Takže aj keď nemusí ísť dole u teba nárazník ako na P2, je to celkom na P2 oproti tomuto EASYJakub Svoboda píše:... Ruce mám, ale tedy dodrbaný slušně...
Vůbec žádné místo, natož tam dát ruce dvě...
info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#1476 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 65
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#1477 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
TO sice jo, ale zato musí jít dolů zadní náprava protože není pod sedačkou víčko pro přístup k palivovému čerpadlu nádže. Viz. odkaz níže.
Palivové vední + čerpadlo budou dělat klucí v AVdílech, když už ho vyndavali, tak vědí jak to zas namontovat.
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?p=1498669#real1498669
Jo a přístup k podávacímu čerpadlu bufíka je fakt přístup na dvě věci. Je to tam co je ta žlutá zátka.
Palivové vední + čerpadlo budou dělat klucí v AVdílech, když už ho vyndavali, tak vědí jak to zas namontovat.
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?p=1498669#real1498669
Jo a přístup k podávacímu čerpadlu bufíka je fakt přístup na dvě věci. Je to tam co je ta žlutá zátka.
Jo a tyhle vozíky jsou úpně nový. Máme je v práci a také i hezké KLT. Věř nebo ne, vše mám doma legálně.Pišta... píše:Ty vozíky na KLT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 698
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Budějce
- Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
- Bydliště: Tam někde u Budějc.
#1478 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jo a tyhle vozíky jsou úpně nový. Máme je v práci a také i hezké KLT. Věř nebo ne, vše mám doma legálně.Pišta... píše:Ty vozíky na KLT
Jakube takhle sem to vůbec nemyslel
Byla to jen poznámka že je to MOR a že jsou všude
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 65
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#1479 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Já to pochopil a taky protože jsou strašně pratický, proto jsou všude.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#1480 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Aké máte skúsenosti s naftovými nezávislými kúreniami a aditívami v palive alebo do paliva? Pozitívne, negatívne, neutrálne? Mám na mysli aditíva pridávané uživateľom pri tankovaní (VIF, BG, Valvoline, Castrol, ...) alebo pridávané výrobcom/distribútorom paliva do paliva? Zaujíma ma, či vplyv týchto aditív, ktorý je zväčša pozitívny pre palivovú sústavu auta a motora, je pozitívny aj pre palivovú sústavu kúrenia a jeho chod? Alebo nie? A biozložka v nafte s ohľadom na kúrenie?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#1481 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Z doslechu mam, ze delka jizdy by po zapnutem topeni mela byt alespon tak dlouha, jako cas behu topeni...
Proc je to tak?
Proc je to tak?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 149
- Příspěvky: 2968
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#1482 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
ad VIF
dávám, nemám problém a neřekl bych, že by měl nějak zlepšovat chod bufíku nebo ho čistit, to je spíš o naftě, ale ani tady bych neviděl problém s biosložkou a pod, někdy beru s, někdy bez...
když jsem teď bufík rozdělával (nejspíš poprvé od výroby) bylo tam jen trocha připečeného bordelu a řekl bych, že se to vypaluje samo
ad jízda po zapnutém topení
to je myšleno spíš po zapnutí časovačem (nebo na dálku) aby se dobila baterie...
dávám, nemám problém a neřekl bych, že by měl nějak zlepšovat chod bufíku nebo ho čistit, to je spíš o naftě, ale ani tady bych neviděl problém s biosložkou a pod, někdy beru s, někdy bez...
když jsem teď bufík rozdělával (nejspíš poprvé od výroby) bylo tam jen trocha připečeného bordelu a řekl bych, že se to vypaluje samo
ad jízda po zapnutém topení
to je myšleno spíš po zapnutí časovačem (nebo na dálku) aby se dobila baterie...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#1483 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Baterie?63miro píše:Z doslechu mam, ze delka jizdy by po zapnutem topeni mela byt alespon tak dlouha, jako cas behu topeni...
Proc je to tak?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#1484 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Bufíkom tečie prúd z batérie pri jeho chode + prúd čerpadlom paliva + prúd čerpadlom vody + prúd ventilátorom v kúrení. Z toho vyplýva, že bez dobitia batérie by bol bufík schopný nepretržitej prevádzky len niekoľko hodín. Rádovo okolo 10 hodín pri dobrej batérii a nie nízkej teplote. Napriek tomu, že by si mal plnú nádrž paliva pre bufík ale celé to nezávislé kúrenie potrebuje aj elektriku. Takže batéria sa potrebuje po kúrení dobiť a to dostatočne.63miro píše:Proc je to tak?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#1485 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ja myslel ze se to musi nejak "provetrat" z nevim jakeho duvodu
Takze kdyz budu baterii nabijet kdyz to bude nutne, neni toto pravidlo treba dodrzovat.
Takze kdyz budu baterii nabijet kdyz to bude nutne, neni toto pravidlo treba dodrzovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#1486 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Pri nízkom napätí sa bufík nespustí alebo ak už beží, tak pri poklese sa vypne. To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť. Nabíjanie jej počas zimy a používania bufíka isto pomôže.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 65
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#1487 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ano, já plánuji výhledově ještě dodělat toto
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/XC70(08-")/Accessories/Document/VCC-473200/2010/D5%20AWD/Automatic
a doplnit ještě zásuvkou v nárazníku, pro snazší připojování. Takže když budu i nadále v zimě jezdit couračky okolo 10km, tak budu mít krásně předehřátý motor a baterie také bude OK.
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/XC70(08-")/Accessories/Document/VCC-473200/2010/D5%20AWD/Automatic
a doplnit ještě zásuvkou v nárazníku, pro snazší připojování. Takže když budu i nadále v zimě jezdit couračky okolo 10km, tak budu mít krásně předehřátý motor a baterie také bude OK.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#1488 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
K cemu origo volvo, za tretinu mas ctek polar nabijecku a za par korun konektor do narazniku...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 65
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#1489 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Však já taky origo kupovat nabíječku nebudu, nejsem blázen abych dával cca 7000Kč. Odkaz jsem dal pouze pro lepší představivost a měl jsem to uložený v oblíbených.
Kupovat budu pouze origo zásuvku, protože je i s kabelem za cca 1500Kč, což vychází i neorigo sada CALIX.
Edit: Co jsem koukal na video Volvosweden, tak v několika záběrech je vidět nápis CALIX, takže to co prodává Volvo je jen přebalený CALIX. Jen za 1/3ceny.
"
Kupovat budu pouze origo zásuvku, protože je i s kabelem za cca 1500Kč, což vychází i neorigo sada CALIX.
Edit: Co jsem koukal na video Volvosweden, tak v několika záběrech je vidět nápis CALIX, takže to co prodává Volvo je jen přebalený CALIX. Jen za 1/3ceny.
"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 199
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
#1491 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Kubo ty jsi blázen takto rozebrat auto no každopádně až se mi jednou rozbije a budu hledat kde to je, tak vím na koho se obrátit
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 65
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#1492 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
To já ne. To byly velice šikovní automechanici z AVdílů.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 199
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
#1493 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Já vím ale taky jsi přiložil ruce k dílu a máš to určitě nastudované
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 104
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: praha západ :-)
- Vůz: V70 1998 & XC70 2008
#1494 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
To taky neni uplne pravda, už se mi stalo, že jsem v -10 přišel ke krásně vytopenému a zahřátému autu, ale uz jsem nenastartoval...IgorS píše:Pri nízkom napätí sa bufík nespustí alebo ak už beží, tak pri poklese sa vypne. To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť. Nabíjanie jej počas zimy a používania bufíka isto pomôže.
S novou baterkou se mi to ještě nestalo, pravda, že si to teď víc hlídám a častěji dobíjím.
Petr
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 375
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#1495 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Taky se mi povedlo nenastartovat. Ale baterka uz byla opravdu kaput.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 149
- Příspěvky: 2968
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#1496 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
tož ono to umí pohlídat napětí, ne kapacitu (proud)...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#1497 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Napísal som, že:Petrp píše:To taky neni uplne pravda, už se mi stalo, že jsem v -10 přišel ke krásně vytopenému a zahřátému autu, ale uz jsem nenastartoval...
preto neviem, s čím nesúhlasíš a čo na tom nie je pravda?To je však len čiastočná ochrana pred tým, aby sa dalo ešte naštartovať. V zime pri mrazoch, keď kapacita aj dobrej batérie výrazne klesá a nároky na prúd pre roztočenie stuhnutého motora stúpajú to ani nemusí pomôcť.
Písal som o kúrení Webasto. Neviem ako to má Volvo nastavené ale usudzujem, že podobne. Webasto sa nespúšťa pod 10,8 V a aj pri, krátkodobom poklese napätia pod 10,8 V sa vypína a ukončuje fázu kúrenia. Kúrenie však nevie, koľko energie ešte v akumulátore zostáva, aj s ohľadom na nízku teplotu v ktorej je akumulátor v zime. Preto sa môže stať, že pri chode kúrenia síce nedôjde k poklesu napätia akumulátora pod prahovú hodnotu ale vplyvom jeho stavu a teploty už vzrástol jeho vnútorný odpor až tak, že síce aj keď kúrenie dokáže napájať bez poklesu napätia v palubnej sieti no štartovací prúd 160 - 350 A, jednoducho už nedá. To kvôli veľkému vnútornému odporu akumulátora, na ktorom vznikne v jeho vnútri úbytok napätia a štartér neroztočí.
Ak je problém akumulátora v jeho veľkom vnútornom odpore, môže sa to prejaviť aj tak, že aj po neúspešnom štarte, po chvíli jeho napätia znova vzrastie a nezávislé kúrenie by mohlo opäť kúriť. Nízke prúdy akumulátor ustojí ale vysoký, štartovací prúd už nedá.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 104
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: praha západ :-)
- Vůz: V70 1998 & XC70 2008
#1498 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Pointa měla být taková, že přes všechny chytré elektronické fičury na to není úplně spoleh, s tím s tebou souhlasím.
Petr
Petr
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#1499 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jasné, chápem ťa. To by v akumulátore musel byť nejaký balancer strážiaci každý článok, ako v Li-Ion/Li-Pol batériách, čiže nejaká elektronika ktorá by riadila nabíjanie každého článku ale aj testovala jeho stav, teplotu a merala dodanú energiu do neho pri nabíjaní a odobranú energiu z neho pri záťaži. Vtedy, keď by elektronika zistila vyšší vnútorný odpor a nízku teplotu okolia, nedovolila by ani spustiť kúrenie. No aj pri nespustení kúrenia, ako ochrany pred jeho vybitím by sa už nemuselo podariť naštartovať. Takže rada je dobíjať, dobíjať, dobíjať...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 149
- Příspěvky: 2968
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#1500 info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Přátelé, mám problém.
Po zimě jsem vymontoval bufík, jelikož nefungoval. Opravil jsem ho, ale už samozřejmě nebyl čas ho namontovat zpět, až teď, když začíná zima. Jenže jsem spatně utěsnil konektor na autě, netekla mi do něj voda, která tam zůstala a za tu dobu se v něm rozpadly dva kontakty. Takže nezbývá než ho vyměnit. Nemáte někdo tento konektor z auta s kusem kabelu tak, aby šel nastavit?
Po zimě jsem vymontoval bufík, jelikož nefungoval. Opravil jsem ho, ale už samozřejmě nebyl čas ho namontovat zpět, až teď, když začíná zima. Jenže jsem spatně utěsnil konektor na autě, netekla mi do něj voda, která tam zůstala a za tu dobu se v něm rozpadly dva kontakty. Takže nezbývá než ho vyměnit. Nemáte někdo tento konektor z auta s kusem kabelu tak, aby šel nastavit?
- Přílohy
-
- fotka_tretina.jpg (28.07 KiB) Zobrazeno 1412 x
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek