkon i to blbý rádio mě absolutně vyhovovalo (cd i kazeta, na moje zvyklosti ohromující zvuk a to je to jenom HU603). Jediný co mě vadilo bylo, že byly zamrzlé ostřikovače. No nebylo to nic co by mě nějak otrávilo. Říkal jsem si - asi to auto je už déle v bazaru a tak je tam letní směs. No doma jsem to dal do garáže a rozmrazoval horkovzdušným topením. Říkal jsem si jestli se to povede tak pojedu pro manželku novým autem. Když ne, půjčím si jiné od táty.
Bohužel se povedlo, ostřikovače povolily a tak jsem si řekl: Pojedu pro maželku do práce novým autem. MOJE NEJVĚTŠÍ CHYBA V ŽIVOTĚ. Vyrazil jsem a dopadlo to jak to dopadlo. Naboural jsem nové auto ten samý den co jsem ho koupil, 300 metrů od baráku. Bylo namrzlo a na autě byly letní gumy. Sice jsem jel pomalu, ale auto si prostě řeklo, že pojede rovně a silnice zatáčela. Navíc tam byl strom a před ním žulový patník. :-(
Takže pro manželku jsem jel půjčeným Renaultem 19 Chamade, který ještě ke všemu cestou zamrzl a 100 metrů před pumpou mi došel benzín. Takže nejen, že jsem byl na prášky z té nehody, ale ještě jsem musel tlačit Renaulta do mírného kopce k pumpě. A taky ještě byla naštvaná manželka, která místo, aby mi poskytla duchovní útěchu, mě ještě seřvala jak psa, že jsem se na to nevys.al a radši pro ni nejel starým autem.
No a stálo mě to asi 30.000 kč za opravu Volva (respektive za díly a lak, zbytek jsem si udělal sám).
No řekl jsem si: manželka si vybrala svoji porci štěstí (smůly) a teď já. :-(
Co se asi stane do třetice?
No co by jste řekli? Po montáži LPG (mimochodem u velmi zdatného montéra, kterému věřím) mi začalo auto blbnout. Cukalo to, nejelo, začal blbnout tempomat. Manželka už na mě začala být, slušně řečeno, nakrknutá (Co jsi to koupil za krám?). Ale Marra pomohl - nejen, že mi rozhýbal zadní ostřikovač (blbá pojistka), ale ještě mi zjistil, že je potřeba vyměnit váhu vzduchu - vadné čidlo teploty vzduchu.
Stalo se. Vyměnil jsem váhu (neoriginál) a čekal, že se vlastnosti auta vyrazně zlepší. No co se nestalo - nejen, že se to nezlepšilo, ale naopak se to zhoršilo.
No do auta jsem se zamiloval a tak jsem si řekl: asi chyba, že jsem koupil neorigo. No tak jsem koupil origo váhu Bosch. Vlastnosti auta se zlepšily, ale pořád to nebylo ono.
Marra říkal, že by asi chtělo vyčistit klapku, tak jsem to udělal. Práce na cca 1 hodinu. A od té doby je to OK!!!! Auto jede, startuje, tempomat funguje jedna báseň.
Teď něco k jízdním vlastnostem: Auto má jeden velký bonus - AWD od té doby co mám Volvo tak nevím co je to hrabat v zimě od nás od baráku do kopce na silnici. Na suchých silnicích auto sedí jak přišité i ve výšších rychlostech. Zatáčky, které jsem dříve jezdil cca 70 km/h není problém s V70 projet 90 km/h i více. Nehoupe se na nerovnostech jako Renault, ale zase na jednom našem zkušebním houpáku (kde se Renault jenom lehounce prohoupne) je slyšet nepříjemná rána a docela tvrdý náraz od předních kol. Ale třeba za to může vychozelé horní uložení s ložisky tlumičů. Jinak po výměně tyček stabilizátoru už není slyšet ono “ťukání” od přední osy. Jinak jezdím za cca 11 až 13 litrů LPG, což si myslím je na auto s výkonem 200 koní docela slušné. Samozřejmě kdyby to žralo méně vůbec bych se nezlobil. :-)
Jinak jse na autě měnil jenom svíčky, už zmiňované tyčky předního stabilizátoru, silentbloky předních ramen a čepy ramen (svisláky) a ložisko zadního kola. Jo a taky sirénu alarmu (700 kč i s poštovným). Ceny dílů jsou podobné jako u jiných značek.
A pořád objevuju nové fičury od Volva. Teď jsem třeba objevil, že do síťky pod podlahou v kufru se vejde 10 lahváčů a vůbec nejsou vidět :-D . (Nebojte, nejsem notor)
Takže jsem rád, že jsem objevil VOLVO. Mám auto, které mi absolutně vyhovuje a navíc, jako bonus, jich u nás moc nejezdí. A manželka se do něj už taky zamilovala a dokonce mi odpustila i tu bouračku. Akorát říká, že jsme si měli pořídit Volvo s elektricky ovládanýma sedačkama s pamětí, protože nás oba už nebaví pořád štelovat sedačky.
No na závěr, myslím si, že další auto bude zase Volvo. :-D Ale doufám, že až za hodně dlouho, neboli, že tenhle Volvík vydrží. (Ono mu i mě stejně nic jiného nezbývá) :-D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#2 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od eLzyx »

heeezky napsaný
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#3 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od TUNER »

Hezkej příběh,tak přeju ať už tě potká jen to dobré ;-)
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 238
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

#4 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od Ortový »

super :Bravo:
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 42
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V60D3 aut
Bydliště: Olomouc

#5 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od mirek OLBE »

ukápla mi slza, a kamarádi mi říkali - neprodávej V70 II D5, a já je neposlechnul :evil: bylo to zlatý auto. já ho kdysi koupil taky víceméně náhodou. vykradli mi v brně pasata, tak jsem hledal něco bytelnějšího, říkal jsem si když bylo dobrý volvo 740 půjdu do novějšího tak jsem si dovezl V70 II a dobře bylo. krom silentbloků na předních ramenech a horního držáku motoru nic mimořádnýho. a ta spotřeba úplně boží. teď se trápím s V70III ale to je jiná kapitola.
_________________
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1092
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

#6 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od tnemec »

mirek OLBE píše:ukápla mi slza, a kamarádi mi říkali - neprodávej V70 II D5, a já je neposlechnul :evil: bylo to zlatý auto. já ho kdysi koupil taky víceméně náhodou. vykradli mi v brně pasata, tak jsem hledal něco bytelnějšího, říkal jsem si když bylo dobrý volvo 740 půjdu do novějšího tak jsem si dovezl V70 II a dobře bylo. krom silentbloků na předních ramenech a horního držáku motoru nic mimořádnýho. a ta spotřeba úplně boží. teď se trápím s V70III ale to je jiná kapitola.
Copak je špatně na V70 III, povídej? Uvažuju o ní, tak chci vědět, do čeho jdu...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od hajnej »

ty neznáš mirkovo neverending story s filtrem pevných částic a přibýváním oleje?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1092
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

#8 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od tnemec »

hayney píše:ty neznáš mirkovo neverending story s filtrem pevných částic a přibýváním oleje?
Ne :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1285
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#9 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od martines »

já tu story taky neznám ale mě to trápit nemusí :D
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#10 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od hajnej »

tnemec píše:
hayney píše:ty neznáš mirkovo neverending story s filtrem pevných částic a přibýváním oleje?
Ne :-)
tak pohledej
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 112
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: volvo S80 V8
Bydliště: Slovensko

#11 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od alfaman »

raolsa ,super slohová práca. To by ma asi natiahlo, keby som nabúral čerstvé auto. Zvládol si to s prehľadom. S tým AWD môžem s Tebou len súhlasiť a dúfam ,že ešte dlho budem .Ja mám D5 a spotreba je 6,1l ale veľmi ho nenaháňam .Zatiaľ som menil predné tlmiče Four-c a obidve pravé ložiská na kolesách. Nepočítam filtre a brzdové obloženie.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od raolsa »

Tak nějak jsem našel tenhle můj starý topic a myslím, že zaslouží aktualizaci. Takže, co se stalo za těch skoro 5 let co volvíka mám?
No AWD nezklamalo a odešel tisícihran, takže repase úhlovky, pak výměna brzdových destiček, sem tam nějaký ten čep a silentblok, prasklý výfuk, nic zvláštního.
No, ale co bych u Volva nečekal tak mě opustil i motor. Ještě u žádného auta co jsem měl mě motor neopustil, tak doufám, že jsem si vyžral svoji porci smůly a nic dalšího mě už nečeká (ale asi doufám marně :( ).
Pak jsem taky měl drobnou kolizi se srnou a pak další s Octavií. Ale nic co by nespravila leštěnka. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 457
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#13 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od Laurel »

Prosímtě, jak se to mohlo stát?
Nesouvisí to nějak s tou ztrátou tahu, jak jsi tu psal před časem?
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 201
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#14 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od hombredavid »

Co jsi tam měl za motor a co konkrétně měl za závadu? To by bylo docela dobré info.
_________________
VOLVO 850 T5

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 Jak jsem se stal majitelem V70

Příspěvek od raolsa »

Typ motoru zůstal stejný. Co se týče závady tak dodnes nevím co ji způsobilo, ale nejdřív se začala lehce ztrácet voda, pak víc a nakonec to začalo tlakovat do vody. Na těsnění pod hlavou se nic nenašlo, takže nejspíš prasklá hlava nebo blok. Než postupně zjišťovat co tomu je tak jsem radši sehnal jiný motor včetně turba.
Po výměně hadiček k TCV za silikonové a seřízení wastegate mi už motor jede dobře. Možná, že si časem udělám i radost čipem od D5T5.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“