Koroze v chladícím systému
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4973
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
Koroze v chladícím systému
Ahoj při výměně chladiče jsem objevil spoustu rezu v hadicích. Zkusil jsem po 500 km znovu vyměnit fridex a změna minimální, resp. nic moc se nevypláchlo. Má cenu se s tim babrat nebo to nechat být? Mám doma tenhle proplach od Liqui moly https://www.liqui-moly.cz/cistic-chladice-p420/ ale rozhodně nechci to udělat horší než lepší, aby mě nezačalo téct třeba topení, nebo se vše naráz neuvolnilo a ještě se něco neucpalo. to bych vážně nechtěl. Auto chladí i topí dobře.. chápu že ty částečky rezu budou mírně abrazivní ale vadí tam něčemu v praxi?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 5673
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Koroze v chladícím systému
To vypadá docela hnusně
Otázka je, co to přesně je. Kdyby to byla "jen" rez, tak ta se dá odstranit jen něčím s menším pH než je 6 (něčím kyselým). Rez se doslova rozpustí a neměly by zůstat mechanické částice, které by mohly něco ucpat.
Jenže cokoli kyselého určitě neudělá dobře něčemu v motoru, obzvláště je-li to např. Al slitina.
Stálo by za pokus změřit pH toho přípravku od MOLY.
Od pohledu bych řekl, že to bude něco daleko horšího. Nějaká sraženina, možná po míchání různých barev nemrznoucích směsí, anebo vápenité úsady ze "studniční" vody.
Ale pokud se to nějak rozpadne, tak je to pro topení smrt.
Je to sice rada na prd, ale nechal bych to být. Jedno české pořekadlo tvrdí - čím víc se s hounem mažeš, tím víc smrdí.
Ještě mi napadlo, jestli to nemělo nějaké úniky a dotyčný nepoužil osvědčené recepty typu hořčice do chladiče atd.

Otázka je, co to přesně je. Kdyby to byla "jen" rez, tak ta se dá odstranit jen něčím s menším pH než je 6 (něčím kyselým). Rez se doslova rozpustí a neměly by zůstat mechanické částice, které by mohly něco ucpat.
Jenže cokoli kyselého určitě neudělá dobře něčemu v motoru, obzvláště je-li to např. Al slitina.
Stálo by za pokus změřit pH toho přípravku od MOLY.
Od pohledu bych řekl, že to bude něco daleko horšího. Nějaká sraženina, možná po míchání různých barev nemrznoucích směsí, anebo vápenité úsady ze "studniční" vody.
Ale pokud se to nějak rozpadne, tak je to pro topení smrt.
Je to sice rada na prd, ale nechal bych to být. Jedno české pořekadlo tvrdí - čím víc se s hounem mažeš, tím víc smrdí.
Ještě mi napadlo, jestli to nemělo nějaké úniky a dotyčný nepoužil osvědčené recepty typu hořčice do chladiče atd.

-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4973
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
Koroze v chladícím systému
necham to tedy byt
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 11 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Koroze v chladícím systému
Já jsem přesně ten Moly čistič použil. Nic téct nezačalo.
pH jsem myslím že i měřil a nebyl to žádný extrém.
U mě to menší nánosy uvolnilo, ale rez jsem moc neměl, spíš vodní kámen. Jezdil jsem s tím asi dva dny, potom jsem to vypustil. Spíš to ty nečistory rozpustí než uvolní. Co šlo dobře pozorovat byla taková jemná, jakoby mýdlová pěna v nádržce a trochu i po vypuštění. Potom 2x proplach.
Neumím říct zda ti to pomůže, ale nemyslím si, že by ti to uškodilo, subjektivně mám z toho čističe spíš pocit, že moc nedělá, vypadá jako voda a celkem i voní jako voda
pH jsem myslím že i měřil a nebyl to žádný extrém.
U mě to menší nánosy uvolnilo, ale rez jsem moc neměl, spíš vodní kámen. Jezdil jsem s tím asi dva dny, potom jsem to vypustil. Spíš to ty nečistory rozpustí než uvolní. Co šlo dobře pozorovat byla taková jemná, jakoby mýdlová pěna v nádržce a trochu i po vypuštění. Potom 2x proplach.
Neumím říct zda ti to pomůže, ale nemyslím si, že by ti to uškodilo, subjektivně mám z toho čističe spíš pocit, že moc nedělá, vypadá jako voda a celkem i voní jako voda

-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Koroze v chladícím systému
BG cistic, nasledne kondicioner + vytesnovak (prevence).
Delam to tak vzdy s vymenou kapaliny a mam svatej klid.
Pokud je neco vyrezle a tak, ze se to stejne rozsype, tak se to stejne rozsype, takhle to bude alespon rizene
Delam to tak vzdy s vymenou kapaliny a mam svatej klid.
Pokud je neco vyrezle a tak, ze se to stejne rozsype, tak se to stejne rozsype, takhle to bude alespon rizene

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé