Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 30
Registrován: 2 roky
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#726 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jura »

Munga píše: 23 čer 2023 20:26
Tomas78 píše: 22 čer 2023 08:03

Děkuji za zprávu, to je dobrá reference :good: :)
Já jsem teď měnil ve 14ti a byl to černej hnus jako každý olej s dieselu. Kapkový test jsem nedělal, na tom by se možná něco poznalo. Jezdím krátké trasy tak těch 15tis po kterých měním je už zřejmě hraničních, ale dobře se to počítá a vychází mi to na rok tak proč ne.
Dát chorvatsko s olejem kolem 10tis bych se nebál - naopak se delší jízdou odpaří nafta a vlastně tak bude lepší ve finále.
Odkdy se nafta odpařuje ?
U dieselu maximálně dojde k eliminaci ředění naftou sazemi, které proniknou do oleje.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#727 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

U dieselu kde nafta vlivem užívání auta tj krátké jízdy, časté regenerace přibejvá a ředí olej naopak při dlouhých jízdách ubývá . Obecně se říká že se odpaří ,ale jestli odpaří a nebo ji auto sežere to netuším - každopádně je to v finále jedno protože efekt pro uživatele je stejný. Na kapkovém testu je olej po dlouhé trase lepší vzhledem k ředění. To mám vypozorováno i z vlastní zkušenosti - nějaký milion jsem najel a většinou to tak bylo.
Proč by se nafta vlastně neměla odpařit? Kdyby se neodpařovala tak by se nedala ani zapálit ne protože zápalnost nafty se udává třeba dle ADR teplotou při které začnou hořet její plyny a to není zas tak moc cca 50-80C bod vzplanutí.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#728 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Vapik »

No dle mého se nafta z motorového oleje nemůže odparit. Musela by totiž projít varem a to se začíná dít až někde od 180°C do cca 360°C (vycházím s destilační charakteristiky). A motorovy olej při dálniční střelbě by neměl být více než 110°C. U benzínu to je jednodušší ten se destiluje v rozmezí 40- 210°C tak je odpar reálný. Kapkový test vychází po dlouhé trase lépe protože se odparila voda, která do oleje nakondenzovala. V práci u dlouhodobých testů posílám oleje na rozbor cca co 80 mth a takhle mi to vychází na základě zpráv z laboratoře (pro comonrailový turbo diesel s DPF a regenerací zvýšenou dávkou nafty. Mimo jiné fakt dlouho se ladil software pro všechny možné způsoby regenerace, aby kontaminace byla co nejmenší.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 306
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#729 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

netuším jak je to u ropy ale u poslední benzínové oktávky má olej na dálnici úplně normálně 120-130 C pokud tomu naložíš 200km/h+ tak i víc. normálně mě to zděsilo protože olej musí být fakt poblíž hranice (je v tom myslím to 0W 20), vezměte si, že hths se měří při 150C, myslím že vzít to někde na okresku v tomhle počasí tak by to člověk možná i uhnal, každopádně vždycky když D5ku pořádně proženu tak má pak lepší zvuk :)

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#730 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Vapik »

U těch teplot hodně záleží kde se měří. Je beru těch svých 110 na výstupu z výměníku olej voda, tzn nejstudenější olej v okruhu takže těch 130 na horké straně je možných.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#731 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Jjo začátek a konec vypalování , teploty oleje,vody,a DPF.
Přílohy
Screenshot_20230527_110936_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20230527_104956_com.ovz.carscanner.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#732 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Tady si někdo dal pěknou práci a srovnal parametry olejů 5W30 C3
Přílohy
diesel 5w-30 c3 DPF - Hárok1 (2).pdf
(138.31 KiB) Staženo 52 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1214
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#733 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od labanos »

Dotaz, hodím to sem.

Jaký je podle vás hraniční interval výměny oleje pro dvoulitru D5 (D5204T7, V60)?
Viděl jsem teď jedno auto, po celou dobu roční výměny oleje v autorizáku, ale nájezd vždy kolem 30 tisíc, někdy i přes (jednou po 36 tisících...). Teď najeto 270 tisic.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#734 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Za mě zaleží i na provozu. Ale obecně 10k cajk, a 15k taky pohoda. Ale přes bych nejezdil.

Ono pokud to třeba jezdilo štreky a najednou to najede 1k km tak to není zas tak hrozný, jde o teplotní cykly....
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1214
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#735 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od labanos »

Takže 15K by byla lahoda, ale potom to asi nikdy nebude auto s autorizákem, bohužel :-(
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#736 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

To nemusí být pravda, znám lidi co si olej v půlce mění sami.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#737 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Romulusw »

Záleží na tom, jak se to chová nyní.

Jestli to olej nežere, má to komprese a tedy i výkon, tak žádný problém. Zřejmě to jezdilo dlouhé štreky.

Dá se to mu BG kůra a dále slušný olej s rozumným zacházením - proč by to nemohlo jezdit ještě deset let, dalších tři sta?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1214
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#738 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od labanos »

Tak reálně nepřesvědčím majitele z bazoše, aby půjčil auto na týden, a já si mohl kontroloval jak (ne)ubývá olej, nebo mu začít rozebírat auto, abych změřil tlaky. Prostě je to risk, jako všechno u jetého auta, tak se ptám na názor, kdo by se toho nebál a proč, ideálně tak už koupil a a najel s tím D5 dvoulitrem dalších 200K bez problému :-D
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#739 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Aktuálně kupovat auto, tak na měření tlaků trvám, to je na chvilku. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 306
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#740 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

jj souhlas, chce prachy chce... o něco jednodušší metoda je kouknout na pneu. když maj lidi na volvu audi bmw nebo medu nexeny apod, bejvá v motoru olej z friťáku:)

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#741 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak pokud kód motoru začíná D5244.... tak by to mohlo být ok. Začinat to D4204....tam je jistota, ze si to neco vezme.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#742 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

python.p píše: 17 říj 2023 21:43 Aktuálně kupovat auto, tak na měření tlaků trvám, to je na chvilku. :)
Odhalí to i prasklou vložku?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#743 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od powl »

ne
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#744 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

D5 olej Ravenol VMP 5W30 C3 + graf vypalování DPF opět 28g na 0g :good: koncovka výfuku suchá ,čistá jako vždy...
olej. výměny 10-15tskm- šepot květin
Přílohy
2023 13.10.jpg
Screenshot_20230527_110936_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20231014_120643_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20231014_220256_com.ovz.carscanner.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#745 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Nekde jsem cetl ze normalni olej vydrzi cca 150 motohodin. Syntetika 250 a long-life oleje 400 motohodin. A snad BMW pocita ve variabilnim intervalu 1km ujetem za studena, jako 9 km s teplym olejem. Takze by ani tech 30 tkm nemuselo byt pro olej pri dlouhych cestach problem.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#746 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Proto jsem to psal nahoře, kdybych měl jistotu, že někdo točil převážně dlouhý cesty, tak by mě ten interval 30tkm nevadil. Problém jsou ty pocuky.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#747 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Přesně :good: zahřátí a schládnutí oleje přispívá k rychlejší degradaci. Důležité je přizpůsobit výměny jízdímu stylu a ostatním podmínkám provozu.Dvacet, pětadvacet nebo dokonce i třicet tisíc kilometrů a víc. V natahování intervalů výměny motorového oleje se továrny v posledních letech doslova předhánějí a jejich snaha častokrát dosahuje až absurdních rozměrů. Cíl je jediný. Přivábit na svoje zboží co nejvíc zákazníků
Pokud tedy například kupujete auto a narazili jste na kus, jehož předchozí majitel olej dojížděl do posledního kilometru, nebo ho měnil pozdě, mějte se na pozoru a pokud máte podezření, že motor nefunguje, jak má, dejte od auta ruce pryč. Ledacos sice může jít ještě zachránit pořádným propláchnutím speciální kapalinou, popřípadě opakovanou výměnou oleje ve velmi krátkých časových úsecích, pokud ale motor v takto nevhodném režimu fungoval mnoho let po sobě, šance na jeho další bezproblémový provoz se zmenšují. :unknown:
Nechat v motoru náplň starou třeba čtyři a více let jen proto, že „do konce intervalu ještě nějaká ta tisícovka chybí“, je prostě zvěrstvo. Olej totiž stárne i časem v nečinosti . Vůbec tedy není nutné, aby s autem objel zeměkouli.
Ten kdo to zná at to nečte :wink:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#748 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

Jojo, dávám teď dohromady po tátovi Berlingo z roku 97 a olej je tam už 6 let ;-) Táta už ho chtěl před X-lety dát pryč, tak už do toho neinvestoval. Voda v chladiči taktéž od výroby, no a co z toho teče radši ani nebudu popisovat. Rozvody plochý řemen taktéž originál ;-) Má to najeto necelých 120 000 km. Na druhou stranu auto i v tohle stavu bez problémů jezdilo, což mne překvapilo, Citroen 1.8D za mne :good:

Jinak ve Volvu mám aktuálně nějaký Castrol C3 co servisman sehnal z AS Ford (šoupl ho tam bez mého vědomí). Není to tak dobré jako Ravenol (rozemnutí mezi prsty, hlučnost), kolem 10 000 km, půjde ven. Nechci vypadat jako reklama na Ravenol, ale z toho mála co jsem vyzkoušel, pořád NEJ.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#749 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Mě přijde, že dřív ty motory nebyly tak háklivé... BG, zkrácený výměny po 5tkm a bude ještě dělat radost. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#750 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

JJ, už je to hotovo. Už to leckde rezne (ošetřím), ale to auto je užitkově skvělé :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“