Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Omlouvám se za možnou duplicitu tématu, ale prošel jsem všech 14 stránek témat, ale nedaří se mi najít
Čeká mě výměna zadních destiček a kotoučů. VDASH mám (nějakou tu demo verzi) - tam je třeba kvůli el. ručce něco přenastavit, ne? Nebo jaký je vůbec postup? Co dříve a co později?
Děkuji
Čeká mě výměna zadních destiček a kotoučů. VDASH mám (nějakou tu demo verzi) - tam je třeba kvůli el. ručce něco přenastavit, ne? Nebo jaký je vůbec postup? Co dříve a co později?
Děkuji
-
Offline
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Není třeba ani diagnostika, stačí baterka (jde to i s malou 9V). Odpojíš konektor od motorku na brzdiči a propojíš baterku s piny. Jedna polarita brzdu stahuje, druhá roztahuje.
Druhá možnost je oddělat motorek od pístku (dva šroubky) a pak ráčnou ručně pístek zašroubovat.
Třetí možnost VDASH nebo VIDA a tam dát brzdu do servisní polohy.
Druhá možnost je oddělat motorek od pístku (dva šroubky) a pak ráčnou ručně pístek zašroubovat.
Třetí možnost VDASH nebo VIDA a tam dát brzdu do servisní polohy.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Jen to udelej tim Vdash, jednotka PBM, das jen aktivaci servisniho modu. Zaklapnes PC, udelas, pak to zas pripojis a das Exit service mode.
Pokud chces neco urvat, znicit, rozladit si časovaní dojezdu brzd atd. postupuj dle bodu 1 a 2 prispevku vyse.
Pokud chces neco urvat, znicit, rozladit si časovaní dojezdu brzd atd. postupuj dle bodu 1 a 2 prispevku vyse.
-
Offline
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Nic proti, ale až to sesadí, pedálem vymezí vzdálenosti, pak 3x zapne a vypne parkovací brzdu a k žádnému rozladění atomového času neutronových brzd nedojde.
A s tím urváním či zničením je to na zručnosti. Pokud je někdo kopyto, může si třeba shodit auto z heveru nebo klíčem na kola rozbít sklo, že?
Zase na vše není třeba chodit s noťasem.
Vše je o možnostech. Já mu dal i ty bez diagnostiky, kdyby jí nerozchodil (podle popisu s ní zkušenosti moc nemá - jako já).
A s tím urváním či zničením je to na zručnosti. Pokud je někdo kopyto, může si třeba shodit auto z heveru nebo klíčem na kola rozbít sklo, že?
Zase na vše není třeba chodit s noťasem.
Vše je o možnostech. Já mu dal i ty bez diagnostiky, kdyby jí nerozchodil (podle popisu s ní zkušenosti moc nemá - jako já).
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14252
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Nejjednodušší, bez použití PC, je to použití drátků a baterie -> začínat se zataženou ručkou a skončit zase se zataženou. Motorky bych z brzdiče rozhodně nesundával, často to nepřežijí jejich úchyty.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Já to zkusím přes ten Vdash jak říká Kuba. Jsou tam potřeba nějaký specifický větší torxy nebo imbusáky?
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Kdybych to rozhozeni časování po samo domo výměně několikrát nekalibroval, tak takový kraviny nepíšu.Majkl1 píše: 30 bře 2025 20:16 Nic proti, ale až to sesadí, pedálem vymezí vzdálenosti, pak 3x zapne a vypne parkovací brzdu a k žádnému rozladění atomového času neutronových brzd nedojde.
A s tím urváním či zničením je to na zručnosti. Pokud je někdo kopyto, může si třeba shodit auto z heveru nebo klíčem na kola rozbít sklo, že?
Zase na vše není třeba chodit s noťasem.
Vše je o možnostech. Já mu dal i ty bez diagnostiky, kdyby jí nerozchodil (podle popisu s ní zkušenosti moc nemá - jako já).
-
Offline
- Příspěvky: 73
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
S.O.B bude ti treba torx 50 na povolenie skrutky ktorá drží brzdový kotúč na ložisku. Keď som si na XC60 menil brzdy použil som diagnostiku, teraz na Q7 keď som menil brzdy tak som bol dohodnutý s kamarátom že mi požičia VCDS diagnostiku, ale na poslednú chvíľu so mnou vyje*al a niekomu ju požičal, tak som nakoniec zhodil motorčeky ručnej a ručne zakrútil piestik ako popisuje Majkl, zatiaľ všetko funguje ako má
-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Český Krumlov
- Vůz: 850R
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Já bych se s dovolením zeptal. Dělal jsem cca před 20 Tkm na XC60 P3 zadní kotouče a destičky, Vidu jsem ještě neměl, tak kryty dolů a růčo vytočit, poskládat, pak cvičení s pedálem a ručkou. Auto se od výměny celou dobu chová normálně, prošlo dvě STK, brzdy bez problémů. Zeptám se:Jakub Svoboda píše: 30 bře 2025 21:09Kdybych to rozhozeni časování po samo domo výměně několikrát nekalibroval, tak takový kraviny nepíšu.Majkl1 píše: 30 bře 2025 20:16 Nic proti, ale až to sesadí, pedálem vymezí vzdálenosti, pak 3x zapne a vypne parkovací brzdu a k žádnému rozladění atomového času neutronových brzd nedojde.
A s tím urváním či zničením je to na zručnosti. Pokud je někdo kopyto, může si třeba shodit auto z heveru nebo klíčem na kola rozbít sklo, že?
Zase na vše není třeba chodit s noťasem.
Vše je o možnostech. Já mu dal i ty bez diagnostiky, kdyby jí nerozchodil (podle popisu s ní zkušenosti moc nemá - jako já).
- jak se projevují "rozkalibrované" zadní brzdy?
- jak se kalibrují?
Díky moc předem, auto jezdí v rodině a velmi nerad bych způsobil blízkým osobám újmu.
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Při zabrždění ručky dojede každá strana třeba o 5s jinak. Na bězné odstavení asi ok, ale jakk nouzovka ručka tě to může stočit.
-
Offline
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Budu jen hádat, teoretizovat a rád se nechám fakty přesvědčit.
Je opravdu aktivace parkovací brzdy dána časem? Není to náhodou zvýšeným el. proudem, který si vezme motorek, když je už v krajní poloze a netočí se?
Jinými slovy - vzdálenost desek od kotouče může být na obou kolech stejná, ale technický stav motorků se bude lišit. Konečná poloha desky tedy není dána časem, po který se motorek točí, ale silou (el. proudem), kterou deska na kotouč působí. Proto (měl jsem to totiž přesně tak na předchozí XC70) se mi jedna strana aktivovala rychleji, než druhá - byl už pomalejší motorek. Ale na brzdě na STK ukazovaly konečnou brzdnou sílu podobně.
Podobně je tomu (aspoň si to myslím) u dojezdu oken. Kdyby ne, tak v zimě, kdy jde okno více ztuha, ale ne zase tzak ztuha, aby to bylo bráno jako překážka, by se zastavilo ještě před koncovou polohou. ŘJ koncovou polohu "hádá" podle proudu, který si motorek bere v koncové poloze, kdy se už netočí (nebo při překážce- ruka v okně).
A co se použití tlačítka jako nouzové brzdy týká - mám opět za to, že za jízdy při zmáčknutí tlačítka se neaktivuje parkovací brzda (tedy elektromotorky), ale brzdí se skrze jednotku ABS - proto za jízdy při použití tlačítka fungují všechna 4 kola včetně ABS jako takového. K aktivaci motorků (parkovací brzdy) dojde až při rychlosti, kdy se deaktivuje ABS (nevím kolik je to u volva - 5km/h?). Nějaké rozukalibrování parkovací brzdy proto na nouzové brždění nemá vliv.
Ale jak píšu - brát jen jako moje amatérské názory.
Je opravdu aktivace parkovací brzdy dána časem? Není to náhodou zvýšeným el. proudem, který si vezme motorek, když je už v krajní poloze a netočí se?
Jinými slovy - vzdálenost desek od kotouče může být na obou kolech stejná, ale technický stav motorků se bude lišit. Konečná poloha desky tedy není dána časem, po který se motorek točí, ale silou (el. proudem), kterou deska na kotouč působí. Proto (měl jsem to totiž přesně tak na předchozí XC70) se mi jedna strana aktivovala rychleji, než druhá - byl už pomalejší motorek. Ale na brzdě na STK ukazovaly konečnou brzdnou sílu podobně.
Podobně je tomu (aspoň si to myslím) u dojezdu oken. Kdyby ne, tak v zimě, kdy jde okno více ztuha, ale ne zase tzak ztuha, aby to bylo bráno jako překážka, by se zastavilo ještě před koncovou polohou. ŘJ koncovou polohu "hádá" podle proudu, který si motorek bere v koncové poloze, kdy se už netočí (nebo při překážce- ruka v okně).
A co se použití tlačítka jako nouzové brzdy týká - mám opět za to, že za jízdy při zmáčknutí tlačítka se neaktivuje parkovací brzda (tedy elektromotorky), ale brzdí se skrze jednotku ABS - proto za jízdy při použití tlačítka fungují všechna 4 kola včetně ABS jako takového. K aktivaci motorků (parkovací brzdy) dojde až při rychlosti, kdy se deaktivuje ABS (nevím kolik je to u volva - 5km/h?). Nějaké rozukalibrování parkovací brzdy proto na nouzové brždění nemá vliv.
Ale jak píšu - brát jen jako moje amatérské názory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Jdes na to moc vedecky.
Jinak si zkus tu brzdu za jizdy a uvidis.
Jinak si zkus tu brzdu za jizdy a uvidis.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Nouzové brzdění parkovací brzdou funguje prostřednictvím systému ESC hydraulicky na všechna kola. ESC dokáže vůz silně dobrzdit až do zastavení a pokud se tak stane, parkovací brzda automaticky zajistí vůz proti pohybu. Během takového nouzového brzdění se rozsvítí brzdové světlomety a za určitých podmínek dojde k aktivaci výstražného blikání brzdových světel a před zastavením i k aktivaci výstražných blinkrů. V takovou chvíli ale musí být počáteční rychlost vyšší než 50 km/h a systém ABS v činnosti déle než jednu sekundu.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
To asi není úplně dobrej nápad, ne? Ty si zkoušel?Jakub Svoboda píše: 31 bře 2025 20:22 Jdes na to moc vedecky.
Jinak si zkus tu brzdu za jizdy a uvidis.
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
ANO, zkoušel. Nemusíš se vůbec bát, taky to zkus.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Zatažení a držení EPB totiž v případě nouzového brzdění dá pokyn ABS pumpě, která vyvine dostatečný tlak v hydraulické soustavě, načež auto začne řízeně zpomalovat za pomoci všech čtyř kol.
Pakliže není hlavní brzdová soustava úplně na kaši, je celý proces nouzového brzdění koordinován elektronickou stabilizací i ABS, proto se šance na přetočení celkem razantně snižují i v případech, kdy je vůz v zatáčce nebo na kluzkém povrchu.
Pakliže není hlavní brzdová soustava úplně na kaši, je celý proces nouzového brzdění koordinován elektronickou stabilizací i ABS, proto se šance na přetočení celkem razantně snižují i v případech, kdy je vůz v zatáčce nebo na kluzkém povrchu.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 566
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Já to právě zkoušel, proto říkám, že za jízdy tlačítkem nespustíš parkovací brzdu (motorky na zadních brzdičích nejsou aktivní), ale přes ABS pumpu. Proto nějaká kalibrace na nouzové brždění nemá vliv. Jak by potom asi mohlo v tomto případě fungovat ABS (přerušované brždění)? A ono fakt funguje. Toho sis nevšiml, když jsi to zkoušel? Nechceš tvrdit, že motorky stihnou 50x za vteřinu zabrzdit a odbrzdit?Jakub Svoboda píše: 31 bře 2025 20:22 Jdes na to moc vedecky.
Jinak si zkus tu brzdu za jizdy a uvidis.
A nějak jsem tedy z tvého textu nepochopil, zda řídící jednotka při aktivaci parkovací brzdy počítá čas pohybu destiček nebo sleduje el proud, který si motorky berou. Jak to tedy je?
Přidáno za 30 minut 2 sekundy:
Jen bych doplnil - jakmile se tlačítko pustí (stačí jen pustit), brždění ihned přestane. (není třeba tlačítko odtáhnout jako při deaktivaci EPB). Samozřejmě pokud nejsou v ten okamžik splněny podmínky vypsané výše - rychlost nad 50km/h nebo pod 5km/h (tam funkci ESP převezme EPB).zdenal111 píše: 31 bře 2025 21:51 Zatažení a držení EPB totiž v případě nouzového brzdění dá pokyn ABS pumpě, která vyvine dostatečný tlak v hydraulické soustavě, načež auto začne řízeně zpomalovat za pomoci všech čtyř kol.
Pakliže není hlavní brzdová soustava úplně na kaši, je celý proces nouzového brzdění koordinován elektronickou stabilizací i ABS, proto se šance na přetočení celkem razantně snižují i v případech, kdy je vůz v zatáčce nebo na kluzkém povrchu.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Neměl jsem to na P3 rozebrané, ale obecně existuji dva systémy snímání polohy destiček u epb. První nejrozšířenější, ten si myslím ze má i p3 Volvo je ten co jsi popsal proudový. Druhý se snímáním polohy motoru enkoderem, který musí být kalibrován.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14252
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Zadní destičky XC 60 - nemůžu tu najít vlákno
Do motorku vedou jen dva vodiče, takže enkodér se nekoná.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé