Oprava uložení zadní nápravy 850 - část 1. - DEMONTÁŽ

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 339
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Strakonice

Oprava uložení zadní nápravy 850 - část 1. - DEMONTÁŽ

Příspěvek od Bobika »

V popisu a přiložené fotodokumentaci se budu snažit přiblížit opravu zavěšení zadní nápravy Deltalink na 850 T5R.
Závada se projevila klepáním v pravé zadní části auta. Pokud se strana zatížila dospělou osobou, klepání přestalo. Prohlídkou byla závada zjištěna rychle, na silentbloku před pravým zadním kolem na mě svítilo čisté železo a byly vidět cáry gumy. Oko silemtbloku bylo "spadlé" cca o 1 cm oproti levé straně.
Náhradní díl je buď originál v ceně cca 7200,- Kč s DPH a v prodejní síti Elit se dá pořídit náhrada od fy. Lemförder za cca 4500,- Kč s DPH. Osobně jsem vybral díl z Elitu a později se ukázalo, že se jedná o originální díl, který má na sobě vybroušený nápis Volvo a je o 3000,- Kč levnější. :palec: :palec:
Opravu jsem prováděl v parkovacím stání doma. V tomto případě bylo nutné vymyslet místo podložení auta, protože zvedací bod je umístěn právě v prostoru upevnění silentbloku do karoserie. K podložení jsem použil dřevené hranoly a zadní část vozidla jsem na obou stranách zvedl o cca 40 cm. Místo podložení auta jsem označil na fotografii šipkou a nachází se těsně za gumovou záslepkou cca 30 cm za zvedacím bodem. Po demontáži kola šlo povolení plechového krytu silenbloku snadno. Nutné použít ořech 17 na 3 upevňovací šrouby do karoserie, torx 30 na povolení šroubu plastové příchytky lanovodu ruční brzdy a ořech č. 18 na povolení šroubu silenbloku a jistícího šroubu silentbloku. Jistící šroub je umístěn dále v nápravnici a je tvořen maticí (nutné nastříkat WD 40 apod) a šroubem s tisícihranem. K vyražení jistícího šroubu nutné použít vhodný "kilner" (vyrážeč) a trocha trpělivosti. Poté co jsou všechny šrouby venku je nutné pomocí vhodného pajcru odtlačit nápravu od karoserie, aby se silentblok vysunul z čepu v karoserii. Poté je nutné zajistit dřevěnými hranoly odtlačenou nápravu - vsunout mezi nápravu a karoserii. A poté nastává nejsložitější úkon - vyndání silentbloku z nápravnice. Je nutné použít hrubou sílu. Jako nejlepší postup se mi osvědčilo dlouhodobé nahřívání nápravnice horkovzdušnou pistolí a poté kroucení silenblokem pomocí velkého hasáku, v mém případě Herkules. Po zdevastování pryžového silentbloku horkovzdušnou pistolí se mi podařilo vypáčit oko asi o 3 cm ven a potom vyrazit nějakou vhodnou trubkou, zasunutou do oka silentbloku. Celé to vypadlo na zem. Doba vyndavání silentbloku z nápravnice cca 2 hodiny :? :? . Jako poslední úkon jsem provedl pečlivé vyčištění vnitřku nápravnice, aby při montáži nový silentblok pěkně vklouzl do nápravnice.
Montáž popíšu ve čtvrtek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

jerguš
Offline
Příspěvky: 50
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bechyně
Dostal poděkování: 1 poděkování

Oprava uložení zadní nápravy 850 - část 1. - DEMONTÁŽ

Příspěvek od jerguš »

Když horkovzdušnou pistoli nahradíš klasickou letlampou, je to za 5 minut venku a pohoda. už mám obě strany vyměněný, škoda, že když jsem to dělal, tak tu o tom nebyla ani čárka ... A ideální teplota demontáže je asi ta, když ti ten plast (guma?) začne lehce kapat ven... :D
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé