Táhlo vířivých klapek D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ryan2d
Offline
Příspěvky: 17
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Služební :)

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od ryan2d »

honzyk píše:
ryan2d píše: Co jsem to zjistil, tak jsem to nechal komplet vyměnit - raději ještě zajedu do T6R na kontrolu a projetí, abych měl jistotu, že manželka tomu může dát za uši :)
Komplet vyměnit klapky nebo jen tu propojku? :) kolik byla cena opravy? díky
Nechal jsem udělat velký servis :
Rozvody i s volnoběžkou
Klapky
Oleje/filtry

Z toho výměna klapek vychází asi na 7-8 tis.

Sacek
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 D5

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Sacek »

Zdravim,

uz potreti mi tahlo vypadlo a zacinam byt trochu zoufaly jak to vyresit, dvakrat jsem udelal vymenu tahla s ruznyma hotfixama (zmenseni diry v tahlu, kvuli tomu aby nesjizdelo z kloubku) ale vzdy tahlo po zhruba pul roce stejne odpadne. Zna nekdo zaruceny postup jak to spravit popripade mi pomoct tahlo upravit tak aby nepadalo. Do vymeny celeho ustroji klapek se mi nechce momentalne investovat.

Diky moc za rad, popripade kontakty na zrucnejsi osoby nez jsem ja :-)

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od jancho »

Mně u pana Kurtze ve Vestci do toho vyvrtali dirku a dali malinkej šroubek.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Sacek
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 D5

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Sacek »

Jo to mi udelali taky a presto spadlo :-/

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2613
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od ok2ucx »

Sacek píše:Zna nekdo zaruceny postup jak to spravit popripade mi pomoct tahlo upravit tak aby nepadalo.
Obávám se, že tím zaručeným postupem je odstranění příčiny:
Sacek píše:Do vymeny celeho ustroji klapek se mi nechce momentalne investovat.
nikoli zamazávání následků. :no:

Následně pak EGR OFF proto, aby příčina už ani nemohla vznikat.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Sacek
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 D5

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Sacek »

Vypada to tak ze nic jinyho nezbyde :-) Rada kam to dat? Marrovi se volal ma plno do pulky kvetna

Marcello109
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: S80 T6 biT 200 kW, 1999

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Marcello109 »

Tak od minulého týdne jsem řešil tu samou závadu.
Dnes jsem si vyzvednul v PCE nové táhlo a po nasazení na čep klapky mi připadalo, že tam moc nedrží. Také šlo vytáhnout lehounce. Všiml jsem si, že jsou na druhé straně díry (na táhlu) dva čvančíci, kteří mají přeskočit přes čep a držet to táhlo.
(Výrobní chybička???)
Takže jsem táhlo jednoduše otočil (musel jsem ho nacvaknou kleštěma) a drží krásně, přitom je volné, že není našponované. Je pravda, že vzhledově je tak nějak trochu víc šikmo, ale funguje.
V pondělí pojedu znovu na diagnostiku a udělám vizuální kontrolu, jak to drží.
Po najetí 100 km je to zatím OK.
_________________
S80, T6-biT-200 kW, 1999
S80, D5-120 kW, 2002
V70, D5-136 kW, 2008

erdasv
Offline
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od erdasv »

To je nějaká divná doba? I mně minulý týden odpadlo a jdu pro nové :ROFL:
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Ares »

Je tam toho...
_20190613_145111.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4875
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od PetrXC70 »

Marcello109 píše:Tak od minulého týdne jsem řešil tu samou závadu.
Dnes jsem si vyzvednul v PCE nové táhlo a po nasazení na čep klapky mi připadalo, že tam moc nedrží. Také šlo vytáhnout lehounce. Všiml jsem si, že jsou na druhé straně díry (na táhlu) dva čvančíci, kteří mají přeskočit přes čep a držet to táhlo.
(Výrobní chybička???)
Takže jsem táhlo jednoduše otočil (musel jsem ho nacvaknou kleštěma) a drží krásně, přitom je volné, že není našponované. Je pravda, že vzhledově je tak nějak trochu víc šikmo, ale funguje.
V pondělí pojedu znovu na diagnostiku a udělám vizuální kontrolu, jak to drží.
Po najetí 100 km je to zatím OK.
Jeden důležitej technickej dotaz: CO JE TO ČVANČÍK??? :ROFL: :ROFL:

Jinak se zeptám, jak sem to tu pročetl: Na motoru mam černej dekl, 120kw, podle vin 2006, na oknech krom jednoho rok 2005...

Hádanka zní: Jakej je rok výroby auta??? :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13178
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od raolsa »

2005, ale je to MY2006
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4875
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od PetrXC70 »

raolsa píše:2005, ale je to MY2006
Mohl bych poprosit o vysvětlení?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5957
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Haben »

Je to bezne. Auta vyrobena do cervna 2005 jsou MY2005. Auta vyrobena od cervence 2005 jsou MY2006.
Tak to plati pro kazde roky
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4875
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od PetrXC70 »

Aha, už je mi to jasný. Díky
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2365
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Hájčus »

PetrXC70 píše:Aha, už je mi to jasný. Díky
...resp. MY = Model Year (modelový rok)
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Marcello109
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: S80 T6 biT 200 kW, 1999

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Marcello109 »

To PetrXC:
Ten "čvančík" je takový plastový výstupek. Když se podíváš na fotku táhla na první straně a zvětšíš si ji, je tam ten výstupek trochu vidět. Jsou tam dva, proti sobě. Ale podle mě jsou (asi výrobní vada) na špatné straně.
_________________
S80, T6-biT-200 kW, 1999
S80, D5-120 kW, 2002
V70, D5-136 kW, 2008

Marcello109
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: S80 T6 biT 200 kW, 1999

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Marcello109 »

Tak mám najeto přes 500 km, žádná závada, takže klapky fungují.
Obráceně nasazené táhlo výřivých klapek drží krásně a je volné.
Dnes odjezd směr Chorvatsko. Doufám, že bez závad tam i zpět.
_________________
S80, T6-biT-200 kW, 1999
S80, D5-120 kW, 2002
V70, D5-136 kW, 2008

erdasv
Offline
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od erdasv »

Nasadil jsem taky naopak a drží. Je to sice trošku že šikma, ale snad ok.
Marcello109 píše:Tak mám najeto přes 500 km, žádná závada, takže klapky fungují.
Obráceně nasazené táhlo výřivých klapek drží krásně a je volné.
Dnes odjezd směr Chorvatsko. Doufám, že bez závad tam i zpět.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Marcello109
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: S80 T6 biT 200 kW, 1999

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Marcello109 »

Tak jsem zpět z Chorvatska.
Najeto 2500 km, bez závad, táhlo je volné a drží, klapky fungují.
Včera diagnostika, bez závad.
_________________
S80, T6-biT-200 kW, 1999
S80, D5-120 kW, 2002
V70, D5-136 kW, 2008

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13178
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Dural8
Offline
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Dural8 »

Take mam pouze otoceno a funguje perfekt. 10x lepe nez davat byt 10€ za opravnou sadu, max. koupit z volva nove tahlo a rovnou nasadit obracene, pri nasazovani to ma tah (protitlak) jaky bych si subjektivne predstavoval, ze by to melo mit original.
Pozor, toto je pouze reseni na opotrebovany kloubovy spoj, klapky musi chodit krasne volne, jednim prstem ovladatelne.
_________________
V60 D4

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9874
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od hajnej »

Já bych měl dotaz, proč je kolem táhla oblito od oleje a co s tím?
Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 597
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od passport5 »

¨Hajnej: jde o to, odkud to teče, může to byt i z boku přímo přes klapky..
jinak vypadávání táhla...myslím,že je lepší než menit jen táhlo klapek, zrevidovat samotne klapky a vymenit,zvlášť když má auto už přes 200 tis najeto,nic se s tím nezkazí,vše se vyčistí,navíc se dá nové těsnění pod víko,které si to po té době také zaslouží...
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

tinter
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S80 D5, 07´

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od tinter »

puvodně jsem omylem odpověděl v tématu Ztrata vykonu D5 ale klapky se tam řeší taky :-)

Taky mi vypadává táhlo klapek. Moje řešení spočívá v nakreslení nového v CADu a vytištění na tiskárně z vhodného materiálu. Táhlo je trošku masivnější, protože 3D tisk nemá tu pevnost vstřikovaných dílů a samozřejmě trošku těsnější než original. První pokus je z PET struny tak uvidíme jestli to snese teplo u motoru. Počítám že takhle zepředu u hlavy by nemělo být víc než teplota chladící kapaliny tak to snad bude fachčit. Kdyby si chtěl někdo vytisknout svoje přikládám model. Je to na S80 II r.v. 2006 D5 136kw.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
http://www.tinter.cz

S80 D5, 2007
S70 2.4i, 1999
VW T5 Multivan, 2006

Peter2
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Svit
Vůz: S80 D5 136kW 2009 A/T
Bydliště: Slovensko

Táhlo vířivých klapek D5

Příspěvek od Peter2 »

tinter píše:puvodně jsem omylem odpověděl v tématu Ztrata vykonu D5 ale klapky se tam řeší taky :-)

Taky mi vypadává táhlo klapek. Moje řešení spočívá v nakreslení nového v CADu a vytištění na tiskárně z vhodného materiálu. Táhlo je trošku masivnější, protože 3D tisk nemá tu pevnost vstřikovaných dílů a samozřejmě trošku těsnější než original. První pokus je z PET struny tak uvidíme jestli to snese teplo u motoru. Počítám že takhle zepředu u hlavy by nemělo být víc než teplota chladící kapaliny tak to snad bude fachčit. Kdyby si chtěl někdo vytisknout svoje přikládám model. Je to na S80 II r.v. 2006 D5 136kw.
Tak to vyzera dobre, dam to vytlacit u kamosa na tlaciarni a vyskusam. Uz len zvolit vhodnu strunu aby to nebolo krehke aj aby to teplo vydrzalo.
Vdaka za zdielanie

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zkumavka