Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od GDPR_user »

No tak to mě poser. :shock: :shock: :shock:

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 4102
Registrován: 01 čer 2008 19:37
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od doktor »

TemnyProrok píše:Tady máte odkaz ... je tam i video a vidět kus tooh volva .... http://www.ct24.cz/doprava/43246-na-sok ... -dva-lide/

podle zaoblení blatníku nad kolem a ty linie na blatníku - od směrovky ke zpěťáku mi to příjde na 9xx anebo 7xx, nikoliv 4xx,
Fakt je že zpěták není zelený, ale černý, takže spíše sedmička.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2767
Registrován: 31 bře 2008 10:36
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od tomasss »

No ty blaaho... :?
Kdyby mel nekdo nejaky info, sem s nim...musim se priznat ze jsem parkrat nasucho polknul.. :?
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Sergej »

Ak sa sedma naozaj stretla s X5-kou, nieje sa moc cudovat ze takto skoncila. X5ka po nej proste presla a zlisovala strechu. samotny A stlpik to nemohol udrzat. Navyse naraznik X5ky sa nachadzal kdesi na urovni vodicovej hlavy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7922
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Honza »

tomasss píše:No ty blaaho... :?
Kdyby mel nekdo nejaky info, sem s nim...musim se priznat ze jsem parkrat nasucho polknul.. :?
U prvního odkazu je vyjímečně docela slušná diskuze
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7922
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Honza »

TemnyProrok píše:
Jerry mouse píše:Neviem ci to tu uz bolo lebo som nepresiel cele tema ? Ale ma to poriadne zamrazilo ! :( http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=2

Kurňa šopa, to se pral s tankem? A co to je za šílenou cenu za takový vrak?
No za ta prach je v tom určitě ještě nejmíň pět kilo mletýho na karbanátky. :lol:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 104
Registrován: 07 dub 2008 07:53
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od milanmoon »

toto je fakt smutne

vynara sa otazka ci patia na cestu SUV? mam velky respekt ked taketo dacosi stretavam na ceste.
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 4102
Registrován: 01 čer 2008 19:37
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od doktor »

milanmoon píše:toto je fakt smutne

vynara sa otazka ci patia na cestu SUV? mam velky respekt ked taketo dacosi stretavam na ceste.
problém nebude v SUV - přečti si tu diskuzi k članku na Novinky.cz.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 104
Registrován: 07 dub 2008 07:53
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od milanmoon »

to sa mi veru cele nechce citat cca 550 komentarov
beriem to cisto z fyzikalneho hladiska dve auta sa stretnu ale to jedno ma o cca 1.5 vyssiu kineticku energiu ako to druhe za predpokladu ze idu rovnakou rychlostou.b

to ze ten vodic nechcel fukat a podrobovat sa dalsim testom to je ina
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2767
Registrován: 31 bře 2008 10:36
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od tomasss »

milanmoon píše:to sa mi veru cele nechce citat cca 550 komentarov
beriem to cisto z fyzikalneho hladiska dve auta sa stretnu ale to jedno ma o cca 1.5 vyssiu kineticku energiu ako to druhe za predpokladu ze idu rovnakou rychlostou.b
to ze ten vodic nechcel fukat a podrobovat sa dalsim testom to je ina
Podle toho co tam pisou, tak Volvo jelo pomalu, a BMW hodne rychle - tj kineticka energie baworaku byla asi podstatne vetsi :?
Jinak Volvo bylo 15 let stare, tj rok 93, takze zrejme posledni generace devitky..?
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Lachtan »

tomasss píše: Podle toho co tam pisou, tak Volvo jelo pomalu, a BMW hodne rychle - tj kineticka energie baworaku byla asi podstatne vetsi :?
Jinak Volvo bylo 15 let stare, tj rok 93, takze zrejme posledni generace devitky..?
A také si všimni, že bramborák to bral čelně, ale to Volvo z boku - nejhorší možná varianta pro ty mrtvé... :?
Honza píše:U prvního odkazu je vyjímečně docela slušná diskuze
také jsem žasnul :shock: :shock: :shock:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od wickey »

opravdu je to rada 7xx/9xx - viz zamek, klika, tvar blatniku.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od tnemec »

jarek.krizan píše:Volvo bylo řady 4xx
Hm, tak 440 vs X5 = bad luck... na čelňák s X5 bych si netroufl ani s 850/740/240... až tak s XC70 II bych to viděl na nějakou šanci... Optimální by proti X5 bylo až tak FHčko...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Roger »

Kua, smejd v X5...musel si vzit i protismer...2 mlade zivoty a sedmikilo ssebou. Byt v jeho kuzi, zpytuju svedomi, kaju se a drzim se dal od pribuznych...
OT:
Vcera vecer jsem byl nalozenym sedmikilem v cajzlove (praglu) na otocku na 3 mistech v Letnanech, Zizkove a Holesovicich....muzu rict ze takove ridicske umeni snad neni nikde jinde ve mestech...ikdyz jedete podle tacho mirne nad predespanou rychlosti musi vas predjet myskou a narvat vam zadek pred cumak....musel jsem brzdit abych jim ty plastaky nevytvaroval...ochcavky, fobie, superblbove, vw, fordy a zabozrouti...a mrzi me jedna silver V40, jako by si chteli neco dokazat nebo proto, ze vidi pohrebak s brnenskou znackou...aach jo. :roll: :(
Naposledy upravil(a) Roger dne 30 led 2009 13:17, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1153
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od old.fashioned »

tomasss píše:
milanmoon píše:to sa mi veru cele nechce citat cca 550 komentarov
beriem to cisto z fyzikalneho hladiska dve auta sa stretnu ale to jedno ma o cca 1.5 vyssiu kineticku energiu ako to druhe za predpokladu ze idu rovnakou rychlostou.b
to ze ten vodic nechcel fukat a podrobovat sa dalsim testom to je ina
Podle toho co tam pisou, tak Volvo jelo pomalu, a BMW hodne rychle - tj kineticka energie baworaku byla asi podstatne vetsi :?
Jinak Volvo bylo 15 let stare, tj rok 93, takze zrejme posledni generace devitky..?
nezapomeň, že nezáleží na rychlosti, kterou jedou jednotlivá vozidla, protože se jejich rychlost v okamžiku srážky sčítá - na každé z nich působí v okamžiku nárazu stejná síla
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

TemnyProrok
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 93
Registrován: 15 lis 2007 19:41
Vůz: V70 - 2.5TDi - 1998
Bydliště: Praha

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od TemnyProrok »

Roger píše:Kua, smejd v X5...musel si vzit i protismer...2 mlade zivoty a sedmikilo ssebou. Byt v jeho kuzi, zpytuju svedomi, kaju se a drzim se dal od pribuznych...
OT:
Vcera vecer jsem byl nalozenym sedmikilem v cajzlove (praglu) na otocku na 3 mistech v Letnanech, Zizkove a Holesovicich....muzu rict ze takove ridicske umeni snad neni nikde jinde ve mestech...ikdyz jedete podle tacho mirne nad predespanou rychlosti musi vas predjet myskou a narvat vam zadek pred cumak....ochcavky, fobie, superblbove, vw, fordy a zabozrouti...a mrzi me jedna silver V40, jako by si chteli neco dokazat nebo proto, ze vidi pohrebak s brnenskou znackou...aach jo. :roll: :(

Pan doktor odmítl dechovou zkoušku a odběr krve, ten žádné svědomí nemá. Jinak v roce 2003 již témto vozem zabil jednu chodkyni (ale za to si mohla dotyčná více méně sama). Leč nic to nemění na to, že dotyčný jel nepřiměřenou rychlostí a ke všemu zřejmě opilý. Takové střílet.
_________________
Je: VW Passat - 2.0TDi - 2010 - "Francouz"
Bylo: V70 - 2.5TDi - 1998 - "Bělouš"

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od tnemec »

old.fashioned píše:
tomasss píše: Podle toho co tam pisou, tak Volvo jelo pomalu, a BMW hodne rychle - tj kineticka energie baworaku byla asi podstatne vetsi :?
Jinak Volvo bylo 15 let stare, tj rok 93, takze zrejme posledni generace devitky..?
nezapomeň, že nezáleží na rychlosti, kterou jedou jednotlivá vozidla, protože se jejich rychlost v okamžiku srážky sčítá - na každé z nich působí v okamžiku nárazu stejná síla
Ale no tak, i tady na fóru se bude propagovat ten bohapustý nesmysl o sčítání rychlosti? Vezmi si učebnici fyziky ze ZŠ a projeď si příslušnou kapitolku :-)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

hroch32
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1203
Registrován: 27 zář 2007 09:52
Bydliště: Budkov, Vimperk

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od hroch32 »

Diskuse pod článkem na ct24 je.... no prostě, teprve po jejím přečtení si člověk tak nějak plně uvědomí, co to vlastně všechno znamená. Kolik lidí přišlo o kamaráda, tátu, bráchu.... děs. Je docela dobře možné, že ten pán dělal podlahu manželčiným rodičům. Fakt hrůza pomyslet. A toho doktora bychom měli rozválcovat :evil: Jako polehčující okolnost by pak soud mohl vzít, že ten debil zničil hezké auto, protože příbuzné jsme tam snad nikdo neměl.

PS: Jak je to s odmítnutím dechové zkoušky a odběru krve? Zvého času to platilo za přiznání se. Dnes? Mmchd, podobná věc se stala v Chebu už jednou. Jen postižený byl sudetský Němec a z boku ho nabral policajt. Ten si sice nechal vzít krev, ale zkumavka s ní se "náhodou" rozbila a další už dát odmítnul......

PPS: Kontextová reklama je zlo!
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

GDPR_user

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od GDPR_user »

navrhuji udělat sbírku a zakoupit Volvo F16 přední nárazníky vyztužit železobetonem provést rekonstrukci autonehody s tímto zmrdem!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Roger »

martinopel píše:navrhuji udělat sbírku a zakoupit Volvo F16 přední nárazníky vyztužit železobetonem provést rekonstrukci autonehody s tímto zmrdem!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Nebo neco podobneho od volva...XC 90 V8 s hrazdou s ocelovych trubek...
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1153
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od old.fashioned »

tnemec píše:
old.fashioned píše:
nezapomeň, že nezáleží na rychlosti, kterou jedou jednotlivá vozidla, protože se jejich rychlost v okamžiku srážky sčítá - na každé z nich působí v okamžiku nárazu stejná síla
Ale no tak, i tady na fóru se bude propagovat ten bohapustý nesmysl o sčítání rychlosti? Vezmi si učebnici fyziky ze ZŠ a projeď si příslušnou kapitolku :-)
Nepovede se ti to dokázat ani tou učebnicí. Nemá cenu řešit kinetickou energii, pokud jde o srážku dvou aut proti sobě. Síla, která působí na obě vozidla v okamžiku střetu, je u obou aut stejná.

Jiná otázka je, že po nárazu dochází k pohybu obou aut, a vektor dráhy bude závislý na jejich hybnosti. To je ale pohyb, kterej, pokud řešíš následky střetu na autech a osádkách, nemá prakticky cenu řešit, protože ty auta maj takový poškození, že ten následnej pohyb je zanedbatelnej (např. posun v tomto případě pár metrů ve směru jízdy BMW pravděpodobně).

Když narazíš do stojícího kamionu rychlostí 50 km/h, a se stejným kamionem se srazíš, pokud oba jedete proti sobě rychlostí 25 km/h, síly budou vždy stejné a dojde k totožným deformacím vozidel. To přesto, že v prvém přípdě se kamion prakticky nepohne, a ve druhým po srážce se budou obě vozidla pohybovat proti směru tvé jízdy.

Pokud by mělo platit, že je pro mě výhodnější jet rychleji než vozidlo, se kterým se srazím, tak go ahead, nebrzdi ale zrychluj proti autu, který proti tobě předjíždí. :palec:

Samozřejmě, že pokud by se auta nestřetla čelně, hybnost každého z nich ovlivní další pohyb obou aut po stejné dráze, a může vyjít, že ten rychlejší (hybnější) budde mít větší vliv na výsldnou dráhu. moc se na to ale nespoléhej, protože ten druhotnej pohyb po nárazu nastává až v okamžiku, kdy auta už nemůžou absorbovat energii vzniklou střetem, což je ale však okamžik, který rozhoduje o závažnosti zranění. Jinými slovy je fajn, že větší hybností svého vozidla způsobíš takovou dráhu pohybu po střetu, která bude více odpovídat tvé původní dráze, ale zranění vznikají právě v té fázi, kdy vozidla pohlcují energii. Při tom druhotném pohybu už je to zanedbatelný (pokud díky tomu nespadneš ze skály (což jsi asi na mysli neměl) - viz jakýkoli crash test
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 104
Registrován: 07 dub 2008 07:53
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od milanmoon »

pruzne a nepruzne zrazky to je ta dolezita kapitolka, ked uz chceme riesit fyziku...

dolezite je ze fyzika plati pre kazdeho, a to si malokto uvedomuje, kupujeme si silne auta
spoliehame sa na tie rozne elektronicke vydobitky techniky, ale ze my sme ten dolezity clen
v tejto masinerii nato sa zabuda. sak nam sa nic stat nemoze a smutne je ze doplacaju nato nevinni ludia.
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 4102
Registrován: 01 čer 2008 19:37
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od doktor »

Za A: fyziku jsem měl na škole rád ale už jsem z ní vypadl
Za B: jezdím záchrankou a u hodně dopravních nehod ( DN) jsem zasahoval.

Moje postřehy:
1.Nezapnutý pás = riziko vážného poranění (polytraumatu) a smrti ( výjimka: š.Favorit. nezapínat pás při rychlostech nad 60km/hod, jedinou šanci k záchraně je katapultáž někudy ven z totálního vraku)
2.Srážky 2 meších vozidel = mnohem menší škody ( pochopitelně ) oproti srážce 2 stejně velkých VELKÝCH vozidel.
3.Na pohled totálně zlikvidované moderní auto + častokrát posádka a interiér bez závažného poškození = kvalitní konstrukčně-deformační řešení.
4. není čelní srážka jako čelní srážka. Čelní střet, při kterém se vozy střetnou na ploše menší než polovina šířky vozidla většinou končí otočením obou aut o 180° a pokračovaním pozpátku ve směru jízdy - Výsledky josu obvykle uspokojivé. Přímé čelní střety "maska na masku" končí zaklíněním vozidel do sebe a mívají daleko horší bilanci
5. Srážka auto -strom je horší, než srážka 2 aut v ekvivalentních rychlostech. Stromy nemají deformační zony a všechnu energii polkne auto a posádka (i když fyzikálně je to asi blbost, ale vypadá to tak. Možná má vliv i extrémně vysoká pevnost stromu malá styčná plocha nárazu -tudíž větší působící síla na plochu )

Nejvíce úmrtí: 1. auto - strom, 2. přímý čelní náraz, 3. boční náraz.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Jirrka »

Kdyz se nad tim clovek zamysli, tak se to dá o fyzikalne odvodit. Proste hlavne se vyhnout stromum. 8) No a myslim,ze kamiony na tom z deformacnima zonama taky nejsou moc dobre.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7922
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Honza »

doktor píše: 5. Srážka auto -strom je horší, než srážka 2 aut v ekvivalentních rychlostech. Stromy nemají deformační zony a všechnu energii polkne auto a posádka (i když fyzikálně je to asi blbost, ale vypadá to tak. Možná má vliv i extrémně vysoká pevnost stromu malá styčná plocha nárazu -tudíž větší působící síla na plochu )

Nejvíce úmrtí: 1. auto - strom, 2. přímý čelní náraz, 3. boční náraz.
Pokud máte na výběr strom - betonovej sloup o stejném průměru, zvolte sloup.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Zpět na „o všem možném:-)“