Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#151 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
tak tak, je rozdíl mezi SHELL Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 a AV 0W-30
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#152 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
A sakra, kto sa v tom ma vyznat.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 195
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007
#153 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Přesně ... na motoru mam štítek s A5/B5 Viscosity SAE 0W-30 a v příručce k autu jsou pod tímto štítkem uvedený motory D5244T4 až T7 .... já mám D5244T, kterej má mít podle příručky A3/B3/B4 ... lol
_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#154 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Cize je nevhodny pre motor?Ares píše:Az na to ze to je LongLife pre VW.kamov píše:DIk za link. Takze nakoniec to je Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
http://www.am-oleje.cz/produky-sk/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30
Pozeram ze je este lepsi, tak ho tam nalejem.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#155 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Chce to mrknout na jejich TL-ka.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#156 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
V kazdom parametre prekovanava normu A3/B3, to je dobre, ci?
- Přílohy
-
- Screen Shot 04-27-18 at 09.11 PM.PNG (7.06 KiB) Zobrazeno 1828 x
-
- Screen Shot 04-27-18 at 09.08 PM.PNG (31.35 KiB) Zobrazeno 1830 x
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 278
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II sport D5 136kW " šeďak"
- Bydliště: Vyškov
#157 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak to tu čtu dokolaa a nevim jak rozluštit všechny ty nazvy a dopřat auti s D5 s filtem DPF to nejlepšî došel jsem na toto, k čemu se přiklonit.
https://www.autodily-cardo.cz/-3/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-5l/
nebo
https://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil-1-esp-formula-5w-30-5l-stitek/
https://www.autodily-cardo.cz/-3/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-5l/
nebo
https://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil-1-esp-formula-5w-30-5l-stitek/
_________________
bylo S80 2,4 D5 manuál - 2004; Mazda 6 GH 103kW r.v. 2009
bylo ....F12 380HP - lowdeck souprava
bylo S80 2,4 D5 manuál - 2004; Mazda 6 GH 103kW r.v. 2009
bylo ....F12 380HP - lowdeck souprava
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#158 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pro naše podmínky, bych bral spíš 5W40... Přeci jen mrazy pod -30°C tu nejsou...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 195
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007
#159 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak mě čeká další výměna - doporučíte něco vhodnějšího pro D5244T 120kW V70II s DPF?
Doteď jsem lil Mobil1 FE 0W-30
Doteď jsem lil Mobil1 FE 0W-30
_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V60 D4 120kW AT 2011
#160 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mám D4 120kW D5204T3 s DPF a momentálne riešim ten istý problém. Volvo predpisuje špecifikáciu A5/B5, čo zrovna nie je špecifikácia vhodná pre DPF.shalibaba píše:To je esp 5W-30 jeste s puvodni chybnou specifikaci. ACEA A5/B5 dle specifikace 2016 by nemela mit HTHS nad 3.5 mPa s
Já jsem vzal ESP 0W-30 kvůli nižší viskozitě při 40C, při 100C jsou na tom oba stejně.
zde je TL MOBIL 1 ESP 5W-30:
Rozhodujem sa medzi MOBIL 1 ESP 0W-30 a MOBIL 1 FE 0W-30
Postrehol si nejaké rozdiely po naliatí MOBIL 1 ESP 0W-30? Napr. zmena intervalu regenerácii? Spotreba? Spotreba oleja? Chod Motora?
Ďakujem.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4211
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#161 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Já jsem přešel z Mobil 1 FE 0W30 na Mobil 1 ESP 0W30.
Mám s ESP za sebou dvě výměny a nezpozoroval jsem vůbec nic. Vlastně moje peněženka to lehce pocítila
Mám s ESP za sebou dvě výměny a nezpozoroval jsem vůbec nic. Vlastně moje peněženka to lehce pocítila
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#162 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Na regenerace jsem jako pes, ale po zmene specifikace z A5/B5 na C2/C3 jsem rozdil nezpozoroval. Mozna trosku mene klepe studeny motor, diky vysimu HTHS.
Jinak, nekde jsem zahledl, ze uz Mobil zacal delat A5/B5 low saps, ale ted si nemuzu vzpomenout na jeho oznaceni. Jeho HTHS je asi 2.9
Edit: popletl jsem TBN a HTHS - opraveno.
Jinak, nekde jsem zahledl, ze uz Mobil zacal delat A5/B5 low saps, ale ted si nemuzu vzpomenout na jeho oznaceni. Jeho HTHS je asi 2.9
Edit: popletl jsem TBN a HTHS - opraveno.
Naposledy upravil(a) shalibaba dne 27 lis 2018 15:17, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#163 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Já teď leju Shell 5W30 a motor se mi zdá hlučnější jak s Yacco 5W40 (oba C3)...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V60 D4 120kW AT 2011
#164 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Čo hovoríte na Castrol Edge Professional A5 Volvo 0W-30 pre D3,D4 120kW (D5204T3)?
https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/EA4CC26B69838F6E80257F6A003E6F35/$File/BPXE-A7QSQ9.pdf
Ten spĺňa špecifikáciu A5/B5 a zároveň má znížený obsah síry 1.1. Pre porovnanie, Mobil 1 FE 0W30 má obsah síry 1,4. Otázne je, či sú metódy merania obsahu síry medzi Castrol a Mobil porovnateľné.
https://www.mobil1.de/produkte/fuel-economy-0w-30.aspx?tabs=Spezifikationen#tabs
https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/EA4CC26B69838F6E80257F6A003E6F35/$File/BPXE-A7QSQ9.pdf
Ten spĺňa špecifikáciu A5/B5 a zároveň má znížený obsah síry 1.1. Pre porovnanie, Mobil 1 FE 0W30 má obsah síry 1,4. Otázne je, či sú metódy merania obsahu síry medzi Castrol a Mobil porovnateľné.
https://www.mobil1.de/produkte/fuel-economy-0w-30.aspx?tabs=Spezifikationen#tabs
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#165 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Castrol tu má velmi zlou pověst...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#166 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
dnes jsem o tom mluvil s člověkem co volvo motory dělá jako profík a říkal že on tam leje 0W-30, ale do starších leje A3/B3 5w-40...s tím že 0W 30 určitě rychleji namaže motor a hydra po startu, ale normální olej zas lépe chrání motor při jízdě a svižný jízdě obzvlášť. sám by měl obavy to tam nalejt kvůli svý odpovědnosti. já sám už leju zatím C3 5w40 do všech 3 D5 s DPF...
dal jsem tomu hodně času a prošel řadu studií,posudků a došel k tomuto:
oleje A5/B5 (0w 30) jsou lehkoběžné - následkem je menší spotřeba, mají sice slabý ale pevný olejový film, velmi dobrou střihovou odolnost, standardní TBN takže jsou dlouho nekyselé, mají ale horší teplotní odolnost-karbonují,jsou full saps - auto je přitom mírně žere kvůli slabému filmu a časem tedy zanáší dpf. nehodí se na vysoké zatížení
oleje C3 nejsou lehkoběžné a mají tedy nepatrně vyšší spotřebu paliva, mají až o třetinu silnější olejový film, navíc velmi pevný, mají vyšší teplotní odolnost, daleko méně karbonují a jsou mnohem oxidačně stabilnější, mohou ale mít horší střihové vlastnosti protože jsou z lehčích základových olejů, chybí v nich síra a fosfor takže vykazují horší vlastnosti proti mechanickému opotřebení, musí se měnit výrazně dřív protože mají nízké TBN - jsou "kyselejší", nezanáší tolik DPF...
zkrátka já jsem přešel na C3, auta jedou jak pily, zní daleko lépe, jsou výrazně tišší a živější, nicméně stejně asi přejdu na full saps A3/B3 které jsou z hlediska ochrany motoru nejlepší a pokud jde o dpf, A3/B3 s tlustým olejovým filmem bude auto žrát oleje daleko méně než kdyby to byl FULL SAPS A5/B5 se slabým filmem. težko se tedy může něco stát dpf...nevím no
ideální olej asi neexistuje, pro mě by to byl full saps 5W-35 s hths kolem 3,7, TBN 11 , s perfektní oxidační stabilitou, perfektními střihovými vlastnostmi...
zatím leju https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee-nanodrive-longlife-5w40
přemejšlím že budu lejt:
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-cfs-5w40-nt
nebo
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee-nanodrive-longlife-eco-5w30
jinak hodně lidí má dobrou zkušenost s mobilem:
https://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil-1-esp-formula-5w-30-5l-stitek/
dal jsem tomu hodně času a prošel řadu studií,posudků a došel k tomuto:
oleje A5/B5 (0w 30) jsou lehkoběžné - následkem je menší spotřeba, mají sice slabý ale pevný olejový film, velmi dobrou střihovou odolnost, standardní TBN takže jsou dlouho nekyselé, mají ale horší teplotní odolnost-karbonují,jsou full saps - auto je přitom mírně žere kvůli slabému filmu a časem tedy zanáší dpf. nehodí se na vysoké zatížení
oleje C3 nejsou lehkoběžné a mají tedy nepatrně vyšší spotřebu paliva, mají až o třetinu silnější olejový film, navíc velmi pevný, mají vyšší teplotní odolnost, daleko méně karbonují a jsou mnohem oxidačně stabilnější, mohou ale mít horší střihové vlastnosti protože jsou z lehčích základových olejů, chybí v nich síra a fosfor takže vykazují horší vlastnosti proti mechanickému opotřebení, musí se měnit výrazně dřív protože mají nízké TBN - jsou "kyselejší", nezanáší tolik DPF...
zkrátka já jsem přešel na C3, auta jedou jak pily, zní daleko lépe, jsou výrazně tišší a živější, nicméně stejně asi přejdu na full saps A3/B3 které jsou z hlediska ochrany motoru nejlepší a pokud jde o dpf, A3/B3 s tlustým olejovým filmem bude auto žrát oleje daleko méně než kdyby to byl FULL SAPS A5/B5 se slabým filmem. težko se tedy může něco stát dpf...nevím no
ideální olej asi neexistuje, pro mě by to byl full saps 5W-35 s hths kolem 3,7, TBN 11 , s perfektní oxidační stabilitou, perfektními střihovými vlastnostmi...
zatím leju https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee-nanodrive-longlife-5w40
přemejšlím že budu lejt:
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-cfs-5w40-nt
nebo
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee-nanodrive-longlife-eco-5w30
jinak hodně lidí má dobrou zkušenost s mobilem:
https://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil-1-esp-formula-5w-30-5l-stitek/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#167 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Já leju Shell, ale moc se mi to nelíbí, ten zvuk je subjektivně horší jak s tím Yacco. Měním co 10k km, teď vyměním po 5 protože jsem ještě v "záběhu".
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#168 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ja davam Ravenol SSV SAE 0W-30 aj do D5 aj do D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 20
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Svatoslav
- Vůz: XC70 D5, 151kW V40 1,8 90kW
#169 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Z vlastní zkušenosti na jiném voze Passat PD96Kw s nájezdem 220tis jsem zkoušel Elf, Mobil a vše při startu smrdělo a motor kouřil.
Potom jsem šáhnul po klasice a zůstal na ní až do prodeje auta a při startu ani za jízdy žádnej dým. Dával jsem Mogul Extreme PD.
A myslím si, že je vždy lepší dávat olej od firmy, která je současně rafinérií i výrobce. Protože potom i ten vývoj jde do jejich výrobků.
Nechci tady špinit nějaké super značky olejů, ale třeba Castrol je mám pocit jen obchodní značka (která je snad v každém sudu v každém servise) koupí složku třeba zrovna u Mogul / Paramo, Valvoline, Shell... nalije tam v uvozovkách zelenou barvičku (protože ta teď zrovna frčí) a prodá to dál. A lidi se můžou zbláznit.
Jsem celkem přesvědčen, že právě ty TOP značky olejů jsou u nás nejvíce pajcované a když jsem viděl obchoďáka z Shellu, který nerozpoznal dvě úplně stejné litrovky jejich oleje a o níchž jsem věděl, že jedna je originál a druhá přebal, tak kdo ví co vlastně lijeme do motorů. Jo a po rozbalení těch origo litrovek jsme z jedné vylili olej skoro čirý jako stolní Lukana a druhé tmavě zlatavý spíše jako med. - oba origo zabalené s hologramem.
Bohužel všichni chceme nalít do svého auta tu nej značku, aby bylo vše v pořádku, ale vždy se najde nějakej ****, který na tom chce vydělat. Sežene si obaly zrovna třeba od Shellu nebo jiné top značky a naleje do nich to nejlevnější co se dá sehnat. Proto se začali na balení dávat hologramy a podobné nesmysly, ale to dneska přebít není problém, zvláště když hlavní motivací jsou nemalé peníze.
Teď mě čeká další výměna oleje na XC70 D5 151kw a abych neurazil Volvo a zároveň udělal něco pro ten motor, tak půjdu nejspíše do toho Mogul Extreme, ale spíše to vidím na viskozitu 5W30, protože zas až taková zima v Čr není. Norma A5,B5 je v pořádku, takže tímto snad motor nezničím. Jinak výměnu dělám vždy po 10-12tis. a nechápu jak si může někdo koupit nový auto za 1,7mil Kč a jít na výměnu oleje po 30tis. Pak už tam stačí lít třeba i tu Lukanu - vyjde to nastejno.
Vím že se motory zabíhají na stolicích a jsou vypláchlé, to dělají snad všichni výrobci - aspoň doufám. Ale když jsem si koupil novou sekačku s motorem Subaru a po prvním sečení jsem schválně vypustil olej do čiré petky, nestačil jsem se divit tolik špón jsem vážně nečekal. Tak půl čajové lžičky bordelu z tak malého motoru. Potom si kupte nové auto a běžte na Long výměnu po 30tis
z toho by člověk vážně
Potom jsem šáhnul po klasice a zůstal na ní až do prodeje auta a při startu ani za jízdy žádnej dým. Dával jsem Mogul Extreme PD.
A myslím si, že je vždy lepší dávat olej od firmy, která je současně rafinérií i výrobce. Protože potom i ten vývoj jde do jejich výrobků.
Nechci tady špinit nějaké super značky olejů, ale třeba Castrol je mám pocit jen obchodní značka (která je snad v každém sudu v každém servise) koupí složku třeba zrovna u Mogul / Paramo, Valvoline, Shell... nalije tam v uvozovkách zelenou barvičku (protože ta teď zrovna frčí) a prodá to dál. A lidi se můžou zbláznit.
Jsem celkem přesvědčen, že právě ty TOP značky olejů jsou u nás nejvíce pajcované a když jsem viděl obchoďáka z Shellu, který nerozpoznal dvě úplně stejné litrovky jejich oleje a o níchž jsem věděl, že jedna je originál a druhá přebal, tak kdo ví co vlastně lijeme do motorů. Jo a po rozbalení těch origo litrovek jsme z jedné vylili olej skoro čirý jako stolní Lukana a druhé tmavě zlatavý spíše jako med. - oba origo zabalené s hologramem.
Bohužel všichni chceme nalít do svého auta tu nej značku, aby bylo vše v pořádku, ale vždy se najde nějakej ****, který na tom chce vydělat. Sežene si obaly zrovna třeba od Shellu nebo jiné top značky a naleje do nich to nejlevnější co se dá sehnat. Proto se začali na balení dávat hologramy a podobné nesmysly, ale to dneska přebít není problém, zvláště když hlavní motivací jsou nemalé peníze.
Teď mě čeká další výměna oleje na XC70 D5 151kw a abych neurazil Volvo a zároveň udělal něco pro ten motor, tak půjdu nejspíše do toho Mogul Extreme, ale spíše to vidím na viskozitu 5W30, protože zas až taková zima v Čr není. Norma A5,B5 je v pořádku, takže tímto snad motor nezničím. Jinak výměnu dělám vždy po 10-12tis. a nechápu jak si může někdo koupit nový auto za 1,7mil Kč a jít na výměnu oleje po 30tis. Pak už tam stačí lít třeba i tu Lukanu - vyjde to nastejno.
Vím že se motory zabíhají na stolicích a jsou vypláchlé, to dělají snad všichni výrobci - aspoň doufám. Ale když jsem si koupil novou sekačku s motorem Subaru a po prvním sečení jsem schválně vypustil olej do čiré petky, nestačil jsem se divit tolik špón jsem vážně nečekal. Tak půl čajové lžičky bordelu z tak malého motoru. Potom si kupte nové auto a běžte na Long výměnu po 30tis
z toho by člověk vážně
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#170 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
No kolega si koupil předváděčku značka je fuk s 18tis najeto. A říkam mu, tak to vyměníš olej ne? A on proč, ppředepisují po 30tis. No a dál jsem ho nepřesvědčoval......
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 425
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#171 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mamka má od novoty XC60 D3. Prvá servisná prehliadka pri 23 tis/cca 1 rok, teraz má cca 46 tis/1rok a 8 mesiacov, tak som ju objednal na výmenu oleja do autorizáku vo Zvolene. Prišla a za chvíľu aj odišla, lebo nemajú čo robiť, neurobila podľa nich 30tis alebo 1 rok od poslednej prehliadky.Dacooos píše:nechápu jak si může někdo koupit nový auto za 1,7mil Kč a jít na výměnu oleje po 30tis.
Takže ani v autorizáku (minimálne v tomto) nepochodíš, ak chceš výmenu oleja skôr
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#172 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Do háje kde to jsme???? Snad zákazník je PÁN a ten si diktuje co se má přeci dělat ne???
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#173 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Dacooos píše:Jsem celkem přesvědčen, že právě ty TOP značky olejů jsou u nás nejvíce pajcované...
Bohužel všichni chceme nalít do svého auta tu nej značku, aby bylo vše v pořádku, ale vždy se najde nějakej ****, který na tom chce vydělat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#174 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jakub Svoboda píše:Do háje kde to jsme???? Snad zákazník je PÁN a ten si diktuje co se má přeci dělat ne???
jj tak s tímhle zkripleným přístupem jsem se už taky setkal, jsem v tomto ohledu čím dál ostřejší - servisu jsem sdělil že mě tam už nikdy neuvidí a z mých známých také, servisák se tvářil že "no a co" tak jsem oznámil šéfovi pobočky že z mé firmy tam už ani jedno auto nepojede (cca 20 aut). musí si chlapci zvykat že existuje konkurence, musí akceptovat že mi tam naleje co já chci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#175 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Proto radeji trosku priplatit a vzit primo od vyhradniho dovozce te konkretni znacky, snad....IgorS píše:Dacooos píše:Jsem celkem přesvědčen, že právě ty TOP značky olejů jsou u nás nejvíce pajcované...
Bohužel všichni chceme nalít do svého auta tu nej značku, aby bylo vše v pořádku, ale vždy se najde nějakej ****, který na tom chce vydělat.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 762 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 521 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od libor_m
-
- 24 Odpovědi
- 1771 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 1 Odpovědi
- 637 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 1778 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fíkkr