ECM-P023400

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 725
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

ECM-P023400

Příspěvek od Majkl1 »

Při této občasné (žlutá) chybě lze nějak identifikovat, které z ovládání přeplňování zlobí? Zda klapka mezi turby nebo ovládání hlavního turba?

Mám vakuometr. Jsou nějaké hodnoty, při kterých se má táhlo začít natáčet a hodnoty podtlaku v jeho max. poloze?

Hlavní turbo vypadá, že není ovládáno podtlakem, ale přetlakem. Tam se to dá odzkoušet jak?

Hadičky jsem prošel, ty jsou v pořádku. Chybu to hodí jen jednou za čas (desítky až stovky km, nouzák se nekoná), tak vyloženě na chybu měniče tlaku to nevypadá. Leda (dával jsem dotaz jinde bez odpovědi), že by alespoň ten podtlakový trpěl na ucpávání vstupu atm. tlaku - nějaké sítko nebo filtřík. Ale nevím, zda ho dvouturbo vůbec má. Nechci vyhodit litr (nebo dva a půl podle toho který) a přitom by stačilo zadarmo jen vyfoukat sítko. Nebo naopak - když už bych starý vyndal, tak abych tam zrovna při jednom vrazil hned nový, pokud žádné sítko nemá. Na netu je toho plno, ale vždy to bylo jen pro měnič tlaku u jednoturba, co je vpředu u EGR ventilu. Vypadá jinak, než ty u dvouturba. Proto se ptám. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 725
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

ECM-P023400

Příspěvek od Majkl1 »

Takže filtřík má ten ventil ovládající klapku mezi turby. Jde jen o kousek molitanu a ucpat ho prakticky nejde. Dostat se k němu jde vydloubnutím kulatého víčka vedle vývodů.

Vakuovkou jsem změřil, že táhlo reaguje prakticky ihned od podtlaku 0.02atm.. V maximální poloze je při 0.2atm. Táhlo chodí hladce v celém rozsahu. Ventil držel jak podtlak od vývěvy, tak k membráně. Zasyčel při oddělání obou hadiček.

Předpokládám, že problém bude tedy v tom druhém ventilu, co ovládá hlavní turbo, případnbě (fujtajbl) přímo v regulaci v turbu.

Jediný negativní projev, který jsem zaznamenal, že při jemném přidání plynu poté, co jel motor bez plynu, na půl vteřiny (možná ani tak dlouho ne) je zhoupnutí ve výkonu motoru. Takový jako když se projede těsně kolem kamionu a projede se vzduchovým "pytlem".
IMG_20250729_162151.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé