Hodlám zakoupit 850ku. Denně jezdím zhruba 15 km do práce a 15 zpět

wickey píše:nevyplati
2,5 20V spotreba 95% mesto 11,5 litru pri spise tezsi noze - sedan.
Plyn se podle me opet nevyplati pri takovem nizkem najezdu.
Já tu zkušenost s benzínem mám a nebylo to špatný. Akorát auto nebylo v superstavu a já nemám ani chuť, ani schopnosti se v tom hrabat. Pod 10 jsem se bez zapnutý klimy a s otáčkama tak max 2500 nedostal. Potřebuju robustní, bezpečný rodinný auto, kam nacpu psa, kočár, děti a 850 mi vyhovuje a v týhle cenový relaci pořídim tak maximálně Passata ve špatnym stavu. Dojíždim po okresce a pak po přehledný státní, kde se dá tak stovkou jet s přehledem.hoffi píše:Já bych řekl,že na krátké popojíždění není diesl správná volba.Zastávám názor,kdo nenajezdí aspoň třicet tkm ročně,tak se mu diesl nevyplatí.Já jezdím teď taky do práce něco jako ty a při normální jízdě průměr osm litrů plus mínus.Je jasný,že takhle krásná a velká kára na popojížděčky taky moc není ikdyž je to benzin,ale pořád lepší než turbochrocht.Pořídil jsem si to jako rodiný auto a je to pořádná kára a ta potřebuje občas nažrat.Takové názory,jako že to moc žere,mě nějak neberou.Šel jsem do toho,že chci auto a auto je pro mě Volvo,se vším co to obnáší.Pokud bych chtěl auto do města na popojížděčky.které nebude tolik baštit,pořídím si nákupní tašku na kolečkách v plechu.Tím chci říct,že diesl v tomto případě moc neřeší,teda aspoň podle mě.Asi na tvém místě(nedávno jsem se taky tak jako ty rozmýšlel) šel bych spíš do benzínu.Konečné rozhodnutí bude na tobě,ale já jsem se svím Volvikem v benzínu velice spokojen
mě to taky zajímá. podobný topic už tady párkrát proběhl, a když jsem chtěl slyšet co je ta náročnější údržba, tak jsem se stejně nic nedozvěděl...Maki Hira píše:nevím o kolik je údržba dieselu finančně náročnější než u benzína. A to je to co mně zajímá.
Taky si řikám,že po patnácti kilometrech při deseti pod nulou,se moc neohřeje.Jinak s tou údržbou má Jarda pravdu.Je tam hodně věcí,které potřebují častější údržbu než u benzínu,ještě bych k tomu přidal turbo a stím spojená častější výměna oleje a jiné maličkosti.Já mám 2,5 10V a kromě výměny svíček a oleje to nepotřebuje skoro žádnou údržbu.Jarda S40 píše:Údržba Dieslu určitě náročnější finančně je, ale je tomu i při tak malém počtu najetých km ročně? Jinak těch 15km tam a zpátky není na zahřátí nic moc. Teda zahřeje se to, ale v zimě snad tak 3km před cílem a kdoví jestli. Nejde jen o vodu, ale prohřátí celého motoru včetně převodovky. Jo a ta spotřeba mi připadá na benzín a venkov dost vysoká. Já jezdím s Dvojkou po kraji Prahy do 8l/100km a má koncepčně starší motor. Takže asi tam byla nějaká chyba.
Náročnější údržba jsou vstřiky, čerpadlo, filtry, rozvody a podobně. Samozřejmě u motoru DCI se to běžně nedělá jako u starších motorů, ale potom to stojí balík. U běžného benzínu měníš jen svíčky a olej.
Ale jdi ty rozumbradoRaff píše:Stokrát omletý téma. Kdo diesela neměl, ať tady netrousí rozumy, resp. čekal bych, že budou diskutovat jen ti, co mají zkušenost s obojímDiesel chce hlavně slušnější zacházení (viz topic v sekci Všechno možné), pokud to zvládneš, není v údržbě až zas tak zásadní rozdíl. A 6,5 litru nafty bude vždycky míň než řekněme 9-10 litrů benzínu.
Za 150 tkč máš luxusní 850 v TDI, což je opravdu dobrá volba, a ještě ti zbyde na opravy.
Pokud vím, taks žadnýho nemělhoffi píše:No nic ve zlém,jinak na nafťákách jsem taky něco najezdil a vím o nich své.Má to své pro i proti jako všechno.Cao Hof.
Raff píše:Pokud vím, taks žadnýho nemělhoffi píše:No nic ve zlém,jinak na nafťákách jsem taky něco najezdil a vím o nich své.Má to své pro i proti jako všechno.Cao Hof.Já jezdím i míň než 15 km a motory nijak netrpěj, to jsou pravdu strejcovsky nazory. No nic, howgh
To je i moje zkusenost, naklady vyjdou plus minus nastejno, at najezdis kolik chces. Pokud jde o Jardovu argumantaci: nemyslim, ze by dneska melo byt meritkem, co vsechno si na motoru muzes udelat sam, moc toho totiz neni a ne vsichni jsou takovi mistri. V uvodu je dotaz na 850/70 a 2,5 TDI od VW je jeden z nejlepsich dieselu vsech dob. Ohriva se pomalu, ale je to bezec a ma malou spotrebu i s takhle tezkym autem. Trochu vic kouri. Technika je rozsirena (VW, Audi) a neni problem s pripadnym servisem. Dat 1500 - 2000 Kc za olej jednou za 10 tkm nebo jednou za 15 tkm (u benzinu) mi neprijde pro normalniho pracujiciho Cecha zadny rozdil. Turbo se muze pos.at jak u nafty tak u benzinu. Takze jedinym praktickym rozdilem proti 2,5 10V/20V v benzinu jsou naklady na PHM, coz cini cca 70-100 Kc/100 km, a pak je uplne jedno, jestli najezdis 15 nebo 30 tkm za rok. Ale jak rikam, de gustibus non est disputandumLachtan píše:Pochopitelně záleží na stylu údržby a jízdy předchozího majitele.![]()
![]()
![]()
Sam dobre vis, ze bys radsi dieselahoffi píše:Hele brácho,ty mě zkoušíš co vydržím?
Na tomhle také něco budedrewid píše:Tak chrochtak, je chrochtak. Bral bych to ne podle nakladu, ale podle vlastnosti ridice. Ti klidni, predpisy dodrzujici a na ekologii dbajici, ti co mysli dopredu a maji vizi, ti maji chrochtaka.
Ti co jezdi jak prasata, jsou nezodpovedni, sexualne nevyboureni, s malym sebevedomim a platem jezdi f benzinu.
No tak můžeme srovnávat zrovna ty osobní zkušenosti na Felicii. jak víš, měl jsem 1,3 MPI. Najel jsem od novoty 150 kkm do prodeje. Náklady na provoz motoru teda byly filtry, olej, to ty asi taky i když neuvádíš. Mimochodem si nedovedu vysvětlit pojem "vícenáklady". Za tu dobu jsem vyměnil 2 sady zapalovacích svíček v ceně kolem 200Kč sada a 2x vyčistil těleso škrtící klapky. Potom ještě jsem měnil asi 5x termostat, ale to asi není dané benzínem spíše kvalitou neznačkových ND a zřejmě to nespadá do specifika benzínového motoru a tudíž pod pojem vícenáklady. Tady si nejsem jist, nicméně připočítejme 360 Kč za novej, náklady na reklamaci neumím vyčíslit.. Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej, ničí přední nápravu, rychleji odcházej destičky a je nutno auto vybavit posilovačem řízení. Rozdíl v pořizovací ceě byl tuším víc jak 50 kKč, možná až 100kKč v neprospěch nafty. Jezdil jsem s ní za max. 7,5l /100km, spíše do 7l/100km.Rozdíl v projetém palivu tudíž udělal na těch 150 kkm asi 50 kKč. Takže vemu li to suma sumárum kol a kolem dokola, byla má prvotní úvaha, že najedu li za cca 10 let s autem 150 kkm nemá cenu kupovat nafťáka správná. Sice jsem to nakonec ujel za 9 let, ale ťo je fuk. Mimochodem, nebyl interval výměny oleje a filtru u nafty jen 10 kkm? Nevím. Zato vím, že sjem nastartoval vždycky, narozdíl od mnoha známých, kamarádů i otce, kteří s příchodem zimy alespoň jednou az čas měli problém s "zamrzlou naftou". Pak byly teprve náklady - odtah vozu do garáže, výměna filtru, vypuštění nafty, dolití benzínu, odvzdušnění a podobně, cca 1/2 dne práce když se to nehodilo. Tuším, že majitele TDI si proto domontovávají předehřívaný filtr nafty???Lachtan píše:Ach jo - takže jinak - osobní zkušenost s náklady na diesel (nepočítám běžný spotřební materiál jako oleje, filtry, destičky atd)
Škoda Felicia 1,9D - (exauto přítelkyně) najeli jsme s ní cca 80kkm (koupená při 80kkm)
- vícenáklady: 1x sada žhavících svíček (cca 800,-Kč/kus), 1x vstřikovací tryska. Topení Felicií je neuvěřitelné - tahle potvora topí po pár stech metrech![]()
prům. spotřeba - 6,0l/100km
Tak kde máte ty vyšší náklady na údržbu diesela :?: :?: :?:
Ale jo, to vsechno beru, ale - uz asi poseste - pripominam, ze konkretni dotaz byl na vhodnou motorizaci V850, a to jsme zase nekde jine. Krom toho tuhle konkretni zkusenost opravdu mam a tvrdim, ze - jak pise Lachtan - jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...Jarda S40 píše:4Raff - pokud chceš srovnávat náklady v servisu (píšeš že co si udělám doma není směrodatné), tak třeba u 40-tek r.2000 jsou servisní intervaly po 15 kkm nafta a po 20kkm benzín. Cena jedné servisní prohlídky neklesne pod 7 kKč, takže na 60 kkm najetých je rozdíl cca 7kKč ve prospěch benzínu. Pokud dojde na rozvody, je tam tuším rozdíl asi taky kolem 5kKč ve prospěch benzínu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé