Rozborka bufíku - návod

  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Jestli budeš mít po novém roce soft, tak se na vypínač vykašli, to už tu chvíli vydrží. Tohle není stodvacítka, abys někde spojoval a napojoval dráty...
Já mám automatický příhřev celou dobu, ono to zase takový problém nebude, aby se to muselo řešit takhle radikálně.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

tokacek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Takže pokud bude motor nahřátý já zastavím vypnu motor a nebudu už chtít, aby bufík zase po nastartování dal jel tak je lepší pochopitelně při zhasnutém motoru vytáhnout pojistku?
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Pokud bude motor nahřátý, tak se bufík znova nezapne, znovu se zapne, když teplota vody klesne myslím na 70 stupňů.
Nedělej nic, užívej této vymoženosti, jakmile to bude možné, dohrej soft...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:U P2 si musíš vybrat, jaký soft tam chceš (tedy u D5T5).
Buď zůstane automatický příhřev a navíc jsou časovače v menu, nebo (což je asi výhodnější) místo automatického příhřevu je přímý start z palubáku a samozřejmě časovače...
Je to jak píše Tod2. Právě si nechávám tuhle variantu bez přihřívače dohrát. Původně jsem ji odmítnul :oops:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

tokacek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Jak to vychází cenově pořád cca 4.000? mě by stačil přímý start bez časování
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

3000 bez dph u D5T5 za přímý start, časovače jsou bonus zdarma... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

tokacek píše:Jak to vychází cenově pořád cca 4.000? mě by stačil přímý start bez časování
Cena je pořád stejná. Jen si vybrat verzi pro diesel nebo benzín tzn. s nebo bez přihřívače.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

tola
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Jablonec
Vůz: V70II D5 AWD 2006

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tola »

Když by byl zájem mam dva bufiky na ND, u obou shořelý motorek.
Vzhledem k tomu, že to je již 4 bufik (první 3x opravován (motorek, čerpadlo, svíčka), druhý koupen jetý od AV díly před 2 měsíci- cca 10x start)
Ten první má novou trysku a svíčku, ten druhý fungoval v pořádku, nekouřil, těch asi 10 zatopení než shořel motorek.
Takže mimo motorku mam všechno funkční ve dvou kusech.

S bufikama do volva jsem skončil, za 4 roky jsem do nich dal 20tis kč a vždy fungují tak měsíc. Buďto mam smulu, nebo to mají fakt na hovno zkonstruovaný.
Vzhledem k ceně motorku 350 EUR, to vzdávám :(

tokacek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Tak už týden jezdím s bufíkem ovládaným přes vypínač(ypínač včetně pojistek je na hlavním přívodu proudu do bufíku, po vypnutí je to jako že je vytažená pojistka). Vše je v pohodě, bufík topí jak má nechám ho jet až se sám vypne, pak na krátké popojžděčky po městě jak už je motor teplý, tak jej před startováním vypnu, aby pořád nenajížděl a vzápětí se vypínal, auto zase tak rychle za těch pár minut nezchládne.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

no, tak snad to nevyhoří, ono to stačí třeba nechtěně vypnout, když zrovna běží a může být problém
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Plán s vypínačem jsem měl už dávno. Gratuluju k realizaci a nemyslím si, že bys to měl touhu vypínat při běžícím bufíku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

tokacek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Dík zatím vše šlape jak má, vypínač mám dole jak je plastový kryt nad pedály, takže je mimo dosah, aby se o něj nedalo zavadit je přes kontrolku, tak vím kdy je zaplý a kdy ne.S autem jezdím jen já, tak nehrozí že by s vypínačem někdo manipuloval. Dojedu, vypnu motor bufík si dojede svůj cyklus, zamknu auto vyřídím si co je potřeba a jak mám už dost teplý motor, po odemčení vidím že mi svítí kontrolka bufíku, tak jej vypnu nastartuju a jedu, takže bufík je ok. Nevím co by to udělalo, kdybych zapl bufík za jízdy, ale asi nic protože by měl najet nový cyklus zapnutí.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

j, pokud by motor nebyl ještě ohřátý (mám pocit že pod 70°C), bufík by normálně zase nastartoval
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5957
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

Jak vypada, kdyz sviti kontrolka bufiku? Ja to v aute s bufikem nemel.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

on si tam dodělal natvrdo vypínač bufíku, který má "kontrolku", tedy spíš světelnou signalizaci, jestli je vypínač ON nebo OFF :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5957
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

To vim. Jen jsem z toho nepochopil, ze to je kontrolka bufiku
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

je to kontrolka vypínače... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od smarkus »

Mám na vás dotaz. Mrkněte na trysku je ten konec ok? A má nějaký vliv když tam nemám tu bílou zátku? Předem děkuji za odpověď.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5957
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

tak tryska dle mne ok není. Vypadá jak useknutá. Chybí jí taková čepička. Ta bílá zátka je tam myslím pro regulaci tlaku. Takže taky špatně, pokud chybí. Doporučuji novou trysku.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

tohle fakt fungovalo?
takhle to má vypadat
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od smarkus »

Jen dodám že jde o benzínového bufa.
No nefungoval buf podle dia kolísaly otáčky ventilátoru. Proto jsem ho rozebiral .
Pořád se píše o čepičce na konci ale nikde jsem neobjevil použitelnou fotku ( promiň Tod2 ale ani na tvém fótu to není vidět ) na které by to bylo vidět o co jde. V té mé trubičce je v konci
zalisovana nějaká vložka což bych považoval za trysku ,viz me foto. Když naleju benzín a fouknu tak z toho jde teňoulinkej přesně ohraničený paprsek který se nerozprasuje.
Je to teda dobře nebo špatně?
Jo ta zátka mi je jasné že bude špatně když tam neni. Ale kam se zmizela?
Už jste ji měl někdo sundanou je to jen zátka nebo je tam nějaká pružinka?
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Dle popisu vypada paprsek jako dobrý.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od smarkus »

Ještě dotaz k té bílé zatce. Je to plast nebo guma?
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

je to tvrdé, nepruží to, tedy pokud to neztvrdlo stářím, ale nevypadá to...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od smarkus »

Děkuji za odpověď. Otázka jestli to jen zašpuntovat nebo jestli je tam nějaká pružinka a je to teda celé naprd.
No auto asi mužů zprovoznit bez bufa ať můžu v pondělí do práce.
Nastal totiž jiný problém a je mi divné že dia nic nehlasila, úplně zatuhle vodní čerpadlo .
A navíc při opětovném rozebírání bufa se kousl jeden z těch tří šroubů a podařilo se mi urvat tu vnitřní matku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé