DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#1 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD
Budu řešit problém s vlhkostí, která s věkem vniká do řídící jednotky HALDEX. Postupně se tu objeví řešení tohoto nedostatku uklizením jednotky do prostoru vozidla a prodloužení její životnosti. Uvažoval jsem o tom před časem a vlákno Pavla OK2UCX zabývající se vlhkostí pronikající do CEMky některých vozidel mě jen trochu postrčilo.
Pro začátek jsem sehnal řídící jednotku z nějakého koncernového vozu kolem roku 2005 a zde je detail vnitřní strany jeho víčka. Tišťák zatím zasažen nebyl, ale asi by to dlouho netrvalo.
Pro začátek jsem sehnal řídící jednotku z nějakého koncernového vozu kolem roku 2005 a zde je detail vnitřní strany jeho víčka. Tišťák zatím zasažen nebyl, ale asi by to dlouho netrvalo.
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 15 lis 2016 17:33, celkem upraveno 3 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#2 DEM - jednotka HALDEX, řešení problému s vodou
Jak jsem slíbil, tak činím. Moje řídící jednotka HALDEXu je v teple a suchu. A hlavně plně funkční Pokud by byl zájem, uvedu přesný postup a seznam dílů, které jsou k modifikaci třeba.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#3 DEM - ř.j. HALDEX, řešení problému s vodou - podle OK1WRM
Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.
#4 DEM - ř.j. HALDEX, řešení problému s vodou - podle OK1W
Jak chceš haldex spínat na tvrdo?Romulusw píše:Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#5 DEM - jednotka HALDEX, řešení problému s vodou
Mám zájem to vyřešit jako ty - kolik to obnáší práce? Postup by byl skvělýRomulusw píše:Jak jsem slíbil, tak činím. Moje řídící jednotka HALDEXu je v teple a suchu. A hlavně plně funkční Pokud by byl zájem, uvedu přesný postup a seznam dílů, které jsou k modifikaci třeba.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#6 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Za jeden den se to dá zvládnout. První oříšek je, že je třeba někde sehnat třeba nefunkční jednotku. Může být i pro vozy koncernu, protože deska se vyndá a může se zahodit. Jde vlastně jen o tu krabičku, která drží v HALDEXu tepelné a tlakové čidlo, plus řídící hydraulický ventil. Jinak krabička funguje jen jako svorkovnice. Pak je třeba jeden, nebo dva tyto http://www.skoda-dily.cz/eshop/1J0973714.html a jeden tento http://www.skoda-dily.cz/eshop/1J0973702.html konektory. K nim je třeba koupit 10 (respektive 18) kontaktů http://www.skoda-dily.cz/eshop/PIN1X5XXX.html. Zbývá 8 různobarevných vodičů 2m dlouhých. Něco trpělivosti a znalosti práce s pájkou (ne trafo) a krimpovací kleště. Pokud tě to zatím neodradilo, tak je to na dobré cestě. Připravím fotky a budu pokračovat.Codyhuman píše:Mám zájem to vyřešit jako ty - kolik to obnáší práce? Postup by byl skvělýRomulusw píše:Jak jsem slíbil, tak činím. Moje řídící jednotka HALDEXu je v teple a suchu. A hlavně plně funkční Pokud by byl zájem, uvedu přesný postup a seznam dílů, které jsou k modifikaci třeba.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#7 Re:DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Protože jsem touto úpravou získal přístup ke kontaktům řídícího ventilu, tak na něj mohu posílat řídící napětí, jaké budu chtít, tedy i otevřít jej na plno.martinopel píše:Jak chceš haldex spínat na tvrdo?Romulusw píše:Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.
jistě, není to úplně jednoduché, protože by tam měla být omezení při použití provozní, parkovací brzdy a maximální rychlosti, kterou odhaduji na 50 km/h.
Stejně tak předpokládám použití nějakého malého procesoru pro emulaci signálů z tlakového čidla, jestliže se prokáže, že jej jednotka používá ke kontrole řídícího tlaku. Jestli to tlakové čidlo pouze spíná čerpadlo, pak by to bylo zbytečné.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#8 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Přitáhl jsem (pravděpodobně plně funkční, po nějaké bouračce) HALDEX s DIF z VW T5. Takže mám "hračku". Je to sice GEN IV oproti VOLVO GEN III, ale moc rozdílu tam není. Přeci jen, všechny ty testy se mi na svém autě dělat nechtějí
jinak našel jsem ještě toto http://www.sqsracing.com/produkt/314:406:haldex-regulator-controler-valve což vzbuzuje naději, že i větší zatížení HALDEXu, než je "běžně naprogramované", by jej nemělo poškodit.
jinak našel jsem ještě toto http://www.sqsracing.com/produkt/314:406:haldex-regulator-controler-valve což vzbuzuje naději, že i větší zatížení HALDEXu, než je "běžně naprogramované", by jej nemělo poškodit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#9 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Další obrázek pitvy DEM octavia 2007 (asi nějaká petrolejka s 300tis.), voda do jednotky nepronikla lepením víčka, ale pod konektory
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#10 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Takové né tolik účinné, ale spíš jednoduché řešení https://youtu.be/-Un3291sHf4
Kovová krytka proti soli a vodě
Kovová krytka proti soli a vodě
Naposledy upravil(a) Codyhuman dne 07 kvě 2016 07:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#11 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Ale chtějí za to fiftydolars, takže si to zbastluji doma z carbonu + pryskyřice
Či si tam dám rovnou neprůstřelnej kevlar?
Či si tam dám rovnou neprůstřelnej kevlar?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 898
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
#12 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Tohle přemístění DEMky do sucha se mi líbí to umístění na podvozku je hodně neštastný. Mít možnost zapnout si 4x4 když potřebuju by bylo super. Držím palce při dalším postopu budu to sledovat. Mám pocit že p.Patočka už někde zminoval že umí možnost 4x4 na tlačítko ale někam to téma zapadlo.
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 898
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
#13 DEM - ř.j. HALDEX, řešení problému s vodou - podle OK1W
Mrkni se sem http://www.jfperformance.cz/mereni-indikace.html tenhle člověk je hodně šikovnej a tyhle indikatory vyrábí vymyšlí sám.Romulusw píše:Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.
Ja sem si říkal že by možná sly ty přídavný indikatory zabudovat misto nefunkční RTI Tlaky oleje turba teploty....
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Mám tu jeden "zadek" z devadesátky 05, tak jsem provedl inspekci DEMky. Kupodivu pod víčkem sucho. Zřejmě bude normálně fungovat.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#15 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Týká se i třetí generace V/XC70?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5948
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#16 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Tomasi nemyslis druhe generace v/xc 70? Nebo premyslis nad rychlou obnovou vozoveho parku?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#17 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Myslím třetí generaci. Vždy připraven!Haben píše:Tomasi nemyslis druhe generace v/xc 70? Nebo premyslis nad rychlou obnovou vozoveho parku?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#18 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Určitě se jí to týká. Jestli je to ta s haldexem IV. gen. tak je to mnohem jednodušší, protože ta nemá to podělané tlakové a teplotní čidlo a stačí natáhnout z podsedadla k haldexu jen 4 dráty. Dva k solenoidu a dva k čerpadlu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#19 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Dnes slavnostně proběhla první zkouška manuálního řízení haldexu. Na grafu jsou tři varianty:
levá - normální ovládání DEMkou
střední část - haldex odpojen, je krásně vidět, že je bez tlaku, to mírné zvýšení dělá rozdílová pumpa, která u 4gen není.
pravá - manuálně uzavřen ventil pro trvalé připojení (nastavil jsem pro začátek nižší proud,asi 900mA, zřejmě jej ještě zvýším)
graf ukazuje na vypnutém a plně zapnutém stavu hodnoty proudu do falešného odporu a jsou irelevantní
levá - normální ovládání DEMkou
střední část - haldex odpojen, je krásně vidět, že je bez tlaku, to mírné zvýšení dělá rozdílová pumpa, která u 4gen není.
pravá - manuálně uzavřen ventil pro trvalé připojení (nastavil jsem pro začátek nižší proud,asi 900mA, zřejmě jej ještě zvýším)
graf ukazuje na vypnutém a plně zapnutém stavu hodnoty proudu do falešného odporu a jsou irelevantní
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#20 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Ja myslel to zatekani, ale tohle je taky dobra informace.Romulusw píše:Určitě se jí to týká. Jestli je to ta s haldexem IV. gen. tak je to mnohem jednodušší, protože ta nemá to podělané tlakové a teplotní čidlo a stačí natáhnout z podsedadla k haldexu jen 4 dráty. Dva k solenoidu a dva k čerpadlu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#21 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Krásná práce. Jak vypadá ten ovladač?Romulusw píše:Dnes slavnostně proběhla první zkouška manuálního řízení haldexu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2134
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#22 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Šikovnej před lety už něco takovýho vymejšlel David, ale asi to nějak nedopadlo https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=373390#p373390
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5948
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#23 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Gratuluji ke zvladnuti tohoto projektu. Pokud to budes nechavat, sdilej pak zkusenosti, jak se to chova, zda nic neodchazi.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#24 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Já taky myslel to zatékání. Ta "krabička" je úplně stejná, takže stejné problémyhajnej píše:Ja myslel to zatekani, ale tohle je taky dobra informace.Romulusw píše:Určitě se jí to týká. Jestli je to ta s haldexem IV. gen. tak je to mnohem jednodušší, protože ta nemá to podělané tlakové a teplotní čidlo a stačí natáhnout z podsedadla k haldexu jen 4 dráty. Dva k solenoidu a dva k čerpadlu.
Ovladač ještě není definitivní, tak jej nebudu presentovat. Je to otázka 14 dní. Chci aby to trochu vypadalohajnej píše:
Krásná práce. Jak vypadá ten ovladač?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#25 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM
Tak dnes definitivně nainstalováno a zapojeno ovládání a cestou na noční vyzkoušena jízda na FWD.
No děs a hrůza, s tím se normálně nedá jezdit, natož v zimě na kluzkém. V půli cesty jsem přepnul na normální provoz.
Jakmile se to má rozjet trochu s odšťuchem, kola hrabou jak zběsilá a auto stojí.
Je tu někdo, kdo jezdí s devadesátkou bez zadku?
Přepnutí na stálé zapnutí jsem nezkoušel, mám v plánu ráno, až pojedu domů, odzkoušet na louce s diagnostikou, jak se tam budou chovat ty tlaky.
No děs a hrůza, s tím se normálně nedá jezdit, natož v zimě na kluzkém. V půli cesty jsem přepnul na normální provoz.
Jakmile se to má rozjet trochu s odšťuchem, kola hrabou jak zběsilá a auto stojí.
Je tu někdo, kdo jezdí s devadesátkou bez zadku?
Přepnutí na stálé zapnutí jsem nezkoušel, mám v plánu ráno, až pojedu domů, odzkoušet na louce s diagnostikou, jak se tam budou chovat ty tlaky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek