bože proč!? - vodní pumpa

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#1 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

loni jsem si udělal radost, koupil C70, manuál, 2.3T, 2001, z Itálie :) s vyhřívanými sedačkami :), bez kapky rzi...
po první majitelce, se serviskou, serviska, techničák a prodejní list vše odpovídalo

s autem jsem jezdil pár měsíců, najel asi 500 km a pak jsem ho uvařil, rozvody podle datumu výroby na dílech dělány v roce 2014 při ca 160 tkm

moje chyba, příště nebudu čekat, abych se nejdřív trochu povozil (než do toho začnu cpát prachy), ani den a hned udělám rozvody...

kolik musel někdo ušetřit tím plastem...
Přílohy
IMAG0496a.jpg
IMAG0496a.jpg (126.23 KiB) Zobrazeno 1220 x
IMAG0494a.jpg
IMAG0494a.jpg (112.79 KiB) Zobrazeno 1220 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 382
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#2 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od sedli02 »

Tak to velmi zamrzí :( Bohužel někdo tam prostě dal levnější pumpu a takhle to pak dopadá...
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12097
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od Urvanej »

Ty plastový lopatky se mohly ulomit o něco. Jestli plast nebo kov si moc nevybereš. Pokud se ti kousnou kovový lopatky, nepovolí a pokud je pumpa na rozvodech, tak si v háji.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 104
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek

#4 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od zetor25K »

Vyrabime tyhle pumpy original a to je kus zeleza abys ho o neco ulomil, nevim co by se melo stat a vletet do okruhu tak velkyho aby to slo do cerpadla..zitra zkusim rozbit kladivem nejaky zmetek
_________________
4184S2 01´

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#5 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

už jsem slyšel i o jiných rozpadlých pumpách, taky si neumím přestavit co a jak by se tam dostalo, tady stačí, aby se ulomila jedna a pak se to tam pomele a je to

nakonec sranda za ca 15 000,- a 3 víkendy, teda ten 3. mě ještě čeká
- nové rozvody, pomocné rozvody, hadičky podtlaku, chráničky kabelů, svíčky, repas hlavy (zafrézování sedel, zabroušení ventilů, klasika...)

uvidíme jak dopadne experiment s rovnáním bloku...
- řádně utěsněno a zabroušeno extra rovnou a těžkou :) deskou a tekutou brusnou pastou
Přílohy
IMAG0517.jpg
IMAG0514.jpg
IMAG0511.jpg
IMAG0511.jpg (98.61 KiB) Zobrazeno 973 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3200
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplice

#6 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od Basstl »

sedli02 píše:Tak to velmi zamrzí :( Bohužel někdo tam prostě dal levnější pumpu a takhle to pak dopadá...
Plastová nemusí nutně znamenat levnější.
Kupoval jsem vloni dvě sady rozvodů na TDI.
Jedna sada byla INA a na Dunkelrot jsem si říkal že vezmu ještě lepší a objednal jsem SKF.
SKF cca o litr dražší a byla tam plastová pumpa. Kladky byly stejný, jen přelepený samolepkou "made in Rumunia" a jediný co tam bylo SKF, tak jsou řemeny. :no:
Na Dunkelrot šla nakonec INA.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#7 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

navíc těsnění pumpy bylo na bloku tak "napečené" že vůbec nešlo dolů, hrozná práce ho sundat a neponičit povrch...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3371
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#8 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od dumi.cz »

Si pritom.brouseni vymazal diry nakym.tmelem? Jak se to pak dostava ven? Diky. Tohle me.vzeycky zajimalo jak se to dela...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#9 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

no já to dělal poprvné :), ale dědula tvrdil, že po tomhle zásahu jezdí po vysočine spoustu aut :D

je to obyč vazelína, omazal jsem písty, pak je zalepil páskou, pak zatěsnil kartónem a znova zamáznul vazelínou, ta nic neprosustí a naváže na sebe tu pastu
díry pro olej a vodu ucpány hadrem a zamáznuty taky vazelínou

při čištění jsem si udělal udělátko :) na vysavač a vše nejprve pořádně vysál, pak očistil hadrem a nakonec vytahal hadry, kartón a zase vysál vazelínu a dočistil
podařilo se mi to očistit dokonale :) , samo trochu vazelíny zůstalo kolem pístů, ale to neva myslím :D
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#10 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

ale je to makačka, tak 1 až 2 hod zatěsnění, broušení tak 2 hodiny (čistého času) a tak hodina čištění
v kuse se to brousit nedá, vzlášť v tomhle teple je spotřeba piva vysoká :D

chvílemi jsem si říkal, že jsem měl motor vyndat :), nevím jestli to budu ještě někdy takto dělat, uvidím taky, jak a jak dlouho to pojede :D
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3371
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#11 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od dumi.cz »

me to prave na to motoru delal Marra, tak me zajimalo jak se to dela. diky :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5070
Registrován: 7 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#12 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od python.p »

Do té pumpy muselo 100% něco vlítnout, to není možný aby se vadou materiálu vylámali všecky lopatky.

Jinak slušná práce, to se musí nechat. Kde jsi sehnal ten velkej bazmek na to broušení?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#13 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

Nemyslim, ze by tam neco vlitlo, jeste to vyplachnu protismerne, ale podle me staci, aby se ulomila jedna a ta pak vymlati ty ostatni

Pujcuje to jeden chlapek od Jihlavy
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5070
Registrován: 7 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#14 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od python.p »

Kolik to koštuje takovej bazmek na víkend? Mám před barákem auto který bych chtěl opravit na příští rok na gumbalkan, tak tohle by se mi fest hodilo.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#15 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

500,- Kč, měl jsem to od pátku do pondělí
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#16 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

tak hotovo, auto jezdí, ještě čekám na novou nádobku chl. kapaliny a víčko, pže je zespodu prasklá
když už jsem se v tom hrabal, tak jsem dal nové chráničky na kabely, nové podtlakové hadičky, dal lepší volant a udělal malý facelift předku a zadku...
problém nastal akorát u těsnění přepadu oleje z turba, v replice ho dělá tady v EU akorát Ajusa a momentálně se nedá sehnat, ve Volvu v Pardubicích mi řekli, že už ho taky neumí sehnat, takže jsem koupil trochu jiné, co se dávalo na asi na jiné typy turba a změnšil ho...
motor dostal nové hlavní i pomocné rozvody, olej, filtr a vodu samo...

tepelná izolace od kishmicka je znát, tedy tím, že teplota sání je opravdu nižší...

mezi vložkami válcu jsou nerezové podložky
Přílohy
IMAG0565.jpg
IMAG0564.jpg
IMAG0563.jpg
IMAG0569.jpg
IMAG0570.jpg
IMAG0570.jpg (121.33 KiB) Zobrazeno 734 x
IMAG0561.jpg
IMAG0546.jpg
IMAG0545.jpg
IMAG0554.jpg
IMAG0554.jpg (113.19 KiB) Zobrazeno 734 x
IMAG0552.jpg
IMAG0544.jpg
IMAG0544.jpg (85.24 KiB) Zobrazeno 734 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#17 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

"facelift" + volant + poličky na kolech
Přílohy
IMAG0584.jpg
IMAG0582.jpg
IMAG0575.jpg
IMAG0571.jpg
IMAG0583.jpg
IMAG0581.jpg
IMAG0580.jpg
IMAG0580.jpg (111.73 KiB) Zobrazeno 731 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 382
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#18 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od sedli02 »

Volant doufám, že teď aktuálně je ten tmavý ? :D Ten světlej se mi prostě nelíbí :( Jinak prosimtě ty vložky nebo podložky co jsi dal mezi jednotlivé válce. To je jen kvůli lepšímu teplotnímu přenosu mezi válci ? Zrovna T5 má 81mm vrtání a netrpějí na přehřátí a praskání jako je tomu u 83mm vrtání. Tak jen jakej k tomu byl důvod a taky kde jsi je za co sehnal. Pokud bych někdy sundal hlavu tak že bych to tam taky prsknul :)
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12097
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#19 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od Urvanej »

Já bych z tech plíšků měl vítr, protože dilatační spára mezi válcema má nějakej smysl. Nechci bejt špatnej prorok, ale podle mě to odskáče brzo těsnění pod hlavou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1225
Registrován: 10 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#20 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od labanos »

Pěkná barva :good: To je origo lak?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#21 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

nový je ten tmavý volant :wink:

podložky... no když jsem je minule nedal na eRko, tak zase někdo psal, proč jsem je tam nedal... :lol:
nejsou tam kvůli přenosu tepla, ale smysl spočívá v tom, že když se vložka nemá kam roztáhnout, tak nepraskne...
tenkrát jsem je tam nedal, pže jsem taky nechtěl zabít tu dilatační spáru, ale prý to pomáhá právě proti prasknutí vložky (řešeno tady na fóru a hlavně na zahraničních), je fakt, že 2.3 T5 na to netrpí jako 2.5T, ale dal jsem je tam, dávají je tam i "forďáci" na ST a RS

dají se sehnat na ebay a tak, ale udělal jsem si vlastní (nerez plech), ty "kupované" se tam lehce natloukají a můžou sebou vzít i trochu hliníku mezi vložkami,
tyhle jsou "akorát" a jsou zajištěné tím, že jsou na koncích ohnuté a drží tak, že jsou předepnuté o vložky válců, jsou lehce zapuštěné
proč by to mělo zničit těsnění? myslíš, že se ty podložky uvolní a poškodí ho?

barva je origo, ale zadní pravá postranice už byla lakovaná asi, zdá se mi, že má trochu jiný odstín proti zadku a víčku nádrže, navíc ji lehce podřeli při dovozu a oba nárazníky potřebují taky nový lak, takže to půjde do lakovny časem...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 382
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#22 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od sedli02 »

Spíš je možný, že právě kvůli znemožnění roztažnosti jednotlivejch válcu se pak bude chtít hejbat celej blok na těsnění ? Nevím jak jinak to odvodit :D Ale Forďáci mají taky 83mm vrtání... Právě proto je tam dávají :)
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13144
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#23 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od raolsa »

Těsnění je stejné, ten výstupek ničemu nevadí a řekl bych, že je tam kvůli montáži, aby to měl člověk za co chytit a usadit.
Taky jsem tam původně měl bez výstupku a dal tu druhou variantu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#24 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

raolsa píše:Těsnění je stejné, ten výstupek ničemu nevadí a řekl bych, že je tam kvůli montáži, aby to měl člověk za co chytit a usadit.
Taky jsem tam původně měl bez výstupku a dal tu druhou variantu.
myslíš ten výstupek na spodní straně, který zapadá do te dilatační spáry?
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#25 bože proč!? - vodní pumpa

Příspěvek od skulda »

no ale pokud to na 83 pomáhá proti prasknutí, tak proč by to mělo ublížit na 81
v každém případě uvidíme, pokud se něco šustne, tak dám vědět, ale doufám, že to bude OK :good:
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“