Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#702 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
četli jste to někdo? pokud ne za čas sem můžu dát foto... ale nechtěl jsem jim kazit tržby zkrátka test dokazuje, jací jsme tu úchyláci protože podle toho testu jsou odchylky mezi oleji minimální. samozřejmě nezohledňuje to dlouhodobý zkušenosti s karbonováním apod...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#703 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já to nečetl Nicméně je otázka, nakolik ten test zohledňuje realitu. Tím chci říct, že dle sledovaných kritérií mohou být oleje ekvivalentní, ale rozdíl může být v něčem, co se nesleduje.
Zní to zamotaně, ale příklad z jiné oblasti: Volvo i mnoho dalších automobilek dostali v různých crashtestech plné hodnocení = stejně bezpečná auta. Alespoň podle testů. Pak napadlo IIHS posadit (tento rok) dozadu figurínu a ejhle zjistilo se, že dobrou ochranu na zadním sedadle poskytuje pouze minimum značek, např. Volvo. A najednou se zjistí, že když se otestuje dosud neznámé kritérium, jsou zde podstatné rozdíly.
Četl jsem ten předchozí test v SM a tam popisovali metodiku s tím, že je někde udělali nějakou simulaci apod. Nechci ten test zpochybňovat, určitě je to fajn a zajímavé, rád počtu.
Zní to zamotaně, ale příklad z jiné oblasti: Volvo i mnoho dalších automobilek dostali v různých crashtestech plné hodnocení = stejně bezpečná auta. Alespoň podle testů. Pak napadlo IIHS posadit (tento rok) dozadu figurínu a ejhle zjistilo se, že dobrou ochranu na zadním sedadle poskytuje pouze minimum značek, např. Volvo. A najednou se zjistí, že když se otestuje dosud neznámé kritérium, jsou zde podstatné rozdíly.
Četl jsem ten předchozí test v SM a tam popisovali metodiku s tím, že je někde udělali nějakou simulaci apod. Nechci ten test zpochybňovat, určitě je to fajn a zajímavé, rád počtu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#704 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jo super - to by bylo fajn . Mě to uteklo a chtěl jsem to vidět. Narazil jsem na reklamu v jeho kanálu až teď.ivanvanata píše: ↑02 kvě 2023 21:31 četli jste to někdo? pokud ne za čas sem můžu dát foto... ale nechtěl jsem jim kazit tržby zkrátka test dokazuje, jací jsme tu úchyláci protože podle toho testu jsou odchylky mezi oleji minimální. samozřejmě nezohledňuje to dlouhodobý zkušenosti s karbonováním apod...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#705 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
za pár dní to sem hodím, abych jim neohrozil tržby...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#707 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Parkrát jsem si to koupil online, ale ta jejich čtečka je na ránu...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#708 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jak prosím ověřím tu pravost? přes SMS a kod?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#709 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
NA butele máš "škrabací" kód. Je tam jak pro distributora, tak koncáka, pak to ověříš na jejich webu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
#710 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Pan Vaculík tam opět skloňuje poškození moderních motorů, pokud se nepoužije lehkoběžný olej, kontaktoval jsem jej přímo, z čeho vychází:
Zaslal jsem mu hodnoty párových vůlí a tolerancí z originálních dokumentací, srovnávající hodnoty motorů z devadesátek vs. dnešních a motorů, které měly dovoleno používat téměř vše vs. výhradně 0W20 dnes, vůle pístů i kluzných uložení .. vyvracejí toto jeho tvrzení, stejně jako praktické zkušenosti nástrojářů - motorářů.Martin Vaculík píše: Klesající párové vůle součástí motorů beru jako fakt, který mě nikdy nenapadlo dotazovat. Třeba u pístů ve válcích je to zcela jednoznačná věc, jak se v průběhu vývoje dařilo lépe a lépe bojovat s jejich teplotní roztažností ..
.. Aspoň takové je přesvědčení, které jsem za léta nabral na různých prezentacích nových motorů
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#711 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Výborně Juro, mám pocit, že jediný důvod je pár uspořených gramů CO2 při homologačním testu. Řidší olej = menší třecí a čerpací ztráty, hlavně při nižší teplotě. Zase zelený ekoterorismus.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
#712 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jasně, že jo.
Každý gram CO2 nad 93g/km je pokuta do Bruselu a CO2 = spotřebované palivo. Takže se za každou cenu snižují vnitřní ztráty pro úsporu pár deci paliva.
A nejen kvůli testování WLTP, ale od Euro 6.4 i kvůli on-line sledování spotřeby.
Proto výrobci zaváděli 0W20 pro registrace od dubna 2022, i zpětně. Což samo o sobě vylučuje jako určující faktor konstrukci motoru.
Čili úředník nakrmí statistiku, ale že v reálu motory žerou kvanta oleje a mají životnost jak u starých škodovek od 50 do 150tkm, už nikdo neeviduje.
Martin Vaculík argumentoval redakčním testem nějakého 1.2 TSI, který po 100tkm nevykazoval žádné opotřebení, jen usazeniny.
To je zřejmě možné, pokud se důsledným prohříváním nemá šanci ředit olej benzínem. Oni tu distanci najeli za rok. Ale při civilním provozu, nebo vysokém zatížení prostě tyto oleje nedávají žádnou rezervu v ochraně motoru, jako tomu je u starých A3B4.
Každý gram CO2 nad 93g/km je pokuta do Bruselu a CO2 = spotřebované palivo. Takže se za každou cenu snižují vnitřní ztráty pro úsporu pár deci paliva.
A nejen kvůli testování WLTP, ale od Euro 6.4 i kvůli on-line sledování spotřeby.
Proto výrobci zaváděli 0W20 pro registrace od dubna 2022, i zpětně. Což samo o sobě vylučuje jako určující faktor konstrukci motoru.
Čili úředník nakrmí statistiku, ale že v reálu motory žerou kvanta oleje a mají životnost jak u starých škodovek od 50 do 150tkm, už nikdo neeviduje.
Martin Vaculík argumentoval redakčním testem nějakého 1.2 TSI, který po 100tkm nevykazoval žádné opotřebení, jen usazeniny.
To je zřejmě možné, pokud se důsledným prohříváním nemá šanci ředit olej benzínem. Oni tu distanci najeli za rok. Ale při civilním provozu, nebo vysokém zatížení prostě tyto oleje nedávají žádnou rezervu v ochraně motoru, jako tomu je u starých A3B4.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#713 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Příští týden jedu do Chorvatska a už nestíhám vyměnit olej. Mám najeto necelých 9 000 km a neměl jsem z toho dobrý pocit. Ravenol VMP 5W-30. Kouknul jsem na hladinu měrkou, jestli ubyla desetina litru za celou dobu, ale asi ani to ne. Promnul jsem olej mezi prsty a klobouk dolu - pořád je to ta mazlavá potvora, jako když byl olej nový. Vcelku čistý (s ohledem na to, že je to diesel).
Pro srovnání jsem tohle udělal minulý rok u oleje kolem 9 000 km, párkrát jsem promnul a olej zmizel / přestal mazat. Dtto mám nějaké slitky 5W-30 a taktéž. Ten Ravenol je subjektivně jinde. Vím, že to nemá vypovídací hodnotu ale za mne dobrý. Přemýšlel jsem o levnějších alternativách a už ne, zůstávám u Ravenolu.
Pro srovnání jsem tohle udělal minulý rok u oleje kolem 9 000 km, párkrát jsem promnul a olej zmizel / přestal mazat. Dtto mám nějaké slitky 5W-30 a taktéž. Ten Ravenol je subjektivně jinde. Vím, že to nemá vypovídací hodnotu ale za mne dobrý. Přemýšlel jsem o levnějších alternativách a už ne, zůstávám u Ravenolu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#714 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tohle je podle mě úplně v klidu, páč sice najdeš hromadu km, ale víceméně za jeden cyklus. Prostě auto ohřeješ a pak držíš v optimálních teplotách.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#715 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
JJ, taky si to myslím Po dovolené půjde hned ven, už mám nakoupeno. Nadto mne opravdu velmi pozitivně ten Ravenol přesvědčil, že si vyšší cenu obhájí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#716 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já jej mám aktuálně též a jsem taky spokojený.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#717 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
uz tam nekdo otocil ten Mannol?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 42
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#718 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ravenol VMP 5W-30, dal jsem 14tis.km a ještě byl dost v dobré formě tak klídek...
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
#719 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Kdyžtak tady máte pro dumání odkaz na seznam olejů 5W-40 C3 testovaných na opotřebení od youtubera https://www.youtube.com/@PiotrTester
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1621
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#721 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Je tu někde podobné vlákno i na benzíny? uvažuju, že bych z Mobilu, taky přešel na ravenol, ale neviem jaký do mojí 3.2 R6. Tak ať to tu neplevelím.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#722 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Klidne taky ten 5W30 VMP. Ted jsem ho lil do jedne T6
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#723 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak tak, super olej za ty love.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#724 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já jsem teď měnil ve 14ti a byl to černej hnus jako každý olej s dieselu. Kapkový test jsem nedělal, na tom by se možná něco poznalo. Jezdím krátké trasy tak těch 15tis po kterých měním je už zřejmě hraničních, ale dobře se to počítá a vychází mi to na rok tak proč ne.
Dát chorvatsko s olejem kolem 10tis bych se nebál - naopak se delší jízdou odpaří nafta a vlastně tak bude lepší ve finále.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#725 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
JJ, souhlas Až přijedu, půjde ven, ale Chorvatsko ještě dá
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 761 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 521 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od libor_m
-
- 24 Odpovědi
- 1771 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 1 Odpovědi
- 637 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 1778 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fíkkr