Ekonomicka jazda XC60 D5?!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
- Bydliště: Bratislava
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Ahojte,
Ked som kupoval XC60 D5 151kW, bolo mi jasne, ze spotreba nebude rozpravkova, ale vie mi niekto vysvetlit, ako s tym dokazu ludia jazdit za 7-7.5 litra? Pride mi to totalne nerealne.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1125-XC60.html?fueltype=1&power_s=150&minkm=3000
Mesto + okresky v zime: 10.5; teraz 450km dialnice+okresky: 9.2, a to som isiel vsade podla predpisov a na okreskach som obehol cca 2 auta (noha na podlahu), inak naozaj pohodova volvo jazda/plavba. Stale mam este zimne pneu.
Kedze jazdim malo, cca 15-18k km rocne, tak ma to netrapi az tak z financneho hladiska - skor rozmyslam, kde robim chybu a ci s tym nejazdim ako uplny magor.
Cize: ako sa s tym da jazdit ekonomicky? Vacsinou sa nikam neponahlam (idem s detmi a zenou...), tak si to mozem vyskusat.
Ked som kupoval XC60 D5 151kW, bolo mi jasne, ze spotreba nebude rozpravkova, ale vie mi niekto vysvetlit, ako s tym dokazu ludia jazdit za 7-7.5 litra? Pride mi to totalne nerealne.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1125-XC60.html?fueltype=1&power_s=150&minkm=3000
Mesto + okresky v zime: 10.5; teraz 450km dialnice+okresky: 9.2, a to som isiel vsade podla predpisov a na okreskach som obehol cca 2 auta (noha na podlahu), inak naozaj pohodova volvo jazda/plavba. Stale mam este zimne pneu.
Kedze jazdim malo, cca 15-18k km rocne, tak ma to netrapi az tak z financneho hladiska - skor rozmyslam, kde robim chybu a ci s tym nejazdim ako uplny magor.
Cize: ako sa s tym da jazdit ekonomicky? Vacsinou sa nikam neponahlam (idem s detmi a zenou...), tak si to mozem vyskusat.
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Mám rovnaký motor, tiež AT a AWD, ale v S80 a na 7-7,5 sa ani ja nedostanem, res. chce to veľmi ľahkú nohu a plynulú jazdu, reálnejšie je u mňa tak 7,5-8. Ja ale jazdím skoro výhradne po diaľnici plynule ustálenou jazdou na tempomat 135 kmh + niečo málo mesto a okresky.
Ty máš zrejme ťažšie auto (neviem), máš horšiu aerodynamiku, takže v mojom režime jazdy by som predpokladal tak + 0,5-1 liter, nie viac. Tak snaď nietko odpovie, kto má XC60 s týmto motorom. Premýšľal som povodne aj o XC60, ale napokon som rád, že som vzal S80, pre moje účely je vhodnejšie.
Ty máš zrejme ťažšie auto (neviem), máš horšiu aerodynamiku, takže v mojom režime jazdy by som predpokladal tak + 0,5-1 liter, nie viac. Tak snaď nietko odpovie, kto má XC60 s týmto motorom. Premýšľal som povodne aj o XC60, ale napokon som rád, že som vzal S80, pre moje účely je vhodnejšie.
-
Offline
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Ahoj, strašně moc dělá převodovka. Mám XC60 151 kW, manuál, jezdím v průměru (podle tankování) za 8,1. 14 dnů jsem jezdil s XC60 s totožným motorem a automatem 6q a byl jsem v rozmezí 9,1 - 9,8 a to jsem se krotil. Následně jsem měl půjčené auto kolegy (opět XC60 151 kW) a průměr 9,5. Nové automaty jsou prý mnohem ekonomičtější (nemohu posoudit). Dan
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 1913
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
automat + AWD + dve turba + kratke trasy + zimne pneu a je to
ano, prevodovka robi strasne vela.. rozdiel pri 140 km/h len medzi manualom 6 kvalt a 5 kvaltom je nejakych 2100 vs 2600 otacok, ake otacky toci pri 140 automat zial netusim.. ale automat vacsinou pridava v priemere nejake tie 2 litre, takze by to teoreticky sedelo kazdopadne nepodtacal by som to a nesnazil sa o eko-rally, DPF sa vypaluje po chvili jazdy nad 2100 otacok a dostatocnej teplote vyfuku, pokial sa nad tuto hodnotu auto pravidelne nedostava hrozi upchatie filtra..
ano, prevodovka robi strasne vela.. rozdiel pri 140 km/h len medzi manualom 6 kvalt a 5 kvaltom je nejakych 2100 vs 2600 otacok, ake otacky toci pri 140 automat zial netusim.. ale automat vacsinou pridava v priemere nejake tie 2 litre, takze by to teoreticky sedelo kazdopadne nepodtacal by som to a nesnazil sa o eko-rally, DPF sa vypaluje po chvili jazdy nad 2100 otacok a dostatocnej teplote vyfuku, pokial sa nad tuto hodnotu auto pravidelne nedostava hrozi upchatie filtra..
-
Offline
- Příspěvky: 561
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Slovensko, Sliač
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
U mojej XC90, bez DPF, cca 149 kW, 5st automat - cca 2800-2900 ot/minst_Andy píše: ake otacky toci pri 140 automat zial netusim..
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
- Bydliště: Bratislava
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Ale pod 8.5 (palubak, realne +0.5) sa mi nepodarilo ist ani po okreskach viac-menej po rovine s viacerymi dedinami, cize priemerka okolo 65km/h a to bolo v lete.... No nic, skusim po prezuti na nove letne pneu.
Zaujimave, ze tie spotreby na webe ludia namerali s automatom a dal som filtrovat aspon 3000km najazd...
Keby ta XC60ka mala aspon vacsiu nadrz. Predtym som mal S80, a tych 80 litrov pre 2.5TDI vydrzalo na cca dvojnasobny dojazd - tak asi preto ma to trapi, lebo mam pocit, ze musim tankovat kazdu chvilu, a najma vtedy, ked deti akurat spia
Este som sa obaval, ci nemam nejaky problem v automate, ale naozaj moze byt problem medzi volantom a sedadlom.
Zaujimave, ze tie spotreby na webe ludia namerali s automatom a dal som filtrovat aspon 3000km najazd...
Keby ta XC60ka mala aspon vacsiu nadrz. Predtym som mal S80, a tych 80 litrov pre 2.5TDI vydrzalo na cca dvojnasobny dojazd - tak asi preto ma to trapi, lebo mam pocit, ze musim tankovat kazdu chvilu, a najma vtedy, ked deti akurat spia
Este som sa obaval, ci nemam nejaky problem v automate, ale naozaj moze byt problem medzi volantom a sedadlom.
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
-
Offline
- Příspěvky: 145
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Uherský Brod
- Vůz: XC 90, D5, 2007
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Otec má xc60 MY2015 tu slabší variantu 186k. Řekl bych ze jezdí spis kratší trasy přes týden a občas delší o víkendu. Průměrnou spotřebu tam má 8.3l dle pocitace.
_________________
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Olomoucko
- Vůz: XC90 T8 a XC60
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Já mám také XC60 D5 AWD, modelovy rok 2015, 2,4 /mám 230 s Polestarem. Mohu potvrdit po 48t km, průměrnou mám nyní cca 8,3l.
Co jsem s tím nejlíp jel např. Olomouc-Tutnov a zpět (podle palubáku) za 5,6-5,8l, ale to je "velmi klidná jízda a jemně na plyn".
Tak jak píšete, stačí párkrát více přidat a hned průměrná jde nahoru. Jezdím svižně, ale jak se říká, nejsem závodník, na to jsou jiná auta...
Nějak bych nesouhlasil s tím tankováním, myslím si, že mě to zatím vyhovuje i když by to mohlo být lepší, po natankování plné tak většinou ukazuje dojez cca 1050km.
Co by jsme chtěli po autě vážící cca 2t a ten 2,4l si něco cucne, jakmile se jezdí po městě nebo krátké trasy, tak spotřeba automaticky vyskočí nahoru.
Například, jezdím i delší trasy třeba do Schweizu a průměrně mám 8,5l, po dálnici u nás do 150 a v Německu rychleji i 200, někdy spěchám a to je více přes a spotřeba cca průměrně 8,5l, stále se dívám podle palubáku. Je jasné, že problém může být s málo km. Pozoroval jsem klesající spotřebu po 20t a nyní po 40t to malinko šlo dolů...
Největší problém je s takovým autem jet pomalu a dívat se na spotřebu??? Tak jak říkáte, největší problém je "medzi volantom a sedadlom".
Jinak s autem jsem doposud velmi spokojen, občas něco vrzne nebo klepne a to v rámci záruky je opraveno, ale zatím nic závažného nebylo...
Co jsem s tím nejlíp jel např. Olomouc-Tutnov a zpět (podle palubáku) za 5,6-5,8l, ale to je "velmi klidná jízda a jemně na plyn".
Tak jak píšete, stačí párkrát více přidat a hned průměrná jde nahoru. Jezdím svižně, ale jak se říká, nejsem závodník, na to jsou jiná auta...
Nějak bych nesouhlasil s tím tankováním, myslím si, že mě to zatím vyhovuje i když by to mohlo být lepší, po natankování plné tak většinou ukazuje dojez cca 1050km.
Co by jsme chtěli po autě vážící cca 2t a ten 2,4l si něco cucne, jakmile se jezdí po městě nebo krátké trasy, tak spotřeba automaticky vyskočí nahoru.
Například, jezdím i delší trasy třeba do Schweizu a průměrně mám 8,5l, po dálnici u nás do 150 a v Německu rychleji i 200, někdy spěchám a to je více přes a spotřeba cca průměrně 8,5l, stále se dívám podle palubáku. Je jasné, že problém může být s málo km. Pozoroval jsem klesající spotřebu po 20t a nyní po 40t to malinko šlo dolů...
Největší problém je s takovým autem jet pomalu a dívat se na spotřebu??? Tak jak říkáte, největší problém je "medzi volantom a sedadlom".
Jinak s autem jsem doposud velmi spokojen, občas něco vrzne nebo klepne a to v rámci záruky je opraveno, ale zatím nic závažného nebylo...
_________________
nová XC60 T8 AWD RECHARGE White 2023
nová XC90 T8 RECHARGE Black
XC90 T8 White prodáno
XC60 D5 AWD prodáno
V40 D3 White
nová XC60 T8 AWD RECHARGE White 2023
nová XC90 T8 RECHARGE Black
XC90 T8 White prodáno
XC60 D5 AWD prodáno
V40 D3 White
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
- Bydliště: Bratislava
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Tak 5.6 by som nemal, ani keby som isiel dole kopcom a na plynovy pedal sa ani nepozrel A 150 po rovnej dialnici? To by som bol urcite cez 10. Tak teraz neviem, uvidime na letnych gumach, ale mozno bude problem aj niekde v prevodovke alebo co.
Moze pomoct, ak manualne zaradim 6ku (ak by som mal nejaky problem napr. s lock-up funkciou, atd.)? Skusim, poviem
Moze pomoct, ak manualne zaradim 6ku (ak by som mal nejaky problem napr. s lock-up funkciou, atd.)? Skusim, poviem
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Ešte otázka, či tie spotreby tu uvádzate podľa dotankovania a výpočtom, alebo podľa palubného počítača. Pretože ten dosť kecá. A blbé je, že nekecá tak nejak konštantne, ale niekedy viac a niekedy menej. Takže by som doporučoval po nejakých experimentoch s úspornou jazdou, si toto overiť dotamkovaním a nie palubákom.
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
- Bydliště: Bratislava
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Tazko povedat, co davaju ludia na spritmonitor.de... Mne palubak podla poslednych troch tankovani keca len o cca 0.5l, ale uvidime, ako sa to vyvinie v dlhodobejsom horizonte.
Islo mi skor o rozdiel medzi 7 litrami a 10 litrami, co je teda dost rozdiel
Islo mi skor o rozdiel medzi 7 litrami a 10 litrami, co je teda dost rozdiel
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Olomoucko
- Vůz: XC90 T8 a XC60
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Ještě tedy doplním, při dotankování a následným měřením mi to sedí v průměru*/- 0,3l. Samozřejmě vůbec nemluvím a neřeším, pokud je tam více pojížděk po městě tak je to i 10l. Měřím pro můji představu pouze trasy s více jak 100 km a dělám to tak, že v MyCarsu si zadám novou trasu a mohu tak sledovat i spotřebu...
Po dojetí, nemyslím těch 100 km, ale pak když dotankuji a tak jednoduchým výpočtem vidím spotřebu k ujetým km.
Taky s tím dokáži jezdit za 11 litrů, ale to už sem nemohu a nechci vůbec psát. Jen se bojím, že tady někdo napíše "kdo to byl, co jsem ho viděl v té bílé XC60...".
Jen odpovídám na dotazy, že stím dá jezdit rozumně. Pokud jsem dal za auto skoro 1,5, tak spotřebu "řeším a neřeším", jestli trochu spěchám za 8, 9, 10l, tak vím proč.
Najedu ročně cca 35t, jsem už "dědek", ježdění mě zatím baví, musím jezdit a mám už něco za sebou, tak mohu porovnat...
Po dojetí, nemyslím těch 100 km, ale pak když dotankuji a tak jednoduchým výpočtem vidím spotřebu k ujetým km.
Taky s tím dokáži jezdit za 11 litrů, ale to už sem nemohu a nechci vůbec psát. Jen se bojím, že tady někdo napíše "kdo to byl, co jsem ho viděl v té bílé XC60...".
Jen odpovídám na dotazy, že stím dá jezdit rozumně. Pokud jsem dal za auto skoro 1,5, tak spotřebu "řeším a neřeším", jestli trochu spěchám za 8, 9, 10l, tak vím proč.
Najedu ročně cca 35t, jsem už "dědek", ježdění mě zatím baví, musím jezdit a mám už něco za sebou, tak mohu porovnat...
_________________
nová XC60 T8 AWD RECHARGE White 2023
nová XC90 T8 RECHARGE Black
XC90 T8 White prodáno
XC60 D5 AWD prodáno
V40 D3 White
nová XC60 T8 AWD RECHARGE White 2023
nová XC90 T8 RECHARGE Black
XC90 T8 White prodáno
XC60 D5 AWD prodáno
V40 D3 White
-
Offline
- Příspěvky: 3161
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
okreska 50% - dálnice 50% (140km/h) 6,5l
jen okreska (do 110km/h) pod 6l, klidně 5,5l, to ujedu reálně na nádrž i 1300km a tankování při dojezdu 100km
základem je používat brzdu co nejmíň...
jen okreska (do 110km/h) pod 6l, klidně 5,5l, to ujedu reálně na nádrž i 1300km a tankování při dojezdu 100km
základem je používat brzdu co nejmíň...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9898
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Tod, to není příspěvek úplně ve správném topiku...kluci řeší XC60Tod2 píše:okreska 50% - dálnice 50% (140km/h) 6,5l
jen okreska (do 110km/h) pod 6l, klidně 5,5l, to ujedu reálně na nádrž i 1300km a tankování při dojezdu 100km
základem je používat brzdu co nejmíň...
Pro Tebe spíš toto: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=41925
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Broumov
- Vůz: Volvo XC60 D5, XC60 II D5, V 90 D3
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Po přečtení tohoto vlákna se taky přidám, mám XC60/151kW. Se spotřebou to je taky těžký, pokud pojedu žido-jízdu, tak to zvládnu okolo 5,8l/100, pokud pojedu v klidu město 55km/h a momo město 100km/h (podotýkám jezdím hodně na tempomat) tak je spotřeba kolem 7l/100. Ovšem pokud se přidá regenerace DPF tak je rázem spotřeba 7,5l/100km. Samozřejmě pokud se chci vybláznit na sněhu v horách tak není problém 12l/100km. Regenerace se mi periodicky objevuje po cca.650km 30-40km(nevím zda je to dobře)
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
- Bydliště: Bratislava
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Tak toto su pre mna uplne nerealne cisla. Na 5.8 sa nedostanem za absolutne ziadnych okolnosti. Na 7 by som sa teoreticky dostat mohol pri totalnej rovine-okreske. Mozno mam problem s automatom, sem-tam tam cosi zavrci, uz som to v ktoromsi inom vlakne opisoval...
Konecne som prezul na letne, tak som velmi zvedavy.
Konecne som prezul na letne, tak som velmi zvedavy.
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5154
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Ty volve pod 6l se ne dostanu ani já s psa mrdkou spíš 7l možná kdybych jezdil na drsného klobouky tak bych se dostal i na 5l, ale nechápu že si někdo koupí auto za míč a řeší spotřebu a když se dostane na vysněnou hraníci bude sypat do servisu bo mu ta eko ralye odrovna pul auta
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Broumov
- Vůz: Volvo XC60 D5, XC60 II D5, V 90 D3
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Sorry zapoměl jsem napsat, že mám manuál. Škoda, že mi nešla vložit fotka s budíy 107,7km/6L, je to ze dneška jel jsem na větší nákup. Roviny u nás nejsou, ba naopak slušná převíšení. Dálnice při 140-150/h je spotřeba do 8L.
Spotřebu neřeším ropa je nyní za slušný krejcar.
Spotřebu neřeším ropa je nyní za slušný krejcar.
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Pokiaľ je to spotreba podľa palubáku, tak to nemá žiadnu vypovedaciu hodnotu, bohužiaľ Pretože pokiaľ to nespomenieš, tak niekto može uvádzať skutočnú podľa dotankovania a iný zase údaj palubáku a to sa potom dosť %tažko porovnáva.
K palubáku pripočítaj minimálne 0,3 litra až v extréme 1 liter a bude to OK.
K palubáku pripočítaj minimálne 0,3 litra až v extréme 1 liter a bude to OK.
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Broumov
- Vůz: Volvo XC60 D5, XC60 II D5, V 90 D3
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Ano máš pravdu, ze začátku jsem měřil spotředu s tím, že jsem naléval naftu až na doraz ručně (ne na pumpě), tak jsem měl přehled o skutečné spotřebě.
Dále bych chtěl říci své poznatky ohledně k elektronickému výpočtu vůči skutečné spotřebě je to většínou +-0,3L.
Co se jedná ohledně tankování na pumě, vem si někdy průhledný kanystr a zjistíš kolik je tam pěny a kdy ti v kolika litrech vypne čerpadlo. Množství pěny je na ruzných čerpačkách různá.
Nádrž v XC60 nemá vyrovnávací nádrž, vlnovec vede přímo do nádrže, kde se pěna kumuluje.
Dle vlastní zkušenosti kdy mi pumpa již vypla jsem dolil po hrdlo jednou 8l a jindy z od jiné pumpy 11l.
U předchozího auta které mělo vyrovnávací nádržku pod hrdlem jsem dolil vždy pravidelně 4L a bylo jedno kde jsem tankoval. Není to o šetření pouze o statistice.
Jedna kuriozita, byl jsem u syna v Praze kde jsem natankoval u jeho kamaráda téměř po hrdlo, poté jsem jel domů 195km, kde jsem si říkal,že dotankuji do plna zasunul jsem pistol do nádrže a tankoval, zastavilo se to na 1,3L a dál tankovat nešlo, to byla ostuda při placení 32Kč.
Dále bych chtěl říci své poznatky ohledně k elektronickému výpočtu vůči skutečné spotřebě je to většínou +-0,3L.
Co se jedná ohledně tankování na pumě, vem si někdy průhledný kanystr a zjistíš kolik je tam pěny a kdy ti v kolika litrech vypne čerpadlo. Množství pěny je na ruzných čerpačkách různá.
Nádrž v XC60 nemá vyrovnávací nádrž, vlnovec vede přímo do nádrže, kde se pěna kumuluje.
Dle vlastní zkušenosti kdy mi pumpa již vypla jsem dolil po hrdlo jednou 8l a jindy z od jiné pumpy 11l.
U předchozího auta které mělo vyrovnávací nádržku pod hrdlem jsem dolil vždy pravidelně 4L a bylo jedno kde jsem tankoval. Není to o šetření pouze o statistice.
Jedna kuriozita, byl jsem u syna v Praze kde jsem natankoval u jeho kamaráda téměř po hrdlo, poté jsem jel domů 195km, kde jsem si říkal,že dotankuji do plna zasunul jsem pistol do nádrže a tankoval, zastavilo se to na 1,3L a dál tankovat nešlo, to byla ostuda při placení 32Kč.
Naposledy upravil(a) Vinca dne 06 kvě 2016 18:45, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Rozumiem ti. Tieto nezrovnalosti s tým, kedy vypne tankovacia pištoľ a koľko sa potom ešte vojde a na akej pumpe, atď... Riešim to tak, že vždy tankujem len do prvého cvaknutia pištole. Raz som skúsil natankovať až do plna, ručne, ale vyliala sa mi nafta von z nádrže, tak to už neskúšam. Je jasné, že aj tak budú nejaké odlišnosti pumpa od pumpy, tým nepresnejšie to bude, čím menej budeš tankovať. Toto sa eliminuje len tým, že nebudeš brať spotrebu z jedného tankovania, ale niekoľkých tankovaní, čím viac, tým lepšie. A spotrebu na jednu nádrž beriem ako len takú informatívnu. Ako príklad - spritmonitor.de.
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
- Bydliště: Bratislava
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Uz mam letne pneu - Nokian zLine 235/60R18, plnene dusikom.
Zatial len kratka skusenost: vcera cca 36km po dialnici, okreskach a dedinach (dialnica: 110-120km/h, kedze ide o ten "docasny" trojpruh BA-TT), vonku bolo okolo 18 stupnov, a priemerka podla palubaka velmi prijemnych 7.3l. Cestou spat do Bratislavy bola ale priemerka takmer 9 - mozno sa cistil DPF filter, alebo som isiel predtym po vetre a naspat proti vetru
Ale neskor som isiel cca 20km po bratislavskom obchvate, tempomatovych 90-95, a priemerka opat okolo 7.3 (a naspat dokonca 6.8, ale to som isiel polovicu cesty dole kopcom od Borov k mostu Lafranconi ).
Cize zda sa, ze tie pneu (a dusik?) spravili vela, a tiez vonkajsia teplota...
Buduci vikend idem cca 250km (dialnica a trochu okresky), tak uvidime, ci sa podari dodrzat podobne hodnoty. Cestujem s detmi a manzelkou, takze mi vobec nevadi, ze to nebude ktovieako dynamicka jazda - len chcem vyskusat, ci sa viem dostat na tie vase hodnoty
Zatial len kratka skusenost: vcera cca 36km po dialnici, okreskach a dedinach (dialnica: 110-120km/h, kedze ide o ten "docasny" trojpruh BA-TT), vonku bolo okolo 18 stupnov, a priemerka podla palubaka velmi prijemnych 7.3l. Cestou spat do Bratislavy bola ale priemerka takmer 9 - mozno sa cistil DPF filter, alebo som isiel predtym po vetre a naspat proti vetru
Ale neskor som isiel cca 20km po bratislavskom obchvate, tempomatovych 90-95, a priemerka opat okolo 7.3 (a naspat dokonca 6.8, ale to som isiel polovicu cesty dole kopcom od Borov k mostu Lafranconi ).
Cize zda sa, ze tie pneu (a dusik?) spravili vela, a tiez vonkajsia teplota...
Buduci vikend idem cca 250km (dialnica a trochu okresky), tak uvidime, ci sa podari dodrzat podobne hodnoty. Cestujem s detmi a manzelkou, takze mi vobec nevadi, ze to nebude ktovieako dynamicka jazda - len chcem vyskusat, ci sa viem dostat na tie vase hodnoty
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Broumov
- Vůz: Volvo XC60 D5, XC60 II D5, V 90 D3
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Zdarec dnes jsem přijel domů tak se chci podělit se spotřebou za tento týden, je to jízda po všech komunikacích,
město, okresky , dálnice ale i krátké přejezdy(na studeno), samozřejmě nemohu potvrdit zda nebyl motor před mím
nákupem upravovám(palivové cesty), jelikož je auto z Belgie tak tomu nevěřím. Město jezdím 60, mimo 100, ČR dálnice 140, SR dálnice převážně 120.
město, okresky , dálnice ale i krátké přejezdy(na studeno), samozřejmě nemohu potvrdit zda nebyl motor před mím
nákupem upravovám(palivové cesty), jelikož je auto z Belgie tak tomu nevěřím. Město jezdím 60, mimo 100, ČR dálnice 140, SR dálnice převážně 120.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3603
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
O.T.: můžu se zeptat, co znamenají ty pruhy v levém budíku?? Je to asistent na jízdní pruhy???Vinca píše:Zdarec dnes jsem přijel domů tak se chci podělit se spotřebou za tento týden, je to jízda po všech komunikacích,
město, okresky , dálnice ale i krátké přejezdy(na studeno), samozřejmě nemohu potvrdit zda nebyl motor před mím
nákupem upravovám(palivové cesty), jelikož je auto z Belgie tak tomu nevěřím. Město jezdím 60, mimo 100, ČR dálnice 140, SR dálnice převážně 120.
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
-
Offline
- Příspěvky: 1336
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Ekonomicka jazda XC60 D5?!
Je to nastaveni vzdialenosti ktoru dodrziava adaptivny tempomat od auta pred tebou. 1 kocka najmensia vzdialenost viac kociek vacis odstup.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé