Jaké cívky?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 392
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#1 Jaké cívky?

Příspěvek od JaSk »

Ahoj, chystám se měnit zapalovací cívky a přemýšlím od jakého výrobce vybrat? Samo mi jde o co největší spolehlivost, rozum volí to, co je tam od výroby, ale to se taky není s časem, tak nevím...co dáváte vy?
Motor je 2.5T 186kw facelift...

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2157
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#2 Jaké cívky?

Příspěvek od jirka87 »

Bosch, NGK. Případně DENSO.

Reálný rozdíl mezi nimi v kvalitě podle mě dnes už nebude. Skoro bych se vsadil, že to prdí jedna fabrika z jednoho pásu někde na Taiwanu apod..

Pokud ti jde primárně pouze o kvalitu, kup je jako originální díl u dealera. Originál Bosch (nebo si dosaď jiné jméno jakéhokoliv prvovýrobce) koupený jako aftermarket nemusí a často není (i přes stejné číslo dílu a vzhled) stejná kvalita, jako totéž koupeno u dealera.

Nebo ještě přesněji díl XY například od Bosche MONTOVANÝ na lince v prvovýrobě není tentýž díl jako prodávaný mimo autorizovanou síť.

Rozumnější je podle mě koupit jednoho z osvědčených výrobců a jednu, dvě starší cívky vozit s sebou..A je to. "Konev funguje, šetří vodou."

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2921
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#3 Jaké cívky?

Příspěvek od Vapik »

A ještě udělám trochu složitější protože ten díl, který se montuje na lince nemusí být shodný s tím samým dílem co koupíte v autorizované síti, také se to děje celkem často.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 717
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#4 Jaké cívky?

Příspěvek od kishmick »

Čau! Třeba Elit catalog nabízí 10 možností. Cívka Bosch je tam nejlacinější "shi.ka" -ještě před Starline cívkou. Nejdražší je tam ERA 880133 1x za 3054,- (ta sá dá koupit jinde cca za 660,-)? Já jsem si třeba koupil na T5 cívky Facet 1x za 1.250,-, ale ty na tvoje auto nedoporučujou(nevim proč). Ty Boschky neber. Byly tam sice jako origo, ale doba pokročila-máš min. dalších 9 lepších možností.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2157
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#5 Jaké cívky?

Příspěvek od jirka87 »

No...

Prosim o konkretni a necim podlozeny fakt v cem je oproti Boshi 9lepsich moznosti.

Cim Bosch zaostava? Ono totiz moc firem,ktere delaji CELE vstrikovaci, zapalovaci a ridici systemy motoru moc neni. Takze rict Bosch je sracka je tedy na muj vkus hodne odvazne tvrzeni

Dekuju, neni to hate, ale toto me teda velice zajima, protoze je klidne mozne,ze mi takova informace uplne zmeni pohled na vec

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 717
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#6 Jaké cívky?

Příspěvek od kishmick »

Nazdar. Můj podložený fakt je ten, že mi postupně všechny slavné cívky Bosch odcházejí jedna po druhé-a to na obou autech. A myslím, že je tady lidí více, kdo je nestačí pořád měnit(třeba jen po 30tis.km). Před 20ti lety možná patřily k nejlepším. Dnes už rozhodně ne.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2157
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#7 Jaké cívky?

Příspěvek od jirka87 »

Ok. To beru jako platny argument. 2 auta uz jsou nejaky maly vzorek. Otazka taky ale jestli ty civky nekupujes na nejakym podradnym webu podle ceny.

Jake mas teda aktualne a kolik je na nich najeto ?

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3197
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplice

#8 Jaké cívky?

Příspěvek od Basstl »

Bosch nebrat, nic nevydrží. Já jsem kupoval originál.
Pokud jde o zvyšování výkonu, tak existujou i lepší možnosti, ale cena je trochu někde jinde.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13105
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 Jaké cívky?

Příspěvek od raolsa »

No já Bosch koupil a zatím drží. Ale mám na nich najeto jenom 5 kkm. Ale o cívkách je známo, že je to spotřebák. Já už mám asi 3 sadu. Teď poprvé úplně nové.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#10 Jaké cívky?

Příspěvek od gigy »

a co teda vzít? ngk ?
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2429
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#11 Jaké cívky?

Příspěvek od Chase »

Dávám BERU a spokojenost
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4957
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#12 Jaké cívky?

Příspěvek od Romulusw »

Mi odešla jedna (asi origo) 2014 a dána boška. Má 70 a zatím se snaží :)

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#13 Jaké cívky?

Příspěvek od Fíla »

Pokud někomu odchází jedna cívka za druhou, tak není problém ve značce cívek, ale v jejich kabeláži, případně u laděných vozů chyba SW řídící jednotky (klepání motoru). Praskání nebo nefunkčnost bývá většinou totiž způsobena příliš dlouhým časem nabíjení nebo nesprávným proudem.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#14 Jaké cívky?

Příspěvek od Nosound89 »

Chase píše: 24 kvě 2021 19:14 Dávám BERU a spokojenost
Dával jsi na V8?
Nemáš číslo dílu?
Děkuji
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 160
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Chrudim
Vůz: V70 II 2,4T 147Kw, r.v.2000

#15 Jaké cívky?

Příspěvek od ferdikf »

Já dával zhruba před 50tis km cívky NGK a zatím jsou v pohodě.
_________________
Volvo V70 2,4t, 147Kw, LPG, r.v.2000 Spritmonitor Obrázek

JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 392
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#16 Jaké cívky?

Příspěvek od JaSk »

Vidím to asi na ty NGK, díky za rady :)

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#17 Jaké cívky?

Příspěvek od Nosound89 »

Podle čeho kupujete jiné než origo cívky? Pouze podle konektoru?
Na V8 jsem nenašel žádné náhrady, pouze origo.
A hlavně jsou jiné jak pro R5, R6, V8 tak i pro různé MY.
Děkuji
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12091
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Jaké cívky?

Příspěvek od Urvanej »

Hele a jaký ty boschky?
Našel jsem 2 možnosti a neznám rozdíl.
221 604 001
221 604 008
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5031
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#19 Jaké cívky?

Příspěvek od python.p »

Já šel do Boschek. :) Všechno ostatního byla slepá cesta.

doplnění: 008 jsem bral na 2,4T a bez problémů.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12091
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Jaké cívky?

Příspěvek od Urvanej »

děkujiii :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“