Žárovky Night Breaker zhodnocení

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2222
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Zajsoft »

labanos píše: 04 lis 2022 18:50 Tak kdo zkusí NIGHT BREAKER LED?

https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
Ja na nich jezdim uz asi 3. rok :D
A pohoda, svitej suprove, svitej kam maj a jak maj... (Regloskop)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1249
Registrován: 10 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od labanos »

PINĎABC píše: 04 lis 2022 19:06 Jenom dobře, brýle proti oslněni pro řidiče, jdou už teď na prodej jak žvýkačky:-)
To mě zajímá taky, nemám dioptrie, ale chtěl bych nějaké noční brýle na řízení.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5046
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od PINĎABC »

Prubni žluté polarizační brýle když nebudou moc pomáhat pak je super Zeiss drivesafe. https://youtu.be/eROpa7lPGcM jsou celkem drahé, mám odzkoušené levnější od jiných výrobců a lidé si je chválí.

Spyke
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Dneska jsem to znova proměřil, dobíjí při volnoběhu a se spotřebiči 14,5V na altíku, na kostce u světla je 13,4V, po nasazení na žárovku 12,2V. Na zdi to kreslí dvě vodorovně protažené elipsy, jízda za tmy, kde to vůbec neznám a ještě v hustém provozu vyloženě nebezpečná, dnešní zkušenost při cestě k Lubošovi. Když za mnou jede nějaké auto a nemusí mít zrovna ledky, tak mě přesvítí způsobem, že před sebou vidím stín svého vlastního auta.

tiktak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Ten úbytek (pokud to měříš přímo na konektoru po nasazení a rozsvícení žárovky) je celkem brutální - 12.2V asi nebude optimální napětí pro žárovku, aby nějak rozumně při jízdě svítila. Nikdy jsem napětí u žárovek při chodu motoru neměřil, ale měl jsem v autě hodně žravé audio (2.5kW RMS) a ani při slušném vybuzení mi s dobrou baterkou a nahozeným motorem napětí u svorek zesíku nepadalo pod cca. 12.5V. Žárovka má 55W, svítí tam dvě, plus teda spousta dalších "spotřebičů", nicméně odběr nastartovaného a rozsvíceného auta by měl být furt nižší, než příkon z alternátoru. Ve zkratce - pokud je přímo na konektoru světla po rozsvícení za běhu motoru jen 12.2V, řekl bych, že je nějaký problém s elektrikou - hodně zoxidované konektory, objímka, baterka hodně za zenitem, nebo něco přímo v kabelech atd. Prostě z mých zkušeností (s tím audiem), ztráty napětí oproti měřenýmu napětí přímo na baterce nebo dokonce na alternátoru jsou, ale při nastartovaném autě obvykle všude jen v rámci maximálně 0.3-0.5 V - rozhodně ne 2.3V jako máš ty na světle.
Můj amatérský a nezkušený názor...
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Spyke
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Taky se mi to zdá hodně, zkusím ještě změřit na druhém autě s halogeny. Můžu zkusit natáhnout elektriku přímo k žárovkám, co to udělá. Co jsem měřil, tak kolem motoru ztráty tak do 0,2V od altíka. Baterka drží i do druhého dne 13V a pokud by byla ona ta příčina, tak ztráty budou všude po celém autě, podle mě.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2222
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Zajsoft »

No bud minimalne ocistit/prepajet(vymenit) konektory, pripadne draty.
A nebo "klasickou" upravu, natahnout od baterky nove ostre pres rele a stavajicim ovladat to rele.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Spyke
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Zkusim to napred nakratko v motorovem prostoru z plusu pro dobijeni a ukostrit a kdyz to bude dobre,tak rele pro kazdou stranu a budici z konektoru u zarovky,ktery tak zustane navolno. Protoze tedka je to jen a pouze denni auto,tim myslim jen pres den....

tiktak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Takhle bych to zkusil taky.
Případně pokud máš možnost použít regulovanej zdroj (napojit přímo na konektor, jednou pustit 12.2V a podruhé 14.5V a porovnat) zda to dělá ten rozdíl - to by bylo nejideálnější (abys případně vyloučil jinej problém).
Každopádně drop přes 2V na světle znát bude.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Spyke
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Regulovany zdroj nemam,ale budu zkouset jen jedno svetlo a druhe necham na origo svorce a budu je mezi sebou porovnávat. Napajeni svetel pres dodatecnou kabelaz se spinacimi relatky jsem dělal naposledy v roce 95 na Fiatu 128 z roku 71, ale potom to byl sakra rozdil... Co me jeste ceka s S60-kou....?

tiktak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Jasný - návrat starých časů a metod :good: :lol:
Aporopo - diagnostiku jsi zkoušel? Takovéhle rozdíly napětí by to mohlo nahlásit, kde by teoreticky mohl být problém.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Spyke
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Nezkousel,vadnou zarovku v zadnim svetle mi to nahlasilo,ale nevsiml jsem si,ze by i odpojeny konektor predniho svetla. Ale nemusel jsem si vsimnout a po zapojení zpet uz nebyl duvod pro hlasku. Zitra se na to zamerim....

Edit... Dneska jsem udelal bypass k te slabsi zarovce H7 v pravem svetle,takze tam bylo razem 14V a ten rozdil je propastny. Svetlo kresli ostrou lajnu a sviti lip jak dve dohromady předtím. Rano odjedu takhle a pozitri naraznik dolu,svetla ven a merit,kde ztracim Volty. Dekuji,kdo mi radil a navedl spravnym smerem.....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12102
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Urvanej »

Jen pro představu úbytku u běžné 30+ letstaré krabice, kde se v tom nikdo nehrabal a má najeto 450tkm.
Na baterce: 14,10V
Na žárovce: 11,15V
A to fakt nesvítí. Jelikož nechci přijít o funkci hlídání žárovek, tak relátko nepřichází v úvahu. Uvidíme, k jakýmu řešení dospěju. Zatim je favorit LED, který to kočíruje pomocí hlídání proudu, takže mu je napětí fuk a navíc bere jen 13W, takže úbytek bude taky nižší. Bohužel H4 homologovaný jsem zatim nenašel, až najdu, skončí tohle v závoďáku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 834
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od THOmasoj »

Já možnost přechodu na LED v halogenových světlech řešil pár týdnů zpět a závěr mám takový:
co se týká homologace LED, tak nenajdeš ani H7... Osram sice v nabídce homologované LED má, ale háček je v tom, že u nich platí homologace jen v některých státech a navíc jen pro některé vozy. Světla jsou od výrobce homologované pro halogenové žárovky a jakýkoliv jiný zdroj světla je nepřípustný, byť má třeba stejnou svítivost. Problém může mít PČR, STK a v případě nehody se v tom může vrtat i pojišťovna. Je pak na každém, zda mu to za případné problémy stojí.

Navíc mám pocit, že u světel s vroubkovaným sklem bude LED svítit všude možně, jen ne tam kam by měla.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

hombredavid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 205
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od hombredavid »

Ja jsem je dal ted H1 na moji 850. Pred tim svitila dobre, nebo mam dobre oci . A ted sviti o poznani lepe. Uvidim co ty zarovky vydrzi. Jinak jsem si vsimnul ze na privodnich kabelech je uz pekne ztvrdla izolace...
_________________
VOLVO 850 T5

tiktak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

U světel (respektive modelů aut), kde se dá žárovka/LEDka prohodit svépomocí za pár minut, bych se toho tolik nebál - pokud tam mohu dát ty Osramy a budu vozit ten jejich papír s homologací (vím, že platí pro jiné státy a jen pro vybrané typy aut), tak to asi kdykoliv při kontrole PČR buď ukecáš, nebo to spíš nikdo nepozná a nebude řešit. Případně lze vždy vyndat z kufru originální žárovky a na místě je prohodit. Maximálně pokuta, ale to je z výše uvedených důvodů minimální riziko. Přes STK se dá projít instalací klasických žárovek a pak tam LED prostě vrátit. Nebo ne Osram, ale nějaké lepší "číny" a zvolit kvalitnější verzi, s teplejší barvou světla (do těch 5000K). Víc už je rychle a na první pohled poznatelné, že je to LEDka. Těch "testů" a zkušeností, co zvolit je i na YT celkem dost. A i do vroubkovanejch světlometů se daj najít verze LED, které svítí do cca. 320 stupňů a ještě mají třeba otočnou základnu, aby se daly dobře naštelovat.
U aut typu P2 (kde jsem si při výměně žárovky skoro zlomil ruku a pak potupně jel do servisu, abych nemusel sundavat nárazník), bych to asi nepodstoupil, protože šance to vyměnit někde na silnici je minimální (alespoň u mne).
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

ponyvolvo
Ověřený
Offline
Příspěvky: 131
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od ponyvolvo »

_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

yebat
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1875
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od yebat »

Hm, hyundai jenom i20 a ix20, tak nic. :D
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

tiktak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Tak furt dobrá zpráva, že ten proces začal a Osram na to asi trochu tlačí - což je samozřejmě dobře.
Spousta lidí, když bude vědět, že tam může dát osvědčené a kvalitní LEDky s homologací (který mají optimální výkon, barvu, kožel světla) to udělají raději, než buď jezdit na starejch bludičkách (třeba kvůli právě nízkému napětí na starších světlech/autech), což LEDky taky z principu jejich napájení řeší, nebo tam cpát nějaké echt "číny" za 3 dolary, co budou buď svítit ještě blbějš, nebo maj nesmyslné výkony a barvu světla (propálej světlomet, oslňujou atd.).
Prostě to je asi smysluplná cesta, akorát to bude chvilku trvat, než se ta homologace rozšíří na více značek aut, případně na více typů a výrobců LEDek. Hlavně to řeší všechny věci najednou - líp to svítí (to bezesporu), napětí na starších autech je podružné, PČR, STK bez problému, v případě pojistné události to taky pak nemůže nikdo rozporovat.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1249
Registrován: 10 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od labanos »

_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvky: 485
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Joemilionare »

tiktak píše: 07 lis 2022 20:36 Tak furt dobrá zpráva, že ten proces začal a Osram na to asi trochu tlačí - což je samozřejmě dobře.
Spousta lidí, když bude vědět, že tam může dát osvědčené a kvalitní LEDky s homologací (který mají optimální výkon, barvu, kožel světla) to udělají raději, než buď jezdit na starejch bludičkách (třeba kvůli právě nízkému napětí na starších světlech/autech), což LEDky taky z principu jejich napájení řeší, nebo tam cpát nějaké echt "číny" za 3 dolary, co budou buď svítit ještě blbějš, nebo maj nesmyslné výkony a barvu světla (propálej světlomet, oslňujou atd.).
Prostě to je asi smysluplná cesta, akorát to bude chvilku trvat, než se ta homologace rozšíří na více značek aut, případně na více typů a výrobců LEDek. Hlavně to řeší všechny věci najednou - líp to svítí (to bezesporu), napětí na starších autech je podružné, PČR, STK bez problému, v případě pojistné události to taky pak nemůže nikdo rozporovat.
Zatim to na P2 bohuzel neni a vzhledem jaky bic se chysta na ridice v podobe zmeny zakona pojisteni bych se bal to tam dat
Naposledy upravil(a) Joemilionare dne 30 říj 2023 02:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo Volvo S60

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5244
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Warcz »

Když jsme u žarovek na Ostram long life na P2 už mam natočeno 60 000Km a 5 let. Za mě maximalni spokojenost. Budu dřive řešit leštěni světel než žarovky. Ani ty Ledky mě vlasně nelakaji.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Tomas78 »

Ty Longlife jsem měl. Pak praskly, dal jsem Osram SilverStar. Ty vydrží cca rok / 15 000km (nemám denní svícení). Teď mám Osram Original Line. Až prasknou, dám zase Longlife. Není to jen o žárovce, ale i o stavu světlometů a jejich seřízení. Halogen dovoluje poměrně velkou toleranci v nastavení, takže jsem si nastavil dosvit na tlumená světla na horní zákonné hranici a spokojenost.

Jinak Compatibility List pro LED H7 je zde:
https://www.osram.com/am/campaigns/ledriving-compatibility-lists/ledriving-hl-bright-compatibility-list/index.jsp

Volvo nikde. Dtto Philips. Tak bych do nich šel, ale přesně z výše popsaných důvodů, dokud nebudou legalizovaní, nejdu do nich.

EDIT: kdo nemá denní svícení, tak SilverStar je jediná rozumná varianta "lepší" žárovky. Vylepšenější Osramy praskají jak na běžícím pásu.

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvky: 485
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Joemilionare »

Obavam se ze P2 se led nedockaji
_________________
Bylo Volvo S60

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 1 rok 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od JiFi »

Já si nemyslím, že to musí nějak zvlášť mrzet. Viděl jsem různé LEDkdy včetně OSRAM NB LED v různých světlometech a absolutně mi nepřijde, že by byl výsledek úměrný ceně řešení.

To už je snad lepší pokovení, které jinak absolutně nedoporučuji, popř. rozleštění zažloutlých skel, které nestojí majlant, a výměna žárovky za nějakou kvalitní - a nějaký výsledek tady bude.

U všech LEDek bylo osvětlení vždycky hůř uniformní (místy "duchové"), a díky stále relativně slabému objemu vyzařováného světla mizerná viditelnost za deště/horších světelných podmínek jiných než tma.

Pořád platí to, že pokud vám auto už svítí hodně blbě, výměna pouze žárovky, pokud tam nemáte nějakou čínskou žárovku za 50 korun s modře potaženým sklem, vás nespasí. Mimochodem důvod je i logický - halogenová auta nemívají žádnou samonivelaci a ostřik světel - a jsou svítivostní limity, která jejich světla mají vyzařovat. Namontováním jakékoli LEDky se na tom, že auto nemá ostřik ani samonivelaci, samozřejmě nic nemění, i kdyby žárovka měla pro auto homologací a hezkých nálepek třeba padesát. OSRAM LED tedy ani úplně extrémně lépe svítit nemůže - nesmí. Nemluvě o nutnosti dokupování nějakých CANbus krabiček, které stojí další peníze a jsou to další prvky, které se můžou prouchat.

Čímž se opět dostáváme k tomu, jestli chci být papežštější než papež a hrotit homologace, nebo chci mít prostě auto, které bude dobře svítit seřízenými kvalitními světly.

Kdo už má na autě projektory a je ve věci zběhlý, může si koupit aftermarket projektor a vyměnit si ho relativně snadno (při zachování technologie obzvlášť) ve světle sám (a ušetřit tak nemalé peníze za práci - za cenu rizika neprofesionálně/ne úplně dobře udělaného retrofitu).

Typické aftermarket projektory v závislosti na technologii a kvalitě jsou řekněme v rozmezí 3000 Kč - 8000 Kč sada, ještě bych v případě BiLED doporučil si prostudovat a koupit jiné kvalitnější větráky, ty čínské nemívají zrovna špičková ložiska a nedejbože rozebírat někdy v budoucnu po retrofitu světlo kvůli pitomosti, jako je zadržené ložisko větráku, (nemluvě o situaci, kdy se vám to někde stane v noci), za to rozhodně nestojí.

I u těch levnějších aftermarket projektorů bude rozdíl v kvalitě osvětlení opravdu markantní, naprosto nesrovnatelný s tím, co ve starém světle zmůže nějaká LED žárovka. V případě retrofitu výkonnějších BiLED projektorů bude auto svítit kvalitněji než spousta moderních aut s origo LED světlomety, ale samozřejmě to není úplně dobrý nápad tam, kde nejste schopni zprovoznit samonivelaci.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 30 říj 2023 14:41, celkem upraveno 4 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé