Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5143
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#551 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Co je HVO?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

powl
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 690
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#552 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od powl »

_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5043
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#553 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Zase jsou an tom Čechy líp... :P :D

Ale čemu už věřit, beru jen Vervu. Bo byla bez FAME, pak chvilku s, pak zas bez. Teď je teda s biosajrajtem, ale dobrým biosajratem, v tom aby se prase vyznalo...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 82
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#554 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Kyjaq »

Je to pár měsíců, co se ke mně tahle informace donesla. Zaručit se za to nijak nemůžu, jezdím na benzín :D
Jakub Svoboda píše: 27 kvě 2021 12:11 Co je HVO?
Vezmeš rostlinný olej (klidně tu slavnou řepku) a místo toho, aby si z toho jednoduše vyrobil MEŘO/FAME, tak si s tím té práce dáš víc (a pořád tohle ne všichni umí) a dokážeš vyrobit věc chemicky identickou s ropnou naftou. Ale poněvadž už se s tím takhle sereš, tak vyrobíš jenom složky nafty, který se ti nejvíc hodí (parafíny) a máš v podstatě supernaftu. Vysoké CČ, výborné nízkoteplotní vlastnosti, splníš povinný obsah biosložky. Jediná nevýhoda oproti FAME/MEŘO je, že to nemaže, což vyžaduje adekvátní aditivaci. A samozřejmě to stojí peníze :D
_________________
S80 - B5244S - 01

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 684
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#555 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Čím na mazat XC60 I, prosím o radu :))

pokračování ,přesun :Bravo:


U mě proč ravenol 5w 30c3 než 5w 40 ? Viskozitní index - čím vyšší, tím bude menší změna viskozity oleje s teplotou, ovšem to znamená že při výrobě bylo použito větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují.

Viskozitní přísady---
Zlepšují viskozitně teplotní charakteristiku oleje, tj. omezují tendenci oleje měnit viskozitu se změnou teploty. Umožňují použití méně viskozních základových olejů, které mají výhodnější vlastnosti tečení při nízkých teplotách. Způsobují, že olej při vyšší teplotě se nestává příliš tekutým, a při nižších teplotách příliš netuhne.

(střihová nestabilita)---
V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak :%) , výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní :green: vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.

SPOTŘEBA PALIVA
Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva -jasný ECO . Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací.

Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a i možnost vyšší spotřeby oleje.
opakuji--
Některé lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W/30 a 0W/30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná :thumbup: pro kvalitní mazání většiny moderních motorů. Na pevnost mazacího filmu působí i teplota v motoru. Zvýšení teploty způsobí snížení viskozity oleje, a tím se zmenší i tloušťka mazacího filmu. Proto se v tepelně namáhaných soutěžních motorech používají oleje, např. SAE 10W/50 nebo 10W/60, aby se i při vyšších teplotách zabezpečila dostatečně silná vrstvička oleje mezi třecími plochami. Pro běžné motory, pokud zrovna nejsou upraveny na soutěžní varianty, je však použití těchto olejů úplně zbytečné a může být pro motoristu i nevýhodné z důvodů vyšší spotřeby paliva.

pro někoho inf.
Vyjetý olej nepřestává mazat, naopak pevnost mazacího filmu může být i vyšší díky polárním oxidačním produktům vytvořeným během provozu oleje. Vyjetý olej se musí vyměnit z jiných důvodů než je špatná mazivost. Ve vyjetých olejích je zpravidla vysoký obsah mechanických nečistot, u vznětových motorů hlavně vysoký obsah sazí. Oleje ze zážehových motorů mohou být nadměrně oxidačně degradované a mohou mít výrazně korozivní účinky apod,atd

Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouštějí i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5 roků.

Dnes výměna VMP 5w30 C3 :thumbup:
Přílohy
IMG_20220423_153327.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1900
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#556 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

Tenhle má HTHS normální když je to C3 ne? Já ho tam loni dával prvně ,ale mám sklerozu. Předpokládám že pokud by měl snížené hths tak bych ho tam nedal. Po kolika měníš? 10 či 15tis..

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5043
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#557 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Má to C3, kdyby měl nižší HTHS tak má A5/B5.

Vím že se neptáš mě, ale 10k i 15k je furt v klidu. Dost záleží jak se s tím jezdí. K degradaci oleje dochází taky neustálým ohříváním a chladnutím oleje a starty.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 684
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#558 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

10--15 tkm ,1rok a ven :bad:

5W30 VMP Ravenol HTHS 3,6 --- 3,7
bod tuhnutí---- -60C
Viskosita--- 11,5
TBN --- 6,6

jak píše python.p , určitě by dal více km ...
Pourpoint -60 °C studené starty :good:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 30
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#559 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jura »

Taková otázka .. kde se vlastně vzala iniciativa chránit sníženým obsahem SAPS v motorovém oleji filtry pevných částic ?
Protože od automobilek evidentně ne.
Přišli s tím výrobci olejů, protože deklarovaná životnost filtrů cca 200tkm jim přišla málo ?
Nebo to je obchodní argument z vedlejšího efektu při vývoji lehkoběžných olejů ? Kvantifikoval někdo někdy pozitivní vliv na filtr o třetinu snížených SAPS, se zahrnutím spotřeby oleje ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 684
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#560 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 30
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#561 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jura »

Tyto motorové oleje jsou kompatibilní s katalyzátory a filtry pevných částic
Источник: https://oborudow.ru/cs/salon/masla-dlya-dizelei-s-sazhevym-filtrom-kakoe-maslo-podoidet-dlya/
Vzhledem k tomu, že se jedná o olej Full SAPS, jeho použití se striktně nedoporučuje na vozech s filtrem pevných částic,
Источник: https://oborudow.ru/cs/salon/masla-dlya-dizelei-s-sazhevym-filtrom-kakoe-maslo-podoidet-dlya/
Realita:
Volvo do mého DPF předepisuje full SAPS A5/B5.
Koncern PSA (Peugeot,Citröen) je průkopníkem DPF, mám v ruce jejich kompletní mazací plán. “Díky” globalizaci, má tento plán přesah k motorům Ford, Fiat, Iveco, Toyota, Mitsubushi. Všechny Euro4 motory s filtrem částic mohly jezdit prakticky na cokoliv, jmenovitě například DV6TED4 FAP na A3/B4 5w40 i 10w40, 0w30 C1 i 5w30 C2.
V praxi se používal univerzál Total 5w40 A3/B4 (B71 2296), protože jednoduše pokračoval z minulosti. Intervaly byly 2 roky a 30tkm a nebyly problémy, FAPy zpravidla překonávaly teoreticky určenou hranici zaplnění popelem 180tkm.
A3/B4 byl vyřazen až s příchodem Euro5, nejenom pro diesely, ale zároveň pro benzíny, kde ještě zdaleka žádné filtry nehrozily. Použiván převážně 5w30 C2. Začaly problémy, tehdy od cca 2010, v roce 2013 PSA paušálně zkracuje interval údržby na 1 rok.
S příchodem Euro6 přechod na 0w30 C1/C2, zatěžované motory se sypou na hromadu, benzín i nafta. Intervaly zkracovány na 20 i 15tkm, turbobenzíny automaticky zařazeny do ztížených podmínek provozu (interval údržby).

Pro mne z toho vychází, že nikdy žádné konstrukční úpravy pro lehkoběžné oleje neprobihaly (potvrzují nástrojáři repasující motory) a lehkoběžné oleje se nikdy nezaváděly kvůli filtrům, ale čistě kvůli absurdní unijní buzeraci skrz CO2 = spotřeba.

Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 30
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#562 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jura »

Mazivo dorazilo, zatím mne stále nic nepřesvědčilo ustoupit od osvědčeného A3/B4.
Vliv na životnost DPF je široká, ale velmi těžko ověřitelná teorie, které se sami výrobci neúčastní.
Stejně tak údajné konstrukční úpravy, jako třeba snížená vůle kluzných ložisek, nikdo nekonkretizoval nad rámec předpokladu.
Pokud nějaký D5 praktik neřekne konkrétně například, hele soudruzi ve Švédsku udělali extrémně úzký kanál k nadzdvihákům, nebo je to konstrukčně tak blbě, že z nich při stání odtéká olej a následně se při prodlevách před natlakováním standardním olejem vymlátí vahadla (příklad), tak vzhledem ke svým zkušenostem nemám důvod kvůli DPF dělat kompromisy na mazání motoru :pardon:

Po předchozím majiteli v tom je Castrol A5/B5 ( :bad: ), takže se holt vyzkouší, jak zachutná či nikoliv olej z dob, kdy cílem byla životnost motoru.
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 2 roky 6 měsíců
Bydliště: Velké Losiny
Vůz: Volvo S80, D5244T5, 2.4l, 120 kw, 07'

#563 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od monsery »

Ahoj,

tohle je filozofické pojednání, které by opravdu zajímalo všechny. 🤔🤔🤔😀😀😀..Na Youtube je jeden pán z polska a dělá testy jak kvalitní je olejový film...) každý si může udělet obrázek sám..
https://youtu.be/cwCd9mGquHc...

To samé je s olejem do převodovky, je lepší origo nebo Ravenol, Motorex???
_________________
Lítám pomalu a nízko...

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#564 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Urvanej »

Tak zrovna tohle je hodně špatně. Velmi úzkej pohled na jedinou funkci oleje a to ještě špatným způsobem.
Jak to vylepšit?
Teplý olej,
zamezit cákání, protože na konci testu už ho tam moc neměl,
měřit i odběr elektromotoru a jeho otáčky...
Třeba Project farm má ten stroj na mazivost výrazně lepší a stejně upozorňuje, že to vlastně nic moc neřiká.
Kdyby tam měl aditiva proti tření se sírou, tak bude úbytek téměř 0, ale do motoru bys to stejně nechtěl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5043
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#565 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

ProjectFarm, to se musím zase podívat co má nového. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 30
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#566 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jura »

2.4D DPF 120kw cca 14 dní po přechodu z 0W30 A5/B5 na 5W40 A3/B4, nepozoruju nějaké změny v hlučnosti nebo výkonu, i kdyby, přičetl bych je subjektivnímu vjemu.
Motor funguje stejně, nadzvedáky po startu nemlátí, ale nyní je teplo.

Pro zajímavost aktuální info z nejmenovaného koncernu, změna schváleného maziva motorů - vyškrtnutí všeho, kromě 0W20 C5.
- změna opět k datu, nikoliv k zavedení typu nebo technologické úpravy pohonných jednotek
- opět vynucená, zavádění normy Euro 6.4 a měření skutečných emisí během provozu vozidel
- u zatěžovaných zážehových jednotek interval dříve nemyslitelných 10tkm/1rok
- oficiální zdůvodnění zkrácení intervalu: zachování cílové životnosti s ohledem na degradaci kvality oleje, zanášení motoru, detonační spalování (samozápaly) :unknown:

Opravdu, kdo se dnes ohání doporučením výrobce, ve skutečnosti se řídí starým známým socialistickým centrálním plánováním soudruhů z Bruselu.

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#567 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Leomil »

Dotaz: je spotřeba 1 litr oleje 0W-30 na 10.000 km u motoru s 270.000 km "normální"? Vizuálně nikde neuniká.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#568 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Urvanej »

Mam starou D5, respektive poslední kus ještě bez DPF a po 450tkm si neveme ani kapku oleje. Nebo ubejvá stejně rychle jako se ředí naftou :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13116
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#569 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od raolsa »

Přejdi na 5W-30 a uvidíš jestli se spotřeba sníží. Pokud ne, tak může být únik třeba přes turbo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5143
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#570 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já D5 151kw dvouturbo za cca 13tis km si to nekdy vezme 0,5 - 1L někdy nic.
Nedavno mi nakopl Dodikee na sraze, ze vymenil odvetrani a spotreba 0
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 313
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#571 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

Leomil píše: 21 čer 2022 16:12 Dotaz: je spotřeba 1 litr oleje 0W-30 na 10.000 km u motoru s 270.000 km "normální"? Vizuálně nikde neuniká.
ahoj bohužel asi ano, resp stát se to určitě může, zvlášt pokud je to 507.00 který je uzpůsoben na motory s honováním kde se "může" přechodně trhat olejový film. záleží na normě ale u mě po přechodu ve 130k na jiný olej a po několika brzkých výměnách kvalitního oleje C3 do 10tis km spotřeba přestala úplně. do té doby cca 0,5L na 10 tis...přejdi z B5 na C3 a uvidíš jestli to pomůže ale chce to ár výměn po 8tkm nebo nový gufera a počistit kroužky

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#572 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Přílohy
VMP akce.JPG
VMP akce.JPG (79.17 KiB) Zobrazeno 708 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#573 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Chci udělat proplach pomocí BG. Doporučíte nějaký levný proplachový olej po působení BG?
1. Musí nutně plnit normy, když tam bude jen vrčet na volnoběh?
2. Může být 10W40?
3. Stačí 5l? (náplň je 5,9l)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#574 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Aktuálně Kaufland....tak jak s tím 10w40 na proplach?
Přílohy
20221129_152706.jpg
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 422
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#575 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Giew »

Podle mě na proplach to tomu nemůže uškodit.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“