to máte jako s iq testama. IQ testy taky měří spíše než inteligenci schopnost odpovídat na otázky v IQ testu
![Razz :P](./images/smilies/tease.gif)
EuroNCAP testy měří schopnost nabořit v řízeném prostředí auto tak, aby bylo zasaženo co nejmíň čidel
![Razz :P](./images/smilies/tease.gif)
.
dovoluji si pastnout z wikipedie....
Jaké testy Euro NCAP provádí
* Čelní přesazený náraz vozidla v rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry. Vůz naráží do deformovatelné překážky (šířka 100 cm, tloušťka 54 cm) celkem 40% své přídě.
* Boční náraz do boku vozidla vozíkem rozjetým na rychlost 50 km/h. V přední části vozíku je deformovatelný materiál o rozměrech 150*50 cm.
* Boční náraz vozu na sloupek (tzv. pole test) v rychlosti 29km/h. Tento druh nárazu simuluje boční náraz do stromu (lampy) a slouží především k ověření správné funkce hlavových airbagů. Ocelový sloupek má průměr 254 mm.
Z těchto 3 testů vyjde konečné hodnocení, které rozhodne o tom, kolik hvězdiček za bezpečnost vůz dostane. Dále Euro NCAP provádí další 2 testy, které se ale hodnotí zvlášť a nejsou již zahrnuty do předchozího hodnocení.
* Test ohleduplnosti vůči chodcům- simulace střetu s chodcem v rychlosti 40km/h.
* Bezpečnost dětí, které jsou v dětských sedačkách (vozy se testují s dětskými sedačkami přímo od výrobce, případně se sedačkami, které výrobce doporučuje).
a teď to zkuste napodobit
![Razz :P](./images/smilies/tease.gif)
V poslední době se shodou okolností v mém okolí nabořilo hned několik lidí a ani jednomu se to nepodařilo. Obrázky sem nedám, protože jsem dotyčné nežádala o svolení.. ale: Ohoblování bezmála 100 metrů svodidel 5 let starým mercedesem třídy E ve 150 km/h .. pravá třetina mercedesu anihilována, rozbitá huba od airbagu, spolujezdec tam naštěstí neseděl, jinak by byl rozvěšenej po celé délce kolize. Peugeot 106 čelně v 65 km/h do hromady dříví.. motor slisován na placku, bag nebouch, řidič jen trochu potlučen. Rok starý superblb ve smyku ve stovce řidičem a motorem do stromu (typickej smrťák) .. zlomená ruka, superblb na odpis. Subaru legacy ve 130 zapasovaný pod kamión a zezadu nabořený oktávkou.. , ze subaru hromádka šrotu, řidič odešel po svých s otřesem mozku. Historky, jak se kdo zabil neznám.. ono se o tom nechce nikomu moc vyprávět a obrázky šrotu s kusama příbuzných mi taky nikdo emajlem neposílá... Jo a vrchol.. loni v létě se kamarád skutálel z náspu u silnice v zánovní astře, v níž vezl svého otce z hospody (asi 50 metrů, auto se s ním otočilo prý snad pětkrát).. řidič si rozbil hlavu, spolujezdec se pozvracel, astra dojela do servisu po svých. Rozhodně z toho nedovozuji, že opel astra je bezpečnější vůz než mercedes E.
Nicméně podle mého názoru je bezpečné auto to, jehož jízdní vlastnosti významně snižují pravděpodobnost, že se nabourám. Proto nemám SUV ale sedan a až dojde na mne, budu doufat především v to, že se nade mnou někdo nahoře smiluje a ne v hvězdičky od Eurotentononců...