Bezpečné nasazení spodního čepu

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 566
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Majkl1 »

Dávám na xc70 nová ramena od myele HD, které mají podstatně tužší silentbloky a mám sakra problém je nasadit do těhlice. Už jsem zmařil prachovku u nového čepu a nerad bych to opakoval u druhé strany a po výměně toho nového čepu s protrženou prachovkou. Máte někdo nějaký fígl, jak na to? Metr a půl dlouhá páka a je problém rameno dostatečně natočit dolů. Vždy mi v poslední chvíli montpáka vykočí a těhlice trhá prachovku. :oops:
Upřesňuji, že to bohužel dělám jen na heveru, takže moc místa není.

A ještě - je nutné vracet ten krycí plech, co je na tom čepu? V nové sadě není a původní je už dost zrezlý.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od raolsa »

Já používám jak na demontáž, tak na montáž kurtu, kterou stáhnu rameno dolů a v klidu si čep nasadím. Ale je fakt, že na heveru by to bylo těžší - já mám jámu. :D
Apropo, krycí plech je nerezový, tak asi těžko bude zrezlý. :D No, ale nehledě na to, často praskne, takže už pak pořádně nedrží. Nicméně prachovka čepu ho dostatečně zajistí, takže, pokud není úplně na kaši, tak ho dávám zpátky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5793
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jedna noha, ruce a jak prd.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 566
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Majkl1 »

Jedna noha, ruce - to jsem dělal. A balancovat na té metr a půl dlouhé páce - nic moc. A pak mi to zklouzlo. Ale je fakt, že já tu páku měl zvrchu. Ten tvůj způsob uvázání zespodu zkusím. To by mělo držet.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5793
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ješte je tam špalek směrem k motoru, aby nešla páka hned k zemi
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 566
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Majkl1 »

Až teď po zvětšení jsem si toho všiml. Přehlíádl jsem ten karton. Až nakrmím veškerou zvěřenu, tak to zkusím. Díky :good:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Mechanik
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 1 rok 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: XC70 AWD D5 2014

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Mechanik »

Rameno z těhlice vyndávám stejným způsobem jako Jakub Svoboda.. Lepší způsob neznám. Při demontáží lepší čep na telici stříknout uvolnovačem.(pokud nejde ven tak do spáry těhlice narazit lehce uzký majzlik pro odražení)
Poté montpáku tlačit dolů a druhou rukou těhlici tlačit směrek od sebe to jest k motoru.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od raolsa »

Ono taky tohle jde aplikovat když je čep válcový, ale když je na kužel, tak se rameno musí držet dolů napružené a mlátit do těhlice, aby kužel odskočil.
Teda když člověk nemá stahovák, který ale nejde nasadit když je na čepu prachovka. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 566
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Majkl1 »

Tak za 2 minuty nasazeno. Mě prostě nenapadlo dát páku pod rameno. Vždy jsem hjí dával zvrchu a tam většinou sklouzla (asi proto, že vždy mám auto na špalkách. Na sloupáku bych volil spodní polohu asi hned). Neměl jsem teda doma řetez, tak jsem to kurtoval a největší dobu mi zabralo přikurtování páky vypodloženou špalkem, ale šlo to pak dobře.

Půl dne jsem se zdržel se šroubem, co drží čep. Omleté hrany. Takže celá těhlice i s ramenem dolů, zkusit upravit hlavu šroubu tak, aby na něj šel namlátit o číslo menší ořech. Pak kempovým "plamenometem" nahřívat těhlici a pak stejně asi 20 minut rázovým utahovákem po milimetrech povolit/utáhnout, než to povolilo. Přitom mi praskly dva ořechy (jeden 30 let stará poctivá gola). V domácích podmínkách teda nic moc.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od JiFi »

Jenom taková připomínka - 30 let starý poctivý ořech je úplně jedno - pokud to byl obyčejný CrV, nemá na rázáku co dělat a není divu, že praskl. Od toho jsou rázové ořechy.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5793
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Bezpečné nasazení spodního čepu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Majkl1 píše: 01 kvě 2025 10:54 Tak za 2 minuty nasazeno. Mě prostě nenapadlo dát páku pod rameno.
Jsem rád, že to pomohlo a povedlo se.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé