Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#126 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Já nechával u D5T5 cca 14 dní zpátky pouze EGR off a spotřeba šla dolů skoro o litr na 6,5.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 313
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#127 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Munga píše: ↑24 říj 2023 18:49Takže tobě egr normálně funguje? Já mám s tím právě dilema jestli ho nechat v rámci stage zavřít a tím zamezit karbonování , jezdím dost město a ten motor i hodně podtáčí. Jenže si přesně říkám že když to funguje.. Oni na egr of jsou různé názory, ale převládá že motor se později ohřívá, ale na dpf je vliv pozitivní.ivanvanata píše: ↑22 říj 2023 13:45 hele já to dával do auta s tím že vše funguje a doporučili mi nic neblokovat když to funguje a jsem max. spokojenej, líp to jede, na dálnici to místo hučení prostě zrychluje ale hlavně to líp řadí, mám s čipem tak 50k na hrbu a dobrý akorát to nechce na každým rozjezdu dávat plnej kotel to by asi odešly poloosy, je to fakt znát,
Co polestár kuli optimalizaci převodovky - to tě nelákalo?
jj normálně funguje, u mě snad karbon nehrozí, moc to nepodtáčí taky jsem o tom přemýšlel ale nakonec mě ukecali, že bych to měl nechat, až se egr pos.e.re vypnu ho
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#129 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Zatím jo, mechanik na to neměl čas (sundávání čerpadla a dalších legrácek) ani nová těsnění apod.
Záslepku ale mám, při příštím servise nechám pro jistotu dát i tu.
Záslepku ale mám, při příštím servise nechám pro jistotu dát i tu.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#130 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
JiFi: tam musíš mít někde chybu, protože EGR dělá i to, že snižuje spotřebu. Jeho vypnutím není fyzikálně možný, aby spotřeba klesla
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#131 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Zkratka EGR pochází z anglického Exhaust Gas Recirculation, tedy přeloženo do češtiny recirkulace výfukových plynů. Toto zařízení v automobilu obstarává snížení emisí NOx a prašných částic při nízkém zatížení motoru v nízkém a středním režimu otáček a to tak, že propouští část spalin z výfuku zpět do sání.
Z toho však plynou i nežádoucí vedlejší účinky. Předně je to intenzivní zanášení sacího potrubí a tím jeho postupné zneprůchodňování. Druhým efektem je potom přivádění teplého vzduchu do sání. To způsobuje snížení výkonu a zvýšení spotřeby, což je pro většinu zákazníků nežádoucí.
Z chiptuning.cz
Z toho však plynou i nežádoucí vedlejší účinky. Předně je to intenzivní zanášení sacího potrubí a tím jeho postupné zneprůchodňování. Druhým efektem je potom přivádění teplého vzduchu do sání. To způsobuje snížení výkonu a zvýšení spotřeby, což je pro většinu zákazníků nežádoucí.
Z chiptuning.cz
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 82
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#132 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
A proč by teplý vzduch v sání měl zvyšovat spotřebu?
Mě to fascinuje. Kolik z vás by ukoplo u benzínovýho auta katalyzátor? Ale zaslepit EGR je norma a v pohodě...
Mě to fascinuje. Kolik z vás by ukoplo u benzínovýho auta katalyzátor? Ale zaslepit EGR je norma a v pohodě...
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#133 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Nepřipadá mi, že by to byla norma, někdo to dělá, někdo ne, ale z toho, co jsem si zjišťoval, tak u mé motorizace s tím není problém, a to jak pro auto, tak na emisích.
Toto mi potvrdily i servisy, např. D5T5 nebo zde chválený servis Bubník Praha.
Jestli se deaktivace EGR dá přirovnat k vykuchání katalyzátoru si nejsem úplně jistý. Katalyzátor, pokud vím, nevrací spaliny zpátky do sání a nezasírá motor.
Já ale vlastně hlavně vůbec nemám potřebu něco obhajovat a diskutovat o tom, jestli EGR off ano/ne, od toho jsou jiná vlákna a ať se každý rozhodne za sebe. Já vidím, jakou spotřebu mi psal palubák předtím a jakou mi píše teď, a je tam skoro litr rozdíl, to je všechno. Ještě budu sledovat podle tankování, ale nepředpokládám, že se jen tak náhodou palubák po deaktivaci EGR rozhodl si ze mě zničehonic začít dělat legraci a začal psát výrazně nižší spotřebu.
Prostě jsem jen něco na svém autě zpozoroval a chtěl jsem to sem hodit "do placu" jako informaci. Jestli se v tom někdo chce vrtat a šťourat a anylzovat, nechť. Já absolutně nejsem odborník, takže se řídím tím, co získám od zdrojů, kterým důvěruju, jako např. D5T5 apod., a když se tyto zdroje ještě navíc víceméně shodují, udělám nepříliš složité informované rozhodnutí - tak jako ostatně spousta z nás ostatních, kteří nežijeme anatomií spalovacího motoru a návazných systémů...
Toto mi potvrdily i servisy, např. D5T5 nebo zde chválený servis Bubník Praha.
Jestli se deaktivace EGR dá přirovnat k vykuchání katalyzátoru si nejsem úplně jistý. Katalyzátor, pokud vím, nevrací spaliny zpátky do sání a nezasírá motor.
Já ale vlastně hlavně vůbec nemám potřebu něco obhajovat a diskutovat o tom, jestli EGR off ano/ne, od toho jsou jiná vlákna a ať se každý rozhodne za sebe. Já vidím, jakou spotřebu mi psal palubák předtím a jakou mi píše teď, a je tam skoro litr rozdíl, to je všechno. Ještě budu sledovat podle tankování, ale nepředpokládám, že se jen tak náhodou palubák po deaktivaci EGR rozhodl si ze mě zničehonic začít dělat legraci a začal psát výrazně nižší spotřebu.
Prostě jsem jen něco na svém autě zpozoroval a chtěl jsem to sem hodit "do placu" jako informaci. Jestli se v tom někdo chce vrtat a šťourat a anylzovat, nechť. Já absolutně nejsem odborník, takže se řídím tím, co získám od zdrojů, kterým důvěruju, jako např. D5T5 apod., a když se tyto zdroje ještě navíc víceméně shodují, udělám nepříliš složité informované rozhodnutí - tak jako ostatně spousta z nás ostatních, kteří nežijeme anatomií spalovacího motoru a návazných systémů...
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#134 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Tak o snížení spotřeby slyším prvně, ale je jasné že lepší studený vzduch než teplý na výkon takže se to může na té spotřebě promítnout. Mě na egr vadí to zasírání sání nejvíc.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5061
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#135 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Kdyby tomu tak nebylo tak na se na turbo motory nedávají intercoolery. No ni?
Kat se mi vysypal a když si vezmu jeho cenu a cenu auta... nemám ho tam, ale motor je pořádku tak mě to upřímně moc nevadí. Ale taky je to auto na víkendy... né jak ty sazomety co jezdí a jezdí a je na první dobrou vidět, že ten motor je v prdeli, viz ty oblaka černého dýmu co jim hrnou z výfuku.
+ vypnutím EGR snížím zasíraní motoru -> lepší živnosnost -> později si budu muset koupit nové auto. A takové nové auto, to panečku vyrobí NOx...
+ EGR na D5 mám vyplej od pořízení a ani jednou jsem neměl na emisích problém.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 90
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
#136 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
A jen tak orientačně kolik máš najeto?
Taky jsem o tom přemýšlel, ale došel jsem k tomu, že před SW vypnutím EGR nechám raději rozebrat a vyčistit aby se nesekl v nějaké mezipoloze. Když jsem měl totiž vytáhlou tu spojovací hadici mezi ventilovým víkem a škrtící klapkou, tak to bylo docela zanesené.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#137 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Něco přes 208k.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#138 Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr
Tak zde se jedná o nepochopení toho zavádějícího tvrzení z chiptuningu. Zanesené sání zvyšuje tlakovou ztrátu při průchodu vzduchu a tím snižuje výkon. Ohřáté sání způsobuje ohřívání vstupujícího vzduchu a tudíž snižuje výkon. ALE kdy potřebujete plný výkon a kdy tohle poznáte? Nikdy, protože při plném výkonu je EGR off a holt chvíli trvá, než se sání ochladí.
Průšvih je to zanášení, o tom žádná, nicméně okamžitý vliv na spotřebu, jak zmiňuješ, by mohl být maximálně pozitivní při EGR on, protože snižuje podtlak v sání (zvyšuje tlak), pokud ho klapky přivřou, protože motor má pak nižší sací odpory v nízkých otáčkách.
Průšvih je to zanášení, o tom žádná, nicméně okamžitý vliv na spotřebu, jak zmiňuješ, by mohl být maximálně pozitivní při EGR on, protože snižuje podtlak v sání (zvyšuje tlak), pokud ho klapky přivřou, protože motor má pak nižší sací odpory v nízkých otáčkách.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 528 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jean
-
- 47 Odpovědi
- 4363 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krasty
-
- 73 Odpovědi
- 6430 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ejdou Rotacak
-
- 4 Odpovědi
- 533 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hombredavid
-
- 19 Odpovědi
- 2405 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pavel K.