Dávám na xc70 nová ramena od myele HD, které mají podstatně tužší silentbloky a mám sakra problém je nasadit do těhlice. Už jsem zmařil prachovku u nového čepu a nerad bych to opakoval u druhé strany a po výměně toho nového čepu s protrženou prachovkou. Máte někdo nějaký fígl, jak na to? Metr a půl dlouhá páka a je problém rameno dostatečně natočit dolů. Vždy mi v poslední chvíli montpáka vykočí a těhlice trhá prachovku.
Upřesňuji, že to bohužel dělám jen na heveru, takže moc místa není.
A ještě - je nutné vracet ten krycí plech, co je na tom čepu? V nové sadě není a původní je už dost zrezlý.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Já používám jak na demontáž, tak na montáž kurtu, kterou stáhnu rameno dolů a v klidu si čep nasadím. Ale je fakt, že na heveru by to bylo těžší - já mám jámu.
Apropo, krycí plech je nerezový, tak asi těžko bude zrezlý. No, ale nehledě na to, často praskne, takže už pak pořádně nedrží. Nicméně prachovka čepu ho dostatečně zajistí, takže, pokud není úplně na kaši, tak ho dávám zpátky.
Jedna noha, ruce - to jsem dělal. A balancovat na té metr a půl dlouhé páce - nic moc. A pak mi to zklouzlo. Ale je fakt, že já tu páku měl zvrchu. Ten tvůj způsob uvázání zespodu zkusím. To by mělo držet.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Rameno z těhlice vyndávám stejným způsobem jako Jakub Svoboda.. Lepší způsob neznám. Při demontáží lepší čep na telici stříknout uvolnovačem.(pokud nejde ven tak do spáry těhlice narazit lehce uzký majzlik pro odražení)
Poté montpáku tlačit dolů a druhou rukou těhlici tlačit směrek od sebe to jest k motoru.
Ono taky tohle jde aplikovat když je čep válcový, ale když je na kužel, tak se rameno musí držet dolů napružené a mlátit do těhlice, aby kužel odskočil.
Teda když člověk nemá stahovák, který ale nejde nasadit když je na čepu prachovka.
Tak za 2 minuty nasazeno. Mě prostě nenapadlo dát páku pod rameno. Vždy jsem hjí dával zvrchu a tam většinou sklouzla (asi proto, že vždy mám auto na špalkách. Na sloupáku bych volil spodní polohu asi hned). Neměl jsem teda doma řetez, tak jsem to kurtoval a největší dobu mi zabralo přikurtování páky vypodloženou špalkem, ale šlo to pak dobře.
Půl dne jsem se zdržel se šroubem, co drží čep. Omleté hrany. Takže celá těhlice i s ramenem dolů, zkusit upravit hlavu šroubu tak, aby na něj šel namlátit o číslo menší ořech. Pak kempovým "plamenometem" nahřívat těhlici a pak stejně asi 20 minut rázovým utahovákem po milimetrech povolit/utáhnout, než to povolilo. Přitom mi praskly dva ořechy (jeden 30 let stará poctivá gola). V domácích podmínkách teda nic moc.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Jenom taková připomínka - 30 let starý poctivý ořech je úplně jedno - pokud to byl obyčejný CrV, nemá na rázáku co dělat a není divu, že praskl. Od toho jsou rázové ořechy.
_________________ Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5 Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW