Zdar,
řeším sice na jiném autě (Superb 2 FL), ale princip bude aplikovatelný kdekoli, tak zakládám zde; vlákno s konkrétními tipy jsem nedohledal.
Mám polámanou kabeláž v gumových průchodkách u pantů pátých dveří a chci to vyřešit pořádně a na dlouhou dobu.
Předpokládám, že by mělo jít řešit naletováním a obužírkováním nových kabelů namísto poškozeného úseku.
Má někdo nějaký tip na:
1) odolné kabely (SiF-GL, SiFH?)
2) odolný husí krk, který snese opakovaný a relativně velký ohyb, a ochrání tak kabely? Gumová průchodka, co tam je z výroby, nevypadá, že by kabely kdovíjak chránila. Někde jsem četl tip na pancéřové chráničky, ale nepovedlo se mi najít něco, co by vypadalo použitelně a vhodně.
KVelektro mi doporučilo tohle, ale je to kov, což na velký a pravidelný ohyb nevim, jestli bude dlouhodobě dělat dobrotu:
https://www.kvelektro.cz/husi-krk-trubka-kovova-interflex-ecoplast-45011-pg11-18-4mm-p1165106?tabs=description
Kabeláž + husí krk páté dveře
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Kabeláž + husí krk páté dveře
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 1789
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Kabeláž + husí krk páté dveře
Na nekterych autech je pruchod kabelu navrzen tak blbe, ze se chranicka pri zavirani dveri nejen ohyba, ale i zkracuje/prodluzuje. Tam pomuze jen vymena kabelu za lepsi a s mensim prurezem.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
Kabeláž + husí krk páté dveře
Lachtan by ti napsal, že pájet je nesmysl, ale řádně zakrimpovat je ten správný způsob.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Kabeláž + husí krk páté dveře
Ok, beru na vědomí. Neporadil by Lachtan i typ kabelu a chráničky? 

_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 167
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
Kabeláž + husí krk páté dveře
Na tyto opravy s oblibou používám kabel se silikonovou izolací.
Chráničku bych nechal originální pokud není poškozená,ale pokud trváš na výměně tak se mrkni třeba tady: https://www.oplet.cz/ochranne-oplety-a-navleky-pro-kabely-a-hadice/
Chráničku bych nechal originální pokud není poškozená,ale pokud trváš na výměně tak se mrkni třeba tady: https://www.oplet.cz/ochranne-oplety-a-navleky-pro-kabely-a-hadice/
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Kabeláž + husí krk páté dveře
já dával na kufr v roce 2017 toto https://www.conrad.cz/cs/p/lapp-olflex-robust-215-c-22724-1-ridici-kabel-7-g-0-75-mm-metrove-zbozi-cerna-600454.html?searchType=SearchRedirect
a v pohodě dodnes, akorát tehdy stál metr 140 Kč
a v pohodě dodnes, akorát tehdy stál metr 140 Kč
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Kabeláž + husí krk páté dveře
Dělají se i opravné sady: průchodka, kabely + lisovací dutinky. Odkaz je jako příklad, nehledal jsem konkrétní svazek
https://autodilos.cz/autodily/skoda/superb-ii-kombi-3t5-2009/2.0-tdi-16v-103kw/elektroinstalace-sada-kabelu?page=1
PS: tu trubku od KV bych tam nedával. Ta gumová průchodka je schválně tak měkká (i v bočních dveřích), cílem není nějaká zásadní mechanická ochrana kabelů, ale ohebnost a aby držela svazek pohromadě. A určitě lisovat, nepájet, pokud nemáš doporučuju si půjčit nějaké slušnější kleště.
https://autodilos.cz/autodily/skoda/superb-ii-kombi-3t5-2009/2.0-tdi-16v-103kw/elektroinstalace-sada-kabelu?page=1
PS: tu trubku od KV bych tam nedával. Ta gumová průchodka je schválně tak měkká (i v bočních dveřích), cílem není nějaká zásadní mechanická ochrana kabelů, ale ohebnost a aby držela svazek pohromadě. A určitě lisovat, nepájet, pokud nemáš doporučuju si půjčit nějaké slušnější kleště.
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Kabeláž + husí krk páté dveře
Tak nakonec jsem použil tenhle kabel. Práce teda z kategorie je*ačka, ale snad od toho bude na dlouhou dobu pokoj.
Díky všem za pomoc.
Díky všem za pomoc.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé