Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#701 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od jirkaTDI »

V aktuálním světě motorů test olejů 5w30 :wink:
Přílohy
20230424_190203.jpg

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 306
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#702 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

četli jste to někdo? pokud ne za čas sem můžu dát foto... ale nechtěl jsem jim kazit tržby :) zkrátka test dokazuje, jací jsme tu úchyláci protože podle toho testu jsou odchylky mezi oleji minimální. samozřejmě nezohledňuje to dlouhodobý zkušenosti s karbonováním apod...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#703 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

Já to nečetl ;-) Nicméně je otázka, nakolik ten test zohledňuje realitu. Tím chci říct, že dle sledovaných kritérií mohou být oleje ekvivalentní, ale rozdíl může být v něčem, co se nesleduje.

Zní to zamotaně, ale příklad z jiné oblasti: Volvo i mnoho dalších automobilek dostali v různých crashtestech plné hodnocení = stejně bezpečná auta. Alespoň podle testů. Pak napadlo IIHS posadit (tento rok) dozadu figurínu a ejhle zjistilo se, že dobrou ochranu na zadním sedadle poskytuje pouze minimum značek, např. Volvo. A najednou se zjistí, že když se otestuje dosud neznámé kritérium, jsou zde podstatné rozdíly.

Četl jsem ten předchozí test v SM a tam popisovali metodiku s tím, že je někde udělali nějakou simulaci apod. Nechci ten test zpochybňovat, určitě je to fajn a zajímavé, rád počtu.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#704 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

ivanvanata píše: 02 kvě 2023 21:31 četli jste to někdo? pokud ne za čas sem můžu dát foto... ale nechtěl jsem jim kazit tržby :) zkrátka test dokazuje, jací jsme tu úchyláci protože podle toho testu jsou odchylky mezi oleji minimální. samozřejmě nezohledňuje to dlouhodobý zkušenosti s karbonováním apod...
Jo super - to by bylo fajn :good: :good: :good: . Mě to uteklo a chtěl jsem to vidět. Narazil jsem na reklamu v jeho kanálu až teď.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 306
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#705 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

za pár dní to sem hodím, abych jim neohrozil tržby... :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 92
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#706 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Kyjaq »

_________________
S80 - B5244S - 01

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#707 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Parkrát jsem si to koupil online, ale ta jejich čtečka je na ránu...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#708 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ksw »

Munga píše: 17 dub 2023 18:55 Na těch olejích je nejhorší to ohromné pančování především velkých značek takže ne tak profláklá olejárna je už samo o sobě půl úspěchu. Ravenol má i fajn ověřování pravosti.
Jak prosím ověřím tu pravost? přes SMS a kod?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#709 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

NA butele máš "škrabací" kód. Je tam jak pro distributora, tak koncáka, pak to ověříš na jejich webu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 30
Registrován: 2 roky
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#710 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jura »

jirkaTDI píše: 24 dub 2023 19:05 V aktuálním světě motorů test olejů 5w30 :wink:
Pan Vaculík tam opět skloňuje poškození moderních motorů, pokud se nepoužije lehkoběžný olej, kontaktoval jsem jej přímo, z čeho vychází:
Martin Vaculík píše: Klesající párové vůle součástí motorů beru jako fakt, který mě nikdy nenapadlo dotazovat. Třeba u pístů ve válcích je to zcela jednoznačná věc, jak se v průběhu vývoje dařilo lépe a lépe bojovat s jejich teplotní roztažností ..
.. Aspoň takové je přesvědčení, které jsem za léta nabral na různých prezentacích nových motorů
Zaslal jsem mu hodnoty párových vůlí a tolerancí z originálních dokumentací, srovnávající hodnoty motorů z devadesátek vs. dnešních a motorů, které měly dovoleno používat téměř vše vs. výhradně 0W20 dnes, vůle pístů i kluzných uložení .. vyvracejí toto jeho tvrzení, stejně jako praktické zkušenosti nástrojářů - motorářů.

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 426
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#711 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Macek2 »

Výborně Juro, mám pocit, že jediný důvod je pár uspořených gramů CO2 při homologačním testu. Řidší olej = menší třecí a čerpací ztráty, hlavně při nižší teplotě. Zase zelený ekoterorismus.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 30
Registrován: 2 roky
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#712 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jura »

Jasně, že jo.
Každý gram CO2 nad 93g/km je pokuta do Bruselu a CO2 = spotřebované palivo. Takže se za každou cenu snižují vnitřní ztráty pro úsporu pár deci paliva.
A nejen kvůli testování WLTP, ale od Euro 6.4 i kvůli on-line sledování spotřeby.
Proto výrobci zaváděli 0W20 pro registrace od dubna 2022, i zpětně. Což samo o sobě vylučuje jako určující faktor konstrukci motoru.

Obrázek

Čili úředník nakrmí statistiku, ale že v reálu motory žerou kvanta oleje a mají životnost jak u starých škodovek od 50 do 150tkm, už nikdo neeviduje.

Martin Vaculík argumentoval redakčním testem nějakého 1.2 TSI, který po 100tkm nevykazoval žádné opotřebení, jen usazeniny.
To je zřejmě možné, pokud se důsledným prohříváním nemá šanci ředit olej benzínem. Oni tu distanci najeli za rok. Ale při civilním provozu, nebo vysokém zatížení prostě tyto oleje nedávají žádnou rezervu v ochraně motoru, jako tomu je u starých A3B4.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#713 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

Příští týden jedu do Chorvatska a už nestíhám vyměnit olej. Mám najeto necelých 9 000 km a neměl jsem z toho dobrý pocit. Ravenol VMP 5W-30. Kouknul jsem na hladinu měrkou, jestli ubyla desetina litru za celou dobu, ale asi ani to ne. Promnul jsem olej mezi prsty a klobouk dolu - pořád je to ta mazlavá potvora, jako když byl olej nový. Vcelku čistý (s ohledem na to, že je to diesel).

Pro srovnání jsem tohle udělal minulý rok u oleje kolem 9 000 km, párkrát jsem promnul a olej zmizel / přestal mazat. Dtto mám nějaké slitky 5W-30 a taktéž. Ten Ravenol je subjektivně jinde. Vím, že to nemá vypovídací hodnotu ale za mne dobrý. Přemýšlel jsem o levnějších alternativách a už ne, zůstávám u Ravenolu.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#714 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Tohle je podle mě úplně v klidu, páč sice najdeš hromadu km, ale víceméně za jeden cyklus. Prostě auto ohřeješ a pak držíš v optimálních teplotách. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#715 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

JJ, taky si to myslím :wink: Po dovolené půjde hned ven, už mám nakoupeno. Nadto mne opravdu velmi pozitivně ten Ravenol přesvědčil, že si vyšší cenu obhájí.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#716 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Já jej mám aktuálně též a jsem taky spokojený. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#717 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od powl »

uz tam nekdo otocil ten Mannol? :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#718 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Ravenol VMP 5W-30, dal jsem 14tis.km a ještě byl dost v dobré formě :biere: tak klídek...
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#719 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Kdyžtak tady máte pro dumání odkaz na seznam olejů 5W-40 C3 testovaných na opotřebení od youtubera https://www.youtube.com/@PiotrTester
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#720 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

zdenal111 píše: 20 čer 2023 20:33 Ravenol VMP 5W-30, dal jsem 14tis.km a ještě byl dost v dobré formě :biere: tak klídek...
Děkuji za zprávu, to je dobrá reference :good: :)

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1621
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#721 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Kein »

Je tu někde podobné vlákno i na benzíny? uvažuju, že bych z Mobilu, taky přešel na ravenol, ale neviem jaký do mojí 3.2 R6. Tak ať to tu neplevelím.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#722 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Klidne taky ten 5W30 VMP. Ted jsem ho lil do jedne T6
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#723 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Tak tak, super olej za ty love. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#724 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

Tomas78 píše: 22 čer 2023 08:03
zdenal111 píše: 20 čer 2023 20:33 Ravenol VMP 5W-30, dal jsem 14tis.km a ještě byl dost v dobré formě :biere: tak klídek...
Děkuji za zprávu, to je dobrá reference :good: :)
Já jsem teď měnil ve 14ti a byl to černej hnus jako každý olej s dieselu. Kapkový test jsem nedělal, na tom by se možná něco poznalo. Jezdím krátké trasy tak těch 15tis po kterých měním je už zřejmě hraničních, ale dobře se to počítá a vychází mi to na rok tak proč ne.
Dát chorvatsko s olejem kolem 10tis bych se nebál - naopak se delší jízdou odpaří nafta a vlastně tak bude lepší ve finále.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#725 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

JJ, souhlas ;-) Až přijedu, půjde ven, ale Chorvatsko ještě dá :good:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“