Výmena XC90 2005 za novšie

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#1 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

Ahojte,

mám takú dilemu.
Uvažujem o výmene mojej XC90-ky MY05, D5 120 kW, odborne čipnutý motor na cca 147 kW, za novšiu od ročníka cca 2012, s D5 motorom.
Z môjho pohľadu mínusy:
- auto vyzerá takmer rovnako,
- vychytávok" má len niečo málo viac,
- 2-3x také drahé

plusy:
-svižnejší motor,
- 6-kvalt,
- krajšia

Zaujímalo by ma, či je novšia XC90-ka v interiéri tichšia, kultivovanejšia, či je lepšie odpružená predná náprava,....
Reálne porovnanie. Ideálne, ak niekto prešiel zo staršej do novšej s motorom D5, zrejme 147 kW.

Uvažujem, či sa to vôbec oplatí.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#2 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od mr1 »

To by mě taky zajímalo. Ale co jsem měl možnosti vyzkoušet já, tak to bohužel žádný posun nebyl. Ale třeba sem měl jen smolné kusy (ono jich bylo max 5 těch novějších). Osobně se k tomu stavím tak, že naše XC90 je dle manželčina přání s manuálem, což je fakt problém sehnat (6q). Sedmiflek taky beru jako velké plus - využil jsem mnohokrát i na dálku (děti). Vždy sem jí dával vážně co potřebovala, a všechno funguje jak má - krom bufíka, na což sem prostě rezignoval. To tě baví řešit maximálně první dva roky. Třetí podzim už jenom vytáhneš pojistku. Mám tři kila, interiér je zachovalý, auto je zainvestované. Co za to dostanu? Rozhodně ne tolik, abych popolezl na o pár let mladší, ale nikdo neví, co bude zase chtít. Tady vím, že mám nový IC, nový turbo, spodek, haldex, zatěsnil sem CEMku (která byla kupodivu uvnitř jako nová). Co mě trápí - je povrzávání. Ale já s tím jedu jednou za rok. Potřeboval by vyměnit předkožku té šaltry, a časem to bude chtít ještě zdvihátka. A myslím, že tu s námi může být dalších deset let úplně v pohodě. Co získám nákupem o něco novější? Želežo mám taky cajk, bez klapek, bez filtru. Taky 147... Já si osobně myslím, že si ničím nepomůžeš - tedy, krom toho, že vypadá vážně lépe.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2164
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#3 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od jirka87 »

Konkrétně ti poví znalí věci. Já ti obecně ze své situace, kdy měním auta až příliš často na svůj vlastní vkus můžu říct, že pokud tě něco vyloženě nepálí, nechal bych to být.

Pouštět své spolehlivé, zaservisované auto dál, koupit významně dražší a znovu si procházet opatrným "zajížděním" a budováním důvěry, abych si byl jistý, že pokud něco neumře jen tak náhle, bez mého vlivu, že můžu jet kdykoliv například do zahraničí je blbej pocit.

Někdo to tak možná nemá, nevím, ale já když kupuju ojetinu, tak jsem tak ještě měsíc na trní co kde vykoukne. Kolik to bude žrát oleje, vody, co klima...rozvody, brzdovka. Plus jak jsem zpozoroval za poslední roky zejména u mého okolí (známí, rodina, přátelé) nejde věřit ničemu, papír snese všechno, takže stejně dělávám rozvody etc. preventivně u každého auta bez ohledu na servisní historii. Prostě u každého auta počítám se vstupní investicí 20 000kč bez ohledu na stav.

Potrpím si na dobrý technický stav auta.

Ale jestli to moc chceš, kup si to. Ono provozovat dneska cokoliv staršího 10let je za trest, když je to na denní ježdění a sluha. nikoliv auto pro zábavu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#4 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od kamov »

Nerob to, teraz vies co mas, aby si nezaplakal na servise. Auta su rovnake.
Mal som 2010 3,2 benzin a vymenil za 2006 D5, to iste vozenie, akurat benzin bol tichy.
Ked sa ti auto nepaci, pozhanaj si plasty, masku, zadne svetla a mas facelift.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#5 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Nosound89 »

Já bych šel do novějšího pouze pokud bych měl problém se železem, pokud to máš ale v pořádku, šel bych cestou výměn za poface díly a nechal si co máš :wink: A pokud se ti jedná o odhlučnění, to se dá také řešit.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#6 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

Auto sa mi páči, som s ním vcelku spokojný. Len ma zaujímalo, či novšie nie sú v interiéri pocitovo tichšie. A možno aj 6-kvalt (nehľadiac na poruchy) je lepší, motor netočí toľko otáčok.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#7 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od mr1 »

Nemáme tabulku převodových poměrů, mezi 5q a 6q. Jestli to není jenom víc rozhozený. V šestiqvaltu je rozdíl mezi pětkou a šestkou asi jen 200-250 ot. Teď nevím. Ano, i to je dobrý. Ale líbilo by se mi, kdyby to bylo jak první C5 2,7 HDI - do pětky se to chovalo jak naprosto standartní 5q převodovka, kterou si řadil běžně. A konečná šestka byla položená úplně jinam. To spadlo asi o 1500 otáček dolů, možná i víc. Už si to vážně nepamutuju, ale to byla teda velká paráda.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5043
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#8 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od python.p »

Si nech auto odhlučnit a máš to.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#9 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Nosound89 »

A vyměň převodovku, co? :D
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5043
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#10 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od python.p »

Šajtrpáku bych neřešil. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#11 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Nosound89 »

Pokud se jedná o odhlučnění tak vytlumením se dostaneš o několik levelů dále než pouze výměnou za poface, tam pochybuji že bude nějaký větší skok.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#12 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

A odhlučnenie ako?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5043
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#13 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od python.p »

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4959
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#14 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Romulusw »

Nevyplatí -vyhozené peníze.

Tím jsem si taky prošel a dlabu na to :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#15 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

Tak okej, nechám si súčasnú a nebudem špekulovať :-)
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#16 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od mr1 »

taky si myslím... jsem na tom stejně. U mě vlastně všechny volva končí a čekají až je dojezdím :D
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#17 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

Tak som zostal pri súčasnej XC90-ke, dojazdím ju, ale zvažujem do rodiny ešte jedno auto. Žene sa páči XC60 II facelift, už iba 2-liter, D4, 140 kW, od roku 2017. Samozrejme AWD, s voliteľnými režimami jazdy.
Máte niekto skúsenosti, alebo v garáži tento model? Postrehy, názory,....
Oplatí sa, alebo sa už mám obzerať po inej značke?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#18 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

Prípadne aj XC90, oplatí sa s novým naftovým 2-litrom? Netrápia sa tie motory?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 133
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#19 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od jergus.balaz »

Mám XC90 2019 v B5, ten motor má 174+10kw, s krútiacim momentom 480+40Nm, vďaka 8 rychlostnemu automatu to ide celkom dobre. Mám aj XC90 2006 D5 čipnutu na 148kw a 500Nm. Rozdiel je v tom, že D5 má posunutý krútiaci moment k nižším otáčkam a tlačí už od cca 1800 otáčok. To sa pri novej B5 nekoná, a výraznejší nástup má až okolo 3000 otáčok pri druhom turbe (a asi pripája aj 10kw elektro). Spotrebu máme dlhodobo 7.5L avšak mesto skoro nejazdime. Rozmerovo interiér a kufor je to +/- rovnake. Komfort medzi starou a novou nemá zmysel porovnávať.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 38
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10
Vůz: XC90 D5 MY09 ST2 (D5T5)

#20 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od relic »

Moje zkušenost s XC90 se 120kW D5 je taková, že se s tím příjemně jezdilo město a okresky, ale na dálnici to moc nejelo. Ideálně 120km/h tempomat. Nyní mám XC90 136kW D5 s chipem na cca 160kW (D5T5 ST2) a to auto se i v rychlostech nad 140km/h celkem pohodově hýbe. Takže asi záležíš, kde jezdíš. Pro mě ten posun byl zásadní, protože jezdím 80% dálnice. Samozřejmě nevím, jak to jede s tím tvým chipem. Co se hluku a komfortu jízdy týče, tam žádný zásadní posun nevidím.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#21 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

Dík za postrehy. Zvažujem aj XC90 T5, to by sa malo zrejme lepšie hýbať ako D5, alebo sa mýlim? Ročníky od 2017.
Máte niekto skúsenosti s týmito novými motormi? Sú poruchovejšie ako D5/D4-ky?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2997
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#22 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Tod2 »

první ročníky spíš nebrat, tam bylo "systémově" spousta problémů...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 133
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#23 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od jergus.balaz »

XC90 brať až po facelifte, ale aj tak majú veľa závad a servisných úkonov. Bežne majú vysokú spotrebu oleja, úniky vody, úniky oleja. Životnosť motora do 200t km, aspoň u dieselu.
Tu v okoli napr menili pri 90t motor - zodraty nikasil, alebo ďalší pri 110t výmena oboch turb.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#24 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od Boss »

Po facelifte je od roku 2019?
Potom bude zrejme lepšia voľba XC60 D4/D5. Predpokladám, že sa ten motor nebude tak trápiť.
Viezol som sa v niekoľkých XC60 D4/140 kW, páčilo sa mi to, ale bolo to iba pár desiatok km.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 133
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#25 Výmena XC90 2005 za novšie

Příspěvek od jergus.balaz »

XC90 mali facelift nejak od polovice 2019, diesle sú už s adblue a mildhybrid, označenie B5. Pri tých motoroch je hlavný problém servisný interval, Volvo predpisuje 30t, čo je veľa. Takže ak kupovať, tak čo najmenší nájazd a meniť po 15t. Taktiež v prevodovke olej je katastrofa, ja som dal vymeniť pri 90t a vyliezla z toho čierna prepalena tekutina. Hneď po výmene bolo výrazne cítiť hladšie radenie.
XC60 so 140kW netuším ako na tom sú.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“