dieslové motory ve S/V40 - S40/V50

Moderátor: wickey

This topic is 1 year a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

dieslové motory ve S/V40 - S40/V50

Příspěvek od Jarda S40 »

V S/V 40 byly používány po celou dobu výroby starého typu do r. 2004 dieslové motory Renault. Zpočátku, v letech 95-96 to byly staré komůrkové diesly jako ve 440/460 s intercoolerem v levém podběhu, 66kW. Ty byly náchylné k praskání hlav, po výměně hlav za inovovaný orig. díl Volvo toto přestalo.
Další fází bylo používání v l. 98-00 turbo dieslů s přímým vstřikem a také intercoolerem 72kW, tyto již byly podstatně lepší.
Po r. 2000 -04 byly osazovány commonreily značené u Renaultů 1.9 DCi s výkonem 75kW nebo 85 kW a variabilním turbem. Tyto motory se zdají být skvělé a narozdíl od jejich verze pro Renault ve Volvo úpravě nezloběj.
Po r. 2004 jsou to motory PSA používané koncernem Ford.

Značení v interním kódu je pak D4192T v letech 96-98, D4192T2 v letech 99-00 (do faceliftu), dále D4192T3 a D4192T4 Do r. 2004. Dále značení již neznám, třeba někdo doplní ;-)

Všechny motory jsou poměrně úsporné a spolehlivé, pochopitelně asi nejde srovnávat staré komůrkové turbodiesly s novejma commonreilama nebo dokonce motory od PSA. Pokud bych ale měl kupovat nejstarší komůrkáč 66kW, byl bych opatrnej na prasklou hlavu, dost lidí tento problém řeší prodejem vozu.

P.S. Toto je zpracováno na základě starých přízpěvků při jejich moderování.

thorn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 11 zář 2007 00:09
Bydliště: Senec, SK

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od thorn »

Co je pravdy na tom, ze na D4192 T3 a D4192 T4, teda Ranault 1.9 DCi zvykne castejsie odchadzat vstrekovanie? Kamarat ma Lagunu s tymto motorom a je to samy maler ...
Su tieto motory na to nachylnejsie, ci je to "vseobecna moznost" commonrailov? Da sa tomu nejako predist udrzbou, pouzivanim? Naftak mam 1. krat v zivote, tak o tom moc neviem.
Ale vraj je to chutne draha oprava ... cca 60 000 SKK. D.
_________________
Volvík V40 D4192 T3, 12/2002

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Jarda S40 »

Myslím si z doslechu, že ten Renault je poruchovější, ale nevím proč. Možná se vyjádří Jarek nebo někdo s více zkušenostma.

judr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 45
Registrován: 20 dub 2006 11:06
Bydliště: Púchov / Slovakia

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od judr »

Ja mám v40 s tým 66kW turbo dieslom a musím povedať - "nema problema" či bola menená hlava to neviem je to dovoz ale až na spojkové ložisko ktoré občas na voľnobeh rachotí je to v poho.
_________________
XC 60 2,4D, 120 kW, r.v. 2009.
Bolo V 40, 1,9TD, 66kW, r.v. 1998.

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3720
Registrován: 17 lis 2005 00:06
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Deshi »

Já mám najeto dle tacháku cca 140tis a problémy po mých 60tis km nemám, je možné, že Volvo si motory trochu upravilo a problémy jsou tedy jen u Renaultů...............
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Dream car: C70

Peter
Offline
Příspěvky: 17
Registrován: 15 srp 2006 13:09
Bydliště: Nitra

dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Peter »

Zdravím,je možné vymeniť motor 1,9 TD 66kW za 1,9 D 85 kW.
predpokladám,že priestorovo je to rovnaké,problém môže byť s elektronikou.
Je to vôbec možné ???
_________________
V40 1,9 TD 66 kW 5 /1998

Jean
Offline
Příspěvky: 504
Registrován: 14 srp 2004 08:25
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Jean »

Řekl bych, že je to naprosto nerealizovatelné. Samozřejmě udělat jde nakonec vše, ale obávám se, že by celá akce absolutně nešla finančně odůvodnit...
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Wroclaw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 30 zář 2007 19:33
Bydliště: Žlutava, okr. Zlín

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Wroclaw »

thorn píše:Co je pravdy na tom, ze na D4192 T3 a D4192 T4, teda Ranault 1.9 DCi zvykne castejsie odchadzat vstrekovanie? Kamarat ma Lagunu s tymto motorom a je to samy maler ...
Su tieto motory na to nachylnejsie, ci je to "vseobecna moznost" commonrailov? Da sa tomu nejako predist udrzbou, pouzivanim? Naftak mam 1. krat v zivote, tak o tom moc neviem.
Ale vraj je to chutne draha oprava ... cca 60 000 SKK. D.
To souhlasí, že jak se chováš ke commonrailu, tak se bude commonrail chovat k Tvé peněžence. Životnost jednoznačně souvisí s kvalitou paliva, obch.zástupce dodavatele jedné zkušebny má najeto přes 200 tis km. a je v pohodě, jiný odepíše vstřikovače i na 50 tis. km.
Tedy, záleží hodně na kvalitě nafty, kterou tam liješ, ale bohužel tohle nejsi schopný poznat. Snad jen můžeš věřit, že značkové čerpací stanice nečachrují s palivem.
A potom také jezdit a jezdit. Držet motor v rozumných otáčkách. To znamená ani málo a ani hodně. Tak akorát okolo těch 2tisíc. Chladit turbo po dojetí!!!!!!!!
A když už na to nedej bože dojde, tak ceny oprav číní u Penťáků ve Zlíně:
Cena vstřikovačů se podle typu pohybuje od 8-15tis/ks, opravy ( zatím neprovádí, zařízení je na cestě z Anglie) u konkurence v Česku 5 tis. +/-. Turbodmychadlo opravuje firma Valášek-Hodonín. Cena cca 15-20 tis. kč.
Ceny oprav v jiných částech země neznám. Třeba se někdo podělí o své zkušenosti.
_________________
Volvo V40 1,9D 85kW

Čedr
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 04 pro 2007 21:28
Bydliště: Brno

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Čedr »

Chtěl bych se zeptat jake jsou volnobežne otačky u V40 1.9 dci me to drží tak cca 650 není to moc málo??? popřípadš dají se nějak nastavit? a někdy se mě stane že po zastavení otáčky kolísají od cca 650 do cca 1000 pomalu nahorů a dolů šlapnu trochu na plyn a sednou na tech 650 a drží ale přesto se mě zdá že je to málo motor začne i v techto otáčkách lehce vibrovat je to nepříjemné jelikož stojím pořád v koloně. Neví někdo nejakou radu???
_________________
V40 1,9dci 85kw 2001/11

Cesinek
Offline
Příspěvky: 242
Registrován: 11 zář 2007 14:17
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Cesinek »

rada je jednoduchá - podívej se o příspěvek nad ten svůj
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3720
Registrován: 17 lis 2005 00:06
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Deshi »

Čedr píše:Chtěl bych se zeptat jake jsou volnobežne otačky u V40 1.9 dci me to drží tak cca 650 není to moc málo??? popřípadš dají se nějak nastavit? a někdy se mě stane že po zastavení otáčky kolísají od cca 650 do cca 1000 pomalu nahorů a dolů šlapnu trochu na plyn a sednou na tech 650 a drží ale přesto se mě zdá že je to málo motor začne i v techto otáčkách lehce vibrovat je to nepříjemné jelikož stojím pořád v koloně. Neví někdo nejakou radu???

Mě drží motor na volnoběh nějakých 800 ot/min a taky to lehce vibruje, ale 650 je asi docela málo :!:
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Dream car: C70

Čedr
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 04 pro 2007 21:28
Bydliště: Brno

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Čedr »

Cesinek píše:rada je jednoduchá - podívej se o příspěvek nad ten svůj
myslíš že by mohli byt vstřiky v haji???
_________________
V40 1,9dci 85kw 2001/11

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 797
Registrován: 29 kvě 2006 18:10
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od libre »

Čedr píše:Chtěl bych se zeptat jake jsou volnobežne otačky u V40 1.9 dci me to drží tak cca 650 není to moc málo???
Těch 650 otáček jsi zjistil na diagnostice?
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

Čedr
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 04 pro 2007 21:28
Bydliště: Brno

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Čedr »

libre píše:
Čedr píše:Chtěl bych se zeptat jake jsou volnobežne otačky u V40 1.9 dci me to drží tak cca 650 není to moc málo???
Těch 650 otáček jsi zjistil na diagnostice?
nn na otackoměru do zahrati cca 800 což je asi normal potom když jedu vyřadím rychlost tak drží zahrátý pořád 800 a když spomaluju tak jdou otačky jakoby pořad trochu dolu až zastavim uplně tak spadnou jeste zhruba o 100 na tech 650 a to už zacne lehce vibrovat??? a zhruba jenou z 50 zastavení otacky pomalu kolísají od cca 600 do 1000 troch pridam a ustali se??? na dignostice sem s autem vubec nebyl takže nevim.
_________________
V40 1,9dci 85kw 2001/11

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 797
Registrován: 29 kvě 2006 18:10
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od libre »

Mně otáčkoměr ukazuje po zahřátí cca 500-550 otáček, ale ve skutečnosti je to přes diagnostiku 740.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Lachtan »

libre píše:Mně otáčkoměr ukazuje po zahřátí cca 500-550 otáček, ale ve skutečnosti je to přes diagnostiku 740.
Přesně - pokud jde o volnoběžné otáčky, může být rozdíl mezi tím co indikuje otáčkoměr a tím co říká diagnostika - a ta má vždy pravdu 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

_Hanz_
Offline
Příspěvky: 18
Registrován: 21 led 2008 19:31
Bydliště: Kolín, občas Hradec Králové

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od _Hanz_ »

Omlouvám se, :oops: není to k tomuto tématu, ale podle techničáku jsem našel, že by moje V40 měla mít nezávislé topení. Nevím, jak přesně by to mělo vypadat, nebo nemáte s tím někdo zkušenosti?? Nebo eventuálně i fotečku :palec:
_________________
Bylo: V40 1,9 D, r.v. 1996
Bude: V70 nebo XC70 - podle toho, co kasička (a manželka) časem odsouhlasí...

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Lachtan »

_Hanz_ píše:Omlouvám se, :oops: není to k tomuto tématu, ale podle techničáku jsem našel, že by moje V40 měla mít nezávislé topení. Nevím, jak přesně by to mělo vypadat, nebo nemáte s tím někdo zkušenosti?? Nebo eventuálně i fotečku :palec:
To spíš ty sem dej hromadu fotek motorového prostoru, ať můžeme bádat :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

MajklR
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1
Registrován: 08 úno 2008 02:39
Bydliště: 3nec
Vůz: Volvo V40. 1,8. 03'
Bydliště: Nábřežní 57 Třinec

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od MajklR »

Mam V40 1.9TD s motorem Renault a nemuzu si stezovat.
_________________
Volvo V40 1.8 03'

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 339
Registrován: 26 bře 2008 12:58
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi
Bydliště: Brno

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od wrbics »

Jarda S40 píše: Značení v interním kódu je pak D4192T v letech 96-98, D4192T2 v letech 99-00 (do faceliftu), dále D4192T3 a D4192T4 Do r. 2004. Dále značení již neznám, třeba někdo doplní
značení po 2004
D4164T - 1.6D 80kw
D4204T - 2.0D 100kw
D4204T2 - 2.0D 98kw
D5244T9 - 2.4D 120kw
D5244T8 - D5 - 2.4D 132kw
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

wandeling
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 19 kvě 2008 12:00
Vůz: V70 III 2.4D Aut.
Bydliště: Praha

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od wandeling »

se znackou renault mam spatne zkusenosti. pred mnoha lety jsem mel renault 5 = hruza hruzouci, za 3 mesice asi 14 krat v opravne, a navic v jednom z mych ex-400 ve kterych byli take motory a prevodovky od renaultu se odporoucela prevodovka do vecnych lovist, coz jak jsem se dozvedel pozdeji, je vesmes "normalni"....

takze uz jsem nemel moc dobrej pocit, kdyz jsem kupoval v40 s 1.9dci od renaultu. ale musim rict, byvaly/prvni majitel problemy s motorem ci prevodovkou nemel, a ja alespon do tedka take ne. mezitim ma auto najeto 177tkm. spotreba motoru je vyborna, kdyz se clovek snazi, tak se muze dostat i pod 5 litru na 100km. takze zatim spokojenost...
_________________
Volvo V70 III, 2007, 2.4D, 120kw Aut

pitris
Offline
Příspěvky: 210
Registrován: 18 dub 2007 22:17
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od pitris »

Zdravím, mám dotaz ohledně výběru motoru. Který motor myslíte, že je lepší? 70kW, 75kW nebo 85kW? Jestli by tady majitelé mohli napsat jak je motor živý, hlučnost a celkovou spokojenost, případně spotřebu, abych mohl porovnat. Četl jsem (http://www.tipcar.cz/recenze_ojetin_vol ... -1907.html), že prý diesly 75 a 85 kW nejsou moc kvalitní, ale moc tomu nevěřím.... Asi bych dle čísel volil 85kW TD. Co myslíte? Díky
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3720
Registrován: 17 lis 2005 00:06
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Deshi »

pitris píše:Zdravím, mám dotaz ohledně výběru motoru. Který motor myslíte, že je lepší? 70kW, 75kW nebo 85kW? Jestli by tady majitelé mohli napsat jak je motor živý, hlučnost a celkovou spokojenost, případně spotřebu, abych mohl porovnat. Četl jsem (http://www.tipcar.cz/recenze_ojetin_vol ... -1907.html), že prý diesly 75 a 85 kW nejsou moc kvalitní, ale moc tomu nevěřím.... Asi bych dle čísel volil 85kW TD. Co myslíte? Díky
diesly 75 kW a 85 kW si myslím , že jsou velice dobré. Já mám 75, najeto svých cca 100tis km a naprosto v pohodě, pravidelně měním olej(vždy cca po 15tis km podle předpisů), nechám vychládat turbo před dojezdem a nem,ůžu sai naprosto stěžovat. Je to sïce ta slabší verze, ale pokud nebudeš jezdit furt extra naložený, tak nebudeš mít problém. Není to na honičky s novejma ochcáfkama nebo Golfama f TDI na hlínách s Foliema, ale zrychlení není špatný. Cokoliv potřebuju tak předjedu. a po dálnici to 180 valí taky v poho :palec: :palec:
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Dream car: C70

greggie
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 16 úno 2009 14:08
Vůz: V40 1.9d MY 2004
Bydliště: Brussel/Bratislava

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od greggie »

Deshi: nj, tak pockam az tato blba zima skonci :roll:

ako velmi je tento motor nachylny na pravidelnu servisku? Posl. prehliadka bola 21.2.2008 pri 75000km (skoro na km presne), potom to od Augusta 6 mes. stalo v podzemnej garazi a teraz tam je 83700, chcel by som s tym este spravit Brusel a spat, cca 2400km a nasledne asi v strede Aprila dat spravit komplet servisku - rozvody, olej atd. Mam sa tych 2-3mesiacov presvihnutych obavat, alebo je to v pohode?
_________________
Volvo V40 1.9d 85kw, 2004, cca 107.000km

DAWID.cz
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 15 bře 2009 19:14

Re: dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od DAWID.cz »

DaJE píše:Dobry den,

doufam, ze to pisi do spravne sekce, paklize ne tak se omlouvam / ale verte, ze jsme se poctive seznamil s pravidly prispivani a tohle mi tak nejak logicky vyplynulo /.
Nuze rad bych koupil v40 a nejradeji v dieslu. Na tipcars jsem objevil nize uvedeny inzerat s tim, ze je ve volbu motor vw, a tak bych se rad zeptal znalejsich, montova-li se do volva motory z produkce vw.? Pri snaze posbirat, co mozna nejvice info o dieslech ve V40 jsem se docetl pouze o motorech do Renaultu a tech se popravde dosti bojim..kvuli jejich nespolehlivosti na kterou vsude upozornuji.../ zvazuji, ze radeji misto 1,9 dci nekoupi 1,8i /.

dekuji moc za odpovede...
DaJe
volvo montovalo motor VW ... ale ne do S40/V40 ... musíš se podívat do vyšších řad . Jedná se motor 2,5TDi 103kw ...
This topic is 1 year a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“