nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#101 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944
Minulý týden jsem si pořídil S80 s B6324S a hnanou přední nápravou. Bude jako náhrada za červenou, kterou v bližší době pošlu do světa. Původně byla nepojízdná, do dílen jela na podvalníku, palivové čerpadlo umřelo někdy koncem srpna. Stála do půlky října než jsem o ní projevil zájem, 24.10. jela do dílen a 8.12. jsem si jí byl vyzvednout (velmi dlouho se čekalo na díly). Ještě jednou musím poděkovat mechanikovi, který na ní dělal i po večerech, jen abych jí už mohl mít. Dělalo se:
- nové palivové čerpadlo
- preventivní výměna výměníku olej/voda u AT
- proplach a výměna oleje AT
- dána nová manžeta u poloosy namísto poškozené
- výměna vakuovky (stará už pouštěla olej)
- přehrání jazyka z D na CZ
- celková kontrola stavu a seznam toho, co bude třeba příští rok udělat
- výměna z 18" kol na „nové" 17" Pallene z V60 s nazutými Goodyear Ultragrip Perfomance+ (disky jsou v moc pěkném stavu, budu je používat od jara jako letní a na zimu si seženu jiné).
O víkendu jsem s ní najel zhruba 770 km a můžu říct, že jsem naprosto spokojen. Bohužel počasí nepřálo tomu abych udělal nějaké „čisté" fotky, ale zase jsem si mohl vyzkoušet auto i v těžkých podmínkách.
Výhledově se na jaře/v létě bude dělat:
- výměna předních ramen
- kompletní výměna brzd vpředu i vzadu + parkovací + lanovody (teď občas musím povolovat parkovačku na několikrát)
- výměna všech pružin (jsou napadené korozí)
- možná výměna tlumičů? To posoudí mechanik podle jejich stavu.
- výměna koncových svodů výfuku
- oprava poškozené trubky do nádobky ostřikovačů
- výměna poškozeného kabelového svazku do víka kufru
- preventivní rozebrání a složení zapalování
- oprava předních světel a jejich ochrana lakem/fólií
- nahrání softu na tažné (teď je nutno při couvání s přívěsem vypnout senzory ručně)
- nové palivové čerpadlo
- preventivní výměna výměníku olej/voda u AT
- proplach a výměna oleje AT
- dána nová manžeta u poloosy namísto poškozené
- výměna vakuovky (stará už pouštěla olej)
- přehrání jazyka z D na CZ
- celková kontrola stavu a seznam toho, co bude třeba příští rok udělat
- výměna z 18" kol na „nové" 17" Pallene z V60 s nazutými Goodyear Ultragrip Perfomance+ (disky jsou v moc pěkném stavu, budu je používat od jara jako letní a na zimu si seženu jiné).
O víkendu jsem s ní najel zhruba 770 km a můžu říct, že jsem naprosto spokojen. Bohužel počasí nepřálo tomu abych udělal nějaké „čisté" fotky, ale zase jsem si mohl vyzkoušet auto i v těžkých podmínkách.
Výhledově se na jaře/v létě bude dělat:
- výměna předních ramen
- kompletní výměna brzd vpředu i vzadu + parkovací + lanovody (teď občas musím povolovat parkovačku na několikrát)
- výměna všech pružin (jsou napadené korozí)
- možná výměna tlumičů? To posoudí mechanik podle jejich stavu.
- výměna koncových svodů výfuku
- oprava poškozené trubky do nádobky ostřikovačů
- výměna poškozeného kabelového svazku do víka kufru
- preventivní rozebrání a složení zapalování
- oprava předních světel a jejich ochrana lakem/fólií
- nahrání softu na tažné (teď je nutno při couvání s přívěsem vypnout senzory ručně)
Naposledy upravil(a) nebel dne 12 pro 2022 12:03, celkem upraveno 3 x.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#102 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944
Měl jsem možnost se povozem svézt a motor má opravdu pěkný zvuk a sedadla jsou fakt z pokojíčku.
Ať to jezdí.
Ať to jezdí.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#103 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Díky Pavle. Příjemně mě překvapila i ovladatelnost a „hravost" i v mizerných podmínkách - v tom P2 ztrácí opravdu hodně. Říkal jsem si, že v tomhle ohledu je to jako krabice, jen s hnanou špatnou nápravou a menším rejdem.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#104 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Po členech tady koluje náhradní volant pro potřeby nového obšití toho stávajícího. Kdyžtak hoď poptávku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#105 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Děkuju, zatím to není na pořadí dne, chci mít nejdřív auto v cajku, ale pak se kdyžtak poptám. Díky za tip.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5920
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#106 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Gratulace k novému povozu. ty S80ky se postupně šíří snad více jak V/XC70. S danou motorizací jsem několikrát jel - V Pinďove AWD - tam to úplně pěkně neuhánělo, ale 3M3 FWD tahala velmi pěkně. Holt to AWD sežere moc výkonu. Takže za mě dobrá volba, motor jede fakt pěkně a na okreskách si ani moc nevezme - pokud si pamatuji spotřebu u 3M3 tak to bylo někde mezi 7-8 litry.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#107 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Děkuju. Přesně jak říkáš, jede moc pěkně a pokud s ní jezdíš tak jak s krabicí - svižně, ale na pohodu - moc si neveme. Já měl za víkend průměr 8.8 l na 100 km, ale byla v tom páteční kolona, opatrné přejezdy po zasněžených a zledovatělých silničkách i občasné zrychlení na dálnici „jen tak pro radost" a myslím si, že dostat se k osmi litrům nebude nijak obtížné.
S80 se fakt celkem šíří, v Brně na srazy jezdí jedna s benzinovým pětiválcem, pak další s Yamahou a tak jsem se přidal do grupy P3 s Fordem.
S80 se fakt celkem šíří, v Brně na srazy jezdí jedna s benzinovým pětiválcem, pak další s Yamahou a tak jsem se přidal do grupy P3 s Fordem.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#108 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Habenoic by nemel tolik pit.Dalky se daj delat kolem 9ti ale to co jezdim denne(27km z toho 10 dalnice a zbytek mesto a mezi)tak sem nekde kolem 10/100(11,5 - 12 lpg).
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 765
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
#109 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Já s 3.2 AWD v S80 na R18 kolech, moje běžné trasy po okreskách M.Boleslav - Česká Lípa, úplně v pohodě od 7mi do 9ti
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5920
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#110 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Krychlicaku, tos kuva vim, co ti svitilo, kdyz jsi mi to snad 3 roky nazpet pujcoval pred zimnim srazem na Jalovci. 100% 7,?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#111 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944
To sice jo, ale pro FL AirBag od 2010
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#112 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Tvl ajooo. Já jsem s těma faceliftama marnej
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#113 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Dvojkovou S80 ti chválím, P3 jsou super, i přes ty roky je to stále reprezentativní vozidlo. Dodělat pár úprav jako masku s větším logem, chrom packet a je to úplně jiné auto. Na to ale přijdeš sám a určitě budeš ladit .
Tato R6 je příjemný motor, sice mi vadí, že nemá žádný zvuk, ale asi to zrovna k takovému vozidlu vyšší střední od Volva patří, není to žádný rebel co vyčnívá.
S tou spotřebou, zkušenosti mám jak s FWD 175kW, AWD 175kW, AWD 179kW a spotřeby jsou na ten výkon dost přijatelné (AWD dálky +-8l, krátké trasy lehce pod 10, FWD o nějaký půllitr méně).
Tato R6 je příjemný motor, sice mi vadí, že nemá žádný zvuk, ale asi to zrovna k takovému vozidlu vyšší střední od Volva patří, není to žádný rebel co vyčnívá.
S tou spotřebou, zkušenosti mám jak s FWD 175kW, AWD 175kW, AWD 179kW a spotřeby jsou na ten výkon dost přijatelné (AWD dálky +-8l, krátké trasy lehce pod 10, FWD o nějaký půllitr méně).
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#114 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Mě se zatím auto zvenku líbí tak, jak je. Ale třeba časem k nějakým úpravám dospěju. Uvnitř bych si dokázal představit dřevěný volant namísto současného. Ale jak říkám, primární snahou je teď dát auto technicky úplně do cajku.
Já se teď budu asi trošku rouhat ale hlučných strojů, uřvaných, uštěkaných i ubublaných mám kolem sebe dost a celkem často, takže si to ticho užívám. Navíc nad 4 000 ot/min v zátěži se ten R6 v kabině taky umí ozvat (ale nevím jak je to slyšet venku a jestli to případně není jen výsada aktuálního stavu koncových dílů výfuku). A to ticho mi k autu sedí, nemusím o sobě dávat vědět okolí, ani z auta nechci dělat pseudo závodničku. Líbí se mi styl krabic - pohodlná, houpavá jízda - a možnost bezpečného předjetí díky dostatku výkonu.
Já se teď budu asi trošku rouhat ale hlučných strojů, uřvaných, uštěkaných i ubublaných mám kolem sebe dost a celkem často, takže si to ticho užívám. Navíc nad 4 000 ot/min v zátěži se ten R6 v kabině taky umí ozvat (ale nevím jak je to slyšet venku a jestli to případně není jen výsada aktuálního stavu koncových dílů výfuku). A to ticho mi k autu sedí, nemusím o sobě dávat vědět okolí, ani z auta nechci dělat pseudo závodničku. Líbí se mi styl krabic - pohodlná, houpavá jízda - a možnost bezpečného předjetí díky dostatku výkonu.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 437
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
#115 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Ahoj
Chválím výběr. Moc hezká.
Mně se spíše líbí tato barva Ale každý má hold jiný vkus. A ta motorizace taky
Chválím výběr. Moc hezká.
Mně se spíše líbí tato barva Ale každý má hold jiný vkus. A ta motorizace taky
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#116 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Da se v pohode. 0 predjetych, ale taky 0 predjeti. Proste kdyz jedes s davem, umi tenhle motor v predokolce skoro az zazraky
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#117 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Tahle barva je taky moc hezká. Díval jsem se na ni, když někdo nedávno prodával T6 nebo V8 (pamatuju si jen výkon 232 kW a že to měl v plynu) a taky bych v ní našel zalíbení.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 437
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Havr
- Vůz: V70 2,4 D5
- Bydliště: Havířov
#118 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Myslíš tuhle, že??
Z téhle jsem medový.
https://auto.bazos.cz/inzerat/159910261/volvo-t6-polestar-232kwlpg-velmi-raritni-specifikace.php
Z téhle jsem medový.
https://auto.bazos.cz/inzerat/159910261/volvo-t6-polestar-232kwlpg-velmi-raritni-specifikace.php
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#119 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Ano, to je ona.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#120 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Včera večer jsem cestou z denní s S80 překročil hranici 3600 společně najetých km. Zatím s ní jsem velmi spokojen.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#121 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Dívám se že sem občas dáváte i pracovní stroje, tak sem taky jeden přidám. Práce na autech teď moc dopředu nejdou, přednostně se věnujeme jinému stroji, který potřebujeme (nejen) na stavbu. Loni jsme si pořídili holátko, „složenku“ nakladače, předek z 6711 a zadek z 5611. Líbí se nám jak má dlouhá ramena, dokáže z boku shrnout vlečku anebo uvázené předměty vyzdvihnout vcelku vysoko. Postupně se zprovoznil teploměr, vyměnil tlakoměr oleje motoru za fungující, udělal odpojovač baterie, dosadily blatníky, závaží do kol, upravilo odvětrávání klikové skříně , takže je hadičkou vyvedeno do kanystru, aby se dal dolévat zpět (odvětrání vyhazuje celkem dost oleje, cca půl litru za pracovní den - ale překvapivě motor olej nežere), navařovala se nová spodní hrana lžíce lopaty, stará byla zničená. Novou hranu jsme sehnali v kovošrotu.
V plánu je dodělat elektroinstalaci a dobíjení (teď je tam prakticky jen vedení baterie - startér), dosadit zadní závěs na vlečku, upravit vidle z Desty, aby se dalo hýbat s paletami, dosadit další sadu závaží. A teď jsme se posledních pár týdnů mořili s opravou brzd (brzdilo jen pravé kolo, což bylo při naložené lžící dost nevyzpytatelné a nepříjemné) a dodělávali jsme posilovač řízení. Do dvou metráků v lopatě se to dalo utočit, ale jinak se zatáčelo stylem opřít se naloženou lopatou o zem a nadzdvihnout jí přední nápravu, dát kola do rejdu, spustit se... což strašně zdržovalo a taky to nepříjemně zvyšovalo spotřebu nafty. Nicméně tohle se nám nepodařilo, nevím proč, ale posilovač nám nejde seřídit ani podle chytrých knížek, ani podle rozumů z internetu. Což o to, doprava trochu pomáhá, ale doleva se se mnou pere a zatočit vlevo je tak celkem boj i s prázdnou lžící. Rozčiluje mne že na to nemůžu přijít, potřebuju nakladač už na práci a tak možná posilovač načas vyřadíme přemostěním hydraulického okruhu. Každopádně mě tahle oprava stálo dost volných dní. Nicméně potřeba byla, při opravě brzd jsme mimo jiné zjistili že v převodovce bylo zhruba 5 litrů vody (okolo 20% objemu), byla v ní některá poškozená ložiska a gufera, těsnění... Asi daň za to, že roky u předchozího majitele stál na zahradě.
Nicméně mě velmi potešilo zjištění že paleťák uzvedne bez potíží půlku traktoru. Při opravě jsme to velmi ocenili.
Jinak s S80 se blížíme k 7 000 společně najetých km. Jsem s ní velmi spokojen, jen mne o víkendu o poslední noční zastihla klasická bolest S80 P3, začalo mi protékat čelní okno. Aktuálně si domlouvám výměnu okna. Jinak se osmdesátka osvědčila i s lehčím přívěsem, automat je na couvání a manévrování bezva.
Červenou už jsem se chystal nabídnout na bazoš, když jsem měl ještě jednu rychloakci s přívěsem. Muzeu jsem pomáhal odvézt nějaké exponáty (za to mi byl jistý nepotřebný stellwerk nabídnut ke koupi), avšak během cesty mi přestaly svítit boční brzdová světla, svítí jen středové. Moc to nechápu, obě žárovky se mohutně vypálily, ale pojiska byla v pořádku, kabely od tažného taky, čert ví co se tam stalo... zatím jsem na to nepřišel. Taky jsem teď přišel o volací SIM, tak až mi konečně dojde náhradní, domluvím si opravu u odborníka, ať může jít červená konečně z domu.
Na 264 i 760 se mi podařilo sehnat chytré knížky, takže konečně už nebudu muset tisknout manuál z pdf, ale budu mít Haynesse pěkně v papírové podobě.
V plánu je dodělat elektroinstalaci a dobíjení (teď je tam prakticky jen vedení baterie - startér), dosadit zadní závěs na vlečku, upravit vidle z Desty, aby se dalo hýbat s paletami, dosadit další sadu závaží. A teď jsme se posledních pár týdnů mořili s opravou brzd (brzdilo jen pravé kolo, což bylo při naložené lžící dost nevyzpytatelné a nepříjemné) a dodělávali jsme posilovač řízení. Do dvou metráků v lopatě se to dalo utočit, ale jinak se zatáčelo stylem opřít se naloženou lopatou o zem a nadzdvihnout jí přední nápravu, dát kola do rejdu, spustit se... což strašně zdržovalo a taky to nepříjemně zvyšovalo spotřebu nafty. Nicméně tohle se nám nepodařilo, nevím proč, ale posilovač nám nejde seřídit ani podle chytrých knížek, ani podle rozumů z internetu. Což o to, doprava trochu pomáhá, ale doleva se se mnou pere a zatočit vlevo je tak celkem boj i s prázdnou lžící. Rozčiluje mne že na to nemůžu přijít, potřebuju nakladač už na práci a tak možná posilovač načas vyřadíme přemostěním hydraulického okruhu. Každopádně mě tahle oprava stálo dost volných dní. Nicméně potřeba byla, při opravě brzd jsme mimo jiné zjistili že v převodovce bylo zhruba 5 litrů vody (okolo 20% objemu), byla v ní některá poškozená ložiska a gufera, těsnění... Asi daň za to, že roky u předchozího majitele stál na zahradě.
Nicméně mě velmi potešilo zjištění že paleťák uzvedne bez potíží půlku traktoru. Při opravě jsme to velmi ocenili.
Jinak s S80 se blížíme k 7 000 společně najetých km. Jsem s ní velmi spokojen, jen mne o víkendu o poslední noční zastihla klasická bolest S80 P3, začalo mi protékat čelní okno. Aktuálně si domlouvám výměnu okna. Jinak se osmdesátka osvědčila i s lehčím přívěsem, automat je na couvání a manévrování bezva.
Červenou už jsem se chystal nabídnout na bazoš, když jsem měl ještě jednu rychloakci s přívěsem. Muzeu jsem pomáhal odvézt nějaké exponáty (za to mi byl jistý nepotřebný stellwerk nabídnut ke koupi), avšak během cesty mi přestaly svítit boční brzdová světla, svítí jen středové. Moc to nechápu, obě žárovky se mohutně vypálily, ale pojiska byla v pořádku, kabely od tažného taky, čert ví co se tam stalo... zatím jsem na to nepřišel. Taky jsem teď přišel o volací SIM, tak až mi konečně dojde náhradní, domluvím si opravu u odborníka, ať může jít červená konečně z domu.
Na 264 i 760 se mi podařilo sehnat chytré knížky, takže konečně už nebudu muset tisknout manuál z pdf, ale budu mít Haynesse pěkně v papírové podobě.
- Přílohy
-
- Aby se nemusela měnit prsa motoru za typ s uchycením čerpadla posilovače řízení a tím pádem sundávat nakladač, podvaz, přední náprava... táta vymyslel zkusit použít pro posilovač řízení nevyužité čerpadlo hydrauliky v převodovce. Bylo potřeba ho celé poopravit a vyčistit. Kvůli podvazu je pro jeho montáž minimum místa a tak je potřeba čtyř rukou a našroubovat ho skrz prostor diferenciálu. Přístupem to až nepříjemně připomínalo PRV. Nahoře je soukolí diferenciálu, pod ním hnací hřídel na náhon strojů, pod něj se nasazuje čerpadlo hydrauliky.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 91
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Okres Nymburk
- Vůz: Volvo 760 GLE TDIC
- Bydliště: Mečíř 53
#122 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Jestli dobře vidím na té paletě tak kličky čili nějaká pravítková skříň to není žádný těžký krám to je dneska už cenný muzejní kousek . Pak vidím na vozejku mechanismus z mechanických závor, taky pěkný artefakt
Jinak k S80 mi vozík moc nesedí :/ za Kombíkem lepší
Jinak k S80 mi vozík moc nesedí :/ za Kombíkem lepší
_________________
Volvo 760 GLE TDIC "Vilém"
Bylo: Volvo 240 Volverin, Volvo S90 Elza, Volvo 960 Vendelín, Volvo 850 Rudý Baron
Volvo 760 GLE TDIC "Vilém"
Bylo: Volvo 240 Volverin, Volvo S90 Elza, Volvo 960 Vendelín, Volvo 850 Rudý Baron
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#123 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
To záleží na tom, jak moc se s tím člověk nadře. Tehdy jsme to na přívěs nakládali ve třech a dalo nám to pěkně zabrat, takže složení nakladačem jsme si užili. Původně jsem měl tu pravítkovou skříň na díly, ale na podzim se k ní vrátil i původní vybavovač, přímo ten konkrétní co tam byl, takže možná dostane šanci na zprovoznění, svým způsobem je kompletní. Respektive, pokud neseženu malinkou kompletní elektromechaniku, tak tenhle blok použiju. Elektromechaniku a ještě tenhle blok společně zprovoznut nemůžu, páč nemám dost místa. Ale s elmechou to moc dobře nevypadá, už se dost mizerně shánějí, zejména po loňském srpnu.
Na náhradní díly jsem přitáhl při poslední akci ten neúplný stavědlový přístroj, který muzeum nevyužije.
Šraňky (PZM-1) bohužel moje nejsou, ty jsme skládali v muzeu, zprovoznit si je chtějí někteří z muzejníků. Na tom přívěsu snad mělo být torzo těchto konkrétních PZM-1, prý to poznali podle několika specifických znaků. Mě zůstal kromě bloku i ten kozlík s pákami co je na přívěsu, který taktéž v budoucnu využiju.
Jinak přívěs k S80 úplně nesedne, ale jet skoro 250 km napříč Vysočinou s pracovní feldou je zážitek, který si rád nechám ujít. To si raději vemu dvě sady oblečení, jedno pěkné do auta, druhé pracovní na nakládku a převléknu se. Za pohodlí na cestě a výkonovou rezervu mi to stojí.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7512
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#124 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Mě zase nejvíc zaujal ten traktor, byť je to skládačka.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 880
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#125 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3
Pracovní stroje, zejména ty stavěné svépomocí, jsou velice zajímavé. To platí o velkých strojích i o malotraktorech.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek