uz nevim kde co zkouset a kde dal hledat, takze zkusm dotaz sem.
Symptomy:
- pri startu promrzleho motoru jde motor po nastartovani neprvidelne a z vyfuku se vali mracna svetleho koure
Co je zkontrolovano:
- zhavici svicky OK
- rele zhaveni OK - zhavi to tedy naprosto dokonale
- vstrikovace OK, trysky DN0SD1930 tlaky 158 - 160
- predvstik 16 stupnu zmeren a nastaven dynamicky pomoci VAG
- nastaveny volnobezne otacky 760 rpm za tepla
- nastaveny max otacky na cerpadle
- zkontrolovan "sytic" - maka dobre
- provedeno nekolik pokusu s nastavenim velikosti zakladni davky paliva (nema to na studene starty vliv)
- motor netlakuje do vody
- voda nejde do oleje a naopak
- tlakove ovladani davky funguje (dle tlaku turba)
- turbo dava tlak (ale nemeril jsem presnou hodnotu, prepousteci ventil funguje a je nastaven
- olej OK
- palivovy filtr a vedeni paliva OK
Ma nekdo napad co s tim?
D24T - horsi starty za studena
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
D24T - horsi starty za studena
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
No mě to dělá úplně to samý...když to nechám tak 30s chrochtat tak vyjedu bez vynechávání...ale nevim o ničem nic, co funguje a co ne. Jinak kouří mi to taky bíle hned jak vyjedu a tak po 2km to přestane...pak už normálně "nic"
Dneska jsem byl tady v certifikovaném Bosch servise a dostalo se mi odpovědi: Necháš to tady přes noc ať to prochladne, mi si ráno změříme tlaky protože bez toho se nedá vůbec nic dělat a pak to poladíme. Nastavíme to všechno k tomu a podle toho tak aby to startovalo...cena by měla být 280,-/hod x 3 + svíčky mám svoje kdyby byli potřeba a vstřik jak jsi říkal Travexi 300,- takže to tam dám a uvidim co mi s tim provedou:o)
Jinak moje dedukce je ta že když to nemá tlak ta vstříknutá nafta nevybuchne protože neni teplo a tzn. něco vynechává něco ne...a protože máš všechno ready krom tohodle což nevíš tak já taky nevim
Dneska jsem byl tady v certifikovaném Bosch servise a dostalo se mi odpovědi: Necháš to tady přes noc ať to prochladne, mi si ráno změříme tlaky protože bez toho se nedá vůbec nic dělat a pak to poladíme. Nastavíme to všechno k tomu a podle toho tak aby to startovalo...cena by měla být 280,-/hod x 3 + svíčky mám svoje kdyby byli potřeba a vstřik jak jsi říkal Travexi 300,- takže to tam dám a uvidim co mi s tim provedou:o)
Jinak moje dedukce je ta že když to nemá tlak ta vstříknutá nafta nevybuchne protože neni teplo a tzn. něco vynechává něco ne...a protože máš všechno ready krom tohodle což nevíš tak já taky nevim
D24T - horsi starty za studena
Tak jak jsi na tom Radime? Já už mám výsledky...ještě nevyzkoušené ale hodnocení servisu (za chvíli tam jdu) :travex píše:uz nevim kde co zkouset a kde dal hledat, takze zkusm dotaz sem.
Symptomy:
- pri startu promrzleho motoru jde motor po nastartovani neprvidelne a z vyfuku se vali mracna svetleho koure
Co je zkontrolovano:
- zhavici svicky OK
- rele zhaveni OK - zhavi to tedy naprosto dokonale
- vstrikovace OK, trysky DN0SD1930 tlaky 158 - 160
- predvstik 16 stupnu zmeren a nastaven dynamicky pomoci VAG
- nastaveny volnobezne otacky 760 rpm za tepla
- nastaveny max otacky na cerpadle
- zkontrolovan "sytic" - maka dobre
- provedeno nekolik pokusu s nastavenim velikosti zakladni davky paliva (nema to na studene starty vliv)
- motor netlakuje do vody
- voda nejde do oleje a naopak
- tlakove ovladani davky funguje (dle tlaku turba)
- turbo dava tlak (ale nemeril jsem presnou hodnotu, prepousteci ventil funguje a je nastaven
- olej OK
- palivovy filtr a vedeni paliva OK
Ma nekdo napad co s tim?
Tlaky : OK (27)
Vstřiky : OK /jeden byl horší ale něco s tim udělali
Palivový filtr : Vyměněn
Žhavící svíčky : 2 zbývající vyměněny
a teď v čem byla ta závada...
na čerpadle byla volná nějaká osa, kolem ní lítala ven nafta a přisávalo si to vzduch + při stojícím autě padala.
Utěsnění = 2k kč + 1k kč práce. Snad to bude oukej!!! Pohoda
P.S. Syndromy tomu napovídali protože když jsem měl teplej motor a žhavení nežhavilo tak namísto bych točil 15s tak stačilo 2x protočit startérem (nasát) a hned potom cinknout a chytlo to parádně...
Súpr trúpr...
Jestli máš trochu jiný příznaky tak to ale stejně s největší pravděpodobností bude to čerpadlo (pokud máš tlaky). První co mi řekl do telefonu : Tak jsme všechno zkontrolovali a nevíme proč to nestartuje, všechno v poho, ale ... tady na čerpadle jsme něco našli /tak to se mi ulevilo /
D24T - horsi starty za studena
A po návratu:
Tlaky prej nádherný (26,26,26,25,27,27) - startuje
zbytek v pohodě a zítra ráno vyzkoušim jestli bude nebo nebude vynechávat.
Co je nejhorší tak že mi vyměnili termostat (původní byl permanentně otevřený, ale trochu to topilo, viz. jiné téma) a s tímhle novým termostatem to fouká pořád studený vzduch jakoby "zvenku".
Netušíte někdo co s tím může být? Vyměnili i nemrzku a asi je krapet zavzdušněné topení a prostě to nechce topit, říkali že se samoodvzdušní ale až se to pořádně ohřeje (což znovu podle nich nebude nikdy protože vrtule na viskospojce se pořád točí jakoby naplno ) a že ještě k tomu je zarostlý ten výměník či co...?!
Můj názor: S otevřeným termostatem to vlažilo že nebyla zima na nohy a dalo se tam v poho v mikině - tady se absolutně nedá - výměník vyřazuju ze závad - jakžtakž fungoval!
Vrtule na D24 (jak jsem se dozvěděl od Travexe) byli taky napřímo, takže takový rozdíl aby se to ohřálo tam být nemůže, max se to ohřívá déle (s permanentně roztočenou vrtulí) ale určitě alespoň tak, že to malinko topí! Točící se vrtule - venku z rozstřelu (vím že na to má ale vliv jako prase, ale před tím se točila úplně stejně a něco to utopilo...)
Jediné co mě napadá je to odvzdušnit ručně...?
Tlaky prej nádherný (26,26,26,25,27,27) - startuje
zbytek v pohodě a zítra ráno vyzkoušim jestli bude nebo nebude vynechávat.
Co je nejhorší tak že mi vyměnili termostat (původní byl permanentně otevřený, ale trochu to topilo, viz. jiné téma) a s tímhle novým termostatem to fouká pořád studený vzduch jakoby "zvenku".
Netušíte někdo co s tím může být? Vyměnili i nemrzku a asi je krapet zavzdušněné topení a prostě to nechce topit, říkali že se samoodvzdušní ale až se to pořádně ohřeje (což znovu podle nich nebude nikdy protože vrtule na viskospojce se pořád točí jakoby naplno ) a že ještě k tomu je zarostlý ten výměník či co...?!
Můj názor: S otevřeným termostatem to vlažilo že nebyla zima na nohy a dalo se tam v poho v mikině - tady se absolutně nedá - výměník vyřazuju ze závad - jakžtakž fungoval!
Vrtule na D24 (jak jsem se dozvěděl od Travexe) byli taky napřímo, takže takový rozdíl aby se to ohřálo tam být nemůže, max se to ohřívá déle (s permanentně roztočenou vrtulí) ale určitě alespoň tak, že to malinko topí! Točící se vrtule - venku z rozstřelu (vím že na to má ale vliv jako prase, ale před tím se točila úplně stejně a něco to utopilo...)
Jediné co mě napadá je to odvzdušnit ručně...?
-
Offline
- Příspěvky: 315
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
Už je opravenoJean píše:S touto závadou jsem se setkal nedávno. Problém se objevil náhle a šlo kolem té osky dost nafty. Bylo to poznat i na spotřebě. Ale náhradní díly na tyto čerpadla jsou bez problémů dostupný, takž se to v pohodě spraví.
A nakonec informace z dnešního rána…žhavení až do odepnutí žhavícího relé (ještě chvíli po zhasnutí kontrolky), půl plynu a chvilku točil (2s) a okamžitě na 6. Žádný vynechávání…J
Takže mě to pomohlo na 100%.
Ještě jsem se dozvěděl že je ve velkejch mrazech dobrý startovat – nažhavit až do odepnutí relé (cvaknutí z motorového prostoru), vypnout a při svítící kontrolce startovat. Ona sice zhasne ale žhaví se dál…a tomu startu to pomůže jako prase…mno, toť rada mechanika
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
D24T - horsi starty za studena
Jak jsme spolu vcera mluvili tak jsem se opet vrtal v aute. mam problem vicemene z 80% vyresen. dnes rano (a byla opravdu radna kosa) jsem nbastartoval opet na prvni otoceni (jako i predtim), ale pouze s 1/4 koure. Jeste musim doladit doraz na pace termosytice, ktery pridava plyn. Nejak mi to nepridava a tak mam u promrzleho motoru prilisnizky volnobeh. Lec motor bezi pravidelne....Roj píše: Co je nejhorší tak že mi vyměnili termostat (původní byl permanentně otevřený, ale trochu to topilo, viz. jiné téma) a s tímhle novým termostatem to fouká pořád studený vzduch jakoby "zvenku".
Netušíte někdo co s tím může být? Vyměnili i nemrzku a asi je krapet zavzdušněné topení a prostě to nechce topit, říkali že se samoodvzdušní ale až se to pořádně ohřeje (což znovu podle nich nebude nikdy protože vrtule na viskospojce se pořád točí jakoby naplno ) a že ještě k tomu je zarostlý ten výměník či co...?!
Cely problem jsem resil na nekolikrat svepomoci. Nejdrive jsme dynamicky zmerili a nastavili psravny predvstrik, nastavil jsem volnobezne a max. otacky na cerpadle. Vymenil jsem vstriky (3 byly uz nic moc a vsechny mely prilis nizke oteviraci tlaky) a bastavil na nich oteviraci tlak na horni hranici tolerance. Pak jsem resil termosytic, sice to nejak makalo (rucne - ten voskovej valecek byl v pr*), ale nemakalo to. Pomohlo rozhejbani paky na cerpadle (zatuhla) a drobne poserizeni ovladacich pak... pak jsem jeste nastavil zakladni davku paliva a taky jsem si pohral s nastavenim pretlakove regulace (pridava naftu pri roztovceny turbine)..... vcera jsem cele usili korunoval uspesnou vymenou voskoveho valecku a serizenim termosytice.....
Jinak hlava cerpadla se zda byt ok, na hornim viku se po vycisteni objevuje male mnozstvi nafty, takze to vypada na polinani kolem hridele paky plynu (ocekavam, ze stejny problem jako mas ty)... lec startovatelnost zatepla je ted celkem dobra....
A ted se ti pokusim trochu odpovedet na tvuj dotaz ohledne topeni. Vcera jsem musel vypustit (chvili po tom co jsme spolu mluvili asi 3L vody z chlazeni). Kdyz jsem se to pak snazil nalit zpatky, tak se tam vesel asi litr a zbytek jsem tam cpal postupne za provozu. Topeni mi samozrejme zustalo castecne zavzdusneny, ale topi to (spis vlazi nez saunuje ).... casem si to ale seda, jak postupne dolevam kapalinu zpet.. jeste tam musim narvat asi pul litru... (aktualni stav po ujeti 60 km).
Zkus si zkontrolovat, jestli mas otevreny ventil topeni a zkontroluj pruchodnost hadic k topeni a prepadove hadicky chladic/bandaska....
Jinak viskospojku na vrtuli mam trvale zablokovanou (auto ma pak zvuj jak vysavac ) a nemam so ohrivanim problem.... tohle neni zavada takovy povahy, alby to vadilo...
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
D24T - horsi starty za studena
Tak fajn že Ti to funguje...s termosytičem mám taky ten samej problém ale zatím to neřešim, jinak mi to nekouří po startu skoro vůbec a za chvilku začne bíle.travex píše:Jak jsme spolu vcera mluvili tak jsem se opet vrtal v aute. mam problem vicemene z 80% vyresen. dnes rano (a byla opravdu radna kosa) jsem nbastartoval opet na prvni otoceni (jako i predtim), ale pouze s 1/4 koure. Jeste musim doladit doraz na pace termosytice, ktery pridava plyn. Nejak mi to nepridava a tak mam u promrzleho motoru prilisnizky volnobeh. Lec motor bezi pravidelne....Roj píše: Co je nejhorší tak že mi vyměnili termostat (původní byl permanentně otevřený, ale trochu to topilo, viz. jiné téma) a s tímhle novým termostatem to fouká pořád studený vzduch jakoby "zvenku".
Netušíte někdo co s tím může být? Vyměnili i nemrzku a asi je krapet zavzdušněné topení a prostě to nechce topit, říkali že se samoodvzdušní ale až se to pořádně ohřeje (což znovu podle nich nebude nikdy protože vrtule na viskospojce se pořád točí jakoby naplno ) a že ještě k tomu je zarostlý ten výměník či co...?!
Cely problem jsem resil na nekolikrat svepomoci. Nejdrive jsme dynamicky zmerili a nastavili psravny predvstrik, nastavil jsem volnobezne a max. otacky na cerpadle. Vymenil jsem vstriky (3 byly uz nic moc a vsechny mely prilis nizke oteviraci tlaky) a bastavil na nich oteviraci tlak na horni hranici tolerance. Pak jsem resil termosytic, sice to nejak makalo (rucne - ten voskovej valecek byl v pr*), ale nemakalo to. Pomohlo rozhejbani paky na cerpadle (zatuhla) a drobne poserizeni ovladacich pak... pak jsem jeste nastavil zakladni davku paliva a taky jsem si pohral s nastavenim pretlakove regulace (pridava naftu pri roztovceny turbine)..... vcera jsem cele usili korunoval uspesnou vymenou voskoveho valecku a serizenim termosytice.....
Jinak hlava cerpadla se zda byt ok, na hornim viku se po vycisteni objevuje male mnozstvi nafty, takze to vypada na polinani kolem hridele paky plynu (ocekavam, ze stejny problem jako mas ty)... lec startovatelnost zatepla je ted celkem dobra....
A ted se ti pokusim trochu odpovedet na tvuj dotaz ohledne topeni. Vcera jsem musel vypustit (chvili po tom co jsme spolu mluvili asi 3L vody z chlazeni). Kdyz jsem se to pak snazil nalit zpatky, tak se tam vesel asi litr a zbytek jsem tam cpal postupne za provozu. Topeni mi samozrejme zustalo castecne zavzdusneny, ale topi to (spis vlazi nez saunuje ).... casem si to ale seda, jak postupne dolevam kapalinu zpet.. jeste tam musim narvat asi pul litru... (aktualni stav po ujeti 60 km).
Zkus si zkontrolovat, jestli mas otevreny ventil topeni a zkontroluj pruchodnost hadic k topeni a prepadove hadicky chladic/bandaska....
Jinak viskospojku na vrtuli mam trvale zablokovanou (auto ma pak zvuj jak vysavac ) a nemam so ohrivanim problem.... tohle neni zavada takovy povahy, alby to vadilo...
Takže na vrtuli koukám že to taky nevidíš jo? My jsme se bavili s opravářem že se to auto prostě musí normálně ohřát i když je ta vrtule na max. protože termostat nechá kolovat jenom motor-topení, ale už nevim co s tim protože vody tam hned po práci narvali další 4 litry (4 upustili - na naředění pro víc °C) a hned se tam vešli zpět. Po cestě do Phy už nic neubylo ale nastartoval jsem a povolil výpusťák a chvíli nic a potom voda...zavřel a OK tak nevim.
Přes topení to nějak jde protože ta co jde z topení, tu jsem povolil a sice lehce ale stříkalo to odtud, takže alespoň něco...asi bys mi o víkendu nevyfotil kde je před kastlíkem ten ventil že? Jinak podle zvuku soudim že tam jsou ještě ty mechanické klapky že? Takže to samý točítko ovládá klapky a i ventil? Zkusil bych se na něj podívat jestli to neni v něm, zmetkovi. Jinak to v koloně začalo docela solidně topit (Magistrála od HP až nakonec v koloně) ale jak jsem z ní vyjel tak se to bezproblému uchladilo a zase konec...
Ď za odpověď.
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
D24T - horsi starty za studena
mrknu do chytre knihy a vytahnu ti to... mam pruchozi hadice k topeni a hadici obtoku kolem chladice? moh se nekde "urvat" nejakej bordel a neco pricpat... jinak v klidu, kdyz odpojis klidne i horni hadici od topeni tak to chcije fest a ne jen trochu, za tepla musi byt v okruhu tlak. Pokud neni pak je spatne vicko, ale to jeste neznamena ze to nemusi topit. Packa (studeny/teply) ovlada jak ventil tak klapky...Roj píše: Přes topení to nějak jde protože ta co jde z topení, tu jsem povolil a sice lehce ale stříkalo to odtud, takže alespoň něco...asi bys mi o víkendu nevyfotil kde je před kastlíkem ten ventil že? Jinak podle zvuku soudim že tam jsou ještě ty mechanické klapky že? Takže to samý točítko ovládá klapky a i ventil? Zkusil bych se na něj podívat jestli to neni v něm, zmetkovi. Jinak to v koloně začalo docela solidně topit (Magistrála od HP až nakonec v koloně) ale jak jsem z ní vyjel tak se to bezproblému uchladilo a zase konec...
Ď za odpověď.
kdyz se ti motor "dochladi" pri jizde zkousel jsi sahnout na hadice za termostatem? jestli nejsou nahodou trosku moc teple.... stejne jako chladic. Moh se dostat nejakej svincisk do termostatu....
taky se podiovej jestli termoclanek u cerpadla (ten vix co do nej vede hadice z hlavy a vratna hadice k termostatu) je teply stejne jako obe hadice.... vyplati se omezit prutok timto okruhem vlozenou clonou do hadice mezi hlavou a clankem... ale i tak by to melo topit bez problemu.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
D24T - horsi starty za studena
No díky za pomoc...až budeš mít něco z chytré knihy tak napiš.travex píše:mrknu do chytre knihy a vytahnu ti to... mam pruchozi hadice k topeni a hadici obtoku kolem chladice? moh se nekde "urvat" nejakej bordel a neco pricpat... jinak v klidu, kdyz odpojis klidne i horni hadici od topeni tak to chcije fest a ne jen trochu, za tepla musi byt v okruhu tlak. Pokud neni pak je spatne vicko, ale to jeste neznamena ze to nemusi topit. Packa (studeny/teply) ovlada jak ventil tak klapky...Roj píše: Přes topení to nějak jde protože ta co jde z topení, tu jsem povolil a sice lehce ale stříkalo to odtud, takže alespoň něco...asi bys mi o víkendu nevyfotil kde je před kastlíkem ten ventil že? Jinak podle zvuku soudim že tam jsou ještě ty mechanické klapky že? Takže to samý točítko ovládá klapky a i ventil? Zkusil bych se na něj podívat jestli to neni v něm, zmetkovi. Jinak to v koloně začalo docela solidně topit (Magistrála od HP až nakonec v koloně) ale jak jsem z ní vyjel tak se to bezproblému uchladilo a zase konec...
Ď za odpověď.
kdyz se ti motor "dochladi" pri jizde zkousel jsi sahnout na hadice za termostatem? jestli nejsou nahodou trosku moc teple.... stejne jako chladic. Moh se dostat nejakej svincisk do termostatu....
taky se podiovej jestli termoclanek u cerpadla (ten vix co do nej vede hadice z hlavy a vratna hadice k termostatu) je teply stejne jako obe hadice.... vyplati se omezit prutok timto okruhem vlozenou clonou do hadice mezi hlavou a clankem... ale i tak by to melo topit bez problemu.
Jinak stav je : Horní trubka (blíž k hlavě (teď nevim jestli možná na hlavě)) a do chladiče nahoru - teplá ale ruku na ní udržim a před výměnou kapaliny byla trochu tužší, to je pravda (ne kamená). Ale ta co je ve spodku chladiče a vede v ose k týhle ale do bloku (níž) tak je vlažná až studená.
Ještě jednou, jak jsem říkal, verdikt byl že pokud je vrtule pořád na max. tak že se to může jenom déle ohřívat, ale nemůže to mít vliv na topení, protože to je v okruhu s motorem a termostat otvírá až když to přesáhne určitou mez, takže pokud neni termostat pořád otevřenej tak to prostě topit musí a reálně neni možný aby ne!!! (Pokud to neni zavzdušněný, ale asi ne) Stál jsem v kopci a to v takovym že když jsem na něj najel tak zadní nárazník byl asi tak 2 cm od země...takže motor vejš a topení níž zcela jednoznačně. Takže já jsem vrtuli taky nevěřil že by to mohla dělat jenomže když už je vše okolo OK? Ale jestli jí máš stejně a topí tak samozřejmě v poho a budu řešit dál...mno:)
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
D24T - horsi starty za studena
horni trubka je vratka, spodni je vytazena pred termostatem a zasobuje topeni teplouv odou. co ty tlusty hadice k chladici? je ta spodni taky porad jenom vlazna???Roj píše: No díky za pomoc...až budeš mít něco z chytré knihy tak napiš.
Jinak stav je : Horní trubka (blíž k hlavě (teď nevim jestli možná na hlavě)) a do chladiče nahoru - teplá ale ruku na ní udržim a před výměnou kapaliny byla trochu tužší, to je pravda (ne kamená). Ale ta co je ve spodku chladiče a vede v ose k týhle ale do bloku (níž) tak je vlažná až studená.
Ještě jednou, jak jsem říkal, verdikt byl že pokud je vrtule pořád na max. tak že se to může jenom déle ohřívat, ale nemůže to mít vliv na topení, protože to je v okruhu s motorem a termostat otvírá až když to přesáhne určitou mez, takže pokud neni termostat pořád otevřenej tak to prostě topit musí a reálně neni možný aby ne!!! (Pokud to neni zavzdušněný, ale asi ne) Stál jsem v kopci a to v takovym že když jsem na něj najel tak zadní nárazník byl asi tak 2 cm od země...takže motor vejš a topení níž zcela jednoznačně. Takže já jsem vrtuli taky nevěřil že by to mohla dělat jenomže když už je vše okolo OK? Ale jestli jí máš stejně a topí tak samozřejmě v poho a budu řešit dál...mno:)
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
D24T - horsi starty za studena
Určitě? To je nějaký divný...tzn. že ty spodní (obě, jak ta tlustá tak ta hubenější vedoucí do topení) jsou zásobovací?travex píše:horni trubka je vratka, spodni je vytazena pred termostatem a zasobuje topeni teplouv odou. co ty tlusty hadice k chladici? je ta spodni taky porad jenom vlazna???
Já měl zato že je to takhle a popisuju můj stav:
Tlustá horní z chladiče (teplá docela dost) - do motoru vede vysoko ale do topení vede jakoby ta nižší (z motoru a taky celkem teplá)- to jsem myslel že je vstup
Tlustá spodní z chladiče (vlažná až studená) - do motoru je to ta nižší a na úzké trubce od ní je a) výpusťák b) myslel jsem že to je vratka, protože tu když jsem odpojil (u topení ještě v motorovém prostoru) tak voda stříkala z topení a ne z hadice...
Kua teď jsem si to po Tobě přečetl ještě jednou a koukám žes napsal to co tady celou dobu popisuju...už Tě chápu:) Horní vratka OK, Spodní zásobuje OK (docela teplou) a tlustá chladičová do který vede vratka je vlažná až studená a horní tlustá chladičová je docela teplá někdy i dost ale ruku na ní v poho udržim+v expanzce je stále studená anebo vlažná...
Ale teď jsem se koukal že mi taky dost vody zmizelo tak třeba se mi to postupně odvzdušňuje jako Tobě...ale zmizel mi litr na 300km. Netěsnosti nepozoruju žádný...
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
D24T - horsi starty za studena
Ja vypustil tri litry, neco malo mi uteklo na zem (stane se)... behem prvnich 5 km jsem tam dokazal vratil cca 2,5 litru a pak uz ani prd. v sobotu jsem nalital 150 km a v pohode se tam jeste 0,75 litru veslo a kapaliny mam ted akorat mezi min a max.... zjevne to chce cas. pravda. topim v pohode....
Nechces se mi s tim prijet ukazat? Vzdyt to nemas tak daleko...
Nechces se mi s tim prijet ukazat? Vzdyt to nemas tak daleko...
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
D24T - horsi starty za studena
No koneckonců proč ne? Ale můžu přiject jenom dopoledne...tenhle tejden mám odpolední. Hodí se Ti to nějak? Já tam dneska dolil litr a pořád takový nic moc...možná trochu lepší, jak to neni náhlá změna tak mi to možná připadá jako že se nic nemění ale určitě mám stav, že když to funí max. (5) na studenej vzduch tak to docela cirkuluje ale když dám na teplo tak se to dost utlumí...to je schválně? Že tam ty klapky nepustí tolik studenýho vzduchu a ten se stačí ohřát? No nevim...jestli budeš ještě večer na netu tak napiš jestli můžu někdy zítra a v kolik a nejni problémtravex píše:Ja vypustil tri litry, neco malo mi uteklo na zem (stane se)... behem prvnich 5 km jsem tam dokazal vratil cca 2,5 litru a pak uz ani prd. v sobotu jsem nalital 150 km a v pohode se tam jeste 0,75 litru veslo a kapaliny mam ted akorat mezi min a max.... zjevne to chce cas. pravda. topim v pohode....
Nechces se mi s tim prijet ukazat? Vzdyt to nemas tak daleko...
Zatim Ď za řešení problému... :arrow: :idea:
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Žilina
Teraz ked je moje volvo taka mala ( ) odlozenka na dvore tak som skusal ako startuje po dlhsej odstavke. Baterku nevyberam, proste auto stoji ako som ho tam zaparkov al uz druhy tyzden. Skusam start, 0 bodov, chytilo na druhy pokus po cca 15 sekundach tocenia a potom bola kultura chodu priam otrasna, cierny dym z vyfuku sa valil periodicky ako zo sentinelu. Proste na to ako bol ten motor urobeny ma skoro seklo.
Vyskusal som veci ktore som si tu pozrel a vsetko O.K. Potom som sa este lepsie zameral na to cerpadlo a problem bol OBJAVENY!
Naftu pretlacalo (resp. vtahovalo vzduch) okolo osy ktorou sa pridava plyn. Po rucnom natlaceni nafty do cerpadla manualnou pumpou to chytilo po standartnom nazhaveni na "pol" otacky a chod uplne pravidelny.
Chcem sa spytat: skusal si tuto zavadu niekto opravit sam? Ta oska je nielen netesna ale aj trocha volna v ulozeni, neviem co vsetko tam treba povymienat alebo nieco treba aj repasovat. Mam nahradne cerpadlo ale z hladkeho D, nedalo by sa nieco s neho pouzit?
Dik za rady
Vyskusal som veci ktore som si tu pozrel a vsetko O.K. Potom som sa este lepsie zameral na to cerpadlo a problem bol OBJAVENY!
Naftu pretlacalo (resp. vtahovalo vzduch) okolo osy ktorou sa pridava plyn. Po rucnom natlaceni nafty do cerpadla manualnou pumpou to chytilo po standartnom nazhaveni na "pol" otacky a chod uplne pravidelny.
Chcem sa spytat: skusal si tuto zavadu niekto opravit sam? Ta oska je nielen netesna ale aj trocha volna v ulozeni, neviem co vsetko tam treba povymienat alebo nieco treba aj repasovat. Mam nahradne cerpadlo ale z hladkeho D, nedalo by sa nieco s neho pouzit?
Dik za rady
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
U mne je to stejnej problem, akorat to nedela problemy zastudena, ale zatepla.... budu to nechavat udelat, protoze se mi v tom vrzat nechce a stejne potrebuju cerpadlo seridit na stolici.... Jinak k cerpoadlu jsem postahoval nejake materialy, takze znam serizovaci hodnoty i jeho skladbu... rozebrat by to nemel byt problem, problem je ho pak jen seridit... na ucho to pujde dost blbe...ypsi píše:Teraz ked je moje volvo taka mala ( ) odlozenka na dvore tak som skusal ako startuje po dlhsej odstavke. Baterku nevyberam, proste auto stoji ako som ho tam zaparkov al uz druhy tyzden. Skusam start, 0 bodov, chytilo na druhy pokus po cca 15 sekundach tocenia a potom bola kultura chodu priam otrasna, cierny dym z vyfuku sa valil periodicky ako zo sentinelu. Proste na to ako bol ten motor urobeny ma skoro seklo.
Vyskusal som veci ktore som si tu pozrel a vsetko O.K. Potom som sa este lepsie zameral na to cerpadlo a problem bol OBJAVENY!
Naftu pretlacalo (resp. vtahovalo vzduch) okolo osy ktorou sa pridava plyn. Po rucnom natlaceni nafty do cerpadla manualnou pumpou to chytilo po standartnom nazhaveni na "pol" otacky a chod uplne pravidelny.
Chcem sa spytat: skusal si tuto zavadu niekto opravit sam? Ta oska je nielen netesna ale aj trocha volna v ulozeni, neviem co vsetko tam treba povymienat alebo nieco treba aj repasovat. Mam nahradne cerpadlo ale z hladkeho D, nedalo by sa nieco s neho pouzit?
Dik za rady
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Žilina
Vcera som sa vrtal v tom rezervnom cerpadle a vyzera to tak ze by sa nemalo rozladit nic. Vrchny kryt som stiahol bez problemov, vyhakol tahadlo, a cely problem vyzera byt v puzdierku ktorym prechadza plynova hriadelka, asi bude vyklepane a o-kruzok v :butthead: .
Len pevne dufam ze TD motor to ma rozmerovo podobne, ak nie, tak pre sikovneho sustruznika myslim za miernu uplatu nebude problem to puzdierko vytocit.
Akurat mi nieje jasne preco to robi tebe za tepla?
Len pevne dufam ze TD motor to ma rozmerovo podobne, ak nie, tak pre sikovneho sustruznika myslim za miernu uplatu nebude problem to puzdierko vytocit.
Akurat mi nieje jasne preco to robi tebe za tepla?
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé