Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

  • Autor
  • Zpráva
Márv
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: S40 ?

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Márv »

No ja som architekt / projektant čiže do áut sa naozaj moc nevyznám a ani ma tá technická stránka moc nezaujíma a tuším som už písal že k Volvu som sa dostal cez jeho dizajn a nie parametre, keď hovoríš že 15 ročná jazdenka by nebola pre mňa čo tak spraviť to ináč napríklad kúpiť niečo novšie za viac niečo dať v hotovosti niečo na splátky, čo napríklad toto vraj má nachodených cez 130-tisíc tak do trebárz 200 by mohlo vydržať bez väčších problémov a nákladov, aj keď v tom inzeráte ni je napísané čo to je za motor ale typujem 1,6 diesel.
https://auto.bazos.cz/inzerat/123499480/volvo-c30-16i-16v-74kw-kinetic-1maj-rv2011.php
Inak s tými cenami máš asi pravdu aj brat keď kupoval auto tak najlepšiu cenu našiel na čechách, s tým by si si rozumel lepšie, má Superb kombi 4x4 automat s tým najvýkonejším motorom aký do neho robia.

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5936
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

Tipujes spatne. Je to 1,6 atmo benzin
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2165
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od jirka87 »

Márv píše: 06 srp 2020 16:54Inak s tými cenami máš asi pravdu aj brat keď kupoval auto tak najlepšiu cenu našiel na čechách, s tým by si si rozumel lepšie, má Superb kombi 4x4 automat s tým najvýkonejším motorom aký do neho robia.
Připadáš mi jak moje manželka. Já řeknu A, ona slyší Y. Už podruhé opakuju, že moje 2.4i se 103kw není žádný trhač asfaltu a o výkon nejde. Jak by mohlo při bodovém systému ? Mě není 18, abych machroval na ženské s tím, že budu jezdit jako dement. Cca 100Kw (a taky není 100kw jako 100kw, protože turbonaftových 100kw vlivem kroutícího momentu pojede diametrálně odlišně jako atmo benzínových 100Kw) na auto vážící 1400Kg je dneska proste tak akorát na bezpečnou jízdu. Častokrát mi lidi odporujou a říkají - no jo, ale já jsem měl kdysi to a to auto, mělo to 60Kw a jelo to krásně. Ano, jenže to auto nemělo povinně X airbagů, nemělo to ABS, nemělo to tak tlustý plechy atd...Prostě ty auta strašně nakynuly. Když k tomu přidáš katalyzátor (někdy dva), veškeré řízení směsi/emisí, tak prostě zákonitě těch 60kw tehdy není totéž co 60kw dnes...

A pokud si trváš na svém a chceš auto pro jeho vzhled, tak si prostě vyber to, které má :

- nejméně najeto
- pokud možno co nejmíň majitelů
- ideálně zakoupené nové na SK
- doložitelnou servisní historii

To je tak jediné co se dá dobře poradit.

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 502
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od gigy »

diskuze k tý nový generaci V40 je tady: https://forum.volvoklub.cz/viewforum.php?f=132
ve zkratce by ti tady asi většina doporučila vyhnout se 4 válcům (hlavně 1,6) a vzít pětiválec
tak si to pročti, napsáno je toho dost
a o těch motorech nemusíš hledat info jen přímo o V40, stejný jsou v jiných modelech
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Petr Brodek
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Brodek u Prostějova
Vůz: V50 2006 2.0D

VIDA Znojmo

Příspěvek od Petr Brodek »

Zdravím,

najde se tu někdo, kdo by mi mohl pomoct při nákupu V50 r.v. 2009 - připojit diagnostiku atd? Samozřejmě za úplatu v okolí Znojma.

Díky

Petr

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 422
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Giew »

Nevím, co s tím udělá lpg, ale 2.4i je téměř nesmrtelný při běžné údržbě. To se dřív vysype ta převodovka podle mě.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

spooon
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Český Dub
Vůz: S40 II T5 220k FWD, manuál

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od spooon »

nový majitel S40 T5, 2005 hledá a nenalezl. Je nějaká ověřená značka předních ramen? Z předchozích aut jsem kupoval spokojeně Meyle HD, případně Moog, je to i u Volva cesta? Případně na kolik vyjde originál? A ještě sem narazil ohledně ramen na jeden problém, a to rozdilný průměr kužele čepu (18 a 21mm), jak (ideálně bez demontáže a oměření) zjistím správný průměr?
Ohledně rozměrů bych měl i dotaz na brzdy, 300 či 320mm? U nich naštěstí není takový problém změřit přímo na autě.

Díky za ochotu.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Michl »

Auta určená pro evropský trh měla s motorem T5 nebo D5 spojené vždy přední třmeny na 320 mm kotouče. A ano, hledal jsi správně: existují dvě velikostí kulových čepů na předních ramenech a tady už jen odhaduji, že ty 21mm se dávaly k těm větším brzdám (320 mm), V tohle bych to ale raději oveřil podle VIN, jestli v tom nemá prsty spíš MY auta. Nicméně já mám na T5 AWD MY2009 ty 21 mm. Pokud se ptáš na značku ramen, tak na spodek auta dělá pro Volvo prvovýrobu Lemforder. Takže za mne buď origo nebo Lemforder příp. ještě i TRW ze stejného koncernu.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

spooon
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Český Dub
Vůz: S40 II T5 220k FWD, manuál

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od spooon »

díky moc za radu. Brzdy jsou tedy jasné, 320mm. Čep raději ještě prověřím. Taky sem si myslel, že to bude spíš ten větší...MY2005

OK, na podvozek tedy asi půjde Lemforder.

Ještě jednou díky.

Mareee
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50

Ellektrický šotky V50 2,0D

Příspěvek od Mareee »

Dobrý den všem, o radu při koupi jsem již přišla, co radu po koupi? Poradil by někdo?

Jsem vlastníkem V50 2,0D, r. 2005. Při jízdě se samovolně vypíná radio a to je varováním, kdy začne docházet k mírnému cukání při jízdě a na přístrojové desce problikává ikona ABS a ruční brzdy. trvá to pár vteřin, chod všeho se plynule obnoví a takto pořád dokola. Intervaly se zkracují. Bojím se, abych buď auto nezničila úplně nebo někde nepřešlo do nouzového režimu.

Zpočátku auto při jízdě netáhlo,ale nechala jsem vyměnit olejové filtry i filtr paliva a "chyba" se samovolně ztratila, auto teď jede hezky v návaznosti na stlačení plynového pedálu...

Na nevolvácké diagnostice jsem auto již měla, vyskákalo tam 13 chyb, nějaké mi odstranili a přetrvávala hláška některého z airbagů a řekl mi pán, že plynový pedál je na výměnu. Hlavně mi řekl, ať vlastně auto hodim ze sklády, což pro mě není žádný posun.

Popravdě se mi nechce dávat tisíce a tisíce, že někdo půjde autem pokus/omyl... Nemáte někdo s autem podobnou/stejnou zkušenost a doporučení, který směrem pátrat?

Předem děkuji za tipy, rady. Mareee

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5936
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Haben »

Ahoj a vítej. Jsi dle podpisu z Prahy, takže bych se objednal na úvodní diagnostiku do AV díly https://www.avdily.cz/, případně jiného servisu Marra, T6R... Správná daignostika originál diagnostikou je základ, pak můžeš plánovat, kam dál.

Tebou popisované závady i špatný plynový pedál mohou být jen důsledky odcházející CEM - mění se kus za jiný použitý kus, potřeba udělat klon - cca 6 tKč. Dělá to D5T5 https://d5t5.com/
Plynový pedál dokáže podzlobit, ale to na diagnsotice v AV díly ověří, zda digitální i analogový signál jsou stejné (pak je pedál ok a nejspíš za vše může CEM), či se hodnoty rozchází a je na vině plynový pedál.
Fajn bude zkontrolovat i DPF filtr, který může stát za tím, že auto nejelo či nejde, jak by mělo.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Mareee
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Mareee »

Děkuji za písmenka, zkusím navržený postup. Mareee

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2416
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od z-d-e-n-a »

A dobíjí to auto vůbec? Zní to trochu jako pokles voltů...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3596
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Deshi »

Mě se podobně občas chovala V40, když byla baterka na odchodu....
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Mareee
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Mareee »

Je pravda, že když jsem to byla okouknout v bazaru a chtěla zkušební jízdu, baterka se musela nastartovat přes booster. Ale po koupi auto celou dobu startuje na první dobrou, jezdím každý den min. kol 100 km. A není garážované, mám ho na zahradě, dalo i ty mrazy v pohodě zatím (těch pár mrazivých dní :-))

Když se odporoučí radio a prošlápnu plyn, někdy se chod rádia obnoví, někdy ne. Každopádně ty intervaly, kdyto zlobí se prodlužují a zkracují. Nemám z toho dobrý pocit.

Každopádně děkuji za tip, nechám zkontrolovat i to.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5145
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Ellektrický šotky V50 2,0D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mareee píše: 10 led 2022 12:35 Dobrý den všem, o radu při koupi jsem již přišla, co radu po koupi? Poradil by někdo?

Jsem vlastníkem V50 2,0D, r. 2005. Při jízdě se samovolně vypíná radio a to je varováním, kdy začne docházet k mírnému cukání při jízdě a na přístrojové desce problikává ikona ABS a ruční brzdy. trvá to pár vteřin, chod všeho se plynule obnoví a takto pořád dokola. Intervaly se zkracují. Bojím se, abych buď auto nezničila úplně nebo někde nepřešlo do nouzového režimu.

Zpočátku auto při jízdě netáhlo,ale nechala jsem vyměnit olejové filtry i filtr paliva a "chyba" se samovolně ztratila, auto teď jede hezky v návaznosti na stlačení plynového pedálu...

Na nevolvácké diagnostice jsem auto již měla, vyskákalo tam 13 chyb, nějaké mi odstranili a přetrvávala hláška některého z airbagů a řekl mi pán, že plynový pedál je na výměnu. Hlavně mi řekl, ať vlastně auto hodim ze sklády, což pro mě není žádný posun.

Popravdě se mi nechce dávat tisíce a tisíce, že někdo půjde autem pokus/omyl... Nemáte někdo s autem podobnou/stejnou zkušenost a doporučení, který směrem pátrat?

Předem děkuji za tipy, rady. Mareee

A nebo taky KO servocerpadlo, zde je elektricke. Uz jsem se s tim setkal, ze pumpa zlikvidovala chybama pul auta a tvarilo se to jako KO hlavni ŘJ a ejhle, ona ko pumpa.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5145
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Jakub Svoboda »

z-d-e-n-a píše: 10 led 2022 21:04 A dobíjí to auto vůbec? Zní to trochu jako pokles voltů...
To prave by sedelo na to servocerpadlo
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Mareee
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Mareee »

Na té neznačkové diagnostice to nějakou chybu řídící jednotky také hlásilo. Ale nedokázal mi pán k tomu říci více..., rovnou mi řekl, ať to odvezu zpět do bazaru, že nechápe, proč jsem si pořídila auto z bazaru...

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4976
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Romulusw »

Proto je právě potřeba ta origo diagnostika. Naštěstí v Praze jich je po lidech dost, abys nemusela do drahého servisu.

Jaká část Prahy?

Mareee
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Mareee »

Klánovice

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2918
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Vapik »

Diagnostika přítomna v Horních Počernicích, pokud chceš můžu auto načíst a uvidí se.

Mareee
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Mareee »

Dekuji za nabidku. Slo by se pripadne zastavit v patek? Pripadne jak casove? A auto bych tam musela nechat nebo je realne to zkouknout, rici si a zatim odjet, nez se domluvi dalsi postup na zaklade zjistenych chyb?

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2918
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Vapik »

Poslal jsem kontakt do SZ ale Maree si ji ještě nepřečetla, tak pokud tě to trápí máš tam na mě číslo.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2918
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Vapik »

Auto od Mareee jsem načetl a níže posílám chronologicky výpis chyb.
Po umytí v myčce se Mareee auto nešlo nastartovat a tudíž zůstalo v garážích na čerňáku. Přes noc asi vyschla vlhkost a když jsme se sešli u auta už běželo.
Vyčetl jsem závady a bylo jich poměrně hodně. Když auto běželo změřil jsem napětí na baterce a bylo tam cca 12,3V (kontrolka dobíjení nesvítila), když jsem rozsvítil světla tak interiérové lampičky začali poblikávat, ale po chvíli to ustalo a na baterce už jsem naměřil 14,4V. Prošel jsem chyby, zapojil odpojený egr a dostali jsme se do koncového stavu. Vzhledem k omezenému času už jsem neměl prostor to dál zkoumat. Doporučil jsem začít kontrolou altíku jestli není před smrtí (byli tam nějaké chyby přepětí). Možná někdo elektro znalejší doporučí další postup.
v50-1.JPG
V50-2.JPG
V50-3.JPG
V50-4.JPG
v50-5.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Mareee
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50

Prosím o radu PŘI / PO koupi Volva S/V-40, 50 a jiné...

Příspěvek od Mareee »

Dekuji moc Vapikovi!

Jakmile bude opraven alternator, hodim sem zpravu, jak to vypada.

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé