VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 5156
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#51 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Já nějak v létě s olejem v motoru zapoměl vymenit palivový filtr. Ale má zatim 35kkm. Nicmeně za mého vlastnictví se ještě neměnil, protože by měněn v autorizáku 3 měsíce před koupí. Tak doufám, že tam nebude nějaký překvápko v podobě kovových pilin třeba.
Tak se ty mlhy snad uz konečně rozpustí a vrhnu se na to.
Tak se ty mlhy snad uz konečně rozpustí a vrhnu se na to.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 430
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#52 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Aby si na tom nebol ako ja Filter som menil po kúpe 01/2022 pri 97 tis km a cca 7 rokoch. Dátum na filtri 170727 - čiže vyše 5 rokov jazdenýJakub Svoboda píše:Já nějak v létě s olejem v motoru zapoměl vymenit palivový filtr. Ale má zatim 35kkm. Nicmeně za mého vlastnictví se ještě neměnil, protože by měněn v autorizáku 3 měsíce před koupí. Tak doufám, že tam nebude nějaký překvápko v podobě kovových pilin třeba.
Tak se ty mlhy snad uz konečně rozpustí a vrhnu se na to.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 5156
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#53 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
To zas nee, je tam od 02/2021
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 114
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
#54 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Byl jsem teď pár dní v Söldenu a vzhledem ke stavu sněhu jsme museli jezdit autem nahoru na ledovec. Cesta cca. 11km a 1300m převýšení. A narazil jsem na limit VEA motoru a to ten že to vůbec nebrzdí motorem. Takže brzdy zažily poměrně peklo a cca. 2cm fialový proužek kolem náboje mě lehce děsil, naštěstí cestou zpět do ČR se obrzdilo a zdá se že vše přežilo bez úhony.
#55 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Uz jsi nekdy jel skodovackym trivalcovym 1.0tsi? Pak vez, ze 2.0 VEA je oproti tomu motor s motorovou brzdou
Spis jsi dle meho narazil na vlastnosti provozu v extremne kopcovitem terenu, protoze spousta modernich aut uz motorem nebrzdi a stara skola, ktera je na to zvykla, si nemuze na tuto novotu navyknout.
Je to vsechno dane konstrukci motoru, minimalizovanim trecich sil aby motor dosahoval perfektnich emisnich vysledku a to uz nikdo nezmeni…
Spis jsi dle meho narazil na vlastnosti provozu v extremne kopcovitem terenu, protoze spousta modernich aut uz motorem nebrzdi a stara skola, ktera je na to zvykla, si nemuze na tuto novotu navyknout.
Je to vsechno dane konstrukci motoru, minimalizovanim trecich sil aby motor dosahoval perfektnich emisnich vysledku a to uz nikdo nezmeni…
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5053
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#56 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Motorovou brzdou jak maj autobusy?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 114
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
#57 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Jojo s TSI jsem jezdil, jak 1.0, tak 1.5 a je pravda že taky moc nebrzdí, akorát nemohu porovnávat v horském profilu. Byl jsem na "kopce" zvyklý se starými motory, takže je pravda že teď jsem narazil na limit.Dural8 píše: ↑22 lis 2022 14:40 Uz jsi nekdy jel skodovackym trivalcovym 1.0tsi? Pak vez, ze 2.0 VEA je oproti tomu motor s motorovou brzdou
Spis jsi dle meho narazil na vlastnosti provozu v extremne kopcovitem terenu, protoze spousta modernich aut uz motorem nebrzdi a stara skola, ktera je na to zvykla, si nemuze na tuto novotu navyknout.
Je to vsechno dane konstrukci motoru, minimalizovanim trecich sil aby motor dosahoval perfektnich emisnich vysledku a to uz nikdo nezmeni…
Každopádně je hrozný kolik lidí je schopných takovou alpskou cestu celou zplužit na brzdě a dole se divit proč se jim kouří od brzd
#58 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Jenze to uz se nebavime o ridicich ale o uzivatelich aut. A to by patrilo do tematu co me dnes zarmoutilo - takovych lidi je dneska vetsina - auto je spotrebak a basta. Vsak ona to DOT5 z kopce zachrani a kdyztak potom servis, no ne? Ale zazit propadly pedal a blizici se ostrou zatacku mijejici sraz, ono by se rozsvitilo - jenomze chceme, aby se rozsvitilo? Ne, protoze holt prevlada uzivatelu aut nad ridici, kteri domysleji vsechny nasledky…
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 430
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#59 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Xxxx
Naposledy upravil(a) lkopcansky dne 22 lis 2022 17:09, celkem upraveno 1 x.
#60 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
No presne, takovy je rozdil mezi 1.0tsi a 2.0 VEA. Slysim to jako dneska…
Kvalita nic moc, ale aspon pro zasmani
https://youtu.be/E0pqPZkTARE
_________________
V60 D4
V60 D4
#61 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Zkušenosti : Stejné podmínky, 105km/h na tempomatu dálnice (při 105km/h dostanu odměnu za Volvo DrivE na ECO palubáku - za 110km/h už ne ), studený start při 0-3°C
Octavia 1.6tdi 2018 85kw V60 D4 133kW VEA (už po přezutí - 235/18 -> 215/16 prakticky nemá vliv na spotřebu, něco málo jsem čekal, ale je to zdá se mi nepostřehnutelné)
Octavia 1.6tdi 2018 85kw V60 D4 133kW VEA (už po přezutí - 235/18 -> 215/16 prakticky nemá vliv na spotřebu, něco málo jsem čekal, ale je to zdá se mi nepostřehnutelné)
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 5156
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#62 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Tak včera se zadařilo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 8
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Rokycany
- Vůz: Xc60 B4 Diesel 145kw 2020
#63 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Hojte mate někdo nějaké info o motoru D420T8 a zda je to průšvih ? Jedna se o verzi B4 mild-hybrid diesel 145kw 2019. Zda se ho mam obávat nebo je příliš nový na závěry ?
Děkuji
Děkuji
#64 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
At to tu tolik nespi, dal jsem si eko jizdu a hezky.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 114
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
#65 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Eko jízda z kopce? Já se eko jízdou po rovině nedostanu pod 5 litrů
#66 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Hele je to na trase z 494mnm do 450mnm, co jsem na Tvůj popud koukal, tak ale předchozí metry by byly uvedené jenom takto zavádějící, protože se tak jako tak přejíždí (a následně sjíždí) i 640mnm. Nicméně je to samozřejmě "z kopce". Je to můj testovací úsek a zatím top jsem na něm dosáhl s Fordem Focusem 1.8tdci 92kw na 205/55/16 za 3,2l/100km, takže s Volvem s DPF a 235/40/18 mi tohle přijde jako pěkný výsledek.
Jinak hlásím 304t, s autem jsem za rok vlastnictví najel 30t km, zažil jsem vysokou teplotu výfukových spalin, plný DPF a protože polozahřívající se auto dokázalo semtam chcípnout, přisoudil jsem to k zanesenému chladiči EGR. Tento jsem vyčistil a to tak, že řádně, nicméně problém s teplotou spalin přetrval (ale auto už nechcípá, takže k něčemu to bylo). Chybama se člověk učí a tak když diagnostika píše vysokou teplotu výfukových plynů, nechoď se koukat na chladič EGR, ale jdi se podívat na čidlo teploty výfukových spalin. Kun(d)a překousala jeden drátek a ještě tak chytře, že ten druhý (dvojdrátové čidlo) ho občas držel ve spojené pozici a tak se mi u sporadické chyby nechtělo věřit, že tam dochází k nějakému odpojování a připojování kabelu a šel jsem rovnou na ten chladič. Chyba, chyba.
Výsledkem je čistý chladič a EGR, tehdy již nového typu = nové provedení EGR 2019 + přetrubkování = neměl by se chladič tolik zanášet, ale po 100t km byl poměrně plný, byť jeho funkce tím zřejmě neutrpěla, zkontrolované DPF zvenku, protože tomu čidlu se samozřejmě urval holendr a tak muselo DPF ven, protože jinak by jakákoli práce mezi DPF a motorovou stěnou byla hodna gynekologa a vyměněné to prokousané čidlo. Auto funguje dál
Jinak hlásím 304t, s autem jsem za rok vlastnictví najel 30t km, zažil jsem vysokou teplotu výfukových spalin, plný DPF a protože polozahřívající se auto dokázalo semtam chcípnout, přisoudil jsem to k zanesenému chladiči EGR. Tento jsem vyčistil a to tak, že řádně, nicméně problém s teplotou spalin přetrval (ale auto už nechcípá, takže k něčemu to bylo). Chybama se člověk učí a tak když diagnostika píše vysokou teplotu výfukových plynů, nechoď se koukat na chladič EGR, ale jdi se podívat na čidlo teploty výfukových spalin. Kun(d)a překousala jeden drátek a ještě tak chytře, že ten druhý (dvojdrátové čidlo) ho občas držel ve spojené pozici a tak se mi u sporadické chyby nechtělo věřit, že tam dochází k nějakému odpojování a připojování kabelu a šel jsem rovnou na ten chladič. Chyba, chyba.
Výsledkem je čistý chladič a EGR, tehdy již nového typu = nové provedení EGR 2019 + přetrubkování = neměl by se chladič tolik zanášet, ale po 100t km byl poměrně plný, byť jeho funkce tím zřejmě neutrpěla, zkontrolované DPF zvenku, protože tomu čidlu se samozřejmě urval holendr a tak muselo DPF ven, protože jinak by jakákoli práce mezi DPF a motorovou stěnou byla hodna gynekologa a vyměněné to prokousané čidlo. Auto funguje dál
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 5156
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#67 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Aktuální foto z naší V60. Na oleji skoro 10tis a stále plno. Celkově se blížíme ke 100.000km
#68 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Aktualne taky potvrzuju 34st C, kurva to je parak…
_________________
V60 D4
V60 D4
#69 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Tak muj posledni prispevek ke spotrebe, na ksichtoknize jsem ted videl, jak jedna slecna dostala cocaka za spotrebu jeji V60 D4 s tezkou nohou 5,3l. Ze to neni mozne. Za me, no neni, ale co clovek, to nazor na tezkou nohu
Nicmene 1480km za 4,4l/100km, pro neverici klasiky dopocet z tankovani 4,6l/100km, minimalne v tomhle VEA nezklame, to je bezne o 0,2l rozdil max. narozdil od D5, ktera chodila od 0,8-1,2 jako standard. Ja vim, ze na to maji vliv vstriky, ale i VEA ma 3kila na hrbu.
Nicmene 1480km za 4,4l/100km, pro neverici klasiky dopocet z tankovani 4,6l/100km, minimalne v tomhle VEA nezklame, to je bezne o 0,2l rozdil max. narozdil od D5, ktera chodila od 0,8-1,2 jako standard. Ja vim, ze na to maji vliv vstriky, ale i VEA ma 3kila na hrbu.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 430
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#70 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Máte rady ohľadom výmeny rozvodov? Aká značka je u VEA odporúčaná okrem OEM? Ktoré diely počas výmeny rozvodov vymeniť? Napríklad voľnobežku alternátora a podobne?
Inak cena v autorizáku bola cca 730€ v 09/2022 na XC60 D3 MY2017 ale bez výmeny vodnej pumpy...
Inak cena v autorizáku bola cca 730€ v 09/2022 na XC60 D3 MY2017 ale bez výmeny vodnej pumpy...
#71 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Ja mam nabidku z neautorizovaneho servisu 14k czk, tzn. 580€. Jsou to rozvody s vodni pumpou, remenem prislusenstvi a bez volnobezky. Pozadavkem byly vsechny kladky. Nevim co vse v tom bylo ci ne. Jeste jsem to nevyuzil, ale nabidka je z 6/2023. Tento servis rozvody delal na mem aute uz ve 150tkm pred 4 lety, takze i kdyby nic, tak to minimalne fungovalo…
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 430
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#72 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Spravil som prieskum trhu na výmenu rozvodov v servise. Lokálny servis 699€, autorizovaný servis rozvody s vodnou pumpou 784€ vrátane zľavy na staršie auto(MY2015).
Idem cestou nákupu dielov z autodielov a výmenou v servise, ktorý sa venuje Volvám:
-rozvodová sada Continental CT1216 K2 - remeň Continental, 2x vodiaca kladka Continental, napínacia kladka Litens -sada klinového rebrovaného remeňa Ina 529 0374 10 - remeň Ina, napínacia kladka Litens -vodná pumpa Ina 538 0808 10
Idem cestou nákupu dielov z autodielov a výmenou v servise, ktorý sa venuje Volvám:
-rozvodová sada Continental CT1216 K2 - remeň Continental, 2x vodiaca kladka Continental, napínacia kladka Litens -sada klinového rebrovaného remeňa Ina 529 0374 10 - remeň Ina, napínacia kladka Litens -vodná pumpa Ina 538 0808 10
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 14
- Registrován: 2 roky 7 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
#73 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Zdarte, cca půl roku chrochtám ve V70 D4204T5 (ročník 2014/2015 a nájezd cca 220k) a “konečně” došlo i na mě - dnes ráno se z ničeho nic rozsvítilo kuře a.k.a. vrtulník a pidi OBD hlásí chybu P04D9 (EGR).
Na jízdě přes město nebylo nic znát (že by to jelo hůř než obvykle). EGR byl měněn tři roky zpátky, od té doby přibylo od původního majitele cca 30 tis. km a dalších 5 ode mě. Mohlo by v tomhle případě stačit pročištění EGR?
Zrovna nás ještě čekalo pár cest (celkem cca 500 km), ale nevím zda s touhle chybou můžu ještě chvíli jakoukoliv jízdu riskovat…
Olej to žere cca 1l na 3000 km, což tomu EGR taky úplně nepomáhá - časem asi obětuju nějakej orgán a zvážím výměnu pístů a kroužků za novější typ, než pořád dolévat olej a čekat, kdy se zas někde něco vystele sazema…
Za jakýkoliv zkušenosti a rady s touhle problematikou budu rád.
Na jízdě přes město nebylo nic znát (že by to jelo hůř než obvykle). EGR byl měněn tři roky zpátky, od té doby přibylo od původního majitele cca 30 tis. km a dalších 5 ode mě. Mohlo by v tomhle případě stačit pročištění EGR?
Zrovna nás ještě čekalo pár cest (celkem cca 500 km), ale nevím zda s touhle chybou můžu ještě chvíli jakoukoliv jízdu riskovat…
Olej to žere cca 1l na 3000 km, což tomu EGR taky úplně nepomáhá - časem asi obětuju nějakej orgán a zvážím výměnu pístů a kroužků za novější typ, než pořád dolévat olej a čekat, kdy se zas někde něco vystele sazema…
Za jakýkoliv zkušenosti a rady s touhle problematikou budu rád.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 430
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#74 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Zdarte, cca půl roku chrochtám ve V70 D4204T5 (ročník 2014/2015 a nájezd cca 220k) a “konečně” došlo i na mě - dnes ráno se z ničeho nic rozsvítilo kuře a.k.a. vrtulník a pidi OBD hlásí chybu P04D9 (EGR).
Na jízdě přes město nebylo nic znát (že by to jelo hůř než obvykle). EGR byl měněn tři roky zpátky, od té doby přibylo od původního majitele cca 30 tis. km a dalších 5 ode mě. Mohlo by v tomhle případě stačit pročištění EGR?
Vea mala problémy s EGR ventilom a EGR chladičom, neviem ktorý si už mal vymenený. Ja osobne mám oba diely vymenené a zatiaľ je pokoj
Zrovna nás ještě čekalo pár cest (celkem cca 500 km), ale nevím zda s touhle chybou můžu ještě chvíli jakoukoliv jízdu riskovat…
Ja som s chybným EGR ventilom nabehal cca 2 tis km, ale u mna kontrolka nesvetila, len motor nebežal ideálne.
Olej to žere cca 1l na 3000 km, což tomu EGR taky úplně nepomáhá - časem asi obětuju nějakej orgán a zvážím výměnu pístů a kroužků za novější typ, než pořád dolévat olej a čekat, kdy se zas někde něco vystele sazema…
Viem o jednom prípade, kde spotreba bola viac ako liter na 1000 km a pomohla výmena oleja za - citujem majiteľa : 5w30 total LL, norma pre dpf vw
Na jízdě přes město nebylo nic znát (že by to jelo hůř než obvykle). EGR byl měněn tři roky zpátky, od té doby přibylo od původního majitele cca 30 tis. km a dalších 5 ode mě. Mohlo by v tomhle případě stačit pročištění EGR?
Vea mala problémy s EGR ventilom a EGR chladičom, neviem ktorý si už mal vymenený. Ja osobne mám oba diely vymenené a zatiaľ je pokoj
Zrovna nás ještě čekalo pár cest (celkem cca 500 km), ale nevím zda s touhle chybou můžu ještě chvíli jakoukoliv jízdu riskovat…
Ja som s chybným EGR ventilom nabehal cca 2 tis km, ale u mna kontrolka nesvetila, len motor nebežal ideálne.
Olej to žere cca 1l na 3000 km, což tomu EGR taky úplně nepomáhá - časem asi obětuju nějakej orgán a zvážím výměnu pístů a kroužků za novější typ, než pořád dolévat olej a čekat, kdy se zas někde něco vystele sazema…
Viem o jednom prípade, kde spotreba bola viac ako liter na 1000 km a pomohla výmena oleja za - citujem majiteľa : 5w30 total LL, norma pre dpf vw
#75 VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Mně to zpočátku jen občas škublo a někdy po půl roce se i rozsvítila kontrolka. Chladič i celé sání prakticky zaplněné sazemi. Od vyřešení je klid. Olej nebere vůbec (0W-30).
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek