1,8i ti bude po městě jezdit za 10, 1,6d za 7-8. Rozdíl se zdá být velký, ale 3 km poskoky fakt jakýkoli diesel utrápíš. 1,6D měl třeba PinďBC, spokojený, ale on s tím jezdil denně alespoň 20 km tam a to samé zpět. 1,6D na tvůj styl opravdu neber, co půjde do háje, bdue po měsíci DPF, který se ti ucpe, prostě ho nikde nevypálíš. Více s dočteš o těchto motorech zde na fóru.
1,8i není žádný dravec, ale na městské skákání v pohodě. Co na něm zkontrolovat jsou myslím pístní kroužky, které mohou zazlobit, jinak ok.
Pokud za rok plánujete dítě a nechceš V50 měnit za větší, tak fakt popřemýšlej nad V70. Jako do kufru V50 kočárek složíš, ale už tam budeš manévrovat s korbičkou a kam dáš případné tašky, či boby pro dítě, odrážedlo... Do V70 dáš na jednu stanu kufru kočár, na druhou boudičku a na kočár dáš ještě boby, před boudičku tašky... ber to jako rady osoby, která kvůli dítěti v rodině koupila první auto a hned vybrala V70 I, pak náhrada za V70 II. Teď jsme V70 prodali, protože služební Octa liftback i pro soukromé účely, žena jezdí C30. C30 super pro nákupy, krásně se vlezou 3 basy piv vedle sebe, do konce jsme dali i 4 lyže, 4 přeskáče a 4 helmy a jeli na půl dne lyžovat
Ale teď pojedeme na týden s vlastní stravou lyžovat do Itálie a vážně nevím, jak do do Octy liftbacku narvu. Asi budu muset na lyže rakev a já nic na střeše nesnáším...
Takže pokud plánuješ za rok rodinu, kup už teď rodinné auto, jinak budeš investovat do V50 a pak budeš po roce auto prodávat a rvát si vlasy, kolik jsi do toho vytekl, prodáš za pár korun a pak vytečeš do nového kombíku.