po ránu něco bouchá v rejdu - 940
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
1. Zkoušelo se dotáhnout tlumiče v pouzdrech McPhersonovy těhlice?
2. ad osoupana vzpěra: tohle asi nesouvisí s Tvým problémem, ale zkontroluj, jestli je volant v přímém směru přesně v polovině rozsahu převodky rizeni, t.j. plného rejdu dosáhneš po otočení volantu vlevo i vpravo o stejný úhel (tuším o jednu a půl otáčky a kousek ).
Tohle na goemetrii zanedbávají, ale začít by měli právě u vystredeni volantu doprostřed rozsahu a přitom kontrolovat rozdíl délek řídících tyček. U dvoustovek je povolený rozdíl (tuším) 3mm...
Kdybys totiž na jednu stranu vytočil kola do výrazně většího rejdu, tak to "poskakovani" pneu po asfaltu je fakt děsivý. Nebo že by pneu tak tlačila na tu osoupanou vzpěru, že by se někde něco nějak?
2. ad osoupana vzpěra: tohle asi nesouvisí s Tvým problémem, ale zkontroluj, jestli je volant v přímém směru přesně v polovině rozsahu převodky rizeni, t.j. plného rejdu dosáhneš po otočení volantu vlevo i vpravo o stejný úhel (tuším o jednu a půl otáčky a kousek ).
Tohle na goemetrii zanedbávají, ale začít by měli právě u vystredeni volantu doprostřed rozsahu a přitom kontrolovat rozdíl délek řídících tyček. U dvoustovek je povolený rozdíl (tuším) 3mm...
Kdybys totiž na jednu stranu vytočil kola do výrazně většího rejdu, tak to "poskakovani" pneu po asfaltu je fakt děsivý. Nebo že by pneu tak tlačila na tu osoupanou vzpěru, že by se někde něco nějak?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Volant rovne cca je, nekdy musim vic tlacit doleva, dle stavu cesty - tam kde je osoupana ta vzpera.
Ono ty rany jsou ikdyz mas kola vytocena treba jen v polovicnim rejdu. Cim vic je vytocis, tim vetsi je pravdepodobnost bouchnuti.
O kolik se otaci volant na obe strany, zmerim. Ted jsme v Polsku, tak carame po horach.
Ono ty rany jsou ikdyz mas kola vytocena treba jen v polovicnim rejdu. Cim vic je vytocis, tim vetsi je pravdepodobnost bouchnuti.
O kolik se otaci volant na obe strany, zmerim. Ted jsme v Polsku, tak carame po horach.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ono kolo s mrtvymi ufy chodi dopredu a dozadu,takze to logicky v rejdu mlati o vzperu a ta se osoupe. Ufa v PUR jsou neprijemna na nerovnostech. Tak tvrde to byt nema. Kdyz to nutne musis vyzkouset,tak bych ti je daroval. Mel jsem je na aute pul dne a hned je sundal. Nejradeji bych je ale daroval nekomu,koho nenavidim.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Zatimco jsme byli se zenou v Polsku, tak polska PUR pomsta dorazila.
Uvidim, jak UFA budou vypadat, az je vyndam. Kdyz ale kopu do kola, tak nechci rikat, ze drzi jak pribite, ale predozadni pohyb je minimalni - urcite ne takovy, jak na videich. Tak nevim, co cekat.
PUR zkusim a kdyz mi to nebude vyhovovat, holt je vyndam a nabidnu nekomu se sportovnimi ambicemi.
Uvidim, jak UFA budou vypadat, az je vyndam. Kdyz ale kopu do kola, tak nechci rikat, ze drzi jak pribite, ale predozadni pohyb je minimalni - urcite ne takovy, jak na videich. Tak nevim, co cekat.
PUR zkusim a kdyz mi to nebude vyhovovat, holt je vyndam a nabidnu nekomu se sportovnimi ambicemi.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tak v neděli jsme se pustil s velkým odhodláním do výměny silentbloků. Po 2 a 1/2 hodinách jsem to zabalil, jelikož jsme neodkázal povolit potřebné šrouby Holt krátké ráčny, rázový utahovák jsem tam nevměstnal. Takže jsme objednaný do servisu, kde této činnosti bych měl asistovat a sám si očistit dosedací plochy.
Aspoň jsem si vyzkoušel vypůjčený profi zvedák - zvedání je paráda otázka pár sekund, jen těch snad 45 kg narvat v jedné osobě do kufru je na hraně mých možností Zajímavé je, že jsme nemohl povolit kolo a to jsme si ho utahoval sám rázovým utahovákem na 100 Nm - nakonec delší klíč a kladivo pomohlo.
Další zajímavostí je, že když jsme vše složil (tedy vrátil odšroubovaný stabilizátor a sundaný disk), tak auto při výjezdu z garáže a manévrování po zahradě nevydalo ani jednu ránu. Až při parkování u baráku po 10 km jedna slabá. Tak to mě poser, co za tímto stojí...
Aspoň jsem si vyzkoušel vypůjčený profi zvedák - zvedání je paráda otázka pár sekund, jen těch snad 45 kg narvat v jedné osobě do kufru je na hraně mých možností Zajímavé je, že jsme nemohl povolit kolo a to jsme si ho utahoval sám rázovým utahovákem na 100 Nm - nakonec delší klíč a kladivo pomohlo.
Další zajímavostí je, že když jsme vše složil (tedy vrátil odšroubovaný stabilizátor a sundaný disk), tak auto při výjezdu z garáže a manévrování po zahradě nevydalo ani jednu ránu. Až při parkování u baráku po 10 km jedna slabá. Tak to mě poser, co za tímto stojí...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
V pátek jsem si půjčil od šéfa profi nářadí, co má na servis svých veteránů. S půl metrovým momentovým klíčem je to už pohoda, vše jde krásně povolit.
Začal jsem tím nejjednodušším - panhardkou. Největší drbačka byla odstranit původní silentbloky. Zdá se, že byly zcela ok, ale co už. Jeden šel ven asi za 20 minut, druhý mě trápil téměř dvě hodiny. Ale povedlo se. Změnu v chování zadní nápravy necitím, konfort taky stejný.
Zítra by se měli v servise vrhnout na zbytek. Já si dokázal, že bych to zvládnul - to mě těší, ale je to moc časově náročné, žena potřebuje jezdit a nechce, abych víkendy trávil pod autem. V rejdu, jak se ochladilo, tak auto hnusně poskakuje a bouchá, tak uvidíme. Jinak takto vypadají UFA. Zda jsou KO, nepoznám.
Začal jsem tím nejjednodušším - panhardkou. Největší drbačka byla odstranit původní silentbloky. Zdá se, že byly zcela ok, ale co už. Jeden šel ven asi za 20 minut, druhý mě trápil téměř dvě hodiny. Ale povedlo se. Změnu v chování zadní nápravy necitím, konfort taky stejný.
Zítra by se měli v servise vrhnout na zbytek. Já si dokázal, že bych to zvládnul - to mě těší, ale je to moc časově náročné, žena potřebuje jezdit a nechce, abych víkendy trávil pod autem. V rejdu, jak se ochladilo, tak auto hnusně poskakuje a bouchá, tak uvidíme. Jinak takto vypadají UFA. Zda jsou KO, nepoznám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 711
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tak ty jsou celkem na mraky. Krásně vidíš strukturu toho plechu, "sluníčko" o kterém jsem psal. Zborcené mimo střed. Podle struktury (?) na kosti to vypadá, jako by "sluníčko" orýpalo svůj negativ do sedla ufa. Je na něm ještě vůbec nějaký plech, nebo už dávno zmizel a zůstal jen otisk v gumě?
No jsem zvědavý.
Pak mne napadlo ještě rozpadlé něco v horním uložení, což by se mohlo jako následek vydrbaného ufa stát
No jsem zvědavý.
Pak mne napadlo ještě rozpadlé něco v horním uložení, což by se mohlo jako následek vydrbaného ufa stát
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Je to tam nějaký moc oleštěný.. to má držet na sobě a ani se nehnout. Buď nebyl dotaženej šroub, nebo se ufo totálně zdeformovalo a vznikla tam vůle. Rozebíral jsem tutěch uložení tak 10 a tohle jsem ještě neviděl. Vždy drželo ufo v nápravě a vylezl na mě jen šroub.
Ale má to výhodu, nemusíš nic čistit.
Ale má to výhodu, nemusíš nic čistit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Díky za postřehy. Šroub byl dotažený fest, povolil jsme ho až tou půl metrovou ráčnou. Tak jak vidíte na předposlední fotce, tak takhle po odšroubování na mě ta část ufa vypadla - ta neměla snahu vůbec držet. Tak jak jsou poslední 2 fotky, tak tak to vypadalo, nic z toho víc nevypadlo. Ani žádný prach z plechu.
Horní uložení se zdá být ok, pevné. Tak uvidíme.
Dnes se jede do servisu dovyměňovat zbytek. Očekávám, že auto bude hotové v úterý. Tak pak dám vědět. Chtěl bych být u výměny celou dobu, ať mohu případně nafotit a očistit si jednotlivé plochy.
Horní uložení se zdá být ok, pevné. Tak uvidíme.
Dnes se jede do servisu dovyměňovat zbytek. Očekávám, že auto bude hotové v úterý. Tak pak dám vědět. Chtěl bych být u výměny celou dobu, ať mohu případně nafotit a očistit si jednotlivé plochy.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ono je to na tý fotce blbě vidět, ale posle mě ta guma byla už z výroby prostě blbě konstrukčně udělaná a nebo tenká a to rameno si tam žilo vlastnim životem. Uvidíš, jaká bude změna.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Že tam je něco špatně, to je asi zřejmé už teď - viz. ta oleštěná tyčka od kola, co o ní pneumatika v rejdu dře. Jinak když jsem za tu tyčku zatahal rukou, tak chodila cca půl centimetru tam a zpět. Což by asi neměla. Ve změnu věřím a těším se na ni. Neboť teď za chladného počasí ty rány a poskakování kola v rejdu, to mi bylo až do breku...
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 927
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Takhle má vypadat mrtvé ufo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
přesně tak Takhle to musí vypadat, pokud to někdy bylo správně namontovaný a alespoň pár let to fungovalo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tak mně asi UFO někam uletělo - takové pěkné tam fakt nemám
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Tak auto je po servise. Vyměnila se jen UFA, na zbytek nebyl čas nebo lis. Jaké všechny "gumy" jsou tedy vyměněny na podvozku:
Zadní náprava: - vyměněny oba silenbltoky (13 a 14) na panhardce za červené PUR Strongflex (modře označeno)
- silentblok (2) za červené PUR Strongflex nevyměněn (červeně označeno) - nebyl na to čas a musí celé rameno dolů, možná později nebo prodám PURy, pokud má někdo zájem (cena 420 Kč za oba)
Přední náprava: - vyměněny spodní čepy (15) za origo Volvo před půl rokem (zeleně označeno)
- vyměněny silentbloky na příčném stabilizátoru (33) za origo Volvo před půl rokem (zeleně označeno)
- vyměněna UFA (31) za červené PUR Strongflex (modře označeno)
- nevyměněny silentbloky (29) za žluté PUR Strongflex - servisák neměl lis (červeně označeno) - silentbloky vypadají ale ok, tak možná vyměním později nebo prodám, pokud má někdo zájem (cena 470 Kč za oba) UFA po vytažení vypadala takto: je zřejmé, že se jedno UFO otáčelo, podle toho jak je oleštěné. No a jaký je výsledek?
- bouchnutí v rejdu se ozvalo jen jednou, když jsem odjížděl, pak už klid a to jsem zkoušel po cestě domů různě parkovat, otáčet se, vytáčet kola a popojíždět
- v rejdu auto nemá tendenci poposkakovat
- obdobné bouchnutí se ozvalo ještě jednou, když jsem najel rychleji do pravotočivé zatáčky a to ve chvíli, kdy se auto pořádně zapřelo do LP kola. Sice se ozvalo bouchnutí, ale auto neuskočilo
- komfort jízdy se snížil velmi mírně - při přejezdu příčné ostré nerovnosti jde cítit taková dutá vzdálená rána - za mě zcela přijatelné
- auto přestalo plavat, přestal se mi kroutit volant pod rukama - nejvíce je to zřejmé ve vyjetých kolejích, kdy jsem dříve toto považoval za vlastnost krabice a auto honil volantem tam a zpět - teď se auto chová o 90% lépe, nějaké tahání zůstalo, ale asi nelze očekávat chování podobně jako u současných nových aut
- při prudkém šlápnutí na brzdu se do volantu nepřenese klepnutí a škubnutí
- při brzdění volant nezačne tahat doleva a drží relativně rovně
- zatím nevím, zda se levá pneu přestala opírat o rameno - natřel jsem oleštěné místo barvou a uvidím, až se párkrát projedu
No a ještě tedy asi budu muset ne geo, ale to bych udělal, až tedy se všemi výměnami skončím...
Takže za mě problém zdá se vyřešen na 80%, nějaké klepnutí zůstalo, ale nic hrozného, Ale stejně mě to sere. Galakticky se zvýšila přesnost řízení.
Takže story ještě nekončí - co dál vyměnit, aby to bouchnutí v prudce projížděné zatáčce či občas v tom rejdu zmizelo? Servisák nic vyloženě špatně na podvozku nenašel - co by ještě zkusil, tak vyměnit přední stabilizátory. FrantaB ještě dával tip na horní uložení - jak poznat, že je v háji? Nebo preventivně vyměnit? Nějaké další nápady, jak to již velmi občasné bouchnutí odstranit?
Zadní náprava: - vyměněny oba silenbltoky (13 a 14) na panhardce za červené PUR Strongflex (modře označeno)
- silentblok (2) za červené PUR Strongflex nevyměněn (červeně označeno) - nebyl na to čas a musí celé rameno dolů, možná později nebo prodám PURy, pokud má někdo zájem (cena 420 Kč za oba)
Přední náprava: - vyměněny spodní čepy (15) za origo Volvo před půl rokem (zeleně označeno)
- vyměněny silentbloky na příčném stabilizátoru (33) za origo Volvo před půl rokem (zeleně označeno)
- vyměněna UFA (31) za červené PUR Strongflex (modře označeno)
- nevyměněny silentbloky (29) za žluté PUR Strongflex - servisák neměl lis (červeně označeno) - silentbloky vypadají ale ok, tak možná vyměním později nebo prodám, pokud má někdo zájem (cena 470 Kč za oba) UFA po vytažení vypadala takto: je zřejmé, že se jedno UFO otáčelo, podle toho jak je oleštěné. No a jaký je výsledek?
- bouchnutí v rejdu se ozvalo jen jednou, když jsem odjížděl, pak už klid a to jsem zkoušel po cestě domů různě parkovat, otáčet se, vytáčet kola a popojíždět
- v rejdu auto nemá tendenci poposkakovat
- obdobné bouchnutí se ozvalo ještě jednou, když jsem najel rychleji do pravotočivé zatáčky a to ve chvíli, kdy se auto pořádně zapřelo do LP kola. Sice se ozvalo bouchnutí, ale auto neuskočilo
- komfort jízdy se snížil velmi mírně - při přejezdu příčné ostré nerovnosti jde cítit taková dutá vzdálená rána - za mě zcela přijatelné
- auto přestalo plavat, přestal se mi kroutit volant pod rukama - nejvíce je to zřejmé ve vyjetých kolejích, kdy jsem dříve toto považoval za vlastnost krabice a auto honil volantem tam a zpět - teď se auto chová o 90% lépe, nějaké tahání zůstalo, ale asi nelze očekávat chování podobně jako u současných nových aut
- při prudkém šlápnutí na brzdu se do volantu nepřenese klepnutí a škubnutí
- při brzdění volant nezačne tahat doleva a drží relativně rovně
- zatím nevím, zda se levá pneu přestala opírat o rameno - natřel jsem oleštěné místo barvou a uvidím, až se párkrát projedu
No a ještě tedy asi budu muset ne geo, ale to bych udělal, až tedy se všemi výměnami skončím...
Takže za mě problém zdá se vyřešen na 80%, nějaké klepnutí zůstalo, ale nic hrozného, Ale stejně mě to sere. Galakticky se zvýšila přesnost řízení.
Takže story ještě nekončí - co dál vyměnit, aby to bouchnutí v prudce projížděné zatáčce či občas v tom rejdu zmizelo? Servisák nic vyloženě špatně na podvozku nenašel - co by ještě zkusil, tak vyměnit přední stabilizátory. FrantaB ještě dával tip na horní uložení - jak poznat, že je v háji? Nebo preventivně vyměnit? Nějaké další nápady, jak to již velmi občasné bouchnutí odstranit?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
A máš tu geometrii udělanou alespoň zhruba?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Geo byla delana 2x za posledni pul rok. Jak se zmenila po udelani tech UF, to fakt nevim… to bez zsjeti na geo nezjistim…
Jde ted o to, proc i nadale neco obcas bouchne - tedy asi jeste neco bude nacate, ale co?
Jde ted o to, proc i nadale neco obcas bouchne - tedy asi jeste neco bude nacate, ale co?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 927
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Mě taky pomohlo horní uložení (dával jsem nové tlumiče, tak rovnou i uložení), ale měnil jsem současně i čepy. Na stk nevykazovaly žádnou viditelnou vůli, ale pravý čep řízení při kontrole páčidlem cvakl. Takže nevím, jestli pomohlo uložení nebo čepy, ale ono magické lupání je po letech pryč.
Až budeš měnit gumy na tyčkách předního stabíku, pozor na jejich správné "dotažení".
EDIT: jedna kosmetická: UFA jsou pozice 30
Až budeš měnit gumy na tyčkách předního stabíku, pozor na jejich správné "dotažení".
EDIT: jedna kosmetická: UFA jsou pozice 30
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Díky Honzo, jo u UF jsem se přehlídl díky za opravu.
U stabíku - co znamená správné dotažení? Je nějaký dotahovací moment, nebo jak to myslíš?
Horní uložení udělat mohu, no spíš ho nechat udělat - to asi doma sám nedám. Jelikož jsou spodní čepy nové, tak v nich problém není.
U stabíku - co znamená správné dotažení? Je nějaký dotahovací moment, nebo jak to myslíš?
Horní uložení udělat mohu, no spíš ho nechat udělat - to asi doma sám nedám. Jelikož jsou spodní čepy nové, tak v nich problém není.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 927
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Je tam stanovena vzdálenost kovových podložek na té tyčce. Laicky řečeno nesmíš to utáhnout na krev, ale nechat gumám nějaký životní prostor. Jenže s mojí dutou hlavou si nepamatuju hodnotu
Měl jsem na mysli čepy řízení... ale to pomohlo mě, neznamená to, že je to tvé řešení...
Měl jsem na mysli čepy řízení... ale to pomohlo mě, neznamená to, že je to tvé řešení...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Koukám na ty fotky a na obou stranách máš utržený ten středový váleček z jednoho ufa. Tuty podložky jsou nějaký divný/křivý.
Ohni se pod auto a koukni na ně, jestli nejsou nějaký zohýbaný. Mají být stejný vizuelně, jako ty z druhý strany, co jsou součástí zadního ramena vepředu.Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Jo tak kdyby jsi tu hodnotu někde vyčmuchal, byl bych ti vděčný. Třeba to při vracení stabilizátoru v servise přetáhli, nedotáhli...vityjan píše: ↑15 lis 2022 09:42 Je tam stanovena vzdálenost kovových podložek na té tyčce. Laicky řečeno nesmíš to utáhnout na krev, ale nechat gumám nějaký životní prostor. Jenže s mojí dutou hlavou si nepamatuju hodnotu
Měl jsem na mysli čepy řízení... ale to pomohlo mě, neznamená to, že je to tvé řešení...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
To záleží na gumách. Hodnota, co jde dohledat, se vztahuje na origo gumy. Prostě dotáhnout s citem a né to dorvat rázovkou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6021
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ok. Zkusim si s tim pohrat. Osobne bych to dotahl fest, jak silentbloky. Treba se to lupnuti ztrati
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
po ránu něco bouchá v rejdu - 940
Ano, silentbloky se dotahují na krev, protože je drží kovová vložka/obal a guma vibračně odděluje 2 pevně připojené části silentbloku. Ale u tyčky to funguje jinak.
Když to tak čtu, ohlídal sis, aby ty ramena dotáhli, až když auto stálo na kolech a ne ještě v luftě na zvedáku?
Když to tak čtu, ohlídal sis, aby ty ramena dotáhli, až když auto stálo na kolech a ne ještě v luftě na zvedáku?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: kishmick