Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
No ted uz ne no nechtel jsem ji nechavat na sidlisti, blokovat misto jinym a riskovat, ze ji nekdo poskodi. Holt vybetenovani vetsi plochy pred garazi se nevyhnu.
-
Offline
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Myslim ze misto Juanity bys ji mel zacit rikat Oranita...
Joo to sou ty nastrahy zadniho nahonu v rukach divokych valachu
Joo to sou ty nastrahy zadniho nahonu v rukach divokych valachu
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Obavam se, ze by dopadl stejne kdokoli z mistnich dlouhovekych krabicaru, jsem presvedceny, ze i FWD by neuspelo. AWD by asi vyhralo nad bazinou, ale vypadalo by to jako po orbe - viz. chata na Majaku pred cca 7 lety.
Kdyz kuknes na vzorek tech Nokianu, ktere nechavam na dojeti, tak se ani neni cemu divit. Ty klouzou i na mokrem asfaltu
Kdyz kuknes na vzorek tech Nokianu, ktere nechavam na dojeti, tak se ani neni cemu divit. Ty klouzou i na mokrem asfaltu
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
A proč máš tu garáž umístěnou tak blbě proti plotu???
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Nejmene komplikovane terenni upravy pro stavbu garaze, dat to jinak, musel bych resit i terenni upravy pro najezd auta, otoceni vjezdu na jih, aby tam bylo dostatek slunce - tchan s tchyni pouzivaji najezd na suseni plodin… tech duvodu je vice.
Dat to jakkoli, stejne se budes nekde otacet, taktoje to vyhovujici. Dojedes popredu a zatocis doleva a pak v mirnem oblouku couvas. Vyjezd je pak na jedenkrat s prehledem.
Dat to jakkoli, stejne se budes nekde otacet, taktoje to vyhovujici. Dojedes popredu a zatocis doleva a pak v mirnem oblouku couvas. Vyjezd je pak na jedenkrat s prehledem.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Dlouhověký krabicář by nezapadl, protože ví, že se zadokolkou se do rozbahněného kopce necouve, ale jede dopředu
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 915
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
My, co už jsme s RWD několikrát pár metrů od stání zapadli a pak se složitě vyprošťovali víme, že v takových podmínkách se buď počká až bažina přischne, nebo si cestu připravíme dopředu a rozhodně nezastavujeme.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
No jo no, díky chybám se člověk učí - jsem to měl holt zaparkovat popředu do garáže... ale vyřešeno a bojovka to byla fajn
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Chuanitě jsem dopřál mini renovaci nárazníků. Z provozu chytla pár šrámů. Obrousil jsem lehce ostré hrany a oloupaný lak, koupil matné černé spraye nahodil novou černou vrstvu. Jako lakovací koza použit letitý žebřík. Náklady na tuto miniopravu vyšly na 368 Kč
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Dobře ty! Jen tomu žebříku se v čechách řiká štafle
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
S Chuanitou jsme si dali prodloužený víkend na Vysočině. Auto obsazené 4 lidma, cesta tam rychlá, ať se co nejdříve narazí sud, kufr zaskládán ala tetris. Na Vysočině poježděny výlety, cesta domů již klidná. Celkově 500 kilometrů a Chuantia si řekla o 9,3 litrů na sto. No spěch, kopce a plné zatížení jí nesvědčí Dobrá zpráva je, že žádná nová závada se neprojevila.
Pár fotek z cest:
Tady spí spolu s jedním vrstevníkem, novějšíma generacema a jednou rejží: Před zámečkem Karlštejn: Na parkovišti pod Perštjnem v dešti: Cestou nazpět u Sloupsko-šošůvských jeskyní: Když se večer vydaří, musí řídit ti, kteří měli klapku v pořádku:
Pár fotek z cest:
Tady spí spolu s jedním vrstevníkem, novějšíma generacema a jednou rejží: Před zámečkem Karlštejn: Na parkovišti pod Perštjnem v dešti: Cestou nazpět u Sloupsko-šošůvských jeskyní: Když se večer vydaří, musí řídit ti, kteří měli klapku v pořádku:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Devítka již chvíli kope při brždění. Ve městě to není tak patrné, ale poslední výlet na Vysočinu mě donutil k zásahu. Ze stokilometrové rychlosti to bylo hodně nepříjemné.
Brzdy jsem ještě nikdy sám nedělal, tak rychlokurz na YouTube, obvolání pár známých a hurá do toho.
Třmen, jeho držák i kotouč, vše šlo lehce sundat.
Když byl ještě disk na náboji, zkusil jsem, zda opravdu hází a ano, v jednom místě bych řekl že téměř milimetr to bude. Na druhé straně házel taky ale výrazně méně. Z kotouče zmizel 1 mm, tak jsou v polovině životnosti. Co je to za značku, nevím, nikde jsem logo nenašel. Při nákupu se evidentně neměnily. Brzdové destičky se po koupi měnily - značka Textar. Řekl bych, že jsou jen lehce jeté, naměřil jsem celkovou tloušťku 21 mm, sjeté rovnoměrně. Vodicí čepy chodí hladce, nějaké mazivo na nich je, gumová těsnění ok. Vždy jeden čep na každé straně má vůli, po konzultaci je to ok.
Takto to vypadalo pod kotouči: Do lesku jsem očistil dosedací plochy pro kotouče, pojezdové plochy pro destičky na třmenech včetně všech dosedacích ploch pod šroubama: Po rozvaze a dostupnosti na eshopu Granex jsem nakonec objednal desky i kotouče Brembo. V týdnu bych to měl stihnout namontovat. Tak snad bude klid a nedojde k dalšímu zvlnění.
Zadní brzdy jsem neřešil, ty snad budou ok.
Brzdy jsem ještě nikdy sám nedělal, tak rychlokurz na YouTube, obvolání pár známých a hurá do toho.
Třmen, jeho držák i kotouč, vše šlo lehce sundat.
Když byl ještě disk na náboji, zkusil jsem, zda opravdu hází a ano, v jednom místě bych řekl že téměř milimetr to bude. Na druhé straně házel taky ale výrazně méně. Z kotouče zmizel 1 mm, tak jsou v polovině životnosti. Co je to za značku, nevím, nikde jsem logo nenašel. Při nákupu se evidentně neměnily. Brzdové destičky se po koupi měnily - značka Textar. Řekl bych, že jsou jen lehce jeté, naměřil jsem celkovou tloušťku 21 mm, sjeté rovnoměrně. Vodicí čepy chodí hladce, nějaké mazivo na nich je, gumová těsnění ok. Vždy jeden čep na každé straně má vůli, po konzultaci je to ok.
Takto to vypadalo pod kotouči: Do lesku jsem očistil dosedací plochy pro kotouče, pojezdové plochy pro destičky na třmenech včetně všech dosedacích ploch pod šroubama: Po rozvaze a dostupnosti na eshopu Granex jsem nakonec objednal desky i kotouče Brembo. V týdnu bych to měl stihnout namontovat. Tak snad bude klid a nedojde k dalšímu zvlnění.
Zadní brzdy jsem neřešil, ty snad budou ok.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Náhradní díly jsou doma, zítra se do toho pustím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Tuty stary desky nevyhazuj
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Tak namontováno. Staré desky jsem uložil do garáže, neboť jim chybí oproti novým jen 1 mm. Vypadají ok, takže budou na 90% použitelné.
Kompletace včetně 25 km zajetí mi trvala 2 hodiny, tak to není zase tak špatný na první pokus, bez zvedáku a v garážových podmínkách :-)po zajetí přední brzdy smrdí a ne typicky, ale jinak - takže asi nějaký první zajíždějící smrad. Auto při brzdění nevibruje, brzdný účinek podobný jako se starými. Tak ťuk ťuk snad se kotouče nezvlní a brzdný účinek bude o něco lepší, až se zajedou.
co mě při montáži překvapilo, tak že desky byly na délku o cca 0,5 mm delší jak staré Textary. Nechtěly se úplně do držáku vejít a pokud jsem je tam silou dostal, tak by se jen stěží hýbaly. Takže jsme vzal pilník a z obou stran cca 0,4 mm ubral - šlo vlastně jen o barvu. Pak už tam zapadly bez problémů. Po ujetí prvních 25 km:
Kompletace včetně 25 km zajetí mi trvala 2 hodiny, tak to není zase tak špatný na první pokus, bez zvedáku a v garážových podmínkách :-)po zajetí přední brzdy smrdí a ne typicky, ale jinak - takže asi nějaký první zajíždějící smrad. Auto při brzdění nevibruje, brzdný účinek podobný jako se starými. Tak ťuk ťuk snad se kotouče nezvlní a brzdný účinek bude o něco lepší, až se zajedou.
co mě při montáži překvapilo, tak že desky byly na délku o cca 0,5 mm delší jak staré Textary. Nechtěly se úplně do držáku vejít a pokud jsem je tam silou dostal, tak by se jen stěží hýbaly. Takže jsme vzal pilník a z obou stran cca 0,4 mm ubral - šlo vlastně jen o barvu. Pak už tam zapadly bez problémů. Po ujetí prvních 25 km:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 886
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
A mezi destičkou a držákem třmenu ještě má bejt nerezovej plech, ten tam máš?
https://granex.cz/autodily/volvo/940/2.3-96kw/brzdove-zarizeni/kotoucova-brzda/prislusenstvi?productId=569640
EDIT: po zoomu už je vidím
https://granex.cz/autodily/volvo/940/2.3-96kw/brzdove-zarizeni/kotoucova-brzda/prislusenstvi?productId=569640
EDIT: po zoomu už je vidím
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Jj, ty tam jsou. Nic po demontazi a montazi mi nezustalo “nevyuzite”
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Jako dobrý, ale ty špalíčky, to je tak poslat CHuanitu k zemi, kor s brzdama, kde se občas musí trochu víc zabrat...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Destičky beru pilníkem běžně, musí chodit volně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Ty spalicky jsou jako pojistna rezerva. Auto stalo na stojnach. Obcas tam couhaji cervene nohy.
@Raolsa dik za info, aspon vim, ze jsem zanalyzoval situaci dobre a neni to nic abnormalniho
@Raolsa dik za info, aspon vim, ze jsem zanalyzoval situaci dobre a neni to nic abnormalniho
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7588
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Také používám dřevo, ale buď pořádné špalky nebo rovnou celé europalety. Pojistná rezerva těchto kostiček je rovna nule.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
O víkendu jsem vyměnil tyčky stabilizátorů. Rány, které se v rejdu ozývaly, stále přetrvávají, ale menší a méně časté. Takže někde furt je něco špatně, alw už pomalu nevím, čím to může být.
Na přední nápravě vyměněny všechny čepy, silentbloky, horní uložení. Zůstaly jen tlumiče a pružiny, řízení... Vzhledem k tomu, že rána jde slyšet, ale nejde cítit ve volantu, pak to asi v řízení nebude... Úplně se mi do tlumičů a pružin nechce... někdo nějaký další tip?
Stabilizátory byly za mě ok. Nejspíš dle misek originál Volvo, viz. foto - nejsou nikde prasklé, že jsou namáčklé na straně, kde se opíraly do ramene, to čeká za chvíli i ty stávající. Tak aspoň to září novotou, že. Značka Lemforder. Během testovací jízdy jsem však začal cítit vibraci při zatáčení do prudší zatáčky. Když jsem zastavil a otáčel koly na asfaltu, tak v cca tři čtvrtě rejdu najednou začal velmi výrazně vibrovat volant a bylo vidět, že vytočené kolo vibruje zprava doleva. Stačilo trochu povolit na volantu a byl klid. Ty samé projevy byly i při popojíždění po parkovišti. Pokud jsem točil volantem na trávě, kde je výrazně menší adheze, byl klid. Po konzultaci s Účkem a Lubošem to vypadá, že shodou okolností se začalo loučit servočerpadlo. Takže sháním - má někdo ok servočerpadlo, či koupit za 2 500 Kč repasovaný díl, např. https://mlparts.cz/autodily/volvo/940/2.3-96kw/rizeni/prevodovka-rizeni-cerpadlo?productId=4511327 Nebo bude problém jinde? Pravda je, že při koupi volant při jízdě v zatáčce dost cukal. Udělal se proplach a cukání téměř ustalo, jen mírné náznaky, že nedrží tlak.
Video zde: https://youtu.be/_rOjmQP7cfY
Na přední nápravě vyměněny všechny čepy, silentbloky, horní uložení. Zůstaly jen tlumiče a pružiny, řízení... Vzhledem k tomu, že rána jde slyšet, ale nejde cítit ve volantu, pak to asi v řízení nebude... Úplně se mi do tlumičů a pružin nechce... někdo nějaký další tip?
Stabilizátory byly za mě ok. Nejspíš dle misek originál Volvo, viz. foto - nejsou nikde prasklé, že jsou namáčklé na straně, kde se opíraly do ramene, to čeká za chvíli i ty stávající. Tak aspoň to září novotou, že. Značka Lemforder. Během testovací jízdy jsem však začal cítit vibraci při zatáčení do prudší zatáčky. Když jsem zastavil a otáčel koly na asfaltu, tak v cca tři čtvrtě rejdu najednou začal velmi výrazně vibrovat volant a bylo vidět, že vytočené kolo vibruje zprava doleva. Stačilo trochu povolit na volantu a byl klid. Ty samé projevy byly i při popojíždění po parkovišti. Pokud jsem točil volantem na trávě, kde je výrazně menší adheze, byl klid. Po konzultaci s Účkem a Lubošem to vypadá, že shodou okolností se začalo loučit servočerpadlo. Takže sháním - má někdo ok servočerpadlo, či koupit za 2 500 Kč repasovaný díl, např. https://mlparts.cz/autodily/volvo/940/2.3-96kw/rizeni/prevodovka-rizeni-cerpadlo?productId=4511327 Nebo bude problém jinde? Pravda je, že při koupi volant při jízdě v zatáčce dost cukal. Udělal se proplach a cukání téměř ustalo, jen mírné náznaky, že nedrží tlak.
Video zde: https://youtu.be/_rOjmQP7cfY
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Tvl a děje se ti to i za jízdy? Podle mě totiž řešíš frekvenční rezonanci mezi pumpa+řízení a pružení pneumatik. Rozhodně bych hnedka panicky nevyměňoval půl auta a zkusil třeba jen jinej tlak v pneumatikách.
A vůbec, pokud se to děje jen při stání, tak bych to neřešil vůbec. Přečti si kdejakou 30+ let starou příručku motoristy, kde se píše, že na místě se nezatáčí, pokud to není nezbytně nutný, a když už, tak bez brzdy
Já třeba netočím kolama na místě nikdy, protože to extrémně namáhá celej systém a ten černej flek na zemi je vzorek z drahých pneumatik, což vede nejen k opotřebení, ale i k rozhození vyvážení a tvorbě plošek na gumách, potažmo vibracím.
A těm tyčkám nejspíš nic nebylo, maximálně bych koupil nový gumičky kolem stabíku. Kdybys viděl, co jezdíme na závoďáku.
A vůbec, pokud se to děje jen při stání, tak bych to neřešil vůbec. Přečti si kdejakou 30+ let starou příručku motoristy, kde se píše, že na místě se nezatáčí, pokud to není nezbytně nutný, a když už, tak bez brzdy
Já třeba netočím kolama na místě nikdy, protože to extrémně namáhá celej systém a ten černej flek na zemi je vzorek z drahých pneumatik, což vede nejen k opotřebení, ale i k rozhození vyvážení a tvorbě plošek na gumách, potažmo vibracím.
A těm tyčkám nejspíš nic nebylo, maximálně bych koupil nový gumičky kolem stabíku. Kdybys viděl, co jezdíme na závoďáku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Děje se to právě i za jízdy. Ne v každé zatáčce, ale v prudších táhlých se najednou rozvibruje volant. Jako kdyby to nedělalo před týdnem, co jsem byl s Lubošem v Hodoníně, tak nic neřeknu, ale aby za týden stání to udělalo totok? Pneu jsem nefoukal.
Tyčky sere pes, 566 Kč mě nesere a mám zánovní v záloze
Holt to chci mít tak nějak v cajku, ať se za to nemusím stydět, dělá mi to radost a mohu třeba sednout jet na druhou stranu republiky bez starostí, že mě to někde nechá.
Tyčky sere pes, 566 Kč mě nesere a mám zánovní v záloze
Holt to chci mít tak nějak v cajku, ať se za to nemusím stydět, dělá mi to radost a mohu třeba sednout jet na druhou stranu republiky bez starostí, že mě to někde nechá.
-
Offline
- Příspěvky: 727
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Haben - od V70 I, V70 II, C30 k REDBLOCKu
Zdar! To, co popisuješ mi taky občas dělá na 940ce downpipe(první část výfuku). Ten průchod dozadu je docela úzký a při prudkém zatočení, většinou vlevo, se ten výfuk dotkne nápravy a vibruje to od motoru - železo na železo. Možná je to i u tebe. Koukni se v motoru jak prochází výfuk dozadu. Jestli je moc blízko(čemukoli), tak je to asi ono.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé