
O CO JDE:
Už asi rok a půl se mi stává, že při couvání mi něco kovově s příměsí gumového zvuku drhne. V čase se to zhoršuje.
VSTUPNÍ INFO:
1. Zvuk se ozývá především při couvání, když je motor v tahu (couvání do kopce), při couvání z kopce naprosto minimálně, po rovině při zařazeném N občas slyšet.
2. Udělal jsem si rysku na kole a počítal, drhnutí se ozve cca 6x za otáčku kola, tedy vyloučil bych brzdy a vše, co se točí rychlostí kol a viděl to na kardan (ten se myslím točí u Volva 3.n x rychleji než kola)
3. Zdroj zvuku se strašně blbě identifikuje. Při pomalé jízdě je to spíše skřípání, to drhnutí je až při rychlejším couvnutí. Zdůraznil jsem manželce, že nemám životní pojistku a když mne přejede, nic nedostane a lehnul si pod auto

4. Na kříži je trošku prapodivný červený bordel, guma v tom uložení taktéž červená. Za kardan když vezmu, tak se v tom uložení normálně hýbe, jinak ale na něm nic nenormálního není. Kříž jsem lehce zkusmo stříknul WD (abych nevyplavil mazivo), ale žádná změna. Do uložení jsem si stříknout netroufnul
5. Tepelný štíty jsem prolezl baterkou, prohmatal, někde zkusmo lehce odehnul, projel endoskopem, ale nevypadá to na příčinu.
6. Kardan jsem taktéž prolezl poměrně důkladně, na první dobrou nic nevidím, ani spadlou gumovou "čepičku" apod.
MOŽNÉ PŘÍČINY:
1. Nemyslím, že je to v kloubech (kříž, připojení na úhlovku / Haldex), tou frekvencí to odpovídá, že někde škrtá kardan. Možná v uložení kolem kříže, ale fakt nevím. Havně to gumový vrzání k tomu, není to čistě kov na kov.
2. Říkám si jestli není v pytli levý uložení motoru (příp. ten spodní záchyt) a motor se při couvání nedostává do špatné pozice a vychyluje kardan. Pravá strana u spolujezdce vč. táhla vyměněno. Přijde mi, že ten kardan se i vcelku hýbe (musí), otázka co je moc.
VIDEA:
Zvuk při couvání zde:
Pohyb motoru při řazení (pohyb v uložení):
Pohyb kardanu při řazení:
Předem díky, pomohlo by mi názor, na co kouknout apod. Nespěchá, teď bude zase auto pár dní pryč
