Motorky

  • Autor
  • Zpráva
Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 7512
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#1251 Motorky

Příspěvek od Petr Marek »

Dnes si zaslouží připomenout nedožité 96té narozeniny Františka Šťastného.


František Šťastný.jpg
František Šťastný.jpg (35.62 KiB) Zobrazeno 995 x
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 150
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

#1252 Motorky

Příspěvek od Cronicle »

Asi všetci viete o akú moto ide :)
Přílohy
Doma :)
Doma :)
Výlet :)
Výlet :)
S kamosom na výlete..skoro rovnaké moto..
S kamosom na výlete..skoro rovnaké moto..
U kamosa v dielni vo fázi výmeny výfukov za laďáky..
U kamosa v dielni vo fázi výmeny výfukov za laďáky..
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 160
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#1253 Motorky

Příspěvek od Munga »

Dals pouze koncovky a nebo i poladil jiné věci , aby to nebylo jen o lepším zvuku a horším výkonu?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 150
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

#1254 Motorky

Příspěvek od Cronicle »

Samozrejme, že som dal prec aj katalyzátor, nahradil som ho zvodom tej istej značky koncoviek. Dynojet som pozeral, ale mapa na túto značku výfukov tam nie je. Menil som už popri tom sviečky, KN filter olejový aj vzduchový.
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1255 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Defaultni mapy dynojet prakticky nikdy nefungují, tak to nemusíš řešit. Chcete mapu odladit na brzdě nebo použít autotune krabičku s širokopásmovou lambda sondou.
Určitě to udělej, takhle jsi si akorát ochudil směs a výkon bude při nejlepším stejný, ale spíš horší + rozhozený průběh.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 160
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#1256 Motorky

Příspěvek od Munga »

S dynojet mám z minulosti fakt špatnou zkušenost a kámoš to samé - pryč od nich. Když to jede tak ok, ale když to dojebou tak se už k tomu neznají.
Ono to na stříkačce tak markantně ten výkon a celkový projev nezhorší jak na karbeci pač jednotka si je to schopna trochu zkorigovat, ale fakt budeš mít lepší zvuk a to ostatní přesně naopak. Udělej to jak říká Vapík , akorát těch krabiček je několik druhů a každý tvrdí jak je ten jejich systém nejlepší - já bych nevěděl co vybrat.
Třeba to jak u mašin je někde více či méně ucukaný el. plyn - panuje přesvědčení že el. plyn je prostě ucukaný a je to normální, ale většinou je to jen ekokurvítko implementované výrobcem aby v testech vyšly lepší emise a po zakázání této funkce zjistíš že máš projev na plyn jako na karburátoru - při ubrání plynu na of nejede motor na volnoběh, ale jednotka motor vypne a při přidání plynu zapne takže to trošku cukne.
Jednoduchý test - za jízdy zavřít plyn a nouzák vypínač dát do off - nepocítíte vůbec nic protože svíčky už od zavření plynu stejně nepálí takže při přidání plynu to cukne a to je super když jedete na hraně v zatáčce.. Takhle to má třeba moje kawa a v jednotce je těhle kurvítek co jdou proti jezdci docela dost jenže nenašel jsem nikoho v čr kdo by tohle uměl nastavit komplexně.
Pokud znáte někoho kdo by to uměl a nebo ,alespoň vyzkoušenou krabičku co pořeší alespoń ten laďák tak napište.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1257 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Karburatorovy comander, jsou dle mého vyhozené peníze. Pretryskovat si to člověk může sám a levněji. Dynojet na stříkačky je jiná liga. Prakticky všichni kdo závodí na sériové ecu používají tohle. Značka ideál je dynojet V usb umí i Quick shifter. Ke správnému naladění je potřeba buď hodně času na brzdě nebo ten auto tune modul který si stačí půjčit na víkend. To vypínání jiskry při ubrani jsem zatím nikde nenameril, to ale neznamená že to neexistuje. Ještě to může dělat to, že při ubrani v jízdě se zařízenou rychlosti se vypinají vstriky, to už jsem viděl. Dá se to oblbnout různě, ale bez prozkoumání schématu zapojeni to od pasu netrefím. Varianta může být třeba taková. Pokud máš palivovou mapu stejnou pro všechny rychlosti i neutral tak bypasovat snímač zařazené rychlosti. Vyzkoušet to můžeš tak že ho odpojis a projedeš se, trvale řešení by pak mohl být ukazatel zařazené rychlosti Gypro atre, ale chce to nejprve vyzkoumat jak to má tvoje kawa řešené. V origo jednotce ti to pravděpodobně nikdo nevypne. Jistota je vlastní univerzální ecu, ale to se bavím o desítkách tisíc za materiál a dalších za naladění.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 160
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#1258 Motorky

Příspěvek od Munga »

Ano - bude to vypínat vstřiky, vyp. svíčky pouze by byla pitomost, ale efekt je stejný. Když jsem pročítal kolik parametrů jeden chlapík v USA na mé moto v jednotce vypne nebo přeladí (ekoparametry co zhoršují jízdu) a jak se to pozitivně projeví na moto tak jsem se divil.
Hodně lidí z německa, Anglie mu posílá své jednotky na flash a pějí pak chválu + testy na brzdě před a po jenže na to poslat svou jednotku do US já odvahu nenajdu, ale třeba bude mít v budoucnu někdo cestu kolem tak mu ji přidám do báglu :D
Zatím bych rád nějakou ne moc náročnou a drahou cestu když dám Jiné svody a vyhodím kat - origo vejfuck na rs je totiž otevrený a to tlumení zařizuje katalyzátor. Vlastně mi jde primárně jen o to aby se poté nekurvil motor špatnou směsí a nezhoršila křivka přinejhorším.
Ten dynojet co píšeš že používají na závodech není jen na výkon na úkor životnosti?
Bypasovat snímač zařazené rychlosti by mne nenapadlo - tohle by šlo vyzkoušet :good: Až bude teplo..

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1259 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Sahat do parametrů origo jednotek je dost přes ruku. Někdo to musí vymyslet původně jako koníček, protože jinak to reverzní inženýrství nezaplatíš. Těch lidí co by si to pak koupili není moc, evidentně pro trh stačí jen ten amik. Posílání do USA je v pohodě, právě mi přišly, ventily, ojnice, vačka atd. přes UPS to tady bylo za 5 dnů. Tím dynojetem můžeš jen dotáhnout nedostatky po třeba výměně výfuku, takže na životnost může mít vliv i pozitivní. Já osobně bych bez zásahu do jednotky kat off nedělal max tu koncovku. Docela mě bavilo, když jsem měřil výkon na brzdě někomu kdo si nakoupil komponenty dle katalogu, sečetl kolik mu to přidá a pak to bylo úplně jinak.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 150
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

#1260 Motorky

Příspěvek od Cronicle »

Ja by som asi nadviazal na prvotnú reakciu člena Vapik. Popravde, viem si vymeniť veci na moto, ale také tie chip tunnig veci to už nie je môj odbor. Ten autotune box s lambda sondou netuším wocogou..po reakcii som čosi guglil a som na prvý nástrel prišiel na to že nejaký ten mototuner je cca 400km od mna..ale, mám ťažné na svojej V60😎 a mám kamosa čo ma kamosa s vozíkom na motorku 🤣🤣🤣 ale keď som si pozeral nejaké tie úpravy z bŕzd, asi by tu moju fz6 by trebalo hodiť na brzdu a nechať vyladiť..v každom priprade ďakujem za info..
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#1261 Motorky

Příspěvek od python.p »

Já bych Vapikovi věřil, respektive jsem ho neposlechl a teď zpětné vše vracím zpět, protože měl prostě pravdu a sice zvuk je jedna věc, ale vyrovnaný běh motoru druhá. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 160
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#1262 Motorky

Příspěvek od Munga »

JJ. Já měl do teď karbece, každou upravenou k mé spokojenosti jenže stříkačka je už mimo mne a když pročítám různé ,, profi tunery" tak už z logiky věci kolikrát slibujou věci co nemužou fungovat.
Vapík to říká rozumě :good:

Přidáno za 11 minut 50 sekund:
Vapik píše: 13 lis 2023 21:26 Sahat do parametrů origo jednotek je dost přes ruku. Někdo to musí vymyslet původně jako koníček, protože jinak to reverzní inženýrství nezaplatíš. Těch lidí co by si to pak koupili není moc, evidentně pro trh stačí jen ten amik. Posílání do USA je v pohodě, právě mi přišly, ventily, ojnice, vačka atd. přes UPS to tady bylo za 5 dnů. Tím dynojetem můžeš jen dotáhnout nedostatky po třeba výměně výfuku, takže na životnost může mít vliv i pozitivní. Já osobně bych bez zásahu do jednotky kat off nedělal max tu koncovku. Docela mě bavilo, když jsem měřil výkon na brzdě někomu kdo si nakoupil komponenty dle katalogu, sečetl kolik mu to přidá a pak to bylo úplně jinak.
Ona jedna předváděčka s akrap svody tj bez katu tady jezdila při začátku prodeje z900rs a většina mototestú z té doby je na ní. Kámoš ji sedlal a byl spokojen spíš nadšen, kupodivu jen pár lidí psalo o menší díře na křivce. Snad měla i origo filtr. Havrda tvrdil že ta jednotka si to docela slušně zkorigovala. Možná by pak stačila fakt jen krabka na úpravu směsi. Mít tam origo filtr by bylo fajn - já Knko čistil často, ale tady je filtr pod nádrží, celkem pakec do vyndávat několikrát ročně.
No do jara času dost - ani jsem se nerozhodl co budu dávat za olej teď po výplachu elfem. Nejspíš se zase vrátím k motulu..

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 150
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

#1263 Motorky

Příspěvek od Cronicle »

Pre ladené výfuky som sa predovšetkým rozhodol po tom, čo sa mi viackrát stalo, že pri predbiehaní áut ma začali autá vytláčať lebo si ma nevšimli vedľa seba. Na nejaký ten zvýšený výkon som veľmi nemyslel. Keď som kupoval koncovky, tak mi bolo povedane že je lepšie vymenit aj katalizator za výfukový zvod, nakoľko katik tlmí zvuk. Teraz keď jazdím, tak používam stuple do uši, inak mi pri dlhsej jazde potom hučí v hlave..
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#1264 Motorky

Příspěvek od powl »

Romulusw píše: 10 lis 2023 18:01 Ta EMZETA je trefná :-D

Mě se na tom nelíbí ty kolena vejfuků a ty "půlitrový" vejfuky. Kalifácký doutníky by vypadaly líp.

A 40 koní teda fakt není moc. Asi "émise" :bad:
a ta bandaska na brzdovku... :no:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 95
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#1265 Motorky

Příspěvek od Romulusw »

Tak ta mi nějak unikla :-D

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1266 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Výska píše: 06 lis 2023 20:16 Abych trochu odlehčil zdejší vážné téma. Zde jeden polotovar Slovenského chrliče olejového dýmu, říznutý motorem ze sekačky.
Dělám teď stejný motor s cílem cca 15hp+ pro kamarádovu petiletou dceru k vánocům.
Fotky zde:
https://photos.app.goo.gl/5HmGxKrBUHEwcYNaA
Jezdí to bide v tomhle:
IMG-20230720-WA0007.jpg
IMG-20230720-WA0007.jpg (48.38 KiB) Zobrazeno 4478 x
Aktuálně mají motor 10hp co jsem jim dělal na jaře. Na tom novém motoru už bude i zapalování s laditelnou krivkou předstihu. Komponenty odzkoušeny mimo jiné na Janchovo ex skútrů;-)

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 160
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#1267 Motorky

Příspěvek od Munga »

Teda to je něco. Já podobnej uplně novej motor mám a přemejšlel jsem že bych zbastlil nějaké přibližovalo, ale když vidím jak by to mělo vypadat tak to ani zkoušet nebudu :)

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1268 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Do 10hp to uděláš skoro zadarmo včetně nového motoru materiál cca 6kkc cokoli nad už je drahé tady jen materiál cca 25kkc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 229
Registrován: 15 roků
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
Bydliště: Šluknov

#1269 Motorky

Příspěvek od Výska »

Vapíku paráda! V porovnání s tebou na to jdu velmi rekreačně. Nakonec 15PS by mi asi zkroutilo zadní vidlici :lol:

Takže jsem zhotovil kolínko sání a pokračuji dál, abychom se s kumpány v létě u půllitru vychlazeného měli čím bavit.

https://photos.app.goo.gl/EooUr6RQLcLZ62V37

Jinak tento motor umí i svítit a dobíjet baterii. Pod rotor je možné umístit dvě cívky, nálitky tam na ně jsou. Neměl bys tip kde je obstarat? Zatím jsem je viděl pouze v USA, možná na Alíku a pak taky jeden kus, jako součást startérového kitu. Což je mimochodem věc, která by na pincku taky nebyla zcela od věci. :ROFL:
Přílohy
IMG_6289.jpg
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1270 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Nazdar, cívky jsou na aliku a nebo v semilech, nic méně kup i setrvačník, má totiž magnety i uvnitř, je taky v Semilech. Pokud by jsi potřeboval nějaké sériové díly, tak tady mám hodně nových vaček, ventilu nějaké ojnice, nádrže airboxy. Z těch motorů do bugin, je mi to líto vyhazovat.
https://www.enhlava.cz/Civka-dobijeni-HG390E-200E-GX390E-200E-d455.htm


Edit.
Projel jsem fotky a paráda, ať se dílo daří.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 301
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: ♥ Slovensko ♥

#1271 Motorky

Příspěvek od zorg1 »

Nazdar aké moto nohavice používate? rád by som kupil turisticke nohavice,,,,, kevlar rifle mam, ale myslim si že na dlhsie cestovanie niesu vhodne...poradíte? Laminovane ? či obyčajne a na to nepromok ?
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1272 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Konečně jsem dokopal dodělat ten sekačkový motor a udělal první nástřel křivky předstihu.
Další doladění proběhne až ve stroji.
20231213_172752.jpg
20231213_182539.jpg

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 1290
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#1273 Motorky

Příspěvek od xSam »

Masakr Vapiku, masakr!
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 160
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#1274 Motorky

Příspěvek od Munga »

Jo to je mazec :good:

ponyvolvo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 129
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

#1275 Motorky

Příspěvek od ponyvolvo »

Byl jsem se odpoledne projet, docela hezká projížďka.

Jen ty ženy s těma telefonama v hnátě a ještě vezou plné auto dětí. Jedná mě málem sundala při vyjíždění z parkovacího místa,musel jsem zastavit, ani nesvítila, žádnej blinkr, ale telefon měla v prackách.
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Naše a vaše motorky, kola“