S koupí XC70 (2013) hledám možnosti, jak vylepšit původní brzdy.
Protože jsem tady nic pořádně nenašel, tak zakládám toto vlákno.
Zadek (zatím) řešit nehodlám, už kvůli elektrické ruční brzdě budou možnosti velmi omezené.
Pokud máte někdo zkušenosti s reálnou přestavbou, tak budu rád za jekékoliv informace.
Budu sem postupně doplňovat možnosti i s čísly dílů.
Zatím tedy takto:
Originál původní brzdy jsou vlastně jen dva rozměry lišící se jen průměrem brzdového kotouče a jiným držákem brzdiče.
300mm mají nejslabší verze.
316mm všechno ostatní, včetně T6.
Možnost změny bez úprav a adaptérů:
336mm z S80 V8 - stejné provedení brzdičů, ale jiné rozměry a jiné destičky. Nevýhoda - nejmenší kola jdou nasadit 18".
328mm z XC60 - 2pístky na které jdou dát i 17" kola
Údajně by měli jít bez úprav namontovat i 350mm brzdy z Jaguáru XE/XF
Podle informací co jsem dohledal, by tam s drobnými úpravami měli jít i monstrózní 6pístky Polestar 371mm, ale to už mi přijde jako úlet.
Co se týče jiných možností, tak jsem zatím nenašel kit, nebo alespoň hotové adaptéry na jakékoliv jiné brzdy.
Nezbývá tedy, než individuální stavba.
Tuning brzd P3
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
Tuning brzd P3
Naposledy upravil(a) Basstl dne 25 říj 2025 14:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
Tuning brzd P3
Tady je srovnání původních brzd 316mm, s 328 z XC60, což je zatím varianta, která u mě vede.
Důvod je poměr cena/výkon a možnost nasadit 17" kola.
Důvod je poměr cena/výkon a možnost nasadit 17" kola.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 945
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
Tuning brzd P3
Mrkni do mé galerky k S80. Chvilku před prodejem jsem dával na předek vrtané 336mm kotouče a čtyřpístky Bremba.
Brzdilo to dobře.
A na 336ky dáš taky R17 kola.
Brzdilo to dobře.
A na 336ky dáš taky R17 kola.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
Tuning brzd P3
Tak to jsou dobrý zprávy.
Alfa 4pístky mám doma a chtěl jsem je dávat na cabrio, ale nejpíš tam zůstanou 320mm z ST a mohl bych je tedy namontovat na XC.
Adaptéry na uchycení jsi vyráběl?
S dovolením si od tebe půjčím fotku.
Alfa 4pístky mám doma a chtěl jsem je dávat na cabrio, ale nejpíš tam zůstanou 320mm z ST a mohl bych je tedy namontovat na XC.
Adaptéry na uchycení jsi vyráběl?
S dovolením si od tebe půjčím fotku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 729
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 II 2008, M66, 2.5T Stage 2 170kW
Tuning brzd P3
Jen pozor, pokud vim, tak záleží na šířce disků u těch 17". Mám za to že se tam nevlezou 17x7, ale 17x8 už ok. Teda to platí pro ty 328mm. Mám zimní kola 17x7 a to je hlavní důvod, proč jsem na 328mm neupgradoval už letos, protože se mi nechtěla řešit další sada kol.
Jak je to s 336mm a velikostí disku nevím, měl jsem za to, že se tam 17" taky nevlezou, ale třeba nějak jo.
Jinak verze 300mm byly nejen pro nejslabší motorizace, ale pro S80 nebo V60 i pro T6, přinejmenším pro některé.
Jak je to s 336mm a velikostí disku nevím, měl jsem za to, že se tam 17" taky nevlezou, ale třeba nějak jo.
Jinak verze 300mm byly nejen pro nejslabší motorizace, ale pro S80 nebo V60 i pro T6, přinejmenším pro některé.
_________________
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 945
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
Tuning brzd P3
Adaptéry jsem kupoval od UnitRacing z PL.
Jinak nebim kluci kde jste přišli na ty 328mm a 336mm brzdy X R17kola.
XC60 i S80V8 a V60D6 mohla běžně jezdit na jakýchkoliv R17.
Jezdil jsem jednu dobu na R17 Regor a ty jsou 7J široké.
Jinak nebim kluci kde jste přišli na ty 328mm a 336mm brzdy X R17kola.
XC60 i S80V8 a V60D6 mohla běžně jezdit na jakýchkoliv R17.
Jezdil jsem jednu dobu na R17 Regor a ty jsou 7J široké.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
Tuning brzd P3
Díky za info.
17" kola vyzkoušim, ale nejspíš se jich stejně časem zbavím a pořídím 19" na léto a 18" na zimu.
Je tu ještě jedna možnost a to individuální stavba. Válí se mi tu 4pístky AMG. Musím ale vyzkoušet jestli se to tam vůbec vejde.
Pokud ano, tak by to nemuselo vypadat blbě.
17" kola vyzkoušim, ale nejspíš se jich stejně časem zbavím a pořídím 19" na léto a 18" na zimu.
Je tu ještě jedna možnost a to individuální stavba. Válí se mi tu 4pístky AMG. Musím ale vyzkoušet jestli se to tam vůbec vejde.
Pokud ano, tak by to nemuselo vypadat blbě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 6069
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Tuning brzd P3
Problém je, že XC a S maj c TP jiný ET.....takže asi bude lepší vždy uvádět kdo u jakého vozu co upravoval. U Basstla je jasné, že píše o XCGiew píše: 26 říj 2025 02:32 Jen pozor, pokud vim, tak záleží na šířce disků u těch 17". Mám za to že se tam nevlezou 17x7, ale 17x8 už ok. Teda to platí pro ty 328mm. Mám zimní kola 17x7 a to je hlavní důvod, proč jsem na 328mm neupgradoval už letos, protože se mi nechtěla řešit další sada kol.
Jak je to s 336mm a velikostí disku nevím, měl jsem za to, že se tam 17" taky nevlezou, ale třeba nějak jo.
Jinak verze 300mm byly nejen pro nejslabší motorizace, ale pro S80 nebo V60 i pro T6, přinejmenším pro některé.
300mm brzdy jsou i u XC60 u VEA většinou
Jinak to, že se vejdou max. 328 jsem řekl Basstlovi já, páč jsem tu na 17" XC60 měl a mezera byla sotva 3mm od závaží. Proto jsem si těmi 336 nebyl jistý.
-
Offline
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
Tuning brzd P3
V techničáku mám zapsaný následující rozměry:
7,5J x 17
7,5J x 18
8J x 18
7,5J x 19
U všech rozměrů ET55.
7,5J x 17
7,5J x 18
8J x 18
7,5J x 19
U všech rozměrů ET55.
Naposledy upravil(a) Basstl dne 27 říj 2025 13:37, celkem upraveno 1 x.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 945
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
Tuning brzd P3
No já nevím ale všechny P3 (V70,S80,XC70,XC60) mají do jednoho stejné ET a to vždy u šíře disku 7,5J včetně ET55.
7J je pak vždy ET50 co je případně pro brzdy ještě lepší.
Takže když to shrnu:
316mm brzdy stačí R16
328mm a 336mm nasadíš minimálně R17
370mm polestar brzdy potřebuješ aspoň R19.
Jak už Basstl sám uvedl, pasuji i brzdy z Jaguar F-Pace.
Sám už asi uváží jaké brzdy potřebuje, za mě na naftový kombík s 250hp bohatě stačí 336mm sériově brzdy. Případně čtyřpístky Brembo. Cokoliv většího dle mě nemá smysl.
7J je pak vždy ET50 co je případně pro brzdy ještě lepší.
Takže když to shrnu:
316mm brzdy stačí R16
328mm a 336mm nasadíš minimálně R17
370mm polestar brzdy potřebuješ aspoň R19.
Jak už Basstl sám uvedl, pasuji i brzdy z Jaguar F-Pace.
Sám už asi uváží jaké brzdy potřebuje, za mě na naftový kombík s 250hp bohatě stačí 336mm sériově brzdy. Případně čtyřpístky Brembo. Cokoliv většího dle mě nemá smysl.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
Tuning brzd P3
Jasně, 336mm sériovky bohatě stačí.
Nebo případně 2pístky 328. Účinek si myslím, že bude podobnej.
Polestar už je za mě nesmysl a to jak finanční, tak i kvůli rozměrům.
Dávat tam nějakej kit sportovních brzd a obřích plovoucích kotoučů, mi taky přijde zbytečný.
Nejvíc se mi líbí kombinace 4pístků Brembo (nebo těch AMG pokud sem vejdou) a kotoučů 336.
Ostatní varianty sem dávám jen pro ucelenost tohodle vlákna.
Nebo případně 2pístky 328. Účinek si myslím, že bude podobnej.
Polestar už je za mě nesmysl a to jak finanční, tak i kvůli rozměrům.
Dávat tam nějakej kit sportovních brzd a obřích plovoucích kotoučů, mi taky přijde zbytečný.
Nejvíc se mi líbí kombinace 4pístků Brembo (nebo těch AMG pokud sem vejdou) a kotoučů 336.
Ostatní varianty sem dávám jen pro ucelenost tohodle vlákna.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 6000
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Tuning brzd P3
Jak velkej rozdíl sou brzdy 316 vs. 328mm? Jde to vůbec poznat při běžnym ježdění?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 6069
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Tuning brzd P3
Určitě, protože velikost destiček k 328mm je skoro dvojnásobná vz. 316mm.
Až najdu mé foto, hodim ho sem.
Až najdu mé foto, hodim ho sem.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé