Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3702
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od wickey »

Tenhle dotaz smeruju hlavne na marru, jelikoz to jiz u sebe delal..

Naskytla se mi vyhledove moznost sehnat motor z T5ky, chtel bych se dotazat, co vsechno obnasi vymena za 2,5 20V? Motor, prevodovka, RJ a co jeste je jine?? Jak narocna je vymena? Co se musi prizpusobovat? Diky moc za konstruktivni prizpevky ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 503
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od drewid »

Není rozdíl jenom v turbu? Stačí vyměnit vrtulky a je to, ne? 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od dali »

drewid píše:Není rozdíl jenom v turbu? Stačí vyměnit vrtulky a je to, ne? 8)
Kromě toho, že je to zase provokace, tak 2,5 20V má kupodivu 2,5l a 2,3T5 má 2,3l. Kromě toho 2,5 má vrtulku tak možná ve ventilaci a na chladiči :roll: Přidáním turba a jiné hlavy (pístů?) pro dosažení nižšího kompresního poměru bys možná udělal z 2,5 20V 2,5T ale rozhodně ne 2,3T5.

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 503
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od drewid »

A jo vlastně.Já zapomněl. A proč sakra nedali turbo do 2.5???
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od Bobika »

Přidám, že T5 má sodíkem chlazené výfukové ventily, jiné vstřikovače, ostřik pístů olejem (alespoň myslím), jiné vačky a další drobnosti.
Jinak výměnu z 2.5 20V na 2.3T5 dělal Marra, tak ten toho ví nejvíc. A myslím, že na srazu v Sušici říkal, že je problém s řídícími jednotkami. Každý motor má zcela jinou. Jinak myslím, že je snažší sehnat jinou T5 a nedělat takovéhle psí kusy - můj názor.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od Bobika »

drewid píše:A jo vlastně.Já zapomněl. A proč sakra nedali turbo do 2.5???
Ale dali, jenomže až na V70. Myslím, že první auto s 2.5T (soft turbo) byla XC70 (142 kW).
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od dali »

Bobika píše:Jinak myslím, že je snažší sehnat jinou T5 a nedělat takovéhle psí kusy - můj názor.
JJ taky bych to tak viděl. Docela bych měl strach jak se něco takovýho bude jednou prodávat.

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 503
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od drewid »

Wickey to chce beztak proto, že jako blavan nesnese aby částečný "východňár" měl lepčí káru jak on. Když jsem měl turbodehet tak mu to nevadilo. No nemám pravdu ? :lol: 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od dali »

Bobika píše:
drewid píše:A jo vlastně.Já zapomněl. A proč sakra nedali turbo do 2.5???
Ale dali, jenomže až na V70. Myslím, že první auto s 2.5T (soft turbo) byla XC70 (142 kW).
Drewid asi myslel, proč ten ostrej motor nenapasovali rovnou na 2,5? Třeba proto že na takový koně a newtony co by daly tytéž zásahy napasovaný na 2,5 tenkrát neměli převodovku. :idea:

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od dali »

drewid píše:Wickey to chce beztak proto, že jako blavan nesnese aby částečný "východňár" měl lepčí káru jak on. Když jsem měl turbodehet tak mu to nevadilo. No nemám pravdu ? :lol: 8)
No jistěéé. A teď eště k tomu sice zápaďačka, ale ženská, Kačenka s T5 eště v kombíku, v automatu a závodní zelený. Se nedivím že musí hošan zbrojit :evil: :evil: :evil:

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od Bobika »

Důvod, proč zmenšily obsah 2,5 na 2,3 nevím. Ale je dost možné, že menší objem přinesl větší tuhost bloku a tím mohl dostat motor vysokotlaké přeplňování aniž by utrpěla životnost. Jiné vysvětlení nemám. Ale možná je to jinak. S60R má sice už 2,5, ale mám dojem že má jiný blok, který už asi bude přizpůsoben na těch 300 PS v sérii.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

sven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od sven »

Bobika píše:
drewid píše:A jo vlastně.Já zapomněl. A proč sakra nedali turbo do 2.5???
Ale dali, jenomže až na V70. Myslím, že první auto s 2.5T (soft turbo) byla XC70 (142 kW).
nee, byla to už 850 awd.

jinak tady trochu nerad pozoruju takové všestranné wickeyho pokusy vytunit ten čistokrevnej, i když trochu netypickej (protože s manuálem) US model na nějakej zbastlenej evropskej s tachometrem v mílích a oranžovejma parkovačkama..... :?
_________________
bylo:
1973 Saab 99 GL 4dv. Tuzex verze
1981 Saab 900 Turbo 4dv.
1988 V240 B230K MAN arabská verze
1996 V850 AWD MAN
2001 V70XC 2,4T AT US verze
je:
2008 XC70 3,2 Summum
1993 Saab 900 Classic Convertible Nova Black
2002 Saab 9-3 Aero 5D modrá

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3702
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od wickey »

psst, uvidime jestli se to povede... holt proc ne? kdyby to neobnaselo nejake hrozne psi kusy - vykonu neni nikdy dost a menit dobre auto se mi nechce (neni tolik penez..)ˇKdyby bylo, uz mam doma 850 R.. :arrow: :idea:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od marra »

wickey, to ti nestačí těch pár ihááčků co maš pod kapotou????
někde jsem to tady četl že větší výkon nepotřebuješ že ty kw ti bohatě stačí :D
nebudu tě odrazovat je to tvoje kchara, ale vem do úvahy že se z toho stane neprodejnej exemplař (pokud snad prodejnej tak ne za ty penize ktery do toho nacpeš...) navíc bude problem ten vykon motoru v převodovce uqaltovat (asi proto se dělali v automatu :lol: )

nejidealnější je sehnat nějakou bouračku a postavit to vedle svyho a začít stěhovat z jednoho do druhyho... Protože musiš přestěhovat 90% věcí v motorovem prostoru...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3702
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od wickey »

marra píše:nejidealnější je sehnat nějakou bouračku a postavit to vedle svyho a začít stěhovat z jednoho do druhyho...
presne tohle mam na mysli. a T5 se nedelali i s manualem??? :shock:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od marra »

zatim se mi nepoštěstilo potkat v manualu kromě jedny jediny ale to byla 2,5 T
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od marra »

tak jsem spočítal na kolik vyjde záměna motoru a úpřimě, koupil bych si přímo T5ku. Vzhledem k tomu že při možnem prodeji vozu poté vznika (relativně)problem na evidenční kontrole se to opravdu nevyplati... Na mě nekoukej protože ja měl motor zadarmo a sám sobě si práci učtovat nebudu...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3702
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od wickey »

-______________________- :neutral:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od marra »

holej motor ti nestačí, musíš k tomu mít jinej vodní chladič, vzduchovy chladič, vyfukovy svody, vyfuk, komplet el. instalaci motoru, ř.j. motronic 4.3 ke všemu ještě podle roku vyroby u tebe r.v. 95- stara el. instal je ti k ničemu stejně jako mě...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od dali »

>Wickey: bejt tebou, jdu radši na nějakou brigádu a v čase kterej bys strávil tou krkolomnou přestavbou si na opravdickou T5 vydělám. :idea:

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1035
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od Sibr »

Já T5ku s manuálem mám mno....
Chtělo by to asi závodní spojku :? :?: :idea:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od marra »

Sibr píše:Já T5ku s manuálem mám mno....
Chtělo by to asi závodní spojku :? :?: :idea:
no jo až na tem malinkatej rozdil v označeni vozu :mrgreen:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od marra »

Sibr píše:Já T5ku s manuálem mám mno....
Chtělo by to asi závodní spojku :? :?: :idea:
nejenom spojku ale taky převodovku, rám pod motor a ramena... :palec:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1035
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od Sibr »

marra píše: nejenom spojku ale taky převodovku, rám pod motor a ramena... :palec:
A namontuješ mi to? :lol: :tlesk: :palec:
No tak menší rozdíl v označení by se našel 8)
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Výměna motoru - B5254S za B5234T - co všechno?

Příspěvek od marra »

Sibr píše:
marra píše: nejenom spojku ale taky převodovku, rám pod motor a ramena... :palec:
A namontuješ mi to? :lol: :tlesk: :palec:
možná jo...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé