Dilema -nafta vs. benzín

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Maki Hira
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

#1 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Maki Hira »

Doufám, že už se to tu neřešilo, ale já nic nenašel.
Hodlám zakoupit 850ku. Denně jezdím zhruba 15 km do práce a 15 zpět :D. Celkově ročně najedu tak 15 000 km. S předešlou 850 2,5 benzín 20v jsem jezdil průměrně za 10,5l s hodně lehkou nohou, což se mi zdá relativně dost. Vyplatí se mi na takhle málo km diesel s vyšší pořizovací cenou a vyššímy náklady na údržbu? Jakpak a za kolik to jezdí z plynem v 2,5 20v?
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#2 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od wickey »

nevyplati

2,5 20V spotreba 95% mesto 11,5 litru pri spise tezsi noze - sedan.
Plyn se podle me opet nevyplati pri takovem nizkem najezdu.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Maki Hira
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

#3 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Maki Hira »

wickey píše:nevyplati

2,5 20V spotreba 95% mesto 11,5 litru pri spise tezsi noze - sedan.
Plyn se podle me opet nevyplati pri takovem nizkem najezdu.

Já jsem žádnýho diesla nikdy neměl (pominu-li 300D z piána v Gazíku), takže nemám moc ponětí, co to obnáší. Soused jezdí s tdi v 850 za cca 6,5 litru, což se mi zdá podstatný rozdíl.
Do auta chci vrazit maximálně 150000.- včetně ponákupových investic. Takže babo raď. Původně jsem přemýšlel nad Merglem 124 30TDT, ale bohužel je to zadohrab a to na zasněžený okresky neni (navíc s tim bude jezdit i manželka).
Dala by se v dané cenové relaci sehnat i slušná v70? Jaký jsou tam motorizace? Díky
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#4 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Bobika »

Pokud budeš jezdit denně jednu trasu 15 km, tak na to již Diesel asi vyplatí. Motor se zahřeje a nebude trpět. Jenom do práce za rok najezdíš cca 7500 km. Jinak do 150 kKč si myslím, že se spíše najde zachovalá 850 než V70, ale můžeš mít štěstí a i V70 se nechá kolem 130 kKč sehnat, třeba z Itálie. Tam mají ropáky rádi. Jinak 2.5 TDI ve Volvu je jeden z nejpovedenějších turbodieslů historie, takže pokud měl motor údržbu a nejezdilo s tím úplný prase, tak tě přežije. Hodně štěstí při nákupu.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#5 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od hoffi »

Já bych řekl,že na krátké popojíždění není diesl správná volba.Zastávám názor,kdo nenajezdí aspoň třicet tkm ročně,tak se mu diesl nevyplatí.Já jezdím teď taky do práce něco jako ty a při normální jízdě průměr osm litrů plus mínus.Je jasný,že takhle krásná a velká kára na popojížděčky taky moc není ikdyž je to benzin,ale pořád lepší než turbochrocht.Pořídil jsem si to jako rodiný auto a je to pořádná kára a ta potřebuje občas nažrat.Takové názory,jako že to moc žere,mě nějak neberou.Šel jsem do toho,že chci auto a auto je pro mě Volvo,se vším co to obnáší.Pokud bych chtěl auto do města na popojížděčky.které nebude tolik baštit,pořídím si nákupní tašku na kolečkách v plechu :mrgreen: .Tím chci říct,že diesl v tomto případě moc neřeší,teda aspoň podle mě.Asi na tvém místě(nedávno jsem se taky tak jako ty rozmýšlel) šel bych spíš do benzínu.Konečné rozhodnutí bude na tobě,ale já jsem se svím Volvikem v benzínu velice spokojen ;-)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Maki Hira
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

#6 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Maki Hira »

hoffi píše:Já bych řekl,že na krátké popojíždění není diesl správná volba.Zastávám názor,kdo nenajezdí aspoň třicet tkm ročně,tak se mu diesl nevyplatí.Já jezdím teď taky do práce něco jako ty a při normální jízdě průměr osm litrů plus mínus.Je jasný,že takhle krásná a velká kára na popojížděčky taky moc není ikdyž je to benzin,ale pořád lepší než turbochrocht.Pořídil jsem si to jako rodiný auto a je to pořádná kára a ta potřebuje občas nažrat.Takové názory,jako že to moc žere,mě nějak neberou.Šel jsem do toho,že chci auto a auto je pro mě Volvo,se vším co to obnáší.Pokud bych chtěl auto do města na popojížděčky.které nebude tolik baštit,pořídím si nákupní tašku na kolečkách v plechu :mrgreen: .Tím chci říct,že diesl v tomto případě moc neřeší,teda aspoň podle mě.Asi na tvém místě(nedávno jsem se taky tak jako ty rozmýšlel) šel bych spíš do benzínu.Konečné rozhodnutí bude na tobě,ale já jsem se svím Volvikem v benzínu velice spokojen ;-)
Já tu zkušenost s benzínem mám a nebylo to špatný. Akorát auto nebylo v superstavu a já nemám ani chuť, ani schopnosti se v tom hrabat. Pod 10 jsem se bez zapnutý klimy a s otáčkama tak max 2500 nedostal. Potřebuju robustní, bezpečný rodinný auto, kam nacpu psa, kočár, děti a 850 mi vyhovuje a v týhle cenový relaci pořídim tak maximálně Passata ve špatnym stavu. Dojíždim po okresce a pak po přehledný státní, kde se dá tak stovkou jet s přehledem.
Jak jsem psal výše, nevím o kolik je údržba dieselu finančně náročnější než u benzína. A to je to co mně zajímá. :)
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1677
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#7 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Harry »

Maki Hira píše:nevím o kolik je údržba dieselu finančně náročnější než u benzína. A to je to co mně zajímá. :)
mě to taky zajímá. podobný topic už tady párkrát proběhl, a když jsem chtěl slyšet co je ta náročnější údržba, tak jsem se stejně nic nedozvěděl...
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Jarda S40 »

Údržba Dieslu určitě náročnější finančně je, ale je tomu i při tak malém počtu najetých km ročně? Jinak těch 15km tam a zpátky není na zahřátí nic moc. Teda zahřeje se to, ale v zimě snad tak 3km před cílem a kdoví jestli. Nejde jen o vodu, ale prohřátí celého motoru včetně převodovky. Jo a ta spotřeba mi připadá na benzín a venkov dost vysoká. Já jezdím s Dvojkou po kraji Prahy do 8l/100km a má koncepčně starší motor. Takže asi tam byla nějaká chyba.
Náročnější údržba jsou vstřiky, čerpadlo, filtry, rozvody a podobně. Samozřejmě u motoru DCI se to běžně nedělá jako u starších motorů, ale potom to stojí balík. U běžného benzínu měníš jen svíčky a olej.

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#9 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od hoffi »

Jarda S40 píše:Údržba Dieslu určitě náročnější finančně je, ale je tomu i při tak malém počtu najetých km ročně? Jinak těch 15km tam a zpátky není na zahřátí nic moc. Teda zahřeje se to, ale v zimě snad tak 3km před cílem a kdoví jestli. Nejde jen o vodu, ale prohřátí celého motoru včetně převodovky. Jo a ta spotřeba mi připadá na benzín a venkov dost vysoká. Já jezdím s Dvojkou po kraji Prahy do 8l/100km a má koncepčně starší motor. Takže asi tam byla nějaká chyba.
Náročnější údržba jsou vstřiky, čerpadlo, filtry, rozvody a podobně. Samozřejmě u motoru DCI se to běžně nedělá jako u starších motorů, ale potom to stojí balík. U běžného benzínu měníš jen svíčky a olej.
Taky si řikám,že po patnácti kilometrech při deseti pod nulou,se moc neohřeje.Jinak s tou údržbou má Jarda pravdu.Je tam hodně věcí,které potřebují častější údržbu než u benzínu,ještě bych k tomu přidal turbo a stím spojená častější výměna oleje a jiné maličkosti.Já mám 2,5 10V a kromě výměny svíček a oleje to nepotřebuje skoro žádnou údržbu.
Ta tvoje spotřeba se mi taky zdá dost vysoká,sice to byl dvaceti ventil a já nemám klímu,ale i tak je to dost.Myslím že teoreticky by ses měl vejít nejveš při slušné jízdě do devíti litrů.
Tohle je asi už nepodstatné,každopádně Ti doporučuji spíš ten benzín.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#10 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Bobika »

to hoffi : já si dokonce myslím, že 20-ti ventil má dokonce menší spotřebu než 10V. Spotřeba na těch 15 km by tedy mohla být tak 8-9 l při rozumné jízdě. Já bych to jel za 9-10 l. Jinak každý motor má svá pro a proti. Co se týče nákladů na diesel, tak je to taky asi trochu kus od kusu. Soused má VW Transportéra přesně s tímto motorem (2,5 TDi) a kromě rozvodů, výměny oleje a jednou žhavících svíček s ním za 300 000 km nic víc nedělal (nejezdí samozřejmě do autorizáku). Takže pak ty náklady na údržbu ropáka jsou přinejmenším stejné jako na benzín. Je to vždycky sázka do loterie. Já například jenom měním olej, čistím sportovní vzduchový filtr a teď se chystám na svíčky. Jinak motor bez údržby.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

#11 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Raff »

Stokrát omletý téma. Kdo diesela neměl, ať tady netrousí rozumy, resp. čekal bych, že budou diskutovat jen ti, co mají zkušenost s obojím :razz: Diesel chce hlavně slušnější zacházení (viz topic v sekci Všechno možné), pokud to zvládneš, není v údržbě až zas tak zásadní rozdíl. A 6,5 litru nafty bude vždycky míň než řekněme 9-10 litrů benzínu.

Za 150 tkč máš luxusní 850 v TDI, což je opravdu dobrá volba, a ještě ti zbyde na opravy.
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#12 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od selap »

11 let jezdím s ropákem do práce za každáho počasí a to mám jen asi 7 km a nezdá se mi že bych specielně do motoru musel tak moc narvat,protože mi odešlo počítadlo km,tak nevím kolik jsem s tím najezdil,tak hrubý odhad je někde kolem 200tkm,je fakt,olej se měnil časteji,ale náklady na opravy motoru mohly být za celou dobu okolo 30tKč(seřízení čerpadla na stolici,2x kontrola trysek,1 těsnění pod hlavou+ rozvody a 1 výměna pístové skupiny a když to bylo dole tak všechno co se spravuje na hlavě a preventivně 1x žhaviče).To mi na 6ti válec nepřijde tak moc.
A ještě jedna věc,i při - 24 chytal napoprve,to že už nechtěl mazat je jiná věc,olej byl 15w-40.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#13 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od hoffi »

Raff píše:Stokrát omletý téma. Kdo diesela neměl, ať tady netrousí rozumy, resp. čekal bych, že budou diskutovat jen ti, co mají zkušenost s obojím :razz: Diesel chce hlavně slušnější zacházení (viz topic v sekci Všechno možné), pokud to zvládneš, není v údržbě až zas tak zásadní rozdíl. A 6,5 litru nafty bude vždycky míň než řekněme 9-10 litrů benzínu.

Za 150 tkč máš luxusní 850 v TDI, což je opravdu dobrá volba, a ještě ti zbyde na opravy.
Ale jdi ty rozumbrado :mrgreen: jsem zas o rok starší a tak trousím rozumy no co naděláš bráško ;-) Na těch patnáct kilometrů co jezdí do práce se mu ten diesl moc nevyplatí,ani se ti moc neohřeje a to určitě nebude moc dobré pro ten motor.Beru pokud někdo jezdí denně větší dálky,potom diesl je dobrá volba,ale v tomto případě bych řekl že střílíš mimo.Nevím,ale podle mě pokud někdo jede do práce patnáct tam a zase zpět a dvakrát do roka někam na dovču dál než za humna,tak proč diesl?V té naftě projede skoro stejně jako já v benzínu a motor na tom nebude moc dobře.Ještě další věc,dneska 850 v dieslu co nemá moc nalítáno a tím pádem i ve uspokojivém stavu,se bude hůř schánět a pokud už seženeš a začne se ti sypat,tak se to určitě prodraží.Pokud vím hodně se TDI stáčeli,právě kvůli nalítaným kilometrům a tak sehnat něco kloudného nemusí být tak jednoduché.No nic ve zlém,jinak na nafťákách jsem taky něco najezdil a vím o nich své.Má to své pro i proti jako všechno.
Cao Hof.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

#14 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Raff »

hoffi píše:No nic ve zlém,jinak na nafťákách jsem taky něco najezdil a vím o nich své.Má to své pro i proti jako všechno.Cao Hof.
Pokud vím, taks žadnýho neměl :razz: Já jezdím i míň než 15 km a motory nijak netrpěj, to jsou pravdu strejcovsky nazory. No nic, howgh ;-)
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#15 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Lachtan »

Docela by mě zajímalo, kdo vymyslel tu kravinu, že diesel se ohřívá pomaleji než benzín :shock: Poprvé v životě jsem tento názor viděl až tady na tomto fóru a porád mi to hlava nebere. :evil:
Jezdil jsem (a vlastnil) hromadu aut, ale zatím jsem to poctivě střídal - jednou benzín, jednou diesel, jednou benzín, jednou diesel, atd, atd, takže se odvažuji tvrdit, že nějaké zkušenosti mám (s každým vlastněným autem jsem najezdil řádově desítky až stovky Kkm) a tvrdím, že náklady na údržbu dieselu a benzínu jsou stejné. Pochopitelně záleží na stylu údržby a jízdy předchozího majitele. 8)

Já osobně jsem si benzína pořídil pokaždé když jsem usoudil, že toho ladného proplouvání ulicema bylo už dost a že je načase zase trochu rozvířit prach (a poklidný život) v ulicích Prahy a přilehlém okolí a dát vydělat výrobcům pneumatik a policii - když mě chytí :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#16 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Jarda S40 »

No kdo vymyslel to o ohřívání nevím, ale fakt je, že moderní diesely se opravdu těžko ohřívaj. Takže třeba tuším 850-ka má žhavící svíčky ve výstupu vody pro topení. O tomto i o těch nákladech je v této sekci napsáno hodně, když to projdeš, najdeš i kdo to tvrdí. Obecně bývají dražší rozvody na nafťáky a těžko je nastavuješ doma (předvstřik), závady trysek (vstřikovačů) jsou také dražší a pokud nejsi Travex tak doma nenastavíš, dost časté bývají problémy s palivovým filtrem, bývají kratší servisní intervaly, pokud začne náhle mrznout je dost problémů se zamrzlou naftou a podobně. U motorů DCI je pak porucha vstřikovačů likvidační záležitost, turbo se přece jenom občas odporoučí a podobně. Prostě podle mě a jiných na tomto fóru je co do údržby provoz atmosférického benzínu levnější než turbodieslu. Atmosférický diesel je zase dost línej. Tyto náklady se vyrovnávaj cenou nafty, ale aby se vyrovnaly, je potřeba najet určité kilometry. No a pokud někdo najede třeba jen 7kkm ročně, nedožene tyto náklady + rozdíl pořizovací ceny za dobu životnosti automobilu. Samozřejmě ty náklady jsou různé u jednotlivých typů automobilů a ne všechno platí pro všechny. Muselo by se eventuelně porovnávat konkrétní auta.
Typický příklad - nedávno asi rok tomu ke mně přijel kamarád s Jeepem v naftě abych mu vyměnil náplně. Oleje v poho,. ale jak jsem rozdělal palivovej filtr, myslel jsem že se po.... Měl rozbitou ruční pumpu a já stál před problémem jak to odvzdušnit. Nakonec jsem filtr uzavřel, vyšrouboval shora ruční pumpičku a šprickou tam naplnil naftu. Smrděl jsem od nafty jako pes a garáž taky. To potvrdilo můj názor, že mi nafta do domu nesmí. No asi nemá cenu to srovnávat s filtrem u benzínu. Běžný benzín bez turba dnes potřebuje většinou opravdu akorát ty svíčky, možná vyčistit volnoběžnou klapku, kabely také těch cca 10 let i více vydrží, problémy bývaj s cívkama na válcích.
Zažil jsem člověka, kterej si koupil peugeota v benzínu s tím, že tam jsou servisní intervaly po 60kkm a u nafty podstatně kratší, takže by roční úsporu ve spotřebě dal servisům.

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#17 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od hoffi »

Raff píše:
hoffi píše:No nic ve zlém,jinak na nafťákách jsem taky něco najezdil a vím o nich své.Má to své pro i proti jako všechno.Cao Hof.
Pokud vím, taks žadnýho neměl :razz: Já jezdím i míň než 15 km a motory nijak netrpěj, to jsou pravdu strejcovsky nazory. No nic, howgh ;-)

Hele brácho,ty mě zkoušíš co vydržím? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Moc dobře víš jak to myslím,vrodině jsme pár nafťáků měli a najezdil jsem stím spousta kilometrů a v vpráci jsem stím najezdil ještě víc a to nepočítám opravy které jsem dělal,ale to Ti snad nemusím vykládat to snad dobře víš,to že jsem neměl nafťáka ve svém osobním vlastnictví tolik neznamená ne ;-) Jinak pokud vím zrovna ty najezdíš hodně kilometrů a není diesl jako diesl.No nic,tady se asi neschodnem,co člověk to názor.Souhlasím stím co tu píše Jarda S40,náklady na diesl jsou všeobecně dražší než u benzínu a pokud stím někdo najezdí sedm tisíc ročně,nemůže se to moc rentovat howgh :twisted:
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1677
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#18 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Harry »

akorát že Maki Hira najezdí ročně cca 15tkm 8)
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

#19 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Raff »

Lachtan píše:Pochopitelně záleží na stylu údržby a jízdy předchozího majitele. 8) :twisted: :twisted: :twisted:
To je i moje zkusenost, naklady vyjdou plus minus nastejno, at najezdis kolik chces. Pokud jde o Jardovu argumantaci: nemyslim, ze by dneska melo byt meritkem, co vsechno si na motoru muzes udelat sam, moc toho totiz neni a ne vsichni jsou takovi mistri. V uvodu je dotaz na 850/70 a 2,5 TDI od VW je jeden z nejlepsich dieselu vsech dob. Ohriva se pomalu, ale je to bezec a ma malou spotrebu i s takhle tezkym autem. Trochu vic kouri. Technika je rozsirena (VW, Audi) a neni problem s pripadnym servisem. Dat 1500 - 2000 Kc za olej jednou za 10 tkm nebo jednou za 15 tkm (u benzinu) mi neprijde pro normalniho pracujiciho Cecha zadny rozdil. Turbo se muze pos.at jak u nafty tak u benzinu. Takze jedinym praktickym rozdilem proti 2,5 10V/20V v benzinu jsou naklady na PHM, coz cini cca 70-100 Kc/100 km, a pak je uplne jedno, jestli najezdis 15 nebo 30 tkm za rok. Ale jak rikam, de gustibus non est disputandum ;-)
Naposledy upravil(a) Raff dne 10 říj 2007 12:00, celkem upraveno 1 x.
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

#20 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Raff »

hoffi píše:Hele brácho,ty mě zkoušíš co vydržím?
Sam dobre vis, ze bys radsi diesela :razz: A nehadej se, jsem starsi ;-)
Naposledy upravil(a) Raff dne 10 říj 2007 13:20, celkem upraveno 1 x.
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#21 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Lachtan »

Ach jo - takže jinak - osobní zkušenost s náklady na diesel (nepočítám běžný spotřební materiál jako oleje, filtry, destičky atd)

Opel Frontera 2,3TD - najel jsem s ní cca 150kkm (koupená při 110kkm)
- vícenáklady: 1x výměna těsnění pod hlavou, 1x nějaké relátko, 1x sponka hadice turbo-intercooler. Toť vše. (OT- při -10°C jsem nastartoval a než jsem oškrábal okna a vyjel, tak teplota oleje byla bezpečně nad 0°C)
prům. spotřeba - 8,5l/100km

Opel Zafira 2,0 TDi 16V - najel jsem s ní cca 130kkm (koupená při 24kkm)
- vícenáklady: 1x sada žhavících svíček (cca 600,-Kč/kus), váha vzduchu (cca 6.000,- vč práce servisu), 1x termostat. Na topení, resp. dobu zahřátí motoru jsem si opravdu nemohl stěžovat.
prům. spotřeba - 6,5l/100km

Škoda Felicia 1,9D - (exauto přítelkyně) najeli jsme s ní cca 80kkm (koupená při 80kkm)
- vícenáklady: 1x sada žhavících svíček (cca 800,-Kč/kus), 1x vstřikovací tryska. Topení Felicií je neuvěřitelné - tahle potvora topí po pár stech metrech :shock:
prům. spotřeba - 6,0l/100km

Tak kde máte ty vyšší náklady na údržbu diesela :?: :?: :?:
Nebo chcete tvrdit, že tyto motory jsou kvalitnější než ve Volvu :?: :?: :?:

Benzína si kupuju pro radost z pohybu, pokud se bavím o ekonomice, tak volím diesel.
btw - další auto do rodiny bude opět diesel (i když najede míň jak Vóólvik) ;-)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 548
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#22 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od drewid »

Tak chrochtak, je chrochtak. Bral bych to ne podle nakladu, ale podle vlastnosti ridice. Ti klidni, predpisy dodrzujici a na ekologii dbajici, ti co mysli dopredu a maji vizi, ti maji chrochtaka.

Ti co jezdi jak prasata, jsou nezodpovedni, sexualne nevyboureni, s malym sebevedomim a platem jezdi f benzinu. 8)

Tak ted nejak nevim kam patrim.... :twisted:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#23 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Lachtan »

drewid píše:Tak chrochtak, je chrochtak. Bral bych to ne podle nakladu, ale podle vlastnosti ridice. Ti klidni, predpisy dodrzujici a na ekologii dbajici, ti co mysli dopredu a maji vizi, ti maji chrochtaka.

Ti co jezdi jak prasata, jsou nezodpovedni, sexualne nevyboureni, s malym sebevedomim a platem jezdi f benzinu. 8)
Na tomhle také něco bude ;-)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#24 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Jarda S40 »

Lachtan píše:Ach jo - takže jinak - osobní zkušenost s náklady na diesel (nepočítám běžný spotřební materiál jako oleje, filtry, destičky atd)

Škoda Felicia 1,9D - (exauto přítelkyně) najeli jsme s ní cca 80kkm (koupená při 80kkm)
- vícenáklady: 1x sada žhavících svíček (cca 800,-Kč/kus), 1x vstřikovací tryska. Topení Felicií je neuvěřitelné - tahle potvora topí po pár stech metrech :shock:
prům. spotřeba - 6,0l/100km

Tak kde máte ty vyšší náklady na údržbu diesela :?: :?: :?:
No tak můžeme srovnávat zrovna ty osobní zkušenosti na Felicii. jak víš, měl jsem 1,3 MPI. Najel jsem od novoty 150 kkm do prodeje. Náklady na provoz motoru teda byly filtry, olej, to ty asi taky i když neuvádíš. Mimochodem si nedovedu vysvětlit pojem "vícenáklady". Za tu dobu jsem vyměnil 2 sady zapalovacích svíček v ceně kolem 200Kč sada a 2x vyčistil těleso škrtící klapky. Potom ještě jsem měnil asi 5x termostat, ale to asi není dané benzínem spíše kvalitou neznačkových ND a zřejmě to nespadá do specifika benzínového motoru a tudíž pod pojem vícenáklady. Tady si nejsem jist, nicméně připočítejme 360 Kč za novej, náklady na reklamaci neumím vyčíslit.. Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej, ničí přední nápravu, rychleji odcházej destičky a je nutno auto vybavit posilovačem řízení. Rozdíl v pořizovací ceě byl tuším víc jak 50 kKč, možná až 100kKč v neprospěch nafty. Jezdil jsem s ní za max. 7,5l /100km, spíše do 7l/100km.Rozdíl v projetém palivu tudíž udělal na těch 150 kkm asi 50 kKč. Takže vemu li to suma sumárum kol a kolem dokola, byla má prvotní úvaha, že najedu li za cca 10 let s autem 150 kkm nemá cenu kupovat nafťáka správná. Sice jsem to nakonec ujel za 9 let, ale ťo je fuk. Mimochodem, nebyl interval výměny oleje a filtru u nafty jen 10 kkm? Nevím. Zato vím, že sjem nastartoval vždycky, narozdíl od mnoha známých, kamarádů i otce, kteří s příchodem zimy alespoň jednou az čas měli problém s "zamrzlou naftou". Pak byly teprve náklady - odtah vozu do garáže, výměna filtru, vypuštění nafty, dolití benzínu, odvzdušnění a podobně, cca 1/2 dne práce když se to nehodilo. Tuším, že majitele TDI si proto domontovávají předehřívaný filtr nafty???

4Raff - pokud chceš srovnávat náklady v servisu (píšeš že co si udělám doma není směrodatné), tak třeba u 40-tek r.2000 jsou servisní intervaly po 15 kkm nafta a po 20kkm benzín. Cena jedné servisní prohlídky neklesne pod 7 kKč, takže na 60 kkm najetých je rozdíl cca 7kKč ve prospěch benzínu. Pokud dojde na rozvody, je tam tuším rozdíl asi taky kolem 5kKč ve prospěch benzínu.

Ale každej ať si opravdu kupuje co chce. Je to jeho boj a určitě si to vždy zdůvodní tak, že udělal nejlépe.

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

#25 Dilema -nafta vs. benzín

Příspěvek od Raff »

Jarda S40 píše:4Raff - pokud chceš srovnávat náklady v servisu (píšeš že co si udělám doma není směrodatné), tak třeba u 40-tek r.2000 jsou servisní intervaly po 15 kkm nafta a po 20kkm benzín. Cena jedné servisní prohlídky neklesne pod 7 kKč, takže na 60 kkm najetých je rozdíl cca 7kKč ve prospěch benzínu. Pokud dojde na rozvody, je tam tuším rozdíl asi taky kolem 5kKč ve prospěch benzínu.
Ale jo, to vsechno beru, ale - uz asi poseste - pripominam, ze konkretni dotaz byl na vhodnou motorizaci V850, a to jsme zase nekde jine. Krom toho tuhle konkretni zkusenost opravdu mam a tvrdim, ze - jak pise Lachtan - jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“