"Deshi" - jenže manželka mi prostě s autem typu Mondeo/V70/Vectra C apod nechce jezdit. Má to všechno cca 4,8m na délku, což je ruku na srdce už relativně dost. A jsem rád, že nepřeceňuje svůj úsudek. Lepší, než dobité auto.
Michl : "Ceny náhradních dílů z druhovýroby pro Volvo jsou srovnatelné s díly pro konkurenční jiné značky. " Není tomu tak minimálně u té 2.4i. Spojka, poloosy atd. jsou podstatně dražší a cenou se to rovná cca dvojkovému Superbu 2.0Tdi 125Kw.
Je to blbej příklad, protože je to samozřejmě dost rozdílný motor, ale dejme tomu..Spojková sada bez setrvačníku pochopiteně na FoFo :
https://raglu.cz/autodily/ford/focus-ii-turnier/1.6-74kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=97606 a na V50 :
https://raglu.cz/autodily/volvo/v50/2.4-103kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=100689
Obě poloosy od SKF stojí na Focuse méně, než jedna (ta delší) na V50 (také SKF) - raglu.cz
Nebavím se o filtrech atd..Tam ano, tam jsou to v podstatě téměř vždy částky plně srovnatelné a mnohdy bez ohledu na stáří auta nebo motorizaci. Oleják 180-220, vzducháč kolem 3-400Kč, palivák podle provedení okolo 200Kč (beru MANN) - ceny berte s rezervou. A je fuk jestli máš Toyotu, nebo Škodu.
Lámání chleba nastává v dílech, které se nemění při běžném pravideném servisu. A že by ty poloosy u V50byly "kuják" dílem, to úplně ne podle toho co tady čtu, tak to vibruje každému druhému bez rozdílu motorizace.
Toto se mi MOC líbí, ale pověst toho
motoru je tak příšerná, že prostě ne. Nemám na to odvahu
https://auto.bazos.cz/inzerat/110239356/ford-mondeo-sw-20i.php
Hrabu se v těch hrůzách už skoro měsíc a nenašel jsem jediný benzínový motor, který by nežral olej, až na ten Volví 5válec, 1.8i od Opelu a 2.0VVti od Toyoty (naproti 1.8 VVti, co je katastrofa) Jaký význam má si koupit "jednoduchý" benziňák, který je po 150 000Km tak zanesenej karbonem, že se zalepí, fouká do víka ventilů a žere oleje skoro jako 2-taktní motor. 1:50 je ředění běžného 2 taktu. 1L na 1000Km je dejme tomu 1L oleje na 80L paliva, to máme 1:80...To už není od pionýra daleko...
A tady máte jeden z důvodů :
https://www.sbazar.cz/AutoDELunicov/detail/72433922-ford-mondeo-20-i-107kw-ghia-serviska
Konkrétně tento obrázek :
https://d46-a.sdn.szn.cz/d_46/c_img_H_l/TUyDUg.jpeg?fl=exf|crr,1.33333,2|res,800,600,1|wrm,/watermark/sbazar.png,10,10|jpg,80,,1
Takže "serviska" je super, ale výměna oleje po 30, pak až po dalších 50 (ne po 50 celkově ujetých, ale po dalších najetých 50) atd...Takovou servisku bych vyhodil a ani to tam neukazoval...
Ale to už jsem daleko od všeho co jsem chtěl vůbec probírat. Zkrátka se bojím u toho poloVolva, kterým V50 je koroze (tak jako trpěla první 40-ka oproti modelům V70 nebo i staré 850-nebo aby mě někdo nechytal za slovo viděl jsem X shnilých 40tek a jen málo 850tek a prvních/dvojkových V70tek) a nesouladu velkého motoru v malé kastli + servisní přístup.