Můj názor je takový :
940 :
- je zadohrab (někomu to vyhovuje a někomu zase ne)
- levnější náhradní díly
- motor 2.0 na tak velké auto je dost málo, maximálně tak na styl jízdy "klobouk"
- celkově menší možnost ideální motorizace (v můj favorit - 2.0 turbo), né moc úsporný diesel 2.4 TIC
- zastaralý vzhled interiéru (na dnešní dobu, někomu se může líbit)
- dost se vyskytují ve verzi "social edition - kromě serva, ABS a centrálu NIC
- v drtivé většině auta do 100.000,- Kč
- hranatější design (věc názoru co se komu líbí)
850 :
- má některé ND dražší, ale spolehlivost je stále ještě na vynikající úrovni, tak jich asi moc potřebovat nebudeš
- předohrab
- výběr motorizace je podstatně lepší než u 9XX, ideálně 2.5 20V (výborný poměr spotřeba x výkon), svižná jízda s dostatkem výkonu na předjetí je T5 za cenu vyšší spotřeby ale ne o moc (tak o 1 - 2 l na 100 km vyšší) anebo provoz s výborným a úsporným motorem TDI (možná o něco vyšší servisní náklady oproti benzínům), který je akorát hlučnější a má oproti benzínům podstatně větší vibrace (ale co se dá čekat od ropáka)
- estetičtější interiér (i když na dnešní dobu již také zastaralý)
- celkově modernější koncepce auta, lepší využití obestavěného prostoru
- většinou výrazně bohatší výbava než řady 7XX a 9XX
- většina aut dražší než 100.000 anebo něco kolem 75.000 ale vyžadující spoustu investic
- uhlazenější design, ale stále je to klasické Volvokrabice
Pokud to shrnu, tak pokud máš na auto do 100.000 Kč bude asi lepší voňavka řady 9 anebo budeš mít štěstí a seženeš pěknou 850, ale bude to spíše náhoda. Jinak kdybych se rozhodoval, dal bych jednoznačně přednost autu s pravidelným servisem a vudržovaném stavu. Počet najetých kilometrů bych neřešil. Rozdíl ve velikosti interiéru a kufru je mezi 850 a 940 zanedbatelný.
Přeji šťastnou ruku při výběru
