Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#501 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#502 Baterie

Příspěvek od PetrXC70 »

Nebo v sobotu změříš?

Nechci to mít bez krytu, kdyžtak vezmu tu první...

A sou v Hostivaři, tam bych si dojel... :good:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3222
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#503 Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

PetrXC70 píše: 08 led 2024 16:02 Taky přemejšlim, že bych vzal novou...

V sobotu, když sem dodělal ty dveře, tak to chytlo jen tak tak, dneska -4 a opět baterka dost zaváhala...
Já tu 17-18 let starou baterku hodil někdy před měsícem na noc na nabíječku. Pak stálo auto 14 dní u domu, protože jsem ležel s Covidem. Dneska ráno jsem šel k autu a říkal si "ani to nezkoušej". Auto chytlo bez zaváhání na drc :-O. Já tu baterku nechápu, r.v. 2006. V noci v Praze mrzlo fest.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#504 Baterie

Příspěvek od PetrXC70 »

Zkusim zejtra nabít a ve středu ráno nastartuju, má mrznout hodně, tak to asi bude rozhodující...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Skalica, Slovensko
Vůz: Volvo XC90 2,4D 147Kw r.v.2014, automat

#505 Baterie

Příspěvek od Fester Adams »

Ono to BMS funguje tak, že dáš novú baterku a vynuluješ BMS, začne to počítať koľko má rokov baterka. Čím je baterka staršia, tým menší prúd do nej púšťa.Nejde veľmi ani o napätie ako o prúd. Stará baterka toľko neznesie ako nová, preto ten pokles prúdu. No a keď dáš novú baterku, povedzme po 10 rokoch a nezresetuješ BMS, tak aj tu novú ti dobíja povedzme 3 A namiesto 20-30A. To je potom ten dôvod prečo novú baterku odpáliš za tri roky, lebo sa takmer vôbec nenabíja. Osobne si myslím, že čo sa týka životnosti batérie je BMS skôr na škodu ako na úžitok. Tam je to skôr celé dávané kôly spotrebe auta, ekológii a väčším ziskom automotiv odvetvia. A keď aj pustíš nejaký spotrebič a zdvihne sa palubné napätie a aj prúd, tak BMS ti do baterky nepustí viac ako si on myslí, že je správne množstvo. Toto je taký výcuc na čom som prišiel dlhodobím skoušením a čtením.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#506 Baterie

Příspěvek od Munga »

Já bych řekl že tady máme BSM většinou odpojeno.

Přidáno za 5 minut 17 sekund:
Já byl s origo spokojen, ale teď když to vyrábí někdo jinej tak moc nevěřím že se udrží kvalita a půjdu také do yuasi. Moje origo teď kroutí 5tý rok tak počítám že to budu řešit letos - mám stejné dilema jestli ta 85ka a nebo holt investovat ještě do vyššího krytu ..

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#507 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Fester Adams píše: 08 led 2024 19:05 ...... No a keď dáš novú baterku, povedzme po 10 rokoch a nezresetuješ BMS, tak aj tu novú ti dobíja povedzme 3 A namiesto 20-30A. To je potom ten dôvod prečo novú baterku odpáliš za tri roky, lebo sa takmer vôbec nenabíja. .....

Rěkl bych že to není docela pravda, tedy určitě ne u všech aut. Auto, které má nastavené dobíjení na 13,8 - 14,2V neumí měnit nabíjecí proud. Ten je daný spádem napětí a tvrdostí zdroje.

U aut, která jsou schopna nabíjet chvíli 15,5V a za chvíli 13v a za další chvíli odpojí raději alternátor aby "emise", je to trochu jiné (a snad pro Peruna takový s.áč nikdy mít nebudu) to možná funguje.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#508 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Fester Adams píše: 08 led 2024 19:05 Ono to BMS funguje tak, že dáš novú baterku a vynuluješ BMS, začne to počítať koľko má rokov baterka. Čím je baterka staršia, tým menší prúd do nej púšťa.Nejde veľmi ani o napätie ako o prúd. Stará baterka toľko neznesie ako nová, preto ten pokles prúdu. No a keď dáš novú baterku, povedzme po 10 rokoch a nezresetuješ BMS, tak aj tu novú ti dobíja povedzme 3 A namiesto 20-30A. To je potom ten dôvod prečo novú baterku odpáliš za tri roky, lebo sa takmer vôbec nenabíja. Osobne si myslím, že čo sa týka životnosti batérie je BMS skôr na škodu ako na úžitok. Tam je to skôr celé dávané kôly spotrebe auta, ekológii a väčším ziskom automotiv odvetvia. A keď aj pustíš nejaký spotrebič a zdvihne sa palubné napätie a aj prúd, tak BMS ti do baterky nepustí viac ako si on myslí, že je správne množstvo. Toto je taký výcuc na čom som prišiel dlhodobím skoušením a čtením.
Ano, toto víme a je to tu již popsáno. Jo a týká se to vozů až od 2011, kdy se BMS začlo montovat. U XC70 2010 jej ještě nemám. Každopádně já to řeším tak, že dám novou, udělám reset BMS, pak je nutno nechat vůz v klidu ideálně 24hodin, následně další den odpojím a hotovo.
To ponechání v klidu je důležité, protože si BMS - CEM naučí klidové napětí po delší čas. A né udělat BMS a šup hurá jezdit.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#509 Baterie

Příspěvek od Munga »

To : Romulsw
Ta yuasa z Carda jak byla nabitá?
Je pravda že tam maj pěknou cenu ,ale jestli není větší jistota koupit v ,,baterkárně´´ i když by mi ji možná v cardu nechaly změřit než zaplatím.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#510 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Úplně přesně si to nepamatuju, ale mám dojem 12,55V a pak se chovala vzorně po dvou dnech klidu v autě 12,6V.

Zajímavé je, že ta stará, co leží pod ponkem skoro měsíc má furt 12,6V, ale ta kapacita a proud už bude v háji.

Určitě by ti ji nechali změřit. Podle mě tam je obrat jak kráva a ta baterka se tam ani neohřeje.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 322
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#511 Baterie

Příspěvek od papaya »

Dneska se ukáže, jak máte ty akumulátory v kondici.
Obrázek

V autě je to o fous lepší
Obrázek
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4210
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#512 Baterie

Příspěvek od jancho »

Já v neděli preventivně dobil všechna auta.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#513 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Uplně vpoho, páč pravidelná péče.
Přílohy
20240109_064026.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#514 Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Nasadili jste mi brouka do hlavy, tak jsem to šel zkusit. V autě -13, starter zatočil, jakoby chtěl ten motor vyhodit na ulici a v první otáčce to chytlo :-)

Takže za mně ,YUASA bude asi dobrá.

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#515 Baterie

Příspěvek od PetrXC70 »

Nabíjim a zkusim zejtra ráno, dneska bylo -13...

Tak po 45min mě nabíječka sdělila, že je baterka nabitá... :pardon:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#516 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Romulusw píše: 09 led 2024 08:32 Nasadili jste mi brouka do hlavy, tak jsem to šel zkusit. V autě -13, starter zatočil, jakoby chtěl ten motor vyhodit na ulici a v první otáčce to chytlo :-)

Takže za mně ,YUASA bude asi dobrá.
Úplně stejný pocit jsem měl po nahození do Zetora, to málem vyletěl setrvačník. :D
Ale v pátek se ukáže, bude start po týdnu mrazů. Celkově ten motor není moc na mrazivé starty.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 880
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#517 Baterie

Příspěvek od nebel »

Já už z traktoru baterku při větších mrazech vyndávám a nechávám ji v teple (v cca 10°C). Traktor používám nárazově a vymrzlá 6711 i tak v mrazech -14°C a větších chytá skoro minutu a půl, postupně se přidávají jednotlivé válce. Je mi líto trápit baterku tím, že by byla v traktoru vymrzlá a pak po ní chtěl takový náročný start.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#518 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak to já běžně taky, ale jezdím ted viceméně co víkend, tak ji zas nebudu vyndat.
Jinak mě starty na 2 otočení. Nebo preventivně startovací sprej do sání.
Ti to natočím jak startuje v pátek pokud si vpomenu.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#519 Baterie

Příspěvek od python.p »

papaya píše: 09 led 2024 06:19 Dneska se ukáže, jak máte ty akumulátory v kondici.
Obrázek

V autě je to o fous lepší
Obrázek
V perdeli pane hrábě... 300km jízda, ráno bufík jel, ale už jsem neotočil. :) Naštěstí jsem tak nějak tušil, že už není v kondici, takže v kufru jsem měl nachystanou druhou. :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#520 Baterie

Příspěvek od Munga »

To je divný že to bufíka neodpojilo abys nastartoval.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 187
Registrován: 7 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
Bydliště: Brno

#521 Baterie

Příspěvek od grycatko11 »

Ahoj, mám doma teď jednu AGM baterii z druhého auta a je rok stará, volvo má o něco starší tak si říkám že bych je vyměnil… je potřeba nějak autu říct že má AGM? Nebo jde tam vůbec dát?
Mám xc70 2010 D5 151kW.
Díky

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#522 Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Dej ji tam a u 2010 nic dal neřeš..
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#523 Baterie

Příspěvek od zdenal111 »

Citace -----Zkratka AGM (Absorbent Glass Mat) je zkratka pro absorpční skleněné rouno. V baterii AGM je elektrolyt zcela vázán v rounu ze skleněných vláken. Baterie AGM jsou odolné proti vytečení a práce v náklonu jim nedělá žádné problémy. To, a jejich odolnost proti vibracím jsou důvody, proč baterie AGM jsou obzvláště oblíbené při použití v terénu a u motocyklů. Ve srovnání s běžnými startovacími bateriemi vydrží baterie AGM třikrát více nabíjecích cyklů. Zvýšený výkon, kterého je dosaženo konstrukčními prvky, je jedním z hlavních argumentů pro použití baterie AGM. Dlouhá životnost, vynikající výkon a větší bezpečnost činí z baterií AGM prémiové baterie pro moderní vozidla.
Baterie AGM jsou doporučovány všem řidičům, kteří používají velké množství elektrických zařízení a funkcí jízdních asistentů nebo kteří jednoduše vyžadují větší spolehlivost startování a napájení díky extrémně výkonné baterii.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1214
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#524 Baterie

Příspěvek od labanos »

352: HCM-U300316 Battery Voltage. General Electrical Failures. Circuit voltage below threshold
Může to být slabou baterkou nebo to je "bežná" chyba? Autem se navíc, než jsem to koupil teď v zimě, moc nejezdílo. Už jsem to koupil s tímhle https://www.autokelly.cz/Product/BA-SL-74P/179245/39849642;38979167;43212479 , navíc je vysoká a nejde mi úplně zavřít ten kryt...
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1214
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#525 Baterie

Příspěvek od labanos »

Update:
Baterka měla po 3 dnech a jednom asi 3min nastartování 12.29 V (předtím baterka nabita do plna) Dneska jsem změřil odběr v klidu. Po 25min tam bylo 0,03 A, to předpokládám je cajk.
Asi vezmu Bannerku https://www.battery-import.cz/power-bull/autobaterie-banner-power-bull-p80-14--80ah--12v-p8014--/
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“