XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
JarinC
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Otrokovice
Vůz: Mazda CX 5

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od JarinC »

Zdravím všechny Volvisty, uvažuji o koupi XC 40 B4 MILD HYBRID FWD benzín (automat), jsou zde nějací majitelé tohoto modelu. Přivítal bych nějaké postřehy, rady, popřípadě nějaké "nemoci". Předem dík za vaše odpovědi.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 296
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od jergus.balaz »

Mama má 10/2024, čo konkrétne ťa zaujíma?

JarinC
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Otrokovice
Vůz: Mazda CX 5

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od JarinC »

Tož tak všechno, co se ti na autě líbí a co ne. Třeba jestli se dá vypnout po nastartování ten start stop.

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 296
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od jergus.balaz »

Mama mala XC40 2019 v diesly a tam sa štart stop vypnúť dal, ale vždy po naštartovaní bol znovu zapnutý. V tej XC40 2024 už nemáš dosah na polovicu funkcií oproti 2019. Niečo som odjazdil na tej dieslovej aj ja, na tej benzínovej len ako spolujazdec.
Moje pocity ber s rezervou, asi som rozmaznany.
Na XC40 mi najviac vadilo, že auto je krátke a vysoké, plus má tvrdší podvozok a na ceste to doslova poskakuje. Veľmi mi vadilo slabé odhlučnenie, výrazný bol zvuk od motora, od kolies ale aj samotný aerodynamicky. Tuším že obe XC40 mali robotizovanu prevodovku (pseudoautomat), a celkom som nepochopil to radenie. Zbytočne točili oba motory do vysokých otáčok, dlhšie trvalo preradenie, a pri väčšej akcelerácii napr pri predbiehaní bolo cítiť pri preradení "trhanie", ale tak to je spôsobené poklesom výkonu u turbo motorov. Čo som mal XC90 2019 s automatom, tam to bolo omnoho plynulejšie a aj automat radil krajšie. S tou dieslovou neboli v podstate žiadne problémy, akurát pri nájazde cca 80tkm začala žrať olej. S tou benzinovou 2024 to bolo trochu horšie, už pri prvej ceste od predajcu začala hlásiť chybu nejakého brzdneho asistenta. Po dvoch týždňoch vypadol v celom aute zvuk (smerovky, rádio, telefón). Po ďalších dvoch týždňoch sa jeden večer spustil systém do aktualizácie a na druhý deň nefungoval stredový displej. Vždy sa všetko riešilo jazdou do servisu a aktualizovanim softu. Na tej dieslovej bola priemerná spotreba 6,5l, pri tej benzínovej to pod 8,5l nejde. Ešte čo ma napadá, všimol som si rozdielnu kvalitu led svetiel. Na oboch XC40 boli natacacie full LED, na XC90 som mal len full LED. Svetlá na XC90 svietili na o dosť väčšiu vzdialenosť a tak isto mali o dosť väčší záber aj do strán, a osvetlovali aj miesto mimo cesty odhadom do 50m. Interiér je kvalitovo podľa výbavy, takže tam je asi zbytočne niečo písať.

Jasper
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od Jasper »

Ja cca rok xc40 T5. Slabsi bocni vedeni sedacek...oproti vyssim radam. Se svetlama souhlas. Svitilo me to mene nez zase vyssi rada. Cerne celokozene kvalitni,ale pocitove tvrdsi. Vykonove v pohode. Start/stop se u tech starsich nechal SW vypnout u d5t5 a funguje pak obracene. Jinak to bylo pekne svezeni.
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej

JarinC
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Otrokovice
Vůz: Mazda CX 5

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od JarinC »

Díky, to jsou přesně ty informace které mě zajímají. A ještě jedna důležitá otázka, koupit, nebo nekoupit. Původně jsem měl v plánu koupit Mazdu CX 60, ale jak pročítám názory uživatelů, tak se to auto moc nepodařilo. Plánuji si užívat důchod a jezdit po republice s kolama.

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od lkopcansky »

Benzíny, diesele a mild hybrid MY2021 mali klasický 8 stupňová Aisin, mild od MY2022 a plug in majú robotizovanú 7 stupňovú prevodovku Geely
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2409
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od jirka87 »

Tak na duchod a jizdu s kolama bych si asi xc40 nekoupil a CX-60 jestli se nepovedla,tak bude hodne zalezet v cem konkretne se nepovedla a kdo to hodnoti.

CX60 je preci jen o 30cm delsi auto. Rozvor ma prekvapive vetsi jen o asi 15cm, ale i tak musi byt toho mista vevnitr a zejmena vzadu vic (tvrdim to ale jen na zaklade udaju, v zivote jsem v tom nesedel). Velice osklive reknu, ze XC40 mi prijde takova o trochu lepsi Skoda Karoq (ubijte mne klackama).

Osobne bych si pri uvaze mit to auto dlouho mozna nejlepe koupil skladovou Mazdu CX-5, kdyz uz teda padla jako mozna volba i Mazda a to teda tim padem obycejny atmo motor bez hybridu. Ta sice vubec nevypada tak moderne, jako to Volvo,nebo nova CX60, ale co jsem se tak dival, koupit se to da pod milion. Ta Mazda je ve vsech smerech jednodussi auto a tim predpokladam i spolehlivejsi, kde CX-5 pokud vim, zadne nejake seriove neduhy nemela a ten SkyActive je vicemene robustni a spolehlivy. Pripadne RAV4 at uz s hybridem, nebo nekde vystourat jeste bez nej. Ta premiovost tam samozrejme neni, ale to budou proste delnici na dlouhe roky.

Pokud je ovsem mozne i pres duchodovy vek obmenovat to auto pravidelne v dobe zaruky (treba jste zaslouzily podnikatel a ja Vam to ze srdce preju), tak potom bych si asi rovnez koupil proste to, co se mi libi a vubec bych nejak moc neresil spolehlivost a mozne zavady.

JarinC
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Otrokovice
Vůz: Mazda CX 5

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od JarinC »

Mazdu CX 5 mám, mě se v ni strašně špatně sedí, na delší cesty je to doslova utrpení. Kožené sedačky se Japoncům vůbec nepodařily, stěžuje si na to více uživatelů. Je to vlastně jediný důvod, proč ji chci vyměnit za něco jiného. o RAV4 také uvažuji, má být nová. Ve čtvrtek mám mít Volvo na celý den, tak uvidím.

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2409
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od jirka87 »

Tak v teto veci asi uplne napric vsemi modely zrejme pro mnoho "zadků" skutecne kraluje Volvo. Az na par vyjimek (priplatkove ortopedicke sedadla u Opelu a Mercedesu) to Volvo asi vede...

Procetl jsem to znovu a tak nejak jsem pochopil/vyvodil, ze ten hybrid je pro Vas spise zadouci, ze? Proc ne. Ono to cele bude asi hodne o momentalnich pocitech, nez o teoreticke zivotnosti do budoucna apod. jak to tak asi vidim.

Me se v mem aute napriklad nesedi zas nejak fantasticky, ale vzhledem k poctu dlouhych tras to s ohledem na jinak prikladnou spolehlivost a jednoduchost beru jako malou dan a preziju to. Je to jako u vseho o prioritach no :)

Tak preju dobry vyber a stesti pri nem 👍🏻

P.S. kamarad ma hybridni Kugu s 2.5i a hrozne si to chvali, je mu za chvili 60let, jezdi s tim 3km denne do prace pry jen na baterku, o vikendu jezdi s kolama nekam a cca 3x rocne k mori a je z toho auta nadseny. Ale samozrejme to je individualni. Stara Kuga se mi vubec nelibila, ale ta jeho (ma tusim 2023model) je hezka

rudoc
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Hlohovec
Vůz: Volvo XC40 B3

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od rudoc »

Od októbra 2024 máme XC40 B3 mild hybrid FWD 2023, a po piatich mesiacoch konštatujeme s manželkou maximálnu spokojnosť. Dlho som sa rozhodoval medzi Volvom XC40, XC60, Mazdou CX-30, CX-5, Toyotou Corollou Cross, Fordom Kuga a tuším Kia Sportage, chodil som vyše roka po showroomoch, až som nakoniec zobral so sebou aj manželku a zhodli sme sa na Volve XC40. Nie je zbytočne veľké ani malé, pre dvoch ideálne. Sedadlá sú vynikajúce, auto pôsobí bezpečne, je pohodlné, výborne odhlučnené, tiché, nemá tvrdý podvozok, neposkakuje ako cap, nerovnosti žehlí parádne, v zákrutách sa príliš nenakláňa. Prevodovka radí ticho, plynule bez zaváhania či zbytočného vytáčania. Pri predbiehaní trvá asi 1 sekundu kým auto vyrazí po zošliapnutí plynu, ale potom sa berie krásne (a to je "len" 120kW motor). Kufor nám zatiaľ v pohode vždy stačil, trochu ma serie dno kufra ktoré je skladacie pre menšie nákupy, ale jedna jeho časť je tam napevno a tak sa nedá vybrať pre zväčšenie kufra. Priestor pod dnom má ešte cca 9cm hĺbku, a pod ním je dojazdová rezerva. Čo sa týka spotreby môže mať široké rozpätie. Po okreskách sa dá dosiahnuť aj pekných 4,9 litra, ale pár krátkych jázd so studeným motorom po meste, zastavenie sa vo viacerých obchodoch a svieti tam 11 litrov. Bežný priemer sa nám pohybuje v rozmedzí cca 6,2 až 7,5 litra. Palubný PC neklame, keď je aktuálny priemer napr. 7,2 l tak realita po natankovaní je 7,3l. Po každom jednom dotankovaní je to vždy len o 1 dcl viac. Štart-stop sa už vypnúť nedá, ide ho iba na chvíľu deaktivovať ťuknutím do plynu, alebo prepnúť prevodovku do manuálu, vtedy je neaktívny. Optimalizácia polestar, ktorá okrem iného deaktivuje tento "super systém" pre verzie B3, B4 zatiaľ nie je k dispozícii (a ktovie či vôbec bude). Inak štart stop pracuje úplne nenápadne a vôbec v ničom to neobmedzuje. Ruší ma len vedomie, že neustále štartovanie motoru určite nepomáha v dlhšej životnosti preto začínam zvažovať jeho softvérovú deaktiváciu, avšak ešte 2 roky je auto v záruke, tak asi dovtedy počkám. Vo Volvo servise to deaktivovať nevedia, nechcú, nemôžu... ťažko povedať. Čo sa týka jazdenia po republice s kolama nevidím v tom problém, v skupine volvo xc40/EX40 na facebooku je plno majiteľov ktorí majú na ťažnom nosič bicyklov a presúvajú sa po Európe. Infotaiment pracuje v pohode, aktualizácia prebehla bez problémov, pribudol aj android auto cez kábel. Ak chceš vedieť niečo čo som nespomenul pýtaj sa. Vieš, názory na to isté auto môžu byť dosť odlišné viď. komentár na začiatku. V každom prípade skúšobná jazda a nie jedna, kým človek vyhodí "celoživotné" úspory na auto.

JarinC
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Otrokovice
Vůz: Mazda CX 5

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od JarinC »

Díky za vyčerpávající odpověď. Již jsem byl téměř rozhodnutý pro VOLVO protože jsem zkusil i XC 60. Volba padla na ni, i když by se hůře vysedalo v garáži. Jenže, v mé konfiguraci nemají skladovku, takže auto by bylo v červnu, To by až tak nevadilo, ale potom mě prodejkyně řekla, že to již bude s FL kde flákli doprostřed ten display. Je to opravdu hnus. Takže jsem z toho celý špatný. Sice jsem to zatím viděl jen v XC90, ale myslím že to bude stejně hnusné i v XC60. Tak teď nevím.

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 903
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

XC 40 B4 Mild Hybrid FWD

Příspěvek od Thor123 »

lkopcansky píše: 25 úno 2025 08:55 Benzíny, diesele a mild hybrid MY2021 mali klasický 8 stupňová Aisin, mild od MY2022 a plug in majú robotizovanú 7 stupňovú prevodovku Geely

Jen doplním, že DCT převodovku mělo jen FWD, B3 a PHEV.
B4 a B5 pak klasické Aisin osmikvalt.
S B3 s DCT jsem najezdil pár desítek tisíc km a domu bych to nechtěl za žádnou cenu. Ten projev převodovky je zcela příšerný oproti osmikvaltu s hydroměničem.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Warcz