koupě a spolehlivost XC90 II
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: LR Discovery 2 TD5
#1 koupě a spolehlivost XC90 II
Ahoj, rozhodli jsme se i kvůli dětem, že je na čase vyměnit auto. Do teď jsme jezdili s LR Discovery 2, projela s námi kus evropy a i když se neustále kazila tak nás nikde nenechala. Ale se dvěmi dětmi, by jsme rádi přešli od dobrodružství k praktyčnosti a komfortu. A velkým kandidátem je XC90 druhé generace. Rád bych se doptal jak jste spokojeni a co spolehlivost? Naše představa je cca:
rok 2017-výše
motor 173kW nafta
nájezd co dovolí finance -> cca 150 000Km až 180 000km
vzduchový podvozek - toť otázka
výbava inscription
Motor - Víme že je potřeba jít po autech od 2017. Jaká je spolehlivost motoru? Chápu že může být problém s hadicí od kompresoru, silentbloky motoru ale jinak jsem na nic fatálního zatím moc nenarazil.
Vzduchový podvozek - tady vím že může být u starší kusů před 2017 problém s kompresorem, ten by měl řesit pak modernizovaný. Jak často odcházejí? Lze použit na výměnu i výrobky od Aerosus kde je příznivější cena nebo je to šmejd? Nebo se raději vyhnout? Na Discovery máme na zadní nápravě a ja to praktické pro naložené auto.
Nájezd - s čím počítat u takového nájezdu? Začne se sypat? Na bazaru není problém najít vozy s nájezdem přes 400k km, což u nás nehrozí ani náhodou počítáme tak 15000Km/rok
Výbava - na co si dát z výbavy aby v autě bylo nebo naopak nebylo že se kazí?
Servis - jsme z Brna, doporučení na servis?
Díky moc za komentáře, budu moc rád za postřehy a zkušenosti. Hledáme auto co zvládne fungovat bez větších problémů, je mi jasné že je občas něco potřeba opravit a servisovat. Ale náš angličan byl rád v servisu 2-3x do roka .
rok 2017-výše
motor 173kW nafta
nájezd co dovolí finance -> cca 150 000Km až 180 000km
vzduchový podvozek - toť otázka
výbava inscription
Motor - Víme že je potřeba jít po autech od 2017. Jaká je spolehlivost motoru? Chápu že může být problém s hadicí od kompresoru, silentbloky motoru ale jinak jsem na nic fatálního zatím moc nenarazil.
Vzduchový podvozek - tady vím že může být u starší kusů před 2017 problém s kompresorem, ten by měl řesit pak modernizovaný. Jak často odcházejí? Lze použit na výměnu i výrobky od Aerosus kde je příznivější cena nebo je to šmejd? Nebo se raději vyhnout? Na Discovery máme na zadní nápravě a ja to praktické pro naložené auto.
Nájezd - s čím počítat u takového nájezdu? Začne se sypat? Na bazaru není problém najít vozy s nájezdem přes 400k km, což u nás nehrozí ani náhodou počítáme tak 15000Km/rok
Výbava - na co si dát z výbavy aby v autě bylo nebo naopak nebylo že se kazí?
Servis - jsme z Brna, doporučení na servis?
Díky moc za komentáře, budu moc rád za postřehy a zkušenosti. Hledáme auto co zvládne fungovat bez větších problémů, je mi jasné že je občas něco potřeba opravit a servisovat. Ale náš angličan byl rád v servisu 2-3x do roka .
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 koupě a spolehlivost XC90 II
Často se řeší spotřeba oleje, protože na ty služební auta lidi šlapou jak pomatený a to nemůže zvládnout žádnej motor natož malej 4 válec vs. velká hmotnost auta viz: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=81185
Power pulse hadici jsi už zmiňoval viz: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78456
Hodně informací bude tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78049
Tady dobrá recenze od Dušana: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78441
Potom si vyhledej příspěvky od uživatele jergus.balaz , ten má hodně zkušeností https://forum.volvoklub.cz/memberlist.php?mode=viewprofile&u=22650
Power pulse hadici jsi už zmiňoval viz: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78456
Hodně informací bude tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78049
Tady dobrá recenze od Dušana: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78441
Potom si vyhledej příspěvky od uživatele jergus.balaz , ten má hodně zkušeností https://forum.volvoklub.cz/memberlist.php?mode=viewprofile&u=22650
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 128
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#3 koupě a spolehlivost XC90 II
V rýchlosti len toľko, že kupovať XC90 s nájazdom viac ako 60t km je dosť riskantné, taktiež veľmi záleží kto na aute jazdil a ako ho využíval (diaľnica, mesto).
Vo všeobecnosti má ten motor životnosť v tom aute 200t km. Viem ale o prípadoch, kde sa menil aj po 80t motor.
Keby som mal ja kupovať jazdenu XC90, tak napriamo z lízingovej spoločnosti z odstupeneho lízingu s nájazdom okolo 50-60t.
Vo všeobecnosti má ten motor životnosť v tom aute 200t km. Viem ale o prípadoch, kde sa menil aj po 80t motor.
Keby som mal ja kupovať jazdenu XC90, tak napriamo z lízingovej spoločnosti z odstupeneho lízingu s nájazdom okolo 50-60t.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 425
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#4 koupě a spolehlivost XC90 II
Aby to nebolo aj u XC90
Osobne poznám 3 majiteľov XC90: MY2017-D5, MY2019-D5, MY22-B5. Najviac sa kazila B5, najmenej MY19
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 744
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
#5 koupě a spolehlivost XC90 II
Par tydnu sledujte provoz na silnici. Bezkonkurencni zastoupeni xc90 o necem svedci. Navic,D5,po ktere jdes je dobry motor. A ja osobne nechapu,kde berou nekteri prispevovatele tu jistotu,ze na xxx tis.km ten motor konci. Vzdy bude zalezet na tom,jak se k tomu predchudce choval. Koukal bych na historii vybranych kousku...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#6 koupě a spolehlivost XC90 II
Já nevím, proč furt všici lpí na té smradlavé naftě, když to patří do traktoru. Je jen klika, že jsou takové slabounké zimy.
Až příjde mínus pětadvacítka, tak půjdete na autobus. To nemluvím o těch dalších kurvítkách, slovy klasika - to máte turba, biturba, EGRy, vířivé klapky, DPF, vstřiky drahý jak kráva, podtlakové silenty, vývěvy, žhaviče, bufíky atd atd
Až příjde mínus pětadvacítka, tak půjdete na autobus. To nemluvím o těch dalších kurvítkách, slovy klasika - to máte turba, biturba, EGRy, vířivé klapky, DPF, vstřiky drahý jak kráva, podtlakové silenty, vývěvy, žhaviče, bufíky atd atd
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 765
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
#7 koupě a spolehlivost XC90 II
Šel bych po T6/T8.
Jelikož mám velmi nadstandardní kontakty s autorizákem, D4/D5 do XC90 bych ti moc nedoporučoval.
V ostatních modelech to funguje relativně obstojně. Ale dost často (reálně vídám na vlastní oči, žádné co někdo někde povídal) auta s prasklými bloky(buď vložky válců nebo blok u kliky pod setrvačníkem), potkané po tom co se přidře vstřikovací čerpadlo, prasklá ventilové víka, žere to často olej, kdo to dlouho neřeší tak pak odchází katalyzátory a DPF. To vše dost často do 200tis. km.
To nemluvím o neustále praskajících hadicich PowerPulse.
T6 už jsem jednu v XC90 viděl též mrtvou ale až kolem 300tis km.
Ty auta v inzerátech co mají 250tis. km + mají většinou už druhý motor.
Kupoval bych auto do 100tis km a aspoň se zárukou Volvo Selekt.
Jelikož mám velmi nadstandardní kontakty s autorizákem, D4/D5 do XC90 bych ti moc nedoporučoval.
V ostatních modelech to funguje relativně obstojně. Ale dost často (reálně vídám na vlastní oči, žádné co někdo někde povídal) auta s prasklými bloky(buď vložky válců nebo blok u kliky pod setrvačníkem), potkané po tom co se přidře vstřikovací čerpadlo, prasklá ventilové víka, žere to často olej, kdo to dlouho neřeší tak pak odchází katalyzátory a DPF. To vše dost často do 200tis. km.
To nemluvím o neustále praskajících hadicich PowerPulse.
T6 už jsem jednu v XC90 viděl též mrtvou ale až kolem 300tis km.
Ty auta v inzerátech co mají 250tis. km + mají většinou už druhý motor.
Kupoval bych auto do 100tis km a aspoň se zárukou Volvo Selekt.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5014
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#8 koupě a spolehlivost XC90 II
To zní hrozivě, kolik je procentuální podíl těch kazicich naftových motorů z jejich celkového počtu. Nějak závratné to asi nebude. To by kapacity servisů asi nestačily. A ještě, ty jejich problémy jsou jestli a nebo kdy.
Silně jsem koncem roku uvažoval, ale nakonec z toho sešlo. To bych měl být asi rád.
Silně jsem koncem roku uvažoval, ale nakonec z toho sešlo. To bych měl být asi rád.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 128
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#9 koupě a spolehlivost XC90 II
Zásadný problém je v tom, kto ako naftový motor využíva. Pokiaľ sa tam tankuje nafta s aditivami, nie je vypnuté adblue, a jazdia sa len dlhé trasy, je to viac menej ok. Tvrdí sa, že nafta sa má brať pri nájazde nad 30t km ročne.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: LR Discovery 2 TD5
#10 koupě a spolehlivost XC90 II
Moc díky za odpovědi, vyřadili XC90 s D5 z výběru zní to až moc povědomě, Landrovery trpí na praskání klikovek a padají jak hrušky.
Pokud by šlo o T6/T8 s nájezdem cca 100.000km, šlo by o spolehlivé auto? Nebo stále to bude pokladnička?
Bohužel asi jsme americká rodina a potřebujeme velké SUV, ale výběr v EU je tristní a servisovat US vůz nechci riskovat.
Ještě jednou díky za rady
Pokud by šlo o T6/T8 s nájezdem cca 100.000km, šlo by o spolehlivé auto? Nebo stále to bude pokladnička?
Bohužel asi jsme americká rodina a potřebujeme velké SUV, ale výběr v EU je tristní a servisovat US vůz nechci riskovat.
Ještě jednou díky za rady
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 765
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
#11 koupě a spolehlivost XC90 II
Upřímně, tchán má Dodge Durango R/T , tedy 5,7 Hemi. Kupoval to jako funglovku dva roky zpět, teď má najeto kolem 70-80tis km a nic krom obyč servisu neřeší.
Když jsem a tím jel já, dá se s tím je v pohodě kolem 10L naturalu.
Ad.: Jinak za mě T6/8 naprosto bez problémů. Doporučuji vyměnit olej v ERAD a chladicí kapalinu v hybridním systému. A koupit ideálně kousek co jezdil na olej dříve než po 30tis km.
Když jsem a tím jel já, dá se s tím je v pohodě kolem 10L naturalu.
Ad.: Jinak za mě T6/8 naprosto bez problémů. Doporučuji vyměnit olej v ERAD a chladicí kapalinu v hybridním systému. A koupit ideálně kousek co jezdil na olej dříve než po 30tis km.
Naposledy upravil(a) Thor123 dne 17 led 2024 12:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: LR Discovery 2 TD5
#12 koupě a spolehlivost XC90 II
No pokud bych měl na nové tak to věřím, ale u ojetých to úplně platit nemusí. Problém je ten, že se můžou začít kazit ale druhý, že se sem tahají častou bourané které se opraví. Pak už se může začít kazit cokoliv.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 3259 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dusan.pazicky
-
- 9 Odpovědi
- 1885 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jogin3
-
- 10 Odpovědi
- 1829 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Davidxman
-
- 13 Odpovědi
- 3399 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FrantaB
-
- 4 Odpovědi
- 1383 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej