Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Otcovi nějak stávkuje nepravidelně Duster (fujtajbl). Do rána má někdy prázdnou baterku (dnes ale měla kupříkladu 12,6V). Chtěl jsem mu změřit klidový odběr normálním 10A multimetrem (už jsem tak měřil nějaká stará TDI od koncernu) a aniž by se zakouřilo nebo něco v multimetru ozvalo, po připojení k baterce do série (vypnuté zapalování) displej multimetru svítí, ale začal mi ukazovat 0. A to na vše - napětí, odpor, cokoli. Předpokládám, že shořela pojistka.
To si auto při připojení baterie (aniž by cokoli bylo zapnuté) vezme nárazově víc, než 10A?
Objednal jsem tedy 20A multimetr. Myslíte, že to bude stačit?
To si auto při připojení baterie (aniž by cokoli bylo zapnuté) vezme nárazově víc, než 10A?
Objednal jsem tedy 20A multimetr. Myslíte, že to bude stačit?
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Rozdělej multimetr a podívej se, jestli je tam pojistka a jaká.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Online
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Je to multimetr za kilo, nemá smysl ho opravovat. Ale jsou v něm pojistky dvě. Nejde přečíst hodnoty, pouze tuším 600V. Kolik A je nečitelné. Bez multimetru je nepropípnu a nějaké podobné nemám.
I s vyndanými pojistkami displej stále ukazuje 0 za všech povětrnostních podmínek
Už leží v koši.
Až do okamžiku zapojení do serie s baterií ukazoval vše. Takže mi vychází, že si auto připřipojení vzalo nárazově více, než 10A. Proto jsem se ptal, zdali je to možné.
I s vyndanými pojistkami displej stále ukazuje 0 za všech povětrnostních podmínek

Už leží v koši.
Až do okamžiku zapojení do serie s baterií ukazoval vše. Takže mi vychází, že si auto připřipojení vzalo nárazově více, než 10A. Proto jsem se ptal, zdali je to možné.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Nebývá to zvykem (10A).
S tím košem jsi to zbytečně uspěchal. I když nemůžeš pojistku "propípnout" ani jinou nemáš, pořád je tu "hřebíková" metoda známá z oprav šroubovacích pojistek v domovních rozvodech. Tak tam holt dáš kus drátu. Nic horšího, že teprve pak půjde MM do koše tě už nepotká.
Při podezření, že obvody připojené k baterce "žerou fest" byť jen nárazově, se připojení měřáku (ampérmetru) děje tak, že si připravíš lehce rozpojitelný obvod, zapojíš zátěž k baterii, na každou stranu té rozpojitelné části přikolíkuješ měřák a teprve potom rozpojíš. Tím se vyhneš nárazu proudu do měřáku, který mohou připojené obvody způsobit např. nabíjením kondenzátorů, či jinými přechodovými jevy souvisejícími se zapínáním.
Edit: I ty nejlevnější supermarketové MM (t.j. ty co se prodávají u pokladny) a někdy se jimi nahrazují drobné při vracení na větší bankovku... mívají oddělenou zdířku, která nejde přes pojistku. Právě pro takové případy, jaký jsem před chvílí naznačil. V případě chybičky při zapojování supluje funkci pojistky samotný MM.
S tím košem jsi to zbytečně uspěchal. I když nemůžeš pojistku "propípnout" ani jinou nemáš, pořád je tu "hřebíková" metoda známá z oprav šroubovacích pojistek v domovních rozvodech. Tak tam holt dáš kus drátu. Nic horšího, že teprve pak půjde MM do koše tě už nepotká.
Při podezření, že obvody připojené k baterce "žerou fest" byť jen nárazově, se připojení měřáku (ampérmetru) děje tak, že si připravíš lehce rozpojitelný obvod, zapojíš zátěž k baterii, na každou stranu té rozpojitelné části přikolíkuješ měřák a teprve potom rozpojíš. Tím se vyhneš nárazu proudu do měřáku, který mohou připojené obvody způsobit např. nabíjením kondenzátorů, či jinými přechodovými jevy souvisejícími se zapínáním.
Edit: I ty nejlevnější supermarketové MM (t.j. ty co se prodávají u pokladny) a někdy se jimi nahrazují drobné při vracení na větší bankovku... mívají oddělenou zdířku, která nejde přes pojistku. Právě pro takové případy, jaký jsem před chvílí naznačil. V případě chybičky při zapojování supluje funkci pojistky samotný MM.
Naposledy upravil(a) Jarda.JM dne 01 kvě 2025 17:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3630
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Hlavne to musis merit tak, ze mas baterku pripojenou normalne k autu (aby vsechny kondiky byly nabite) a pak odpojis kabel od baterie zatimco uz tam mas pripojen ten merak, aby evznikla spicka pri pripojeni baterie. nebo tam ro omezeni te spicky vlozit zarovku a tu pote vyzkratovat. kdyz pripojis k odpoejenymu autu baterku, ta proudova spicka muze byt velika, klidne desitky A, ale velmi kratkou dobu
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Moc nescházelo a Dumi mě předběhnul 

_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Online
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Tomu rozumím, jen jsem na místě (v kapse jen MM , 10 klíč a dva prádelní kolíčky) nevykoumal, jak a co přidělat pod svorku na baterii, abych jí mohl z pólu sundat, přitom už mít pod ní napojený MM (aby auto neztratilo napájení).
Jedině bych musel jeden vývod MM přidělat ke svorce (to není problém) a druhý vývod (mám jen hrotové vývody) držet ručně pod mínus svorkou, druhou rukou jí povolit, sundat a držet kabel, aby někde neštrejchl o cokoli (duster má i mínusovou svorku velkou s několika kabely). Při představě, že bych tak stál třeba 20 minut a čekal, než se auto "uspí", doufal, že hrotem MM nesklouznu z pólu baterie - to jsem nechtěl (stařecký třes
)
Jedině bych musel jeden vývod MM přidělat ke svorce (to není problém) a druhý vývod (mám jen hrotové vývody) držet ručně pod mínus svorkou, druhou rukou jí povolit, sundat a držet kabel, aby někde neštrejchl o cokoli (duster má i mínusovou svorku velkou s několika kabely). Při představě, že bych tak stál třeba 20 minut a čekal, než se auto "uspí", doufal, že hrotem MM nesklouznu z pólu baterie - to jsem nechtěl (stařecký třes

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Zkusím "iščó raz" polopaticky.
Sundáš jednu ze svorek baterie...
Kolek toho špuntu omotáš kouskem vodiče, kus ho necháš trčet do prostoru.
Pak můžeš jeden fous z MM přidrátovat, přikolíčkovat, či jakkoli jinak vodivě připojit k jedný (zatím ještě libovolný) straně obvodu, kde budeš měřit.
* Pak k tomu kusu drátu připojíš to co jsi sundal z aku.
Přpojíš druhý fous MM, k druhé straně obvodu. Opět si můžeš vypomoci kouskem drátu. V nouzi stačí i někde z plotu ulomenýho...
Mezitím už (snad) proběhly přechodové jevy, které ti (možná) přehryzaly již dříve pojistku v MM. Rozpojíš tedy to co je napsáno pod * výše.
MM začne měřit.
Dáš si kafe a přijdeš se podívat co se stihlo uklidnit a kolik tedy auto žere v klidu.
Bojíš-li se "štrejchání" (snad oba myslíme na nekontrolovaný neúmyslný dotyk živé části na jinou živou, či "mrtvou" - tedy kostru, nemaje na mysli sexuální podtext...) tak vem igelitku, pytlík od svačiny, starý noviny, špinavou košili a podlož tím živé kabely, jež by mohly nějak cestovat.
Nikde nekloužeš, nikdy nemusíš stát jak pikót 20 minut. Kus zvonkáče, či lépe instalačního vodiče, pracuje za tebe, podle hesla: "Práci strojům. Dělníkům sociální jistoty."


Sundáš jednu ze svorek baterie...
Kolek toho špuntu omotáš kouskem vodiče, kus ho necháš trčet do prostoru.
Pak můžeš jeden fous z MM přidrátovat, přikolíčkovat, či jakkoli jinak vodivě připojit k jedný (zatím ještě libovolný) straně obvodu, kde budeš měřit.
* Pak k tomu kusu drátu připojíš to co jsi sundal z aku.
Přpojíš druhý fous MM, k druhé straně obvodu. Opět si můžeš vypomoci kouskem drátu. V nouzi stačí i někde z plotu ulomenýho...
Mezitím už (snad) proběhly přechodové jevy, které ti (možná) přehryzaly již dříve pojistku v MM. Rozpojíš tedy to co je napsáno pod * výše.
MM začne měřit.
Dáš si kafe a přijdeš se podívat co se stihlo uklidnit a kolik tedy auto žere v klidu.
Bojíš-li se "štrejchání" (snad oba myslíme na nekontrolovaný neúmyslný dotyk živé části na jinou živou, či "mrtvou" - tedy kostru, nemaje na mysli sexuální podtext...) tak vem igelitku, pytlík od svačiny, starý noviny, špinavou košili a podlož tím živé kabely, jež by mohly nějak cestovat.
Nikde nekloužeš, nikdy nemusíš stát jak pikót 20 minut. Kus zvonkáče, či lépe instalačního vodiče, pracuje za tebe, podle hesla: "Práci strojům. Dělníkům sociální jistoty."

_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Online
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Ajta, krajta, už to chňápu. Tak nejenom starecký třes, ale už i demence
Děkuji pěkně

Děkuji pěkně
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
A na závěr ještě foto návod kterak předejít odpadnutí hrotů měřáku z pozice, kde maj držet:

Stačí pár závitů drátu kolem hrotu a už to jde jak po másle. 
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 2539
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
...a já jen doplním - nezapomenout přehodit červený kolík do "ampérové" zdířky a nastavit rozsah na nejvyšší hodnotu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Litvínov
- Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
- Bydliště: Litvínov
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
já pro toto měření používám klešťový ampérmetr, nemusíš nic odpojovat, obepneš + a hotovo. Divím se ž eto tu nikdo nezmínil. Ono to připojování a odpojování taky nedělá zrovna elektonice 2x dobře. Fotka jen pro názornost. Zmiňuješ klidový odběr a zároveň 20A multimetr? To už bych úplně nemluvil o klidovém odběru, o klidovém odběru bych mluvil řádově v desítkách mA někde třeba i 100mA.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8177
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
A další věc je, že po změření klidového odběru začne další kolo - zjišťování, co je příčinou toho zvýšeného odběru. V tomto případě ještě "vylepšené" o skutečnost, že to dělá jen někdy... 

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Online
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Ani mi neříkej 
Táta to chce dát do autorizáku. Znám případy s klidovým odběrem, co takhle stály desítky tisíc a na chybu se stejně nepřišlo. Pak to zkusil nějakej fanda v garáži a zjistil třeba připečený jeden kabel za motorem. Oprava v ceně materiálu nula, nula nic.
Proto se s tím chci poprat, aby táta zbytečně neplatil.

Táta to chce dát do autorizáku. Znám případy s klidovým odběrem, co takhle stály desítky tisíc a na chybu se stejně nepřišlo. Pak to zkusil nějakej fanda v garáži a zjistil třeba připečený jeden kabel za motorem. Oprava v ceně materiálu nula, nula nic.
Proto se s tím chci poprat, aby táta zbytečně neplatil.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8177
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Můj tip je nějaké relé, které občas zůstane viset...
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Taky může být špatný akumulátor, snížená kapacita...to se občas stává, vlastní zkušenost z práce 
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Online
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Však už jsem navrhnul jako první krok koupi nové baterie. Je to auto se S/S systémem a baterie ještě původní z roku 2017, dosavadní nájezd rodičů (auto mají od nova) pouhých 23 tisíc km (2x týdně na nákup 3 km do města)!!! Tam by se člověk spíše musel divit, když by byla v cajku. Navrhnul jsem jim i deaktivaci S/S (odpojení konektoru), ale když se dozvěděli, že jim bude svítit chyba S/S, ta se zděsili a zavrhnuli to. Těžko radit. 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Když už jsme se "trochu" odklonili od původního dotazu, tak přidám ještě trochu dříví do lesa.
ad klešťák - pěkná věc, ale na měření proudů řádově v desítkách miliampér to zrovna není.
ad nová baterie - napřed bych se přeci jen ujistil, jestli ji něco nežere. Koupíš novvou, třikrát ji vycucneš do mrtě a můžeš znovu do baterkárny pro další.
ad křišťálová koule - synátor bojoval na Mazdě s problémem náhodného vybíjení. Když už se chtěl auta zbavit vzpomněli si mechoš na BT modul, kterej se prý občas sekne. Škoda, že v tom servisu byl před tím tak 5x a že si mechoš na to vzomněl už při první návštěvě, ale jenom vzpomněl, jinak nic dál neudělal. Při té šesté to konečně vyhodil a bylo po ptákách.
ad autorizák - je tu jistá šance, že po páté návštěvě si někdo nejen vzpomene, ale i udělá. Jinak závada, která se objevuje náhodně, jednou za dva měsíce... buď ta koule, nebo jiná esoterická pomůcka, nebo boryš elektrikář s tisíci snímači proudu se záznamem ... a nebo AAA.
ad klešťák - pěkná věc, ale na měření proudů řádově v desítkách miliampér to zrovna není.
ad nová baterie - napřed bych se přeci jen ujistil, jestli ji něco nežere. Koupíš novvou, třikrát ji vycucneš do mrtě a můžeš znovu do baterkárny pro další.
ad křišťálová koule - synátor bojoval na Mazdě s problémem náhodného vybíjení. Když už se chtěl auta zbavit vzpomněli si mechoš na BT modul, kterej se prý občas sekne. Škoda, že v tom servisu byl před tím tak 5x a že si mechoš na to vzomněl už při první návštěvě, ale jenom vzpomněl, jinak nic dál neudělal. Při té šesté to konečně vyhodil a bylo po ptákách.
ad autorizák - je tu jistá šance, že po páté návštěvě si někdo nejen vzpomene, ale i udělá. Jinak závada, která se objevuje náhodně, jednou za dva měsíce... buď ta koule, nebo jiná esoterická pomůcka, nebo boryš elektrikář s tisíci snímači proudu se záznamem ... a nebo AAA.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Odpojit všechno doděláváne vyřešilo mi to cca 80% aut na kterých jsme takové ztráty hledali. Jedna dusterusticka rada na deaktivaci ss, stačí odpojit čidlo zavření kapoty. Je tam jen kvůli ss a nic jiného než jeho deaktivace na my2017 nehrozí.
-
Online
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Dodělávané jsou jen přídavná zpětná světla (přímo v autorizáku - ale obludný tuzing), jinak vše původní.
Při odpojení spínače kapoty nebude hulákat centrál? A tím se odpojí jen S/S jako takový nebo i "inteligentní" dobíjení? Vypínat S/S po startu se rodiče už naučili, v tom není problém. Problém je v jejich užívání auta. Nafta, DPF s adblue, turbo, S/S, inteligentní nabíjení - a týdně najezdí 2x 8-10km a to ještě přitom tak 10x startují (několik obchodů, pošta, před bránou, za bránou,...)
Při odpojení spínače kapoty nebude hulákat centrál? A tím se odpojí jen S/S jako takový nebo i "inteligentní" dobíjení? Vypínat S/S po startu se rodiče už naučili, v tom není problém. Problém je v jejich užívání auta. Nafta, DPF s adblue, turbo, S/S, inteligentní nabíjení - a týdně najezdí 2x 8-10km a to ještě přitom tak 10x startují (několik obchodů, pošta, před bránou, za bránou,...)
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
To nabíjení nevím jistě to už si nepamatuju, ale ss se choval jako trvale vypnutý a s centrálem ani kontrolkou čehokoliv to ani nehlo všiml jsem si toho když jsem jednou po servisu nedovřel kapotu a majitel to takto provozuje dodnes. U tátovi my2022 už to ale nefunguje tam už je kontrolka otevřených dveří spojena i s kapotou. Táta se nechal přesvědčit na LPG variantu a pokaždé co na to přijde řeč to auto blahořečí
a to přesedlal z range rovera evoluce kterého měl od novoty my2015 2.0 nafta. Ve 100kkm po rozvodech a výměně turba už mimo záruku vyběhla ojnice, evoqua měl taky od nového.
-
Offline
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Litvínov
- Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
- Bydliště: Litvínov
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
bavíme se tu o 20A multimetru jak je uvedeno v nízvu, i klešťák za 400kč, umí měřit ve 100mA což je daleko pod uvedenou hodnotouJarda.JM píše: 02 kvě 2025 16:29
ad klešťák - pěkná věc, ale na měření proudů řádově v desítkách miliampér to zrovna není.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Téměř každý multimetr má pojistku.
A auto si klidně ve špičce vezme desítky A. Spálení pojistky je tedy téměř zaručeno.
Proto je lepší hned za jeden pól baterie dát odporový bočník a měřit ubýtek napětí na něm. Tím je zaručené že se multimetr nepoškodí a multimetr napětí změří poměrně dost přesně.
Např. https://www.gme.cz/v/1493054/gym-cym-rd-0r1-5w-5-dratovy-rezistor
Podle ohmova zákona lze potom spočítat proud. Tedy pro 0.1 ohm bočník bude napětí potřeba vynásobit 10x, tedy např. naměřená hodnota 1.5 V představuje 15 A odběru.
A auto si klidně ve špičce vezme desítky A. Spálení pojistky je tedy téměř zaručeno.
Proto je lepší hned za jeden pól baterie dát odporový bočník a měřit ubýtek napětí na něm. Tím je zaručené že se multimetr nepoškodí a multimetr napětí změří poměrně dost přesně.
Např. https://www.gme.cz/v/1493054/gym-cym-rd-0r1-5w-5-dratovy-rezistor
Podle ohmova zákona lze potom spočítat proud. Tedy pro 0.1 ohm bočník bude napětí potřeba vynásobit 10x, tedy např. naměřená hodnota 1.5 V představuje 15 A odběru.
-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
Nazdar s tím bočníkem to neznám, mohl bych tě poprosit o to jak jej připojím a kde budu měřit napětí na něm?
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Klidový odběr - bude stačit 20A multimetr?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bo%C4%8Dn%C3%ADk - za U na prvním obrázku si představ baterii
0.1 ohm bočník se hodí prakticky na všechno měření do odběru tak 20 A, tedy změříš na něj všechno kromě startování.
0.1 ohm bočník se hodí prakticky na všechno měření do odběru tak 20 A, tedy změříš na něj všechno kromě startování.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé