Oprava uložení zadní nápravy 850 - část 1. - DEMONTÁŽ

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Bobika
Offline
Příspěvky: 316
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Strakonice

Oprava uložení zadní nápravy 850 - část 1. - DEMONTÁŽ

Příspěvek od Bobika »

V popisu a přiložené fotodokumentaci se budu snažit přiblížit opravu zavěšení zadní nápravy Deltalink na 850 T5R.
Závada se projevila klepáním v pravé zadní části auta. Pokud se strana zatížila dospělou osobou, klepání přestalo. Prohlídkou byla závada zjištěna rychle, na silentbloku před pravým zadním kolem na mě svítilo čisté železo a byly vidět cáry gumy. Oko silemtbloku bylo "spadlé" cca o 1 cm oproti levé straně.
Náhradní díl je buď originál v ceně cca 7200,- Kč s DPH a v prodejní síti Elit se dá pořídit náhrada od fy. Lemförder za cca 4500,- Kč s DPH. Osobně jsem vybral díl z Elitu a později se ukázalo, že se jedná o originální díl, který má na sobě vybroušený nápis Volvo a je o 3000,- Kč levnější. :palec: :palec:
Opravu jsem prováděl v parkovacím stání doma. V tomto případě bylo nutné vymyslet místo podložení auta, protože zvedací bod je umístěn právě v prostoru upevnění silentbloku do karoserie. K podložení jsem použil dřevené hranoly a zadní část vozidla jsem na obou stranách zvedl o cca 40 cm. Místo podložení auta jsem označil na fotografii šipkou a nachází se těsně za gumovou záslepkou cca 30 cm za zvedacím bodem. Po demontáži kola šlo povolení plechového krytu silenbloku snadno. Nutné použít ořech 17 na 3 upevňovací šrouby do karoserie, torx 30 na povolení šroubu plastové příchytky lanovodu ruční brzdy a ořech č. 18 na povolení šroubu silenbloku a jistícího šroubu silentbloku. Jistící šroub je umístěn dále v nápravnici a je tvořen maticí (nutné nastříkat WD 40 apod) a šroubem s tisícihranem. K vyražení jistícího šroubu nutné použít vhodný "kilner" (vyrážeč) a trocha trpělivosti. Poté co jsou všechny šrouby venku je nutné pomocí vhodného pajcru odtlačit nápravu od karoserie, aby se silentblok vysunul z čepu v karoserii. Poté je nutné zajistit dřevěnými hranoly odtlačenou nápravu - vsunout mezi nápravu a karoserii. A poté nastává nejsložitější úkon - vyndání silentbloku z nápravnice. Je nutné použít hrubou sílu. Jako nejlepší postup se mi osvědčilo dlouhodobé nahřívání nápravnice horkovzdušnou pistolí a poté kroucení silenblokem pomocí velkého hasáku, v mém případě Herkules. Po zdevastování pryžového silentbloku horkovzdušnou pistolí se mi podařilo vypáčit oko asi o 3 cm ven a potom vyrazit nějakou vhodnou trubkou, zasunutou do oka silentbloku. Celé to vypadlo na zem. Doba vyndavání silentbloku z nápravnice cca 2 hodiny :? :? . Jako poslední úkon jsem provedl pečlivé vyčištění vnitřku nápravnice, aby při montáži nový silentblok pěkně vklouzl do nápravnice.
Montáž popíšu ve čtvrtek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

jerguš
Offline
Příspěvky: 50
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Bechyně

Oprava uložení zadní nápravy 850 - část 1. - DEMONTÁŽ

Příspěvek od jerguš »

Když horkovzdušnou pistoli nahradíš klasickou letlampou, je to za 5 minut venku a pohoda. už mám obě strany vyměněný, škoda, že když jsem to dělal, tak tu o tom nebyla ani čárka ... A ideální teplota demontáže je asi ta, když ti ten plast (guma?) začne lehce kapat ven... :D
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

Muralena
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 5 dnů
Bydliště: Sopotnice
Vůz: Volvo 850 B5252FS

Oprava uložení zadní nápravy 850 - část 1. - DEMONTÁŽ

Příspěvek od Muralena »

Zdravím, prosím vás, není tu někdo z okolí Ústí nad Orlicí, který vlastní přípravek na zasunutí uložení do nápravy? Ven jsem ho dostal celkem bez problémů, ale nedaří se mi ho napasovat dovnitř...našel jsem pěkný návod na https://www.matthewsvolvosite.com/delta-link-repair-diy/ , ale i tak se stále nedaří...děkuji Honza

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]