Závada se projevila klepáním v pravé zadní části auta. Pokud se strana zatížila dospělou osobou, klepání přestalo. Prohlídkou byla závada zjištěna rychle, na silentbloku před pravým zadním kolem na mě svítilo čisté železo a byly vidět cáry gumy. Oko silemtbloku bylo "spadlé" cca o 1 cm oproti levé straně.
Náhradní díl je buď originál v ceně cca 7200,- Kč s DPH a v prodejní síti Elit se dá pořídit náhrada od fy. Lemförder za cca 4500,- Kč s DPH. Osobně jsem vybral díl z Elitu a později se ukázalo, že se jedná o originální díl, který má na sobě vybroušený nápis Volvo a je o 3000,- Kč levnější.

Opravu jsem prováděl v parkovacím stání doma. V tomto případě bylo nutné vymyslet místo podložení auta, protože zvedací bod je umístěn právě v prostoru upevnění silentbloku do karoserie. K podložení jsem použil dřevené hranoly a zadní část vozidla jsem na obou stranách zvedl o cca 40 cm. Místo podložení auta jsem označil na fotografii šipkou a nachází se těsně za gumovou záslepkou cca 30 cm za zvedacím bodem. Po demontáži kola šlo povolení plechového krytu silenbloku snadno. Nutné použít ořech 17 na 3 upevňovací šrouby do karoserie, torx 30 na povolení šroubu plastové příchytky lanovodu ruční brzdy a ořech č. 18 na povolení šroubu silenbloku a jistícího šroubu silentbloku. Jistící šroub je umístěn dále v nápravnici a je tvořen maticí (nutné nastříkat WD 40 apod) a šroubem s tisícihranem. K vyražení jistícího šroubu nutné použít vhodný "kilner" (vyrážeč) a trocha trpělivosti. Poté co jsou všechny šrouby venku je nutné pomocí vhodného pajcru odtlačit nápravu od karoserie, aby se silentblok vysunul z čepu v karoserii. Poté je nutné zajistit dřevěnými hranoly odtlačenou nápravu - vsunout mezi nápravu a karoserii. A poté nastává nejsložitější úkon - vyndání silentbloku z nápravnice. Je nutné použít hrubou sílu. Jako nejlepší postup se mi osvědčilo dlouhodobé nahřívání nápravnice horkovzdušnou pistolí a poté kroucení silenblokem pomocí velkého hasáku, v mém případě Herkules. Po zdeva